Og³oszenie z dnia 2022-12-15
Powi±zane og³oszenia:
- 2023/BZP 00006147/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-03
- 2023/BZP 00017104/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-09
- 2023/BZP 00121290/01 - Wynik z dnia 2023-03-06
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wymiana instalacji elektrycznej w SP w Rudnikach oraz budowa instalacji fotowoltaicznej w SP w Rudnikach i w SP we W³odowicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA W£ODOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398741
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Krakowska 26
1.5.2.) Miejscowo¶æ: W³odowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-421
1.5.4.) Województwo: ¶l±skie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@wlodowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: https://www.bip.wlodowice.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana instalacji elektrycznej w SP w Rudnikach oraz budowa instalacji fotowoltaicznej w SP w Rudnikach i w SP we W³odowicach
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-6bb26683-7c43-11ed-b4ea-f64d350121d2
2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00496932
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00025557/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.7 Wymiana instalacji elektrycznej w SP w Rudnikach oraz budowa instalacji fotowoltaicznej w SP w Rudnikach i w SP we W³odowicach
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/, https://epuap.gov.pl/wps/portal, e-mail: ug@wlodowice.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Z zastrze¿eniem postanowieñ zawartych w rozdziale 15 SWZ oraz ust. 2, w postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami mo¿e odbywaæ siê wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344), tj.:
1) za po¶rednictwem miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ oraz platformy ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal przy pomocy dedykowanych formularzy
lub
2) poczt± elektroniczn± na adres e-mail Zamawiaj±cego: ug@wlodowice.pl oraz adres e mail Wykonawcy podany w Formularzu oferty. Po otwarciu ofert kontakt przez adres e-mail bêdzie mo¿liwy tylko poprzez adres (adresy) wskazany w formularzu oferty.
2. Ofertê sk³ada siê pod rygorem niewa¿no¶ci, zgodnie z wyborem Wykonawcy:
1) w formie elektronicznej (oznacza to postaæ elektroniczn± opatrzon± kwalifikowanym podpisem elektronicznym),
2) w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
- wy³±cznie przez ePUAP.
3. Zamawiaj±cy lub Wykonawca przekazuj±c o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn±, mog± za¿±daæ od drugiej strony niezw³ocznego potwierdzenia ich otrzymania.
4. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP. Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do: Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do Formularza do komunikacji.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich u¿yciu, opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostêpnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP.
6. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, okre¶lane w Regulaminie miniPortalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z miniPortalu przestrzegaæ postanowieñ tego regulaminu.
7. Oferty, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, w tym o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, oraz zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy Pzp, zwane dalej „zobowi±zaniem podmiotu udostêpniaj±cego zasoby”, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2070 z pó¼n. zm.), z zastrze¿eniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych.
8. Zamawiaj±cy informuje, i¿ w przypadku przesy³ania przez Wykonawcê dokumentów elektronicznych skompresowanych (w tym oferty przetargowej), dopuszczone s± wy³±cznie formaty danych wskazane w Rozporz±dzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 2247) z zastrze¿eniem, i¿ Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ przesy³ania dokumentów elektronicznych (w tym oferty) skompresowanych formatem .rar.
Pozosta³e postanowienia zgodnie z SWZ.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych, zwane dalej RODO) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s.1, z pó¼n. zm.) informujemy, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina W³odowice z siedzib± we W³odowicach, 42-421 W³odowice, ul. Krakowska 26, tel.:34 3153001, fax.: 34 3153031, e-mail: urzad@wlodowice.pl.
2. Na podstawie obowi±zuj±cych przepisów administrator wyznaczy³ inspektora ochrony danych, z którym mo¿e siê Pani/Pan kontaktowaæ we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych: pisemnie na adres naszej siedziby lub poprzez pocztê elektroniczn±: iodo@wlodowice.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Wymiana instalacji elektrycznej w SP w Rudnikach oraz budowa instalacji fotowoltaicznej w SP w Rudnikach i w SP we W³odowicach”, znak sprawy: ZP.271.092.2022 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji.
4. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z pó¼n.zm.), dalej „ustawa Pzp”, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp; udostêpnianie danych, o którym mowa w art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Pzp ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyj±tkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (szczególne kategorie danych osobowych) zebranych w toku postêpowania o udzielenie zamówienia; dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO (dane osobowe dotycz±ce wyroków skazuj±cych i naruszeñ prawa), Administrator (Zamawiaj±cy) udostêpnia w celu umo¿liwienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej, do up³ywu terminu na ich wniesienie
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych*.
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych**.
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO***.
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO.
9. Nie przys³uguje Pani/Panu:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.092.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla realizacji inwestycji pn.: Wymiana instalacji elektrycznej w SP w Rudnikach oraz budowa instalacji fotowoltaicznej w SP w Rudnikach i w SP we W³odowicach.
2. Przedmiotem inwestycji jest zadanie polegaj±ce na modernizacji infrastruktury edukacyjnej poprzez wymianê instalacji elektrycznej oraz budowê instalacji fotowoltaicznej w szko³ach, obejmuj±ce: 1) Wymianê instalacji elektrycznej w Szkole Podstawowej w Rudnikach, poprzez: wyminê instalacji elektrycznej gniazd, o¶wietlenia podstawowego i awaryjnego ewakuacyjnego, tablic rozdzielczych, instalacji po³±czeñ wyrównawczych, instalacji wy³±cznika g³ównego, instalacji dzwonkowej, instalacji komputerowej, w ca³ym budynku szko³y z koniecznymi robotami odtworzeniowymi tynków i malowañ; 2) Budowê instalacji fotowoltaicznej w Szkole Podstawowej w Rudnikach i Budowê instalacji fotowoltaicznej w Szkole Podstawowej we W³odowicach, poprzez: budowê instalacji fotowoltaicznej dla produkcji energii elektrycznej na potrzeby w³asne, z mo¿liwo¶ci± przekazania nadwy¿ki pr±du do sieci elektroenergetycznej.
3. Szczegó³owy zakres i opis robót budowlanych okre¶la:
1) dla wykonania robót budowlanych wymiany instalacji elektrycznej w SP w Rudnikach:
a) projekt techniczny,
b) przedmiar robót,
c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
opracowane przez Przedsiêbiorstwo Projektowo Us³ugowe drk Dariusz Karolczyk, Gliwice.
2) dla wykonania robót budowlanych budowy instalacji fotowoltaicznej w SP w Rudnikach i w SP we W³odowicach:
a) projekt,
b) przedmiar robót,
c) specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
opracowane przez POWERSUN Sp. z o.o., Lublin.
4. Dokumentacja, o której mowa w ust. 3 stanowi za³±cznik nr 7 do SWZ.
5. Ponadto, obowi±zki Wykonawcy zwi±zane z realizacj± zamówienia okre¶laj± tak¿e projektowane postanowienia umowy stanowi±ce za³±cznik nr 6 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urz±dzeñ rozdzielczych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45312311-0 - Monta¿ instalacji piorunochronnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rêkojmi
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
1. Zdolno¶æ do wystêpowania w obrocie gospodarczymZamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
2. Uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiaj±cy nie okre¶la warunku w powy¿szym zakresie.
4. Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
4.1. Wykonawca musi wykazaæ, i¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wykona³ nale¿ycie:
- co najmniej 1 robotê budowlan± polegaj±c± na budowie lub przebudowie lub remoncie instalacji elektrycznej w budynku o kubaturze minimum 4000 m3.
Pojêcia budowa, przebudowa, remont nale¿y rozumieæ zgodnie z przepisami Prawa budowlanego (t.j. Dz.U. 2021 r. poz. 2351 z pó¼n.zm.).
Uwaga: Zamawiaj±cy nie okre¶la, szczególnego sposobu spe³niania okre¶lonego wy¿ej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy).
Uwaga: Je¿eli Wykonawca powo³uje siê na do¶wiadczenie w realizacji roboty budowlano wykonawczej wspólnie z innymi wykonawcami, nale¿y wykazaæ robotê budowlan±, w której Wykonawca bezpo¶rednio uczestniczy³.
4.2. Wykonawca musi wykazaæ dysponowanie (dysponuje lub bêdzie dysponowa³) osob± zdoln± do wykonania niniejszego zamówienia, tj. posiadaj±c± prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalno¶ci:
- konstrukcyjno – budowlanej,
- instalacyjnej w zakresie instalacji i urz±dzeñ elektrycznych.
