Og³oszenie z dnia 2023-11-15
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00551871/01 - Wynik z dnia 2023-12-14
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
„Dowóz uczniów do szkó³ na terenie Gminy i Miasta ¯uromin
w okresie od dnia 01.01.2024 do 31.12.2024”
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina i Miasto ¯uromin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377936
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Plac Józefa Pi³sudskiego 3
1.5.2.) Miejscowo¶æ: ¯uromin
1.5.3.) Kod pocztowy: 09-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 236572558
1.5.8.) Numer faksu: +48 236572540
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zuromin.info
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://www.zuromin.ibip.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dowóz uczniów do szkó³ na terenie Gminy i Miasta ¯uromin
w okresie od dnia 01.01.2024 do 31.12.2024”
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-2f019523-83a1-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00495763
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00024305/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.1 Dowóz uczniów do szkó³ na terenie Gminy i Miasta ¯uromin w okresie od dnia 1 stycznia 2024 r do 31.12.2024
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://zuromin.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zuromin.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1.1 W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem Platformy pod adresem https://zuromin.ezamawiajacy.pl
1.2 Zg³oszenie do postêpowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na stronie internetowej https://zuromin.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
Wykonawca po wybraniu opcji „Przyst±p do postêpowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o mo¿liwo¶ci zalogowania lub do za³o¿enia bezp³atnego konta. Wykonawca zak³ada konto wykonuj±c kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia has³o, nastêpnie powtarza has³o, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj siê”.
1.3 Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy Zakupowej w zak³adce „Pytania i odpowiedzi”. Za datê przekazania zawiadomieñ oraz informacji przyjmuje siê datê ich wczytania do Systemu.
1.4 Dokumenty elektroniczne, o¶wiadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub o¶wiadczeñ sk³adane s± przez Wykonawcê za po¶rednictwem Formularza do komunikacji jako za³±czniki
1.5 Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Instrukcji dla Wykonawców – Regulacje i procedury procesu zakupowego https://zuromin.ezamawiajacy.pl
1.6 Zamawiaj±cy okre¶la dopuszczalne formaty przesy³anych danych tj. plików o wielko¶ci do 100 MB w formatach: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc ze szczególnym wskazaniem na pdf
1.7 Za datê przekazania oferty, o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ, informacji, dokumentów elektronicznych, lub elektronicznych kopii dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji przyjmuje siê datê ich z³o¿enia/wys³ania na Platformie https://zuromin.ezamawiajacy.pl
1.8 Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku jakichkolwiek w±tpliwo¶ci zwi±zanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktowaæ siê z dostawc± rozwi±zania teleinformatycznego pod numerem telefonu: +48 22 576 22 23, e-mail: oneplace@marketplanet.pl
1.9 Do kontaktowania siê z Wykonawcami Zamawiaj±cy upowa¿nia osoby: w zakresie procedury przetargowej Ewa Wnuk, w zakresie przedmiotu zamówienia Bo¿ena Fija³kowska
2. Z³o¿enie oferty
2.1 Wykonawca sk³ada ofertê wraz z za³±cznikami za po¶rednictwem platformy pod adresem https://zuromin.ezamawiajacy.pl w zak³adce „OFERTY". Formularz oferty – za³. nr 3 do SWZ.
2.2 Ofertê sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Z³o¿enie oferty wymaga od wykonawcy zarejestrowania siê i zalogowania na Platformie zakupowej zamawiaj±cego dostêpnej pod adresem https://zuromin.ezamawiajacy.pl
2.3 Wykonawca sk³ada ofertê w formatach: okre¶lonych w pkt. 14.5 SWZ
2.4 Oferta musi byæ sporz±dzona w jêzyku polskim.
2.5 Wczytanie oferty wraz z za³±cznikami nastêpuje poprzez polecenie „Z³ó¿ ofertê". Potwierdzeniem prawid³owo z³o¿onej Oferty jest komunikat systemowy „Oferta z³o¿ona poprawnie”. O terminie z³o¿enia Oferty decyduje czas pe³nego przeprocesowania transakcji na platformie. Po zapisaniu, plik jest w Systemie o którym mowa w pkt. 2.2 zaszyfrowany.
