eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CiechocinekRenowacja bocznej p³yty boiska trawiastego na Stadionie Miejskim w Ciechocinku



Og³oszenie z dnia 2024-09-12

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Renowacja bocznej p³yty boiska trawiastego na Stadionie Miejskim w Ciechocinku

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA MIEJSKA CIECHOCINEK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866399

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Miko³aja Kopernika 19

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ciechocinek

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-720

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - W³oc³awski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ratusz@ciechocinek.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.ciechocinek.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Renowacja bocznej p³yty boiska trawiastego na Stadionie Miejskim w Ciechocinku

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-00c0a4c1-5a6c-4c35-b608-d5375ec34d37

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00495672

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00024281/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.8 Wykonanie renowacji bocznej p³yty boiska trawiastego.

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-00c0a4c1-5a6c-4c35-b608-d5375ec34d37

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-00c0a4c1-5a6c-4c35-b608-d5375ec34d37

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1) W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym odbywa siê przy u¿yciu platformy e-Zamówienia (ezamowienia.gov.pl). We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Zamawiaj±cy i Wykonawcy pos³uguj± siê numerem og³oszenia (BZP, TED lub ID postêpowania).
2) Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z Wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, email ratusz@ciechocinek.pl, kierownikgm@ciechocinek.pl

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): I.KLAUZULA INFORMACYJNA DO SPECYFIKACJI
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem da-nych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê osoby fizyczne, których dane s± zbierane w trakcie niniejszego postê-powania ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miejska Ciechocinek, reprezen-towana przez Burmistrza, z siedzib± w Ciechocinku przy ul. Kopernika 19
tel. 54 4161800, faks 54 2836423, e-mail ratusz@ciechocinek.pl
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Miejskiej Ciechocinek jest Pani Katarzy-na Doering tel. 54 4161800, e-mail iod@ciechocinek.pl, tel. 600 210 513,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn: Renowacja bocznej p³yty boiska trawiastego na Stadionie Miejskim w Ciechocinku prowadzonym w trybie podstawowym;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±-cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ;
- na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pa-ni/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
- w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RO-DO.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres prac do wykonania obejmuje miêdzy innymi:
1) roboty przygotowawcze,
2) zdjêcie wierzchniej warstwy gleby na g³êboko¶æ 15-20 cm,
3) laserowe profilowanie pod³o¿a wraz z nadaniem spadków poprzecznych i=0,5%,
4) wykonanie systemu automatycznego nawodnienia,
5) wykonanie nowej warstwy wegetacyjnej zgodnie z norm± DIN 18035-4 o mi±¿szo¶ci 15cm,
6) wysianie nowej mieszanki nasion traw w normie 35g/m2,
7) przeprowadzenie wszelkich wymaganych prób i pomiarów.

Szczegó³owe dane techniczne zawiera specyfikacja techniczna. Dopuszcza siê materia³y i urz±dzenia innych producentów ni¿ wykazane w specyfikacji, pod warunkiem zastosowania rozwi±zañ równowa¿nych tj. wykonanych z tego samego materia³u, o niegorszych parametrach technicznych oraz wizualnie podobnych.

Przedmiotem zamówienia jest
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik nr 2.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45236119-7 - Naprawa boisk sportowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy spe³niaj±cy warunki dotycz±ce:
a) posiadania uprawnieñ do wykonywania okre¶lonej dzia³alno¶ci lub czynno¶ci, je¿eli przepisy prawa nak³adaj± obowi±zek ich posiadania, Zamawiaj±cy uzna warunek za spe³niony na podstawie o¶wiadczenia o spe³nieniu warunku udzia³u w postêpowaniu
b) posiadania zdolno¶ci technicznej lub zawodowej; Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia w/w warunek, je¿eli wyka¿e, i¿ w ci±gu ostatnich piêciu lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³:
- co najmniej 2 zadania polegaj±ce na wykonaniu lub renowacji nawierzchni trawiastej boiska wraz z systemem automatycznego nawadniania, o warto¶ci co najmniej 100.000,00 ka¿de.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek ten mo¿e byæ spe³niony ³±cznie;
c) dysponowania odpowiednim potencja³em technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia w/w warunek je¿eli wyka¿e, i¿ w czasie trwania zamówienia bêdzie dysponowa³ osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami, posiadaj±cymi do¶wiadczenie w nastêpuj±cych specjalno¶ciach:
1 osoba pe³ni±ca funkcjê kierownika robót, która posiada do¶wiadczenie zawodowe przy wykonywaniu lub renowacji boisk trawiastych z systemem nawadniania dla co najmniej dwóch obiektów – boisk sportowych,
d) sytuacji ekonomicznej i finansowej;
Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca spe³nia w/w warunek je¿eli wyka¿e, i¿:
1) posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê nie mniejsz± ni¿ 150.000,00 z³,
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek ten mo¿e byæ spe³niony ³±cznie;
2) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie prowadzonej
dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia, na kwotê co najmniej 100.000,00 z³,
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek ten musi byæ spe³niony ³±cznie przez wykonawców;
e) nie podlegaj± wykluczeniu z postêpowania na podstawie art. 108 ust.1 i 109 ust.1 ustawy Pzp;
f) udziel± gwarancji i rêkojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy ni¿ 36 miesiêcy,
Z tre¶ci za³±czonych dokumentów i o¶wiadczeñ musi wynikaæ jednoznacznie, i¿ Wykonawca spe³nia wy¿ej wymienione warunki.
Wykonawca mo¿e polegaæ na wiedzy i do¶wiadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolno¶ciach finansowych innych podmiotów, niezale¿nie od charakteru prawnego ³±cz±cych go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowi±zany jest udowodniæ zamawiaj±cemu, i¿ bêdzie dysponowa³ zasobami niezbêdnymi do realizacji zamówienia, w szczególno¶ci przedstawiaj±c w tym celu pisemne zobowi±zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na wiedzê i do¶wiadczenie, potencja³ techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia lub zdolno¶ci finansowe Podwykonawcy w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 118 Ustawy zobowi±zany jest podaæ nazwê (firmê) Podwykonawcy, a tak¿e aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie stanowi±ce wstêpne potwierdzenie, ¿e podwykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu;
UWAGA:
Wraz z ofert± wykonawca sk³ada:
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu na podst. art. 125 ust. 1 w zwi±zku z art. 266 ustawy Pzp, natomiast przed udzieleniem zamówienia Zamawiaj±cy wezwie wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia o¶wiadczeñ lub dokumentów, o których mowa w pkt 21 niniejszej specyfikacji, potwierdzaj±cych okoliczno¶ci, o których mowa w art. 57 ust. 1 i 2

