eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceŚwiadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin



Ogłoszenie z dnia 2022-12-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin
oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: KOMUNALNY ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ W KATOWICACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 241031620

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Michała Grażyńskiego 5

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-126

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@kzgm.katowice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kzgm.katowice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin
oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d34f3647-79f7-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00493461

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030796/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.15 Świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew i krzewów

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja w postępowaniu między
zamawiającym a wykonawcami odbywa się wyłącznie przy
użyciu środków komunikacji elektronicznej. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania
preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,
wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem Platformy i formularza
„Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków,
zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy poprzez
kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została
wysłana do zamawiającego.
2. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem Platformy. Informacje
dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert
Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie
z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana za
pośrednictwem Platformy do konkretnego wykonawcy.
3. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl zostały
wskazane w rozdziale XII SWZ.
4. Informację o wyborze najkorzystniejszej oferty bądź o unieważnieniu postępowania Zamawiający zamieści na stronie internetowej
prowadzonego postępowania, tj. na Platformie.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): I. 1. Zamawiający nie przewiduje, w trakcie realizacji zamówienia, powierzenia Wykonawcy przetwarzania danych osobowych, których jest administratorem.
II. Zamawiający informuje, że:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach, 40-126 Katowice, ul. Grażyńskiego 5, Telefon: 32 258 20 21 do 25 lub 32/416 32 91, Fax: 32/258 20 25;
2. z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można się skontaktować pod nr tel.: 032 416 32 85, e‑mail: iod@kzgm.katowice.pl lub pisemnie na adres Zamawiającego.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego;
4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej;
6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych;
7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8. posiada Pani/Pan:
• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
• na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
• na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
• prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9. nie przysługuje Pani/Panu:
• w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
• prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
• na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.231.086.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie przycinania, usuwania drzew krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin na terenie miasta Katowice, w obrębie Oddziałów Eksploatacji Budynków (OEB) zarządzanych przez Zamawiającego.
Usługi dotyczyć będą w szczególności:
1) cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew (o trzech stopniach trudności w zależności od wysokości danego drzewa) – tj. obcięcia gałęzi lub konarów oraz zabezpieczenia powstałych ran, a także dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
2) wycinki drzew (o trzech stopniach trudności w zależności od wysokości danego drzewa) – tj. ścięcia drzewa co najmniej 15 cm pod powierzchnią gruntu, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, podcięcia pnia i konarów, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu gałęzi i pni wyciętych drzew oraz odpadów, na miejsce prawem dopuszczone;
3) usuwania wiatrołomów, złomów i wywrotów - tj. usunięcia ich co najmniej 15 cm pod powierzchnią gruntu, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu gałęzi i pni oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
4) karczowania – tj. wykopania i usunięcia korzeni drzewa, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu karpy oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
5) frezowania - tj. mechaniczne usunięcie pozostałości korzeni i pnia, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu karpy oraz powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone,