2.6 Wykonawca mo¿e przed up³ywem terminu do sk³adania ofert zmieniæ lub wycofaæ z³o¿on± ofertê - polecenie „wycofaj ofertê” lub „Modyfikuj ofertê”
Szczegó³owe informacje dotycz±ce sposobu komunikacji okre¶la pkt 14 SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 i 14 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujemy, ¿e:
administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina i Miasto ¯uromin, reprezentowana przez Burmistrza Gminy i Miasta ¯uromin z siedzib± w Urzêdzie: Plac Józefa Pi³sudskiego 3, 09-300 ¯uromin, telefon 23 657 25 58, e-mail: ugimz@zuromin.info;
inspektorem ochrony danych osobowych jest pan Pawe³ Modrzejewski – kontakt: telefon/ 544-544-006, adres e-mail: inspektor@kiodo.pl;
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie:
art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbêdne do wype³nienia obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze; w celu zwi±zanym
z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dowóz uczniów do szkó³ na terenie Gminy i Miasta ¯uromin w okresie od dnia 01.01.2024 do 31.12.2024” nr ZP.271.2.14.2023 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; tj. w celu prowadzenia przedmiotowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygniêcia, a tak¿e udokumentowania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego i jego archiwizacji;
art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. przetwarzanie jest konieczne do zawarcia i/lub realizacji ³±cz±cej nas umowy (zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji), a tak¿e podjêcia czynno¶ci niezbêdnych przed jej zawarciem;
art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. przetwarzanie jest niezbêdne dla realizacji celów wynikaj±cych z prawnie uzasadnionych interesów, którym jest prawid³owe wykonanie umowy zawartej z Administratorem oraz sprawny kontakt w celu jej wykonania, gdy stron± umowy jest inny podmiot a Pañstwo jeste¶cie osob± podan± do kontaktu/reprezentacji w celu zawarcia i /lub realizacji tej umowy (pañstwa dane „s³u¿bowe”, m.in. imiê, nazwisko, stanowisko, kontakt- mog± byæ przekazane przez wybranego Kontrahenta, a Pañstwa zwierzchnika s³u¿bowego). Na tej podstawie dane mog± byæ tak¿e przetwarzane w celu ewentualnego dochodzenia lub obrony przed roszczeniami;
wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania w³adzy publicznej- art.6, ust.1,lit.e RODO;
w wyj±tkowych przypadkach Pani/Pana dane osobowe przetwarzane s± na podstawie udzielonej zgody w zakresie i celu okre¶lonym w tre¶ci zgody - art.6, ust.1 lit. a RODO. Mo¿e to dotyczyæ danych kontaktowych, które podaj± Pañstwo w celu usprawnienia kontaktu, a które nie s± wymagane przez przepisy (np. nr telefonu, adres email);
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm), dalej „ustawa Pzp” (w tym. np. Prezes UZP).
Pañstwa dane osobowe bêd± tak¿e udostêpnione na podstawie przepisów Ustawy o dostêpie do informacji publicznej z dnia 6 wrze¶nia 2001 r (w zwi±zku z obowi±zkiem ujawniania danych Wykonawcy w zakresie stanowi±cym informacjê publiczn±). Odbiorc± Pani/Pana danych osobowych mog± byæ tak¿e wspó³pracuj±ce z nami firmy (w tym, informatyczne, zajmuj±ce siê obs³ug± m.in. platformy E – zamawiaj±cy - na podstawie zawartych umów powierzenia), a tak¿e uprawnione do tego odpowiednie organy, jednostki administracyjne i urzêdy;
Pkt 26 SWZ zawiera tre¶æ - Klauzula informacyjna z art. 13 i 14 ust. 1 i 2 RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): na zasadach okre¶lonych w RODO, w zale¿no¶ci od przes³anki przetwarzania danych, posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych*;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych z zastrze¿eniem, ¿e sprostowanie lub uzupe³nienie nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp ** oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników zgodnie z przepisami art. 76 Ustawy Pzp;
− usuniêcia danych – tylko na podstawie i w przypadkach wynikaj±cych z art. 17 ogólnego rozporz±dzenia;
− na podstawie art.18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków,
o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, po spe³nieniu przes³anek o których mowa w art. 20 RODO;
− wyra¿enia sprzeciwu z powodu szczególnej sytuacji - wy³±cznie na podstawie art. 21 ogólnego rozporz±dzenia; co do zasady nie dotyczy danych przetwarzanych na gruncie art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
− cofniêcia zgody w dowolnym momencie, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa siê na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit a RODO). Cofniêcie to nie ma wp³ywu na zgodno¶æ przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofniêciem. Wycofania zgody mo¿na dokonaæ w formie mailowej, za pomoc± pisma wys³anego drog± pocztow± lub osobi¶cie w Urzêdzie;
Co do zasady nie przekazujemy Pañstwa danych osobowych do Pañstw Trzecich. Mo¿e siê zdarzyæ, i¿ w celu realizacji naszych zadañ, nasi zaufani partnerzy (np. dostawcy poczty elektronicznej) skorzystaj± z serwerów znajduj±cych siê poza Europ±, m.in. w USA. W tej sytuacji zapewniamy zawarcie odpowiednich umów powierzenia przetwarzania/analizê tre¶ci regulaminów, a nasi dostawcy zapewniaj±, ¿e przetwarzanie odbywa siê zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami i z zachowaniem najwy¿szych standardów bezpieczeñstwa. Transfer danych do USA odbywa siê na zasadzie nowego programu transferowego- Data Privacy Framework. W zakresie podmiotów, które nie s± wpisane do programu DPF, podstaw± prawn± transferu bêdzie zobowi±zanie podmiotu do stosowania postanowieñ standardowych klauzul wydanych na mocy decyzji wykonawczej Komisji Europejskiej.
* Wyja¶nienie: W przypadku gdy wykonanie obowi±zków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 rozporz±dzenia 2016/679, wymaga³oby niewspó³miernie du¿ego wysi³ku, zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby, której dane dotycz±, wskazania dodatkowych informacji maj±cych w szczególno¶ci na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia **
Pkt 26 SWZ zawiera tre¶æ - Klauzula informacyjna z art. 13 i 14 ust. 1 i 2 RODO
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP. 271.2.14.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Czê¶æ I – Dowóz uczniów do Szko³y Podstawowej nr 1 w ¯urominie, Szko³y Podstawowej w Bêdzyminie, Szko³y Podstawowej w Poniatowie, Szko³y Podstawowej w Raczynach
1. Przedmiotem zamówienia jest us³uga polegaj±ca na dowo¿eniu uczniów do szkó³ na terenie Gminy i Miasta ¯uromin z miejsca zamieszkania oraz odwo¿enie ze szkó³ do miejsca zamieszkania. Us³uga realizowana bêdzie w oparciu o zakupione bilety miesiêczne.