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

Dokumenty wymagane przez Zamawiaj±cego do z³o¿enia wraz z ofert±:
1. O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu na podst. art. 125 ust. 1 w zwi±zku z art. 266 ustawy Pzp,
2. Informacja dotycz±ca czê¶ci zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy Podwykonawcom,
3. Informacja o nazwie (firmie) Podwykonawcy, je¿eli Wykonawca powo³uje siê na wiedzê i do¶wiadczenie, potencja³ techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia lub zdolno¶ci finansowe Podwykonawcy w celu wykazania spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu,
4. O¶wiadczenie Wykonawcy dot. RODO,
5. Dowód wniesienia wadium w kwocie i formie okre¶lonej w punkcie 28 specyfikacji.
6. Kosztorys ofertowy z cenami jednostkowymi i warto¶ci± robót stanowi±c± cenê zamówienia

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

2000,00

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. W przypadkach przewidzianych w umowie dopuszcza siê wprowadzenie zmian za zgod± stron umowy.
2. Zmiany mog± byæ inicjowane przez Zamawiaj±cego lub przez Wykonawcê.
3. Dopuszczalne jest dokonanie zmian umowy:
1) je¿eli zmiana umowy dotyczyæ bêdzie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezale¿nych od obu stron, które w szczególno¶ci dotyczyæ bêd± uwarunkowañ
formalno-prawnych, w szczególno¶ci dotycz±cych wprowadzenia zmian do specyfikacji technicznej na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezale¿nych od obu stron,
2) je¿eli konieczno¶æ zmiany umowy spowodowana jest okoliczno¶ciami, których zamawiaj±cy, dzia³aj±c z nale¿yt± staranno¶ci±, nie móg³ przewidzieæ, a warto¶æ zmiany nie przekracza 50% warto¶ci zamówienia okre¶lonej pierwotnie w umowie,
3) je¿eli zmiana umowy dotyczyæ bêdzie wyra¿enia przez Zamawiaj±cego zgody na zawarcie przez Wykonawcê umowy ze wskazanym podwykonawc± w trybie zapisów § 7, która w szczególno¶ci zawieraæ bêdzie uwarunkowania dokonania odbioru koñcowego i podpisania protoko³u koñcowego przez Zamawiaj±cego z zap³aceniem przez Wykonawcê (i udokumentowaniem powy¿szego na podstawie stosownego o¶wiadczenia przekazanego Zamawiaj±cemu) ca³o¶ci wynagrodzenia nale¿nego podwykonawcy,
4) je¿eli zmiana umowy dotyczyæ bêdzie zmiany sk³adu osobowego zespo³u inspektorów nadzoru inwestorskiego, z przyczyn niezale¿nych od obu stron.
4. Do ka¿dej propozycji zmiany, inicjuj±cy zmianê przedstawi:
- opis propozycji zmiany, w tym wp³yw na terminy wykonania,
- uzasadnienie zmiany,
- obliczenia uzasadniaj±ce ewentualn± zmianê wynagrodzenia.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-09-30 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ za po¶rednictwem Formularza ofertowego dostêpnego na platformie e-Zamówienia, zgodnie z instrukcj± dostêpn± w Centrum Pomocy platformy e-zamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-30 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: 30 dni

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.