eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Suwa³kiBudowa drogi dla pieszych w ci±gu drogi gminnej nr 102030B w msc. P³ociczno-Osiedle



Og³oszenie z dnia 2023-11-17


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa drogi dla pieszych w ci±gu drogi gminnej nr 102030B w msc. P³ociczno-Osiedle

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA SUWA£KI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790670970

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. ¦wierkowa 45

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Suwa³ki

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-400

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL843 - Suwalski

1.5.7.) Numer telefonu: 875659300

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.suwalki.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa drogi dla pieszych w ci±gu drogi gminnej nr 102030B w msc. P³ociczno-Osiedle

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-208c4630-8517-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00498941

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00044065/16/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.24 Budowa drogi dla pieszych w ci±gu drogi gminnej nr 102030B w msc. P³ociczno-Osiedle

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-208c4630-8517-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie o¶wiadczeñ, wniosków, zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê
elektronicznie przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/ lub za pomoc±
poczty elektronicznej wskazanej poni¿ej:
sekretariat@gmina.suwalki.pl
przetargi@gmina.suwalki.pl
przetargi1@gmina.suwalki.pl
(nie dotyczy sk³adania ofert).
Sposób z³o¿enia oraz sk³adania oferty zosta³ opisany w pkt. 12 SWZ. Link do postêpowania https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-208c4630-8517-11ee-a60c-9ec5599dddc1
Maksymalny rozmiar plików przes³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB). W korespondencji zwi±zanej z niniejszym postêpowaniem Wykonawcy powinni pos³ugiwaæ siê nastêpuj±cym znakiem postêpowania ZP.271.28.2023.EW (nr sprawy) lub numerem postêpowania na Platformie ocds-148610-208c4630-8517-11ee-a60c-9ec5599dddc1

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
Przegl±danie i pobieranie publicznej tre¶ci dokumentacji postêpowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia.
Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert/wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, odbywa siê
drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do
komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ,
zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przes³anej
wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”).
W przypadku za³±czników, które s± zgodne z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla
dokumentów elektronicznych, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
mog± byæ opatrzone zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielnie zamówienia/podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym.
W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przes³anej wiadomo¶ci uprzednio podpisane
dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny).
Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie eZamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw., konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
Maksymalny ³±czny rozmiar plików stanowi±cych ofertê lub sk³adanych wraz z ofert± to 250 MB.
Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania, na której udostêpniana bêdzie SWZ, zmiany i wyja¶nienia tre¶ci SWZ oraz
inne dokumenty zamówienia bezpo¶rednio zwi±zane z postêpowaniem o udzielenie zamówienia:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/ link do postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-208c4630-8517-11ee-a60c-9ec5599dddc1
W przypadku awarii platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy na stronie BIP tj.
http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/zamwienia_publiczne/2023_1/zamowienia-o-wartosci-rownej-lub-powyzej-130-tys-zlotych/
zamie¶ci niezbêdne komunikaty dotycz±ce postêpowania.
Szczegó³owe informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia okre¶la
Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/ oraz informacje zamieszczone
w zak³adce „Centrum Pomocy”.
O¶wiadczenia, podmiotowe ¶rodki dowodowe, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, przedmiotowe ¶rodki dowodowe, pe³nomocnictwo, powinny byæ sporz±dzone w postaci elektronicznej, w formatach danych .txt, .rtf, .pdf, .ods, .odp, .xls, .ppt, .doc, .docx, .xlsx, .pptx, .xps, .odt., csv.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 23. KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawach swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych osobowych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest w Urzêdzie Gminy Suwa³ki - Wójt Gminy Suwa³ki, ul. ¦wierkowa 45, 16-400 Suwa³ki, tel. 875659300, email sekretariat@gmina.suwalki.pl ;
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzêdzie Gminy Suwa³ki jest Pani Katarzyna ¯uk, tel. 875659300 email, iod@gmina.suwalki.pl ;
3) dane osobowe przetwarzane bêd± w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenia zamówienia publicznego pn. Budowa drogi dla pieszych w ci±gu drogi gminnej nr 102030B w msc. P³ociczno-Osiedle prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, e oraz art. 10 RODO w zwi±zku z zawarciem oraz wykonaniem Umowy, rozliczeniem umowy, realizacj± i rozliczeniem dofinansowania, monitoringiem i ewaluacj± projektu, sprawozdawczo¶ci± oraz kontrol± organów zewnêtrznych, której Pañstwo s± stron± w zwi±zku z wype³nieniem obowi±zku prawnego ci±¿±cego na administratorze oraz w zwi±zku z wykonaniem zadania realizowanego w interesie publicznym;
5) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych ( tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”, przepisy ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji publicznej (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 2176), przepisy w³a¶ciwe dla instytucji kontrolnych wobec Zamawiaj±cego;
6) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postepowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy. Okresy te dotycz± równie¿ Wykonawców, którzy z³o¿yli oferty i nie zosta³y one uznane jako najkorzystniejszej. Okres przechowywania danych mo¿e zostaæ ka¿dorazowo przed³u¿ony o okres przedawnienia roszczeñ, je¿eli przetwarzanie danych bêdzie niezbêdne do dochodzenia roszczeñ lub do obrony przed takimi roszczeniami przez administratora danych. Ponadto okres przechowywania danych mo¿e zostaæ przed³u¿ony na okres potrzebny do przeprowadzenia archiwizacji;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): cd. Rodo
7) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
8) w odniesieniu do pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
9) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania pani/Pana danych osobowych*;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO przy czym skorzystanie z ww. uprawnieñ nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postepowania o udzielnie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp;
10) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art.20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