Czê¶æ I – Dowóz uczniów do Szko³y Podstawowej nr 1 w ¯urominie, Szko³y Podstawowej w Bêdzyminie, Szko³y Podstawowej w Poniatowie, Szko³y Podstawowej w Raczynach
£±czna liczba dowo¿onych/ odwo¿onych uczniów (dla czê¶æ I ) – 89 osób w tym:
- do Szko³y Podstawowej Nr 1 w ¯urominie – 23 osoby
- do Szko³y Podstawowej w Bêdzyminie – 27 osób
- do Szko³y Podstawowej w Poniatowie – 3 osoby
- do Szko³y Podstawowej w Raczynach – 36 osób
UWAGA - liczba uczniów podana wg stanu na listopad 2023r, s³u¿y jedynie do przygotowania oferty i mo¿e ulec zmianie w trakcie obowi±zywania umowy.
Szczegó³owy wykaz dowo¿onych dzieci:
- z ilo¶ci± dowo¿onych dzieci z poszczególnych miejscowo¶ci do danej szko³y
- godzinami dowozu do szkó³ i powrotu,
- ilo¶ci± kursów do poszczególnych szkó³ (dowozy poranne) oraz powrotów ze szkó³ (powroty popo³udniowe)
okre¶la za³±cznik Nr 1a) do SWZ.
Rozpoczêcie dowozu porannego na godzinê 8.00 powinno nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ o godz. 7.00
Rozpoczêcie dowozu porannego na godzinê 9.50 powinno nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ o godz.8.50
Dzieci musz± byæ dowiezione do szko³y na co najmniej 15 minut przed rozpoczêciem lekcji.
Powroty dzieci ze szkó³ powinny nast±piæ bez zbêdnego oczekiwania i nie powinny trwaæ d³u¿ej ni¿ 45 minut.
Wspólny S³ownik Zamówieñ
(CPV) 60100000-9 us³ugi w zakresie transportu drogowego
2. Us³uga realizowana bêdzie w dniach nauki szkolnej w okresie 01.01.2024r do 31.12.2024r (z wyj±tkiem okresu wakacji, ferii i innych przerw w nauce). Dla potrzeb zamówienia przyjêto okres realizacji us³ugi – 10 miesiêcy.
3. Wykonawca na podstawie przedstawionego szczegó³owego zestawienia dowo¿onych dzieci (Za³±cznik nr 1a – dla czê¶ci I zamówienia, za³±cznik 1b – dla czê¶ci II zamówienia) ustali harmonogram przewozu uczniów dla ka¿dej czê¶ci zamówienia i przedstawi Zamawiaj±cemu do akceptacji – w termie 3 dni od dnia wyboru najkorzystniejszej oferty.
Harmonogram musi przedstawiaæ: trasy dowozu do szkó³ i powrotu z uwzglêdnieniem wszystkich miejscowo¶ci do poszczególnych szkó³, godziny dowozu/ powrotu, okre¶lone w Za³±cznik nr 1a – dla czê¶ci I zamówienia, za³±cznik 1b – dla czê¶ci II zamówienia oraz uwzglêdniaæ zapisy pkt. 3.1 SWZ.
Przedstawiony harmonogram przewozu bêdzie stanowiæ za³±cznik do umowy.
4. Wykonawca zobowi±zany jest do przewozu dzieci zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem przewozu.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany godzin przywozu lub powrotu dzieci jak równie¿ zmiany tras w razie konieczno¶ci dostosowania do potrzeb planu uczniów oraz potrzeb szko³y, po wcze¶niejszym powiadomieniu Wykonawcy. Zmiana musi byæ niezw³ocznie uwzglêdniona przez Wykonawcê z zastrze¿eniem, ¿e zmiany, o których mowa wchodz± w ¿ycie po uzyskaniu przez Wykonawcê zmiany zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym”
5. Zamawiaj±cy dostarczy Wykonawcy imienn± listê dzieci doje¿d¿aj±cych do poszczególnych szkó³ z poszczególnych miejscowo¶ci w terminie najpó¼niej 7 dni przed rozpoczêciem realizacji zamówienia w kolejnym miesi±cu. Wykonawca dostarczy bilety miesiêczne Zamawiaj±cemu najpó¼niej na 3 dni robocze poprzedzaj±ce miesi±c realizacji.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany ilo¶ci zamawianych biletów miesiêcznych w zale¿no¶ci od liczby doje¿d¿aj±cych dzieci, wed³ug potrzeb zg³aszanych przez szko³y.
Zmiany mog± dotyczyæ ³±cznej liczby dowo¿onych dzieci jak równie¿ liczby dowo¿onych dzieci na poszczególnych trasach. Zmiana musi byæ niezw³ocznie uwzglêdniona przez Wykonawcê. Zmiana ilo¶ci zamawianych biletów nie stanowi zmiany umowy.
6. Linie komunikacji musz± byæ u³o¿one w sposób umo¿liwiaj±cy bezpieczny dojazd do szko³y i powrót ze szko³y. Wykaz linii komunikacyjnych, harmonogram przewozu i lokalizacja przystanków musi byæ uzgodniona z Zamawiaj±cym. Ka¿da zmiana w harmonogramie przewozu musi byæ uzgodniona z Zamawiaj±cym.
7. Wykonawca musi zapewniæ wszystkim przewo¿onym uczniom miejsca zgodnie z norm± przewidzian± dla danego ¶rodka transportu.
