eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TroszynUporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Troszyn



Ogłoszenie z dnia 2024-09-11


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Troszyn

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Troszyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550667942

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Juliusza Słowackiego

1.5.2.) Miejscowość: Troszyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 07-405

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki

1.5.7.) Numer telefonu: 29 767 10 53

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@troszyn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.troszyn.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/troszyn

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Troszyn

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bc8b4dd5-fdc7-48a4-b46b-fa2ed3787870

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00493649

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-11

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00049785/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.5 Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Troszyn

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00437067

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: UG.271.07.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie gminy Troszyn
Zakres zadania obejmuje wykonanie dwóch odcinków sieci kanalizacyjnej:
1) Odcinek 1: Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w ul. 4 września w Troszynie obejmujący wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości 166,20 mb z rur kanalizacyjnych kielichowych łączonych na uszczelkę gumową Ø200 mm PCV typ ciężki (klasa SN 8 rury lite) oraz uzbrojenie sieci w studnie włazowe o średnicy Ø1000 mm wykonane z elementów prefabrykowanych PE w ilości 5 kpl.
2) Odcinek 2: Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej w drodze gminnej Troszyn – Rabędy obejmujący wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej o długości 632,80 mb z rur kanalizacyjnych kielichowych łączonych na uszczelkę gumową Ø200 mm PCV typ ciężki (klasa SN 8 rury lite) oraz uzbrojenie sieci w studnie włazowe o średnicy Ø1000 mm wykonane z elementów prefabrykowanych PE w ilości 15 kpl.
3) budowę przyłączy kanalizacji sanitarnej do granicy pasa drogowego (4szt) w celu odprowadzenia ścieków sanitarnych z budynków mieszkalnych jednorodzinnych zlokalizowanych na ul. 4-go Września w Troszynie.
Zadanie obejmuje prowadzenie robót przygotowawczych, ziemnych, umocnienie ścian wykopów liniowych, roboty pomiarowe, wykonanie sieci kanalizacyjnej, montaż studzienek, włączenie do projektowanej studni kanalizacyjnej, wykonanie oznakowania trasy taśmą z tworzywa sztucznego oraz przygotowanie kompletniej dokumentacji powykonawczej wraz z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą.
Zastosowane materiały powinny spełniać wymogi norm Unii Europejskiej oraz posiadać wymagane przepisami aprobaty techniczne.
Informujemy, iż część zakresu wskazana w dokumentacji odcinka nr 2 tj. długość sieci kanalizacyjnej została zmniejszona z 655,80 mb do długości 632,80 mb, co wynika z realizacji inwestycji objętej innym postępowaniem. Projekt zagospodarowania terenu oraz załączony poglądowo przedmiar robót zostały w tym zakresie zaktualizowane.
Szczegółowy zakres robót oraz warunki ich realizacji określają:
1) Dokumentacja projektowa - Załącznik Nr 10 do SWZ ,
2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - Załącznik Nr 11 do SWZ,
3) Przedmiary robót - Załącznik Nr 12 do SWZ, które mają charakter poglądowy i mogą stanowić materiał pomocniczy do sporządzenia kalkulacji ceny przez Wykonawcę. Wykonawca winien obliczyć wartość robót na podstawie dokumentacji projektowej,
4) Projektowane postanowienia umowy (Załącznik nr 9 do SWZ).

4.5.3.) Główny kod CPV: 45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z art. 255 pkt 3 Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że Zamawiający może zwiększyć te kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne:
W postępowaniu pn. Uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej na terenie gminy Troszyn złożono trzy oferty:
Oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę:
Spec Instalacje Paweł Zaorski, Buczyn 2 , 07-407 Czerwin
Cena oferty: 296 000,00 zł
Oferta nr 2 złożona przez Wykonawcę:
Mserwis24 Sp. z o.o., ul. Targowa 11, 07-410 Ostrołęka
Cena oferty: 677 736,15 zł
Oferta nr 3 złożona przez Wykonawcę:
MULTI-KOM Andrzej Nakielski, ul. Kolejowa 103, 07-410 Ostrołęka
Cena oferty: 959 000,00 zł
Zamawiający zarezerwował na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia kwotę 440 000,00 zł brutto. Oferta nr 1 złożona przez Wykonawcę: Spec Instalacje Paweł Zaorski, została odrzucona na podstawie art. 226 ust 1 pkt 8 Pzp. Cena oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia i Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny oferty z najniższą ceną tj. do ceny oferty nr 2, ponieważ gmina nie dysponuje wystarczającymi dodatkowymi dochodami własnymi i wolnymi środkami, a zaciągnięcie dodatkowego kredytu lub pożyczki jest niemożliwe ze względu na zagrożenie przekroczenia wskaźnika, o którym mowa w art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 15.09.2022 r. o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych innych ustaw, a wynoszącym wg. Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Troszyn w 2024 r.- 99, 14%.
Według art. 7 ust. 2 ww. ustawy w latach 2023–2025 łączna kwota długu jednostki samorządu terytorialnego na koniec danego roku nie może przekraczać 100% wykonanych w tym roku budżetowym dochodów ogółem tej jednostki, pomniejszonych o kwoty wykonanych dotacji i środków o podobnym charakterze oraz powiększonych o przychody z tytułów określonych w art. 217 ust. 2 pkt 4–8 ustawy zmienianej w art. 2 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, nieprzeznaczone na sfinansowanie deficytu budżetowego.
W tej sytuacji Zamawiający ma prawo unieważnić postępowanie bez przeprowadzania wyboru najkorzystniejszej oferty, gdyż wykonywanie dalszych czynności nie byłoby racjonalne w sytuacji gdy od początku wiadomo , że cena oferty z najniższą ceną nie mieści się w ustalonym limicie , a Zamawiający tego limitu nie zmieni.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 296000,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 959000,00 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.