* Wyja¶nienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników
** Wyja¶nienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.28.2023.EW

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Tak

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Okre¶lenie aspektów spo³ecznych, ¶rodowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiaj±cy uwzglêdni³ wymagania w zakresie dostêpno¶ci dla osób niepe³nosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich u¿ytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

3.1. Przedmiotem zamówienia jest „Budowa drogi dla pieszych w ci±gu drogi gminnej nr 102030B w msc. P³ociczno-Osiedle”.
3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje budowê drogi dla pieszych w msc. P³ociczno-Osiedle, obrêb P³ociczno, o d³ugo¶ci ok. 820 m wraz z odwodnieniem jej za pomoc± studni ch³onnych.
3.3. Zakres prac do wykonania w szczególno¶ci:
a) budowa drogi dla pieszych o d³ugo¶ci 820m i szeroko¶ci 2,0 m, z kostki brukowej betonowej, w tym budowa zjazdów z kostki brukowej betonowej,
b) wykonanie 7 szt. wpustów deszczowych (krawê¿nikowych C250) z odprowadzeniem wód opadowych z drogi dla pieszych do studni ch³onnych z krêgów betonowych o ¶rednicy 1000 mm,
c) uzupe³nienie nawierzchni bitumicznej przy krawê¿niku i w miejscach wykruszeñ - ok 820 m2,
d) regulacja wysoko¶ciowa istniej±cych naziemnych elementów uzbrojenia terenu,
e) humusowanie oraz obsianie traw±,
f) uporz±dkowanie przyleg³ego terenu.
3.4. Obiekt zosta³ dostosowany do osób niepe³nosprawnych poprzez niestosowanie barier architektonicznych.
3.5. Zamawiaj±cy ubiega siê o dofinansowanie ze ¶rodków Rz±dowego Funduszu Rozwoju Dróg na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa drogi dla pieszych w ci±gu drogi gminnej nr 102030B w msc. P³ociczno-Osiedle”.
3.6. Zamawiaj±cy nie wymaga od Wykonawcy odbycia wizji lokalnej, o której mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 1 ustawy Pzp oraz nie wprowadza wymogu sprawdzenia przez Wykonawcê dokumentów niezbêdnych do realizacji zamówienia dostêpnych na miejscu u Zamawiaj±cego o którym mowa w art. 131 ust. 2 pkt. 2 ustawy Pzp.
3.7. Wszystkie elementy z rozbiórki nadaj±ce siê do ponownego u¿ycia stanowi± w³asno¶æ Zamawiaj±cego, natomiast elementy uznane jako odpad, Wykonawca powinien zutylizowaæ we w³asnym zakresie i na w³asny koszt. Klasyfikacji elementów uznanych jako odpad dokonuje inspektor nadzoru.
3.8. Wszelkie materia³y oraz pozyskanie wszelkich zgód od gestorów sieci na przyst±pienie do realizacji prac (w tym poniesienie kosztów nadzoru czy sporz±dzenia dokumentów niezbêdnych do rozpoczêcia prac) zwi±zane z prawid³owym i pe³nym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na w³asny koszt.
3.9. Zamawiaj±cy informuje, ¿e obowi±zuj±c± form± rozliczenia pomiêdzy stronami bêdzie wynagrodzenie rycza³towe.
3.10. Wykonawca zobowi±zany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuk± budowlan±, obowi±zuj±cymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP. Wykonawca zobowi±zany jest równie¿ do powiadomienia gestorów sieci z odpowiednim wyprzedzeniem o terminie realizacji prac. Wykonawca gwarantuje tak¿e wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadaj±cych wymagane przygotowanie zawodowe do pe³nienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie.
3.11. Wymagania jako¶ciowe, o których mowa w art. 246 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy szczegó³owo opisa³ w Dokumentacji projektowej i za³±cznikach do SWZ.
3.12. Zamawiaj±cy wymaga udzielenia przez Wykonawcê 60 miesiêcznej gwarancji jako¶ci oraz udzielenia 60 miesiêcznej rêkojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materia³y, wyroby i urz±dzenia.
3.13. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia opisany zosta³ w nastêpuj±cych dokumentach:
a) Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ),
b) Uproszczonej dokumentacji projektowej stanowi±cej za³±cznik do SWZ,
c) Szczegó³owej Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót,
d) projekcie Umowy.
3.14. Z uwagi na rycza³towe wynagrodzenie, przedmiary robót do³±czone do SWZ maj± jedynie charakter pomocniczy. Przedmiar robót nie stanowi opisu przedmiotu zamówienia (ma funkcjê pomocnicz±) i nie stanowi podstawy wyceny oferty. Zamawiaj±cy nie wymaga od Wykonawców do³±czenia do oferty kosztorysu ani ¿adnej innej kalkulacji ceny.
3.15. Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracê w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 1510 z pó¼n. zm.) wszystkie osoby, które podczas realizacji zamówienia bêd± wykonywaæ czynno¶ci
w zakresie budownictwa tj. prace fizyczne pod kierownictwem innej osoby, w miejscu
i czasie wskazanym przez tego Wykonawcê lub Podwykonawcê - takie jak:
a) przygotowaniu terenu pod budowê,
b) wykonywaniu robót drogowych,
c) operowaniu maszynami i urz±dzeniami,
d) wykonywaniu prostych prac fizycznych w budownictwie m.in.: przenoszenie materia³ów budowlanych, rêczne wykopy, sprz±tanie terenu budowy.