6) usuwaniu krzewów i bylin – tj. wykopania i usunięcia krzewów i bylin wraz z korzeniami, zasypania powstałego wykopu ziemią do poziomu terenu, zebrania gałęzi, dokładnego uprzątnięcia terenu prac i wywozu powstałych odpadów na miejsce prawem dopuszczone;
7) nasadzeń drzew, krzewów i bylin – tj. dokonania zakupu sadzonek oraz ich transportu na miejsce prac (z wyłączeniem §3¹ ust.1 lit. b projektowanych postanowień umowy), przygotowania gruntu, wykonania nasadzeń oraz zabezpieczenia ich przed zniszczeniem;
8) pielęgnowania nasadzonych sadzonek, tj. doraźnego uzupełniania skradzionych i zdewastowanych palików, zabezpieczenia roślin, pielenia, usuwania odrośli w celu wyprowadzenia właściwej korony, podlewania sadzonek z częstotliwością dostosowaną do warunków atmosferycznych, w razie zaistnienia potrzeby ochrony przed chorobami i szkodnikami (opryski owadobójcze), nawożenia oraz wymiany obumarłego materiału roślinnego, przez okres 12 miesięcy od posadzenia roślin;
9) wydawania opinii dendrologicznych tj. oceny stanu faktycznego zdrowia drzewa, zarówno poprzez zewnętrzne oględziny tj. metodą wizualną (VTA) jak i badanie wnętrza drzewa, badanie pnia za pomocą metody nieinwazyjnej przy użyciu tomografu akustycznego.
2. W zależności od wysokości drzewa (w przypadku wycinki) oraz wysokości, na której wykonywane są prace (w przypadku cięć), przypisuje się następujące stopnie trudności wykonania:
a) I stopień trudności:
- drzewa o wysokości nieprzekraczającej 5 m (w przypadku wycinki),
- prace wykonywane na wysokości nieprzekraczającej 5 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew),
b) II stopień trudności:
- drzewa o wysokości ponad 5 m do 10 m (w przypadku wycinki),
- prace wykonywane na wysokości ponad 5 m do 10 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew)
c) III stopień trudności:
- drzewa o wysokości ponad 10 m (w przypadku wycinki),
- prace wykonywane na wysokości ponad 10 m (w przypadku cięć sanitarno-formujących oraz cięć technicznych drzew)
3. W zależności od lokalizacji i dostępu do drzewa/drzew Zamawiający przewiduje dodatkowe wynagrodzenie w przypadku wystąpienia następujących utrudnień w wykonaniu czynności, o których mowa w § 1 ust. 2 lit. a i b) projektowanych postanowień umowy
a) konieczność realizacji zadania metodą alpinistyczną (niezależnie od wysokości drzewa i wykonywanych prac);
W przypadku wykonywania zadania metodą alpinistyczną dodatkowe wynagrodzenie naliczane jest dla każdego drzewa osobno.
b) konieczność czasowego wyłączenia linii energetycznej (niezależnie od wysokości drzewa i wykonywanych prac).
W przypadku konieczności czasowego wyłączenia linii energetycznej dodatkowe wynagrodzenie naliczane jest jednorazowo bez względu na ilość drzew wykazanych w zleceniu na danym obszarze/ulicy.
4. Wykonawca będzie wykonywał umowę w zakresie nasadzeń drzew, krzewów i bylin zgodnie z „Wytycznymi dotyczącymi dokonywania nasadzeń drzew”, ujętymi w Załączniku nr 1 do projektowanych postanowień umowy oraz „Wytycznymi dotyczącymi dokonywania nasadzeń krzewów i bylin”, ujętymi w Załączniku nr 1a do projektowanych postanowień umowy.
5. Usługi będą realizowane w zależności od potrzeb Zamawiającego, każdorazowo na podstawie zlecenia, poprzedzonego wizją w terenie, przekazanego Wykonawcy zgodnie z § 5 projektowanych postanowień umowy, w terminie wskazanym w zleceniu. W przypadku zagrożenia życia, zdrowia lub mienia ludzkiego, czy też sytuacji awaryjnej, której nie można było wcześniej przewidzieć, Wykonawca wykona wskazane zlecenie po telefonicznym zgłoszeniu, a rozpoczęcie tych prac nastąpi w trybie bezzwłocznym, nie dłuższym niż 4 godziny od otrzymania zgłoszenia. Zamawiający przewiduje, że w okresie realizacji przedmiotu zamówienia może być do trzech zleceń do realizacji w trybie bezzwłocznym.
6. Wykonawca zobowiązuje się do aktywnego uczestnictwa w wizjach w terenie mających na celu ocenę stanu fitosanitarnego drzew, krzewów i bylin zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem, jednakże nie częściej niż 2 razy w miesiącu. Zamawiający powiadomi e-mailowo Wykonawcę o planowej wizji w terenie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Przez „aktywne uczestnictwo” Zamawiający rozumie opiniowanie oceny stanu fitosanitarnego drzew, krzewów i bylin.
7. Materiał drzewny pozyskany w wyniku cięć, karczowań, frezowań, wycinki drzew, usuwania złomów, wywrotów i krzewów, gałęzie, pnie i inne odpady Wykonawca wywiezie na miejsce prawem dopuszczone.
8. Wykonawca zobowiązuje się wykonać usługę z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi zasadami współczesnej wiedzy przyrodniczej, przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zagwarantować bezpieczeństwo osób trzecich w pobliżu prowadzonych prac.
9. Sprzęt (tj. m.in. pojazd transportowy, pojazd z wysięgnikiem, piły, frezerka, tomograf akustyczny) i materiały (tj. m.in. woda, nawozy, ziemia, kora, zrębki) niezbędne do realizacji zamówienia Wykonawca zapewni własnym staraniem i na własny koszt.

