Ogłoszenie z dnia 2024-09-13
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00482557/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-03
- 2024/BZP 00493866/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-11
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i montaż mebli biurowych do Urzędu Gminy Wielowieś
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WIELOWIEŚ
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Gminy Wielowieś
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257676
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Główna 1
1.5.2.) Miejscowość: Wielowieś
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-187
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ekologia@wielowies.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wielowies.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.sidaspzp.pl/zamawiajacy/gmina-wielowies21.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i montaż mebli biurowych do Urzędu Gminy Wielowieś2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a14bd08-776a-486c-9cb1-88ca465220d1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00497928
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00036822/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Dostawa i montaż mebli biurowych do Urzędu Gminy Wielowieś
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00482557
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: OŚ.271.16.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 33571,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup mebli na wymiar wraz z dostawą i montażem do Urzędu Gminy Wielowieś przy ul. Głównej 1 w m. Wielowieś. Wszystkie produkty muszą być fabrycznie nowe oraz wykonanie zgodnie z obowiązującymi normami jakości i bezpieczeństwa, posiadać atest higieniczny. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia własnym transportem do siedziby zamawiającego. Zamawiający wymaga udzielenia 24 miesięcznej gwarancji na przedmiot zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 4 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 39130000-2 - Meble biurowe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 256 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Art. 256 PZP stanowi, że Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Okolicznościami, które pociągają za sobą bezcelowość prowadzenia postępowania, zgodnie z Komentarzem do PZP UZP wydanie II może być m.in. ujawnienie się (np. w wyniku analizy pytań wykonawców) możliwości wykonania przedmiotu zamówienia wedle nowocześniejszej i bardziej odpowiadającej potrzebom zamawiającego technologii). Unieważnienie postępowania jest zasadne, jeżeli w opisie zamówienia zabrakło istotnych danych mających wpływ na kształtowanie przez wykonawców ofert (teza Wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 26 kwietnia 2023 r. KIO 1022/23).W przedmiotowym postępowaniu zadawane w toku wnioski o wyjaśnienie treści Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) dotyczyły głównie kwestii opisu przedmiotu zamówienia i parametrów ich charakteryzujących. Zamawiający pop analizie pytań i zapisów SWZ stwierdził, że Opis Przedmiotu Zamówienia został dokonany w sposób niejednoznaczny, który umożliwia zaoferowanie przedmiotu zamówienia o bardzo różnym cechach jakościowych i gabarytowych (w opisie zostały użyte bardzo duże zakresy wymiarowe pozwalające zaoferować zupełnie inne funkcjonalnie meble a jednocześnie duża część przedmiotu zamówienia nie została opisana żadnymi parametrami np. krzesła, część wymagań wręcz się wykluczała np. „stelaż ze stali nierdzewnej malowanej proszkowo”, a część z wymagań jest nieścisła i niezrozumiała np. „Zamek centralny z łamanym kluczykiem”). Przesłanka unieważnienia sformułowana w art. 256 ustawy PZP, jest przesłanką przyznającą niejako dodatkowo (w stosunku do przesłanek z art. 255 ustawy PZP) zamawiającemu uprawnienie do unieważnienia postępowania, ale wyłącznie przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły (bliżej niesprecyzowane w tym przepisie) okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania byłoby nieuzasadnione. W przeciwieństwie do przesłanek z art. 255 PZP które zostały nakreślone znacznie bardziej restrykcyjnie. Przesłanka unieważnienia z art. 256 PZP jest nieostra i pozostawia zamawiającemu pewien luz decyzyjny co do tego, w jakiej sytuacji uzna, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione. Przy czym oczywiste jest, że chodzi o okoliczności, które zaistniały lub ujawniły się po wszczęciu postępowania, ale nie później niż do upływu terminu składania ofert (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 maja 2022 r., sygn. akt KIO 1074/22). Jednocześnie należy nadmienić, iż przesłanka unieważnienia z art. 256 ustawy PZP może dotyczyć również wystąpienia okoliczności, które Zamawiający mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania. W niniejszej sprawie Zamawiający unieważnia postępowanie przed upływem terminu składania ofert, w związku z pytaniami, które w jego ocenie wskazują na niejednoznaczność opisu przedmiotu zamówienia, co z kolei skutkuje koniecznością ponowienia procesu przygotowania dokumentacji przetargowej i w szczególności przeanalizowania istotnych elementów opisu przedmiotu zamówienia takich jak: parametry kubaturowe, materiałowe i jakościowe, kryteria oceny ofert oraz warunki realizacji.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa mebli biurowych i krzeseł dla SP ZOZ MSWiA w Koszalinie
- Dostawa mebli biurowych oraz mebli laboratoryjnych wraz z montażem na potrzeby Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytutu Elektrotechniki.
- Umeblowanie pomieszczeń w budynku Urzędu Gminy Gostynin przy ul. Bierzewickiej 50
- Dostawa mebli biurowych dla Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
- ROPS.PZP.332.32.2024 - Dostawa i montaż wyposażenia na potrzeby ROPS Województwa Śląskiego i w ramach projektu pn.: Kształcenie kadr i wsparcie nowych pracowników pomocy i integracji społecznej
- Dostawa i montaż mebli do dwóch pokoi (13 i 15) w budynku siedziby Nadleśnictwa Lubichowo oraz kancelarii leśnictwa Brzeźnica
więcej: Meble biurowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.