8. Pojazdy s³u¿ce do przewozu uczniów musz± byæ w pe³ni sprawne, spe³niaj±ce wymogi bezpieczeñstwa (zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa) musz± byæ utrzymane w czysto¶ci z zachowaniem estetyki wewnêtrznej i zewnêtrznej.
9. Liczba pojazdów, liczba kursów oraz liczba miejsc siedz±cych w autobusie na poszczególnych trasach musi byæ wystarczaj±ca dla wszystkich przewo¿onych dzieci wskazanych co miesi±c przez Zamawiaj±cego w imiennej li¶ci doje¿d¿aj±cych dzieci oraz ewentualnie wed³ug dodatkowego wykazu je¿eli wyst±pi konieczno¶æ rozpoczêcia dowo¿enia dodatkowego dziecka w trakcie danego miesi±ca. W przypadku odpracowywania zajêæ lekcyjnych Wykonawca zobowi±zany jest do realizacji us³ugi na podstawie tych samych biletów miesiêcznych.
10. Pojazdy s³u¿±ce do przewozu musz± spe³niaæ warunki techniczne niezbêdne do dopuszczenia w ruchu drogowym, okre¶lone miêdzy innymi w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia (t.j. Dz. U. z 2016r, poz. 2022 z pó¼n. zm.).
11. Wykonawca zobowi±zany jest do ogrzewania pojazdu bez dodatkowego wynagrodzenia miêdzy innymi w okresie gdy temperatura na zewn±trz pojazdu bêdzie ni¿sza ni¿ +5oC.
12. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowi±zany jest do niezw³ocznego podstawienia pojazdu zastêpczego spe³niaj±cego warunki okre¶lone w niniejszej SWZ.
Maksymalny czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii – 60 minut.
13. Wykonawca zobowi±zany jest do uzgodnienia z Zamawiaj±cym miejsc wsiadania i wysiadania dzieci na trasach przejazdu, ich lokalizacja musi zapewniaæ bezpieczeñstwo podró¿uj±cych uczniów oraz innych u¿ytkowników drogi oraz uwzglêdniaæ obowi±zuj±ce w tym zakresie przepisy.
14. Zapewnienie opieki nad dzieæmi w trakcie przewozu le¿y po stronie Przewo¼nika.
15. Oznaczenie wg Wspólnego S³ownika Zamówieñ:
Kod CPV: 60100000-9 us³ugi w zakresie transportu drogowego
16. Wszystkie wymagania okre¶lone w dokumentach zamówienia wskazanych powy¿ej stanowi± wymagania minimalne, a ich spe³nienie jest obligatoryjne. Niespe³nienie w/w wymagañ minimalnych bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
17. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, Wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
4. WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY, W OKOLICZNO¦CIACJH O KTÓRYCH MOWA W ART. 95 USTAWY PZP
Zamawiaj±cy stosownie do art. 95 ust 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê (w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy) osób wykonuj±cych wskazane poni¿ej czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia:
Dot. czê¶ci I i II zamówienia:
- kierowanie pojazdami
Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudni³ w/w osoby przez ca³y okres realizacji przedmiotu zamówienia tj. od rozpoczêcia do koñca up³ywu terminu realizacji zamówienia; w przypadku rozwi±zania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcê przed zakoñczeniem tego okresu wykonawca zobowi±zany jest do zatrudnienia na to miejsce innej osoby.
Szczegó³y dotycz±ce wymagañ zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w tym: postanowienia dotycz±ce sposobu dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymagañ dotycz±cych zatrudnienia na podstawie umowy o pracê oraz postanowienia dotycz±ce sankcji z tytu³u ich niespe³nienia zawarte zosta³y we wzorze umowy – Za³±cznik nr 10 do SWZ
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami:
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie ni¿ej przedstawionych kryteriów:
a) Cena – 60 %
b) Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii – 40%
2. Sposób oceny ofert:
Oferty oceniane bêd± punktowo. Maksymalna ilo¶æ punktów jak± mo¿e osi±gn±æ oferta wynosi 100.
Punkty bêd± przyznawane wed³ug nastêpuj±cych zasad.
a) Kryterium Nr 1 (K1) Cena – 60 %
Maksymalnie 60 pkt. do zdobycia
Zastosowany wzór do obliczenia punktowego:
Warto¶æ punktowa = (Cena brutto oferty najni¿szej/ Cena brutto ocenianej oferty) x 100 x 60%
b) Kryterium Nr 2 (K2) Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii – 40%
Maksymalnie 40 pkt. do zdobycia
do 30 minut od momentu wyst±pienia awarii – 40 pkt
do 45 minut od momentu wyst±pienia awarii – 20 pkt
do 60 minut od momentu wyst±pienia awarii – 0 pkt
Maksymalny czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 60 minut.
W przypadku nie okre¶lenia przez Wykonawcê ¿adnego czasu zamawiaj±cy przyjmie czas najd³u¿szy – do 60 minut i przyzna 0 pkt.
20.3. Wynik
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie
uznana za najkorzystniejsz±, pozosta³e oferty zostan± sklasyfikowane zgodnie z ilo¶ci± uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia
zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów.