10. Informacje o nazwie usługi/gatunku rośliny, jednostce miary i ilościach zawiera - Rozdz. III, pkt. 11 SWZ (tabela).

11. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, wszelkie obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego oraz warunki realizacji przedmiotu zamówienia, sposób rozliczania zawierają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikami stanowiące załącznik nr 4 do SWZ.
12. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę został określony w § 3 projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
13. Przedmiotowe środki dowodowe. Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.
14. Wymóg spełniania wymagań określonych przez przepisy ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. 2022 poz. 1083 z późn. zm.) został określony w § 3 projektowanych postanowień umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
15. Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne (przewidział wymóg zatrudnienia na podstawie stosunku pracy).

4.2.6.) Główny kod CPV: 77211400-6 - Usługi wycinania drzew

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew

77211600-8 - Sadzenie drzew

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający przewiduje skorzystanie z instytucji PRAWA OPCJI. Zamawiający może skorzystać z prawa opcji w zakresie realizacji usług w okresie obowiązywania umowy określonym w §2 projektowanych postanowień umowy po zrealizowaniu przez Wykonawcę gwarantowanego zakresu zamówienia, czyli ilości poszczególnych usług wskazanych w tabeli w Rozdz.III pkt 11 SWZ w kolumnie „ilość gwarantowana”. Są to ilości przewidywane, określone w oparciu o poprzednie lata, które mogą ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia w szczególności w związku z konkretnymi decyzjami o wycince i zawartymi w nich obowiązkami wykonania nasadzeń zastępczych oraz sytuacjami losowymi, na skutek których konieczne będzie wykonanie usługi. Zamówienie może się zwiększyć maksymalnie o ilości wskazane w ww. tabeli. Maksymalne ilości poszczególnych usług są wskazane w ww. tabeli w kolumnie „ilość maksymalna”. Zamawiający jednak zastrzega sobie prawo do niewykorzystania całości zamówienia stanowiącej maksymalną ilość, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tego tytułu. Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji w przypadku zwiększenia w okresie obowiązywania umowy ilości drzew, krzewów i bylin, co do których konieczne będzie wykonanie usług pielęgnacyjnych, nasadzeń, cięć i in., w stosunku do ilości minimalnych (gwarantowanych) oraz wykorzystania całej kwoty przewidzianej dla zamówienia gwarantowanego, określonej w § 6 pkt. 2 lit. b) projektowanych postanowień umowy. Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest pisemne złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia obligatoryjnego.

Informacje o nazwie, jednostce miary, gwarantowanych i maksymalnych ilościach zawiera - Rozdz. III, pkt. 11 SWZ (tabela).

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy. Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług tj. usług w zakresie przycinania, usuwania drzew, krzewów i bylin oraz nasadzeń drzew, krzewów i bylin w ilościach dla poszczególnych rodzajów usług na poziomie zbliżonym do zakresu zamówienia podstawowego. Zamawiający przewiduje, że wartość tych usług może wynieść maksymalnie 210 172,50 zł netto.
Zamawiający udzieli zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy na następujących warunkach:
1) wykonawca realizował dotychczasowe zamówienie w terminie i z należytą starannością,
2) wykonawca zapewni nie gorszy standard wykonania nowego zamówienia niż podstawowego
3) strony w wyniku negocjacji uzgodnią wynagrodzenie i termin wykonania nowego zamówienia.
2. Zamówienia udzielone zostaną w przypadku wyczerpania kwoty wynikającej z prawa opcji, przedłużania się procedury udzielenia kolejnego zamówienia w trybie podstawowym, po uprzednim przeprowadzeniu zamówienia z wolnej ręki.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Najkorzystniejsza oferta według kryteriów określonych w SWZ (Rozdział
XVIII "Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert")

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:

1) Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub (dla usług, o których mowa w pkt 3 ppkt 1 lit. b-c) wykonuje należycie co najmniej po jednej usłudze polegającej na:
a) wycince drzewa o co najmniej II stopniu trudności, tj. ścięciu drzewa o wysokości ponad 5 m,
b) cięciu sanitarno-formującym drzew o co najmniej II stopniu trudności (obcięcie gałęzi lub konarów drzew na wysokości ponad 5 m oraz zabezpieczenie powstałych ran i dokładne uprzątnięcie terenu prac z wywozem powstałych odpadów) o łącznej wartości co najmniej 10.000,00 zł brutto,
c) nasadzaniu drzew o obwodzie na wysokości 1 m co najmniej 12 cm, o łącznej wartości co najmniej 5.000,00 zł brutto;