Zamawiaj±cy dopuszcza ³±czenie w/w funkcji.
Uwaga: Wskazane powy¿ej uprawnienia budowlane musz± byæ zgodne musz± byæ zgodne z ustaw± z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z pó¼n.zm.) oraz Rozporz±dzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadaj±cym im wa¿nym uprawnieniom budowlanym, wydawanym na podstawie uprzednio obowi±zuj±cych przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowi±zuj±cych na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objêtym zamówieniem pozwalaæ bêd± na pe³nienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w ww. specjalno¶ci.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona (przed wyborem najkorzystniejszej oferty), w celu wykazania braku podstaw (przes³anek) wykluczenia z postêpowania wskazanych w SWZ, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
- o¶wiadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym Wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu niezale¿nie od innego Wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej.
Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenia i dokumenty w zakresie ust. 4.1 sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
Uwaga: W przypadku gdy w postêpowaniu zostanie z³o¿ona jedna oferta, Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ do z³o¿enia ww. O¶wiadczenia.
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwy¿ej oceniona, w celu wykazania spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu, na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do z³o¿enia nastêpuj±cych podmiotowych ¶rodków dowodowych (aktualnych na dzieñ ich z³o¿enia):
- wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zosta³y wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Okres, o którym wy¿ej mowa liczy siê wstecz od dnia, w którym up³ywa termin sk³adania ofert.
- wykaz osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacje o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
Zamawiaj±cy nie wymaga z³o¿enia przedmiotowych ¶rodków dowodowych.5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
Wraz z ofert± nale¿y z³o¿yæ:1. O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, o niepodleganiu wykluczeniu z postêp. oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêp. – za³. nr 2 do SWZ. O¶w. stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia oraz spe³niania warunków udzia³u w postêp. na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zam. podmiotowe ¶rodki dowodowe. O¶w. sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach technicznych lub podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia wraz z o¶w., o którym wy¿ej mowa, tak¿e o¶w. podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêp. w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby (za³. nr 2a do SWZ).
2. Pe³nomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawcy/ów ubiegaj±cego/cych siê o udzielenie zamówienia publicznego. Pe³n. przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Gdy pe³n. zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z pe³n. w postaci papierowej, mo¿e dokonaæ mocodawca lub notariusz.
3. Zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego Wykonawcy zasoby, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zam. lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca realizuj±c zam., bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów (o ile dotyczy).
Zobowi±zanie lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy w opisywanym zakresie, przekazuje siê w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Gdy zobowi±zanie (inny podmiotowy ¶rodek dowodowy) zosta³o wystawione w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
4.O¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („ (…), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.”) – o ile dotyczy.
5.Przedmiotowe ¶rodki dowodowe (je¿eli dotyczy)
6. Dowód wniesienia wadium:
1) W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniê¿nej, do oferty nale¿y do³±czyæ (w wyodrêbnionym pliku) elektroniczny dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium – zgodnie z ust. 6 Rozdzia³u 22 SWZ;
W przypadku Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln± tre¶æ dokumentu wadialnego musi zapewniaæ mo¿liwo¶æ zaspokojenia interesów Zamawiaj±cego co oznacza, ¿e uzyskanie zagwarantowanej zap³aty wadium musi obejmowaæ wszystkie wskazane w ustawie przes³anki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. dzia³ania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia;
2) W przypadku wniesienia wadium w postaci pieniê¿nej, zaleca siê z³o¿yæ wraz z ofert± potwierdzenie nadania przelewu.
7. Kosztorysy ofertowe sporz±dzone w sposób wskazany w Rozdziale 10 ust. 3 i 4 niniejszej SWZ. Kosztorysy ofertowe nale¿y z³o¿yæ pod rygorem niewa¿no¶ci w formie elektronicznej (w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Niez³o¿enie kosztorysu ofertowego lub z³o¿enie niekompletnego bêdzie podstaw± do odrzucenia oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:
Oferta musi byæ zabezpieczona wadium w wysoko¶ci: 10 000,00 z³ (s³ownie: dziesiêæ tysiêcy z³otych).2. Wadium nale¿y wnie¶æ przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymaæ nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.
3. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
4. Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
a) pieni±dzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2019 r., poz. 310 z pó¼n. zm.).
5. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy: Bank Spó³dzielczy w Szczekocinach 97 8277 0002 0059 0000 8794 0003 z dopiskiem: Wadium – znak sprawy: ZP.271.092.2022.
Uwaga: Wadium w tej formie uwa¿a siê za wniesione w sposób prawid³owy, gdy ¶rodki pieniê¿ne wp³yn± na konto Zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adnia ofert.
6. Wadium wnoszone w postaci niepieniê¿nej nale¿y z³o¿yæ wraz z ofert± w wydzielonym, odrêbnym pliku. Nale¿y przekazaæ orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej.
Uwaga: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, tre¶æ dokumentu wadialnego musi zapewniaæ mo¿liwo¶æ zaspokojenia interesów Zamawiaj±cego co oznacza, ¿e uzyskanie zagwarantowanej zap³aty wadium musi obejmowaæ wszystkie wskazane w ustawie przes³anki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. dzia³ania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie/pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki lub wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.2. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, zobowi±zani siê z³o¿yæ wraz z ofert± stosowne pe³nomocnictwo – zgodnie z ust. 5.2. Rozdzia³u 15 SWZ – nie dotyczy spó³ki cywilnej, o ile upowa¿nienie /pe³nomocnictwo do wystêpowania w imieniu tej spó³ki wynika z do³±czonej do oferty umowy spó³ki b±d¼ wszyscy wspólnicy podpisz± ofertê.
Uwaga: Pe³nomocnictwo, o którym mowa powy¿ej mo¿e wynikaæ albo z dokumentu pod tak± sam± nazw±, albo z umowy Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. Oferta musi byæ podpisana w taki sposób, by prawnie zobowi±zywa³a wszystkich Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (przez ka¿dego z Wykonawców lub upowa¿nionego pe³nomocnika).
4. W przypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienie przez Wykonawców o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 125 ustawy Pzp (ust. 5.1. Rozdzia³ 15 SWZ) sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w którym Wykonawca wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia - ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z
postêpowania w oparciu o wskazane w SWZ podstawy wykluczenia.
5. Dopuszcza siê aby wadium zosta³o wniesione przez pe³nomocnika (lidera) lub jednego z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, z zastrze¿eniem ust. 5.1.
5.1. W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniê¿nej, tre¶æ dokumentu wadialnego musi zapewniæ mo¿liwo¶æ zaspokojenia interesów Zamawiaj±cego co oznacza, ¿e uzyskanie zagwarantowanej zap³aty wadium musi obejmowaæ
wszystkie wskazane w ustawie przes³anki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. dzia³ania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 lub ust. 3 ustawy Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy („ (…), z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy.”).
7. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie wy³±cznie z podmiotem wystêpuj±cym jako pe³nomocnik Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w za³±czniku nr 6 do SWZ.2. Zmiana umowy mo¿e tak¿e nast±piæ w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-01-04 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Formularza do z³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortalu. Sposób z³o¿enia oferty opisany zosta³ w Instrukcji u¿ytkownika systemu dostêpnej na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-04 11:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-02-02
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Paw³owie
- "Dostawa i monta¿ instalacji fotowoltaicznych dla budynków OSW Pora¿yn i kancelarii le¶nictw wraz z infrastruktur± towarzysz±c±".
- (2) Modernizacja krytej p³ywalni 'B³ekitna w Wyszkowie - wymiana dwóch zu¿ytych central wentylacji mechanicznej obs³uguj±cych halê basenowa w tym nawiew na trybuny dla publiczno¶ci"
- Modernizacja budynku w miejscowo¶ci Mrzyg³ód z przeznaczeniem na wypo¿yczalniê
- Dostawa i monta¿ instalacji fotowoltaicznej na terenie oczyszczalni ¶cieków w Bia³ej Drugiej
- "Modernizacja monitoringu poprzez dostawê i monta¿ systemu monitoringu wizyjnego dla Zak³adu Zagospodarowania Odpadów w Poznaniu sp. z o.o."
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.