Ostateczna punktacja oferty powstaje poprzez zsumowanie ilo¶ci uzyskanych punktów
Ocena oferty = K1 + K2
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Czê¶æ II – Dowóz uczniów do Szko³y Podstawowej nr 2 w ¯urominie, Szko³y Podstawowej w Chamsku, Szko³y Podstawowej w Kliczewie Du¿ym, Szko³y Podstawowej nr 1 w ¯urominie
1. Przedmiotem zamówienia jest us³uga polegaj±ca na dowo¿eniu uczniów do szkó³ na terenie Gminy i Miasta ¯uromin z miejsca zamieszkania oraz odwo¿enie ze szkó³ do miejsca zamieszkania. Us³uga realizowana bêdzie w oparciu o zakupione bilety miesiêczne.
Czê¶æ II – Dowóz uczniów do Szko³y Podstawowej nr 2 w ¯urominie, Szko³y Podstawowej w Chamsku, Szko³y Podstawowej w Kliczewie Du¿ym, Szko³y Podstawowej nr 1 w ¯urominie
£±czna liczba dowo¿onych/ odwo¿onych uczniów (dla czê¶æ II) – 53 osoby w tym:
- do Szko³y Podstawowej Nr 2 w ¯urominie – 36 osób
- do Szko³y Podstawowej w Chamsku – 6 osób
- do Szko³y Podstawowej w Kliczewie Du¿ym – 8 osób
- do Szko³y Podstawowej Nr 1 w ¯urominie – 3 osoby
UWAGA - liczba uczniów podana wg stanu na listopad 2023r, s³u¿y jedynie do przygotowania oferty i mo¿e ulec zmianie w trakcie obowi±zywania umowy.
Szczegó³owy wykaz dowo¿onych dzieci:
- z ilo¶ci± dowo¿onych dzieci z poszczególnych miejscowo¶ci do danej szko³y
- godzinami dowozu do szkó³ i powrotu,
- ilo¶ci± kursów do poszczególnych szkó³ (dowozy poranne) oraz powrotów ze szkó³ (powroty popo³udniowe)
okre¶la za³±cznik Nr 1b) do SWZ.
Rozpoczêcie dowozu porannego na godzinê 8.00 powinno nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ o godz.7.00
Rozpoczêcie dowozu porannego na godzinê 10.30 powinno nast±piæ nie wcze¶niej ni¿ o godz.9.30
Dzieci musz± byæ dowiezione do szko³y na co najmniej 15 minut przed rozpoczêciem lekcji.
Powroty dzieci ze szkó³ powinny nast±piæ bez zbêdnego oczekiwania i nie powinny trwaæ d³u¿ej ni¿ 45 minut.
Wspólny S³ownik Zamówieñ
(CPV) 60100000-9 us³ugi w zakresie transportu drogowego
2. Us³uga realizowana bêdzie w dniach nauki szkolnej w okresie 01.01.2024r do 31.12.2024r (z wyj±tkiem okresu wakacji, ferii i innych przerw w nauce). Dla potrzeb zamówienia przyjêto okres realizacji us³ugi – 10 miesiêcy.
3. Wykonawca na podstawie przedstawionego szczegó³owego zestawienia dowo¿onych dzieci (Za³±cznik nr 1a – dla czê¶ci I zamówienia, za³±cznik 1b – dla czê¶ci II zamówienia) ustali harmonogram przewozu uczniów dla ka¿dej czê¶ci zamówienia i przedstawi Zamawiaj±cemu do akceptacji – w termie 3 dni od dnia wyboru najkorzystniejszej oferty.
Harmonogram musi przedstawiaæ: trasy dowozu do szkó³ i powrotu z uwzglêdnieniem wszystkich miejscowo¶ci do poszczególnych szkó³, godziny dowozu/ powrotu, okre¶lone w Za³±cznik nr 1a – dla czê¶ci I zamówienia, za³±cznik 1b – dla czê¶ci II zamówienia oraz uwzglêdniaæ zapisy pkt. 3.1 SWZ.
Przedstawiony harmonogram przewozu bêdzie stanowiæ za³±cznik do umowy.
4. Wykonawca zobowi±zany jest do przewozu dzieci zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem przewozu.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany godzin przywozu lub powrotu dzieci jak równie¿ zmiany tras w razie konieczno¶ci dostosowania do potrzeb planu uczniów oraz potrzeb szko³y, po wcze¶niejszym powiadomieniu Wykonawcy. Zmiana musi byæ niezw³ocznie uwzglêdniona przez Wykonawcê z zastrze¿eniem, ¿e zmiany, o których mowa wchodz± w ¿ycie po uzyskaniu przez Wykonawcê zmiany zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym”
5. Zamawiaj±cy dostarczy Wykonawcy imienn± listê dzieci doje¿d¿aj±cych do poszczególnych szkó³ z poszczególnych miejscowo¶ci w terminie najpó¼niej 7 dni przed rozpoczêciem realizacji zamówienia w kolejnym miesi±cu. Wykonawca dostarczy bilety miesiêczne Zamawiaj±cemu najpó¼niej na 3 dni robocze poprzedzaj±ce miesi±c realizacji.
Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ zmiany ilo¶ci zamawianych biletów miesiêcznych w zale¿no¶ci od liczby doje¿d¿aj±cych dzieci, wed³ug potrzeb zg³aszanych przez szko³y.
Zmiany mog± dotyczyæ ³±cznej liczby dowo¿onych dzieci jak równie¿ liczby dowo¿onych dzieci na poszczególnych trasach. Zmiana musi byæ niezw³ocznie uwzglêdniona przez Wykonawcê. Zmiana ilo¶ci zamawianych biletów nie stanowi zmiany umowy.
