eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZakopaneZaprojektowanie i budowa instalacji technologicznej pomp ciepła typu glikol-woda oraz montaż instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii w budynku agroturystycznym Tajgołka.



Ogłoszenie z dnia 2024-09-12

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i budowa instalacji technologicznej pomp ciepła typu glikol-woda oraz montaż instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii w budynku agroturystycznym Tajgołka.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: TATRZAŃSKI PARK NARODOWY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456180

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kuźnice 1

1.5.2.) Miejscowość: Zakopane

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tpn.pl i lgasienica@tpn.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tpn.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaprojektowanie i budowa instalacji technologicznej pomp ciepła typu glikol-woda oraz montaż instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii w budynku agroturystycznym Tajgołka.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e89892e1-1231-41eb-837d-2c384ab31093

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00497730

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-12

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00209441/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.26 Zaprojektowanie i budowa instalacji technologicznej pomp ciepła typu glikol-woda oraz montaż instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii w budynku agroturystycznym Tajgołka

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e89892e1-1231-41eb-837d-2c384ab31093

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-e89892e1-1231-41eb-837d-2c384ab31093

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1 Wykonawca zamierzający wziąć
udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-
Zamówienia.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania do Platformy e-Zamówienia.
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści
zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie.
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia (pkt 5 powyżej), sporządza się w postaci elektronicznej, w
formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram
Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych
wymagań dla systemów teleinformatycznych
z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
5. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w pkt 5, przekazywane
w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności z
uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych (i przekazuje się jako załącznik),
lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści
„Formularza do komunikacji”).
6. Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące
tajemnicę przedsiębiorstwa
w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, wykonawca, w celu utrzymania w
poufności tych informacji, przekazuje
je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący
tajemnicę przedsiębiorstwa”.
7. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert (sposób składania ofert opisano w Dziale XI SWZ) odbywa się drogą
elektroniczną za pośrednictwem formularzy
do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”).
Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie
pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości
(przycisk „dodaj załącznik”).
8. W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla
dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu
udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny,
wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz
z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OPISANO W SWZ ORAZ ZAŁĄCZNIKACH

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): OPISANO W SWZ ORAZ ZAŁĄCZNIKACH

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/690/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią:
2.1. Cele inwestycji:
2.1.1. Przygotowanie Dokumentacji Projektowej oraz Wykonawczej układu technologicznego źródła ciepła opartego na pompach ciepła typu glikol-woda oraz instalacji fotowoltaicznej;
2.1.2. Przebudowa systemu wytwarzania energii cieplnej z zastosowaniem odnawialnych źródeł energii (OZE) w postaci pomp ciepła typu glikol-woda;
2.1.3. montaż instalacji fotowoltaicznej z magazynem energii zasilającej instalację elektryczną budynku - umożliwiającej zwiększenie efektywności energetycznej systemu ogrzewania poprzez wykorzystanie energii elektrycznej pochodzącej z odnawialnych źródeł (energia solarna)
2.1.4. Zapewnienie ciągłości dostawy ciepła i c.w.u. oraz energii elektrycznej (NN, SN) w trakcie prowadzonych prac;
2.1.5. W ramach Inwestycji Zamawiający oczekuje wykonania pełnego zakresu robót przewidzianego w Dokumentacji Projektowej;
2.1.6. Realizacja Inwestycji ma poprzez zastosowanie odnawialnych źródeł energii (OZE) przyczynić się do poprawy efektywności energetycznej obiektu oraz do redukcji zużycia paliw kopalnych.
2.2. Wymagania realizacji
2.2.1. Wykonanie projektu technologicznego wykonawczego układu grzewczego opartego o pompy ciepła glikol-woda;
2.2.2. Wykonanie projektu wykonawczego instalacji fotowoltaicznej wraz z magazynem energii wspomagającego pracę pomp ciepła;
2.2.3. Dostawę i montaż pomp ciepła typu glikol-woda o łącznej nominalnej mocy cieplnej zapewniającego pokrycie
2.2.4. zapotrzebowania obiektu na ciepło;
2.2.5. Dostawę i montaż układu fotowoltaicznego wraz z magazynem energii
2.2.6. Prace budowlano-montażowe mające na celu wykonanie kompletnego układu technologicznego opartego na pompach ciepła zasilającego istniejącą instalację grzewczą obiektu;
2.2.7. Wykonanie układu przygotowania ciepłej wody użytkowej, na potrzeby obiektu, opartej na pompach ciepła;
2.2.8. Wykonanie układu umożliwiającego indywidualne opomiarowanie zużycia ciepła oraz wody lokali mieszkalnych;
2.2.9. Wykonanie instalacji c.w.u. (sieci dystrybucyjnej preizolowanej- zasilanie oraz cyrkulacja) od maszynowni do lokali mieszkalnych bez połączenia ich z poszczególnymi lokalami;
2.2.10. Montaż wymaganych do właściwego działania instalacji, w tym: elektrycznej, AKPiA oraz wodno-kanalizacyjnej;
2.2.11. Roboty budowlane polegające na adaptacji istniejących pomieszczeń: kotłowni oraz zbiorników oleju opałowego do montażu jednostek wewnętrznych pomp ciepła;
2.2.12. Wykonanie odwiertów oraz instalacji dolnego źródła w postaci pionowych sond gruntowych zgodnie z projektem robót geologicznych – 20 szt.
2.2.13. Wykonanie zewnętrznej instalacji łączącej jednostki wewnętrzne z dolnym źródłem ciepła (studnia zbiorcza z kolektorem, rurarz łączący kolektor zewnętrzny z jednostkami wewnętrznymi).
2.2.14. Wykonanie instalacji elektrycznej związanej z montażem systemu fotowoltaicznego.
2.2.15. Przedsięwzięcie obejmuje wykonanie Prac, w tym Prac Projektowych, Robót budowlano-montażowych, realizację Dostaw, przeprowadzenie prób i pomiarów niezbędnych do przekazania Przedmiotu Zamówienia do eksploatacji;
2.2.16. Uporządkowanie terenu i przywrócenie go do stanu pierwotnego po odwiertach i pracach ziemnych, wywiezienie i utylizacja urobku z odwiertów oraz wykopów.
2.2.17. W ramach Przedsięwzięcia Wykonawca wykona również wszelkie roboty zapewniające pełną integrację nowego układu technologicznego źródła ciepła z istniejącą instalacją grzewczą.
2.3. dokumentacja projektowa, stanowiąca załączniki do SWZ;
2.4. wzór umowy – stanowiący załącznik do SWZ;

3. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją opisaną w dziale III pkt 2 SWZ.

4. Zamawiający informuje, że złożenie oferty musi być poprzedzone odbyciem wizji lokalnej na ternie Zamawiającego mieszczącym się w budynku agroturystycznym Tajgołka – Murzasichle, przy ulicy Lichajówki 10 – ( Gmina Murzasichle, Powiat Tatrzański) w celu zapoznania się przez Wykonawcę z rzeczywistymi warunkami wykonania robót budowalnych (tj. poznać ewentualne problemy i utrudnienia związane z przyszłą realizacją usługi). Koszt wizji lokalnej ponosi Wykonawca.

5. Termin i miejsce wizji lokalnej:
5.1. Miejsce wizji lokalnej: Teren Tatrzańskiego Parku Narodowego – ul. Lichajówki 10 ,,budynek agroturystyczny Tajgołka ‘’
5.2. Miejsce zbiórki: ul. Lichajówki 10, 34-531 Murzasichle
5.3. Termin: 23 września 2024 roku, godzina 14:00.
5.4. Wizja lokalna odbędzie się z udziałem przedstawicieli Zamawiającego
5.5. Zgłoszenie wzięcia udziału w wizji lokalnej należy przesłać przed rozpoczęciem wizji lokalnej na adres email: przetargi@tpn.pl
5.6. W przypadku braku możliwości uczestniczenia w wizji lokalnej w ww. terminie, Wykonawca może ustalić z Zamawiającym inny termin, pod warunkiem wyrażenia zgodny przez Zamawiającego na zmianę terminu.
5.7. Wniosek o zmianę terminu wizji lokalnej należy złożyć na adres e-mail: przetargi@tpn.pl
5.8. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 226 ust. 1 pkt. 18) Ustawy PZP odrzuci ofertę wykonawcy, która zostanie złożona bez odbycia wizji lokalnej.

6. Wymagania dotyczące zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:
6.1. Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp, Zamawiający wymaga od Wykonawcy (lub podwykonawcy
w rozumieniu art. 7 pkt 27) Pzp) zatrudnienia na podstawie stosunku pracy osób które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych, czyli pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy osób wykonujących :
6.2. czynności ogólnobudowlane,
6.3. Sposób dokumentowania zatrudnienia ww. osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę powyższych wymagań oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 6 do SWZ.

7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
7.1. Zamawiający wskazuje następujące powody niedokonania podziału zamówienia na części:
7.2. rozdzielenie zamówień byłoby niecelowe z uwagi na fakt, iż potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia
7.3. podzielenie na części (według branż) zamówienia na roboty budowlane, zagrażałoby prawidłowości ukończenia procesu budowlanego (lub w ogóle go uniemożliwiało)
7.4. specyficzne uwarunkowania techniczne
7.5. wszystkie roboty i dostawy musza być ze sobą powiązane i skoordynowane co przy dużej ilości wykonawców może być niemożliwe
7.6. braki możliwości prawidłowego wykonywania zamówienia przez kilku wykonawców
7.7. decyzja co do podziału zamówienia na określoną ilość części należy do zamawiającego
7.8. dokonanie podziału zamówienia na części mogłoby ryzyko niepowodzenia projektu przenieść na Zamawiającego i w konsekwencji uczynić niemożliwym osiągnięcie celu zamówienia publicznego
7.9. gdyby nie złożono ofert na wszystkie części zamówienia, to czyniłoby wykonanie części z nich niecelowym lub niemożliwym
7.10. w ocenie zamawiającego jest to zamówienie niepodzielne, objęte jedną dokumentacją projektową
7.11. brak podziału zamówienia na części wynika z dokumentacji projektowej oraz opinii osób odpowiedzialnych za realizację inwestycji w zakresie technicznym.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45251100-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy elektrowni