UWAGA:
Zamawiający dopuszcza, by wskazane wyżej usługi były zrealizowane w ramach jednej bądź wielu umów, dla jednego lub kilku Zamawiających, pod warunkiem, że wartość każdej z tych usług będzie nie mniejsza niż odpowiednio 10.000,00 zł brutto (dla usług, o których mowa w pkt 3 ppkt 1 lit. b) oraz 5.000,00 zł brutto (dla usług, o których mowa w pkt 3 ppkt 1 lit. c).
Dotyczy usług, o których mowa w pkt. 3 ppkt 1 lit. b i c - W przypadku usług wykonywanych tzn. nie zakończonych do terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest podać wartość usług do momentu upływu terminu składania ofert (wartość ta nie może być mniejsza niż 10.000,00 zł brutto (dla usług, o których mowa w pkt 3 ppkt 1 lit. b) oraz 5.000,00 zł brutto (dla usług, o których mowa w pkt 3 ppkt 1 lit. c).

2) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia, które będą uczestniczyć w jego realizacji tj. co najmniej dwoma (2) osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia posiadającymi aktualne badania lekarskie uprawniające do prac na wysokościach powyżej 3m zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 2067 ze zm.) Wyżej wymienione osoby będą wykonywać czynności polegające na wycince drzew oraz wykonaniu cięć sanitarno – formujących oraz cięć technicznych drzew.

3) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował urządzeniami technicznymi do wykonania niniejszego zamówienia tj. co najmniej jednym pojazdem z podnośnikiem koszowym.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia i potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (Rozdział VIII pkt 2 i 3 SWZ) zostanie wezwany do przedłożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:

1) oświadczenia w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; Ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie składających ofertę;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona w celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia i potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (Rozdział VIII pkt 2 i 3 SWZ) zostanie wezwany do przedłożenia następujących podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia:

1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
UWAGA: Dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (orzeczenia lekarskie do pracy na wysokości powyżej 3 m) zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
3) wykazu urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o nazwie i modelu pojazdu z podnośnikiem koszowym i podstawie do dysponowania tymi zasobami.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W tym celu Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców składających wspólną ofertę.
3. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie (przez każdego z Wykonawców lub pełnomocnika).
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie, przedłożą wraz z ofertą:
1) stosowne pełnomocnictwo – zgodnie z Rozdziałem XV SWZ – nie dotyczy spółki cywilnej, o ile upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu tej spółki wynika z dołączonej do oferty umowy spółki bądź wszyscy wspólnicy podpiszą ofertę.
UWAGA: Pełnomocnictwo, o którym mowa powyżej może wynikać albo z dokumentu pod taką samą nazwą, albo z umowy podmiotów składających wspólnie ofertę
2) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy (Rozdział XV pkt 2 ppkt 1 SWZ) oraz oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XV pkt 2 ppkt 5 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
a) Oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
b) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w postępowaniu potwierdza jego spełnianie.
3) oświadczenie, z którego wynika, które roboty, usługi lub dostawy wykonają poszczególni wykonawcy, w sytuacji określonej w art. 117 ust. 2 i 3 ustawy.
5. Zasady rozliczania prac pomiędzy Wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia, w tym zasady wystawiania faktur na rzecz Zamawiającego, należy określić w umowie regulującej współpracę tych Wykonawców, przy czym:
1) Zamawiający zaleca, aby podmiotem uprawnionym do wystawiania faktur na rzecz Zamawiającego, przyjmowania płatności i dokonywania rozliczeń był Lider* Konsorcjum**
2) Zamawiający dopuszcza, aby faktury na rzecz Zamawiającego, były wystawiane przez poszczególnych członków Konsorcjum, pod warunkiem, że umowa Konsorcjum będzie zawierać odpowiednie zapisy w tym zakresie i wskazywać zakres prac wykonywanych przez poszczególnych członków Konsorcjum.
6. W przypadku, gdy umowa regulująca współpracę Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia, nie będzie zawierała zasad rozliczania prac pomiędzy tymi Wykonawcami, w tym zasad wystawiania faktur na rzecz Zamawiającego, Zamawiający przyjmie, że jedynym Wykonawcą uprawnionym do wystawiania faktur będzie Lider* Konsorcjum**.
* Wykonawca wskazany jako pełnomocnik lub jeden z Wykonawców (wskazany przez pozostałych) wspólnie ubiegających się o zamówienie
** Wykonawcy występujący wspólnie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmian umowy, których charakter oraz warunki wprowadzania są określone w projektowanych postanowieniach umowy w szczególności w § 11 projektowanych postanowień umowy stanowiących Załącznik nr 4 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-21 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/kzgm_katowice

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-21 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-19

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania w przypadkach określonych w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2022 poz.835) zwaną dalej ustawą Przeciw Agresji.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.