6. Linie komunikacji musz± byæ u³o¿one w sposób umo¿liwiaj±cy bezpieczny dojazd do szko³y i powrót ze szko³y. Wykaz linii komunikacyjnych, harmonogram przewozu i lokalizacja przystanków musi byæ uzgodniona z Zamawiaj±cym. Ka¿da zmiana w harmonogramie przewozu musi byæ uzgodniona z Zamawiaj±cym.
7. Wykonawca musi zapewniæ wszystkim przewo¿onym uczniom miejsca zgodnie z norm± przewidzian± dla danego ¶rodka transportu.
8. Pojazdy s³u¿ce do przewozu uczniów musz± byæ w pe³ni sprawne, spe³niaj±ce wymogi bezpieczeñstwa (zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami prawa) musz± byæ utrzymane w czysto¶ci z zachowaniem estetyki wewnêtrznej i zewnêtrznej.
9. Liczba pojazdów, liczba kursów oraz liczba miejsc siedz±cych w autobusie na poszczególnych trasach musi byæ wystarczaj±ca dla wszystkich przewo¿onych dzieci wskazanych co miesi±c przez Zamawiaj±cego w imiennej li¶ci doje¿d¿aj±cych dzieci oraz ewentualnie wed³ug dodatkowego wykazu je¿eli wyst±pi konieczno¶æ rozpoczêcia dowo¿enia dodatkowego dziecka w trakcie danego miesi±ca. W przypadku odpracowywania zajêæ lekcyjnych Wykonawca zobowi±zany jest do realizacji us³ugi na podstawie tych samych biletów miesiêcznych.
10. Pojazdy s³u¿±ce do przewozu musz± spe³niaæ warunki techniczne niezbêdne do dopuszczenia w ruchu drogowym, okre¶lone miêdzy innymi w Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbêdnego wyposa¿enia (t.j. Dz. U. z 2016r, poz. 2022 z pó¼n. zm.).
11. Wykonawca zobowi±zany jest do ogrzewania pojazdu bez dodatkowego wynagrodzenia miêdzy innymi w okresie gdy temperatura na zewn±trz pojazdu bêdzie ni¿sza ni¿ +5oC.
12. W przypadku awarii pojazdu Wykonawca zobowi±zany jest do niezw³ocznego podstawienia pojazdu zastêpczego spe³niaj±cego warunki okre¶lone w niniejszej SWZ.
Maksymalny czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii – 60 minut.
13. Wykonawca zobowi±zany jest do uzgodnienia z Zamawiaj±cym miejsc wsiadania i wysiadania dzieci na trasach przejazdu, ich lokalizacja musi zapewniaæ bezpieczeñstwo podró¿uj±cych uczniów oraz innych u¿ytkowników drogi oraz uwzglêdniaæ obowi±zuj±ce w tym zakresie przepisy.
14. Zapewnienie opieki nad dzieæmi w trakcie przewozu le¿y po stronie Przewo¼nika.
15. Oznaczenie wg Wspólnego S³ownika Zamówieñ:
Kod CPV: 60100000-9 us³ugi w zakresie transportu drogowego
16. Wszystkie wymagania okre¶lone w dokumentach zamówienia wskazanych powy¿ej stanowi± wymagania minimalne, a ich spe³nienie jest obligatoryjne. Niespe³nienie w/w wymagañ minimalnych bêdzie skutkowaæ odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
17. Wykonawca, który powo³uje siê na rozwi±zania równowa¿ne, jest zobowi±zany wykazaæ, ¿e oferowane przez niego rozwi±zanie spe³nia wymagania okre¶lone przez Zamawiaj±cego. W takim przypadku, Wykonawca za³±cza do oferty wykaz rozwi±zañ równowa¿nych wraz z jego opisem lub normami.
4. WYMAGANIA W ZAKRESIE ZATRUDNIENIA NA PODSTAWIE STOSUNKU PRACY, W OKOLICZNO¦CIACJH O KTÓRYCH MOWA W ART. 95 USTAWY PZP
Zamawiaj±cy stosownie do art. 95 ust 1 ustawy Pzp wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracê przez wykonawcê lub podwykonawcê (w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy) osób wykonuj±cych wskazane poni¿ej czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia:
Dot. czê¶ci I i II zamówienia:
- kierowanie pojazdami
Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca lub podwykonawca zatrudni³ w/w osoby przez ca³y okres realizacji przedmiotu zamówienia tj. od rozpoczêcia do koñca up³ywu terminu realizacji zamówienia; w przypadku rozwi±zania stosunku pracy przez pracownika lub przez pracodawcê przed zakoñczeniem tego okresu wykonawca zobowi±zany jest do zatrudnienia na to miejsce innej osoby.
Szczegó³y dotycz±ce wymagañ zatrudnienia na podstawie stosunku pracy w tym: postanowienia dotycz±ce sposobu dokumentowania zatrudnienia oraz kontroli spe³niania przez wykonawcê lub podwykonawcê wymagañ dotycz±cych zatrudnienia na podstawie umowy o pracê oraz postanowienia dotycz±ce sankcji z tytu³u ich niespe³nienia zawarte zosta³y we wzorze umowy – Za³±cznik nr 10 do SWZ
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty Zamawiaj±cy bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami:
Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie ni¿ej przedstawionych kryteriów:
a) Cena – 60 %
b) Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii – 40%
2. Sposób oceny ofert:
Oferty oceniane bêd± punktowo. Maksymalna ilo¶æ punktów jak± mo¿e osi±gn±æ oferta wynosi 100.