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-20

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonane roboty budowlane

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

3.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego udział mogą brać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
3.1.1.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku prowadzenia działalności przez krótszy okres – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty, potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, należycie wykonał:
3.1.1.1.1. co najmniej jedno (1) zamówienia (umowy) polegające na wykonywaniu odwiertów oraz instalacji dolnego źródła w postaci pionowych sond gruntowych o wartości min. 200000 zł brutto.
3.1.1.1.2. co najmniej jedno (1) zamówienia (umowy) polegające na montażu pomp ciepła typu glikol-woda o mocy min 80kW i wartości min. 200000 zł brutto każda.
3.1.1.1.3. co najmniej jedno (1) zamówienia (umowy) polegające na wykonaniu instalacji fotowoltaicznych o mocy min. 7 kWp z magazynem energii i wartości min. 50000 zł brutto każda.
3.1.1.1.4. Zamawiający informuje, iż nie dopuszcza sumowania wartości różnych robót budowlanych w celu spełnienia niniejszego warunku doświadczenia.
3.1.1.2. Dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.
3.1.1.2.1. Jednostką projektową zdolną wykonać projekt zgodny z przedmiotem zamówienia, która posiada stosowne kwalifikacje, oraz legitymuje się doświadczeniem zawodowym polegającym na zaprojektowaniu kotłowni złożonej z pomp ciepła typu glikol-woda o mocy min 60kW oraz sieci fotowoltaicznej o mocy min 5 kWp o wartości kosztorysowej projektowanej inwestycji min 1 000 000 zł brutto realizowanej w ramach jednej umowy.
3.1.1.2.2. jedną osobą, która posiada kwalifikacje do uczestniczenia w procesie budowlanym, w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, jako kierownik budowy.
3.1.1.2.3. jedną osobą, która posiada kwalifikacje do uczestniczenia w procesie budowlanym, w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, jako kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
3.1.1.2.4. jedną osobą, która posiada kwalifikacje do uczestniczenia w procesie budowlanym, w rozumieniu przepisów Prawa budowlanego, jako kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
3.1.1.2.5. przy czym dopuszcza się, aby jedna osoba mogła posiadać więcej niż jedną z wyżej określonych kwalifikacji.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie;
2.1.1. dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
2.2. wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 14 000.00 zł (Słownie czternaście tysięcy złotych)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
1. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego – Tatrzański Park Narodowy 34-500 Zakopane, Kuźnice 1, nr rachunku 07 1130 1150 0012 1252 0790 0001
2. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania oraz numer referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego (Nr sprawy: ZP/690/2024 Pompy ciepła Tajgołka)
3. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które
dostawy wykonają poszczególni wykonawcy - wzór oświadczenia stanowi załącznik do SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje się wprowadzania istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem zmian przewidzianych w ust. 2, 3 i 4.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień Umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w tym w szczególności w zakresie terminu realizacji przedmiotu Umowy w przypadku:
1) Wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć przed zawarciem Umowy, a na które Strony Umowy nie miały wpływu;
2) W przypadku wystąpienia siły wyższej;
3) W przypadku działania osób trzecich, które skutkowałoby niemożnością prowadzenia działań w celu terminowej lub prawidłowej realizacji Umowy;
4) Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu Zadania.
3. Dopuszczalna jest zmiana umowy jeżeli roboty budowlane, których nie uwzględniono w jej treści, stały się niezbędne, a których zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana umowy nie modyfikuje ogólnego jej charakteru a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% pierwotnej wartości umowy.
4. Dopuszczalne są również zmiany umowy, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15% wartości pierwotnej umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
5. Jeżeli zaistnieje konieczność wprowadzenia zmian do niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązuje się, nie później niż w terminie 7 dni od dnia zaistnienia przyczyn powodujących potrzebę wprowadzenia zmian, złożyć do Zamawiającego wniosek o zaakceptowanie zmian, przedstawiając ich zakres i uzasadnienie. Zamawiający może nie wyrazić zgody na dokonanie zmian.
6. Zmiana adresu lub siedziby Wykonawcy, adresu do korespondencji nie stanowi zmiany umowy.
7. Zmiana postanowień niniejszej Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-09-27 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: za pomocą Platformy e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-27 09:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-10-25

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.