3.16. Powy¿szy wymóg dotyczy wy³±cznie osób wykonuj±cych bezpo¶rednio ww. prace. Nie dotyczy osób, które kieruj± wykonywaniem ww. prac przez inne osoby lub samozatrudnionych. Wymóg nie dotyczy osób: kieruj±cych budow±, wykonuj±cych obs³ugê geodezyjn±, dostawców materia³ów budowlanych, wykonuj±cych czynno¶ci zwi±zane z projektowaniem itp. Wyj±tkiem od powy¿szej zasady bêdzie osobiste wykonanie zamówienia przez osobê fizyczn±, w tym równie¿ przedsiêbiorcê prowadz±cego indywidualn± dzia³alno¶æ gospodarcz± lub przez osoby pe³ni±ce samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosownie do art. 12 i nastêpnych ustawy Prawo budowlane, w przypadku których nie bêdzie mia³ zastosowania wymóg okre¶lony w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp.
3.17. Zatrudnienie, o którym mowa w powy¿ej powinno trwaæ przez ca³y okres realizacji zamówienia.
3.18. Wymagania w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, uprawnieñ Zamawiaj±cego w zakresie kontroli spe³niania przez wykonawcê wymagañ, o których mowa w art. 95 ust. 1 ustawy Pzp, oraz sankcje z tytu³u niespe³nienia tych wymagañ, szczegó³owo okre¶lone zosta³y w Projekcie umowy stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do niniejszej SWZ.
3.19. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych. Podzia³ na czê¶ci spowodowa³by nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz powa¿ne trudno¶ci w skoordynowaniu dzia³añ ró¿nych Wykonawców, co skutkowa³oby nieprawid³ow± realizacj± zamówienia. Zamówienie udzielane jest w czê¶ciach, z którego ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania.
3.20. Je¿eli dokumentacja postêpowania w tym dokumentacja projektowa wraz z za³±cznikami, wskazywa³yby w odniesieniu do niektórych materia³ów lub urz±dzeñ znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, normy, oceny techniczne, specyfikacje techniczne, systemy referencji technicznych, Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 Pzp, dopuszcza oferowanie materia³ów lub urz±dzeñ równowa¿nych. Ponadto nale¿y przyj±æ, ¿e wszystkim takim odniesieniom towarzysz± wyrazy "lub równowa¿ne". Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów okre¶laj± minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe, jakim musz± odpowiadaæ materia³y lub urz±dzenia oferowane przez wykonawcê, aby zosta³y spe³nione wymagania stawiane przez Zamawiaj±cego. Materia³y lub urz±dzenia pochodz±ce od konkretnych producentów stanowi± wy³±cznie wzorzec jako¶ciowy przedmiotu zamówienia. Pod pojêciem minimalne parametry jako¶ciowe i cechy u¿ytkowe Zamawiaj±cy rozumie wymagania dotycz±ce materia³ów lub urz±dzeñ zawarte w