Punkty bêd± przyznawane wed³ug nastêpuj±cych zasad.
a) Kryterium Nr 1 (K1) Cena – 60 %
Maksymalnie 60 pkt. do zdobycia
Zastosowany wzór do obliczenia punktowego:
Warto¶æ punktowa = (Cena brutto oferty najni¿szej/ Cena brutto ocenianej oferty) x 100 x 60%
b) Kryterium Nr 2 (K2) Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii – 40%
Maksymalnie 40 pkt. do zdobycia
do 30 minut od momentu wyst±pienia awarii – 40 pkt
do 45 minut od momentu wyst±pienia awarii – 20 pkt
do 60 minut od momentu wyst±pienia awarii – 0 pkt
Maksymalny czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 60 minut.
W przypadku nie okre¶lenia przez Wykonawcê ¿adnego czasu zamawiaj±cy przyjmie czas najd³u¿szy – do 60 minut i przyzna 0 pkt.
20.3. Wynik
Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o ustalone kryteria) zostanie
uznana za najkorzystniejsz±, pozosta³e oferty zostan± sklasyfikowane zgodnie z ilo¶ci± uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia
zostanie powierzona wykonawcy, który uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów.
Ostateczna punktacja oferty powstaje poprzez zsumowanie ilo¶ci uzyskanych punktów
Ocena oferty = K1 + K2
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w przypadku awarii
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
10.1 O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp dotycz±ce:1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w tym zakresie
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów;
Czê¶ci I i II zamówienia:
Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e posiada wa¿n± licencjê/ zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób, wydan± zgodnie z ustaw± z dnia 6 wrze¶nia 2001 r o transporcie drogowym (j.t. Dz. U. 2022, poz. 2201).
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek musi spe³niæ przynajmniej jeden z Wykonawców sk³adaj±cych wspólna ofertê. Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w tym zakresie
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e w okresie ostatnich 3 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wykona³ nale¿ycie:
Czê¶ci I zamówienia:
co najmniej 1 us³ugê polegaj±c± na dowozie uczniów do szkó³ przez okres ci±g³y minimum 5 miesiêcy o warto¶ci min 50.000 z³ brutto;
Czê¶ci II zamówienia:
co najmniej 1 us³ugê polegaj±c± na dowozie uczniów do szkó³ przez okres ci±g³y minimum 5 miesiêcy o warto¶ci min 30.000 z³ brutto.
Uwaga:
W przypadku us³ug nadal wykonywanych Wykonawca musi wykazaæ, i¿ na dzieñ sk³adania ofert wykona³ zakres wskazany ww. warunku.
Do przeliczenia warto¶ci finansowej wystêpuj±cej w innej walucie ni¿ PLN zamawiaj±cy zastosuje ¶redni kurs Narodowego Banku Polskiego (NBP) z dnia opublikowania og³oszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówieñ Publicznych.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunek musi spe³niæ przynajmniej jeden z Wykonawców sk³adaj±cych wspólna ofertê. Do¶wiadczenia wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê nie nale¿y sumowaæ.
W odniesieniu do warunku dotycz±cego do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
b) Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³:
Czê¶ci I zamówienia:
co najmniej 3 w pe³ni sprawnymi pojazdami (minimum 3 autobusami/busami) nie starszymi ni¿ 20 lat, zapewniaj±cymi miejsca siedz±ce wszystkim wskazanym do dowozu uczniom (dla I czê¶ci zamówienia), oraz mog±cymi s³u¿yæ do przewozu osób;
Czê¶ci II zamówienia:
co najmniej 3 w pe³ni sprawnymi pojazdami (minimum 3 autobusami/busami) nie starszymi ni¿ 20 lat, zapewniaj±cymi miejsca siedz±ce wszystkim wskazanym do dowozu uczniom (dla II czê¶ci zamówienia), oraz mog±cymi s³u¿yæ do przewozu osób.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia warunek mog± spe³niaæ ³±cznie.
UWAGA:
W przypadku sk³adania ofert na I i II Czê¶æ Wykonawca powinien wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ ³±czn± ilo¶ci± ¶rodków transportu wymaganych dla czê¶ci I i II tj:
co najmniej 6 w pe³ni sprawnymi pojazdami (minimum 6 autobusami/busami) nie starszymi ni¿ 20 lat, zapewniaj±cymi miejsca siedz±ce wszystkim wskazanym do dowozu uczniom (dla I i II czê¶ci zamówienia), oraz mog±cymi s³u¿yæ do przewozu osób
c) Wykonawca zobowi±zany jest wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ na czas realizacji zamówienia:
Czê¶ci I zamówienia:
co najmniej 3 osobami posiadaj±cymi wa¿ne uprawnienia do kierowania ¶rodkami transportu przeznaczonymi do przewozu osób, posiadaj±cy minimum 3 letnie do¶wiadczenie na stanowisku kierowcy;
Czê¶ci II zamówienia:
co najmniej 3 osobami posiadaj±cymi wa¿ne uprawnienia do kierowania ¶rodkami transportu przeznaczonymi do przewozu osób, posiadaj±cy minimum 3 letnie do¶wiadczenie na stanowisku kierowcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia warunek mog± spe³niaæ ³±cznie.
W odniesieniu do warunków dotycz±cych kwalifikacji zawodowych wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
UWAGA:
W przypadku sk³adania ofert na I i II Czê¶æ Wykonawca powinien wykazaæ, ¿e dysponuje lub bêdzie dysponowa³ ³±czn± ilo¶ci± osób wymaganych dla czê¶ci I i II tj:
co najmniej 6 osobami posiadaj±cymi wa¿ne uprawnienia do kierowania ¶rodkami transportu przeznaczonymi do przewozu osób, posiadaj±cy minimum 3 letnie do¶wiadczenie na stanowisku kierowcy
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zgodnie z art. 274 ust. 1 Pzp Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcê, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, terminie, nie krótszym ni¿ 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia)
W celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu nale¿y z³o¿yæ:
1) Licencjê/zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób wydan± na podstawie ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym
2) Wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów - o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy – sporz±dzony zgodnie z Za³±cznikiem Nr 5 do SWZ).
3) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporz±dzony zgodnie z Za³±cznikiem Nr 6 do SWZ).
4) Wykaz narzêdzi, wyposa¿enia zak³adu lub urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy
w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami – sporz±dzony zgodnie z Za³±cznikiem Nr 7 do SWZ).
Wykonawca sk³ada podmiotowe ¶rodki dowodowe aktualne na dzieñ ich z³o¿enia
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) Odpis lub Informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru - w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowanialub w przypadku gdy Zamawiaj±cy mo¿e ww. dokumenty pozyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych wskazanie w Formularzu oferty danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów.
2) Pe³nomocnictwo - gdy umocowanie osoby lub osób sk³adaj±cych ofertê nie wynika z dokumentów rejestrowych;
3) W przypadku z³o¿enia oferty wspólnej – pe³nomocnictwo udzielone liderowi
4) Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby – Za³±cznik nr 8 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e wykonawca realizuj±c zamówienie, bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów na podstawie art. 118 ust. 3 Pzp - je¶li dotyczy
5) O¶wiadczenie Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy) – na podstawie art. 117 ust. 4 Pzp - Za³±cznik Nr 9 do SWZ - je¿eli dotyczy.
6) Zastrze¿enie tajemnicy przedsiêbiorstwa (je¿eli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia.- Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie o udzielenie zamówienia s± zobowi±zani do ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- Wszelka korespondencja bêdzie prowadzona przez zamawiaj±cego wy³±cznie z pe³nomocnikiem.
- Przepisy dotycz±ce Wykonawców stosuje siê odpowiednio do Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia.
- Je¿eli oferta wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiaj±cy mo¿e przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego wezwaæ do przedstawienia umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
- Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy.
- Ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia musi wykazaæ, i¿ brak jest podstaw do jego wykluczenia z postêpowania w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 108 ust.1 ustawy Pzp. oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4, pkt. 5, pkt. 7 ustawy Pzp; warunki udzia³u w postêpowaniu dla wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zgodnie z zapisami w pkt. 10.1 SWZ.
- Warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, jest spe³niony, je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub us³ugi, do których realizacji te uprawnienia s± wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
- W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane. W takim przypadku, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± odpowiednio do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.
- O¶wiadczenie o spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu sk³ada ka¿dy z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu lub pe³nomocnik w imieniu ka¿dego z wykonawców osobno.
- O¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego lub pe³nomocnik w imieniu ka¿dego z wykonawców osobno.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiaj±cy na podstawie art. 454 – 455 ustawy Pzp oraz postanowieñ projektu umowy przewiduje mo¿liwo¶æ dokonaniazmian umowy.
Zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Pzp zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ umowy okre¶laj±c rodzaj i zakres zmian oraz warunki zmian - w przypadkach okre¶lonych w § 13 wzoru umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-11-23 10:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://zuromin.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-23 10:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-12-22
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
1. Z postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy wykluczy Wykonawcê, w stosunku do którego zachodz± okoliczno¶ciwskazane w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.
2. UWAGA – Zgodnie z § 12 Klauzula wypowiedzeniowa
„Zamawiaj±cy zastrzega sobie, i¿ w przypadku otrzymania dofinansowania w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych przys³ugiwaæ mu bêdzie prawo do z³o¿enia o¶wiadczenia w przedmiocie wypowiedzenia niniejszej umowy z jednomiesiêcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesi±ca”.
INNE PRZETARGI ¯UROMIN
- Zakup materia³ów do operacji ortopedycznych - implanty, kotwice
- Rozbudowa i przebudowa drogi gminnej nr 460616W Bêdzymin - Rzê¿awy
wiêcej: przetargi ¯UROMIN »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przewóz uczniów szkó³ podstawowych wraz z opiekunami na zajêcia nauki p³ywania do Parku Wodnego w Tarnowskich Górach wraz z odwiezieniem po zajêciach do szko³y w roku 2025
- Zakup i sukcesywne dostawy nowych p³yt drogowych wielootworowych typu Jumbo o wymiarach 100x75x12,5 cm w ilo¶ci 6.500 sztuk.
- Dostawa kamienia wapiennego z przeznaczeniem na remont nawierzchni dróg gminnych na terenie Gminy Kowalewo Pomorskie
- Dostawa kliñca frakcji 4-31,5 mm przeznaczonego do utwardzenia dróg gminnych w Gminie Sko³yszyn w roku 2025
- Dostawa i roz³adunek kruszywa do remontów dróg gminnych Gminy Bobrowo.
- "¦wiadczenie us³ug w zakresie transportu zbiorowego o charakterze u¿yteczno¶ci publicznej na terenie Gminy Igo³omia-Wawrzeñczyce w roku 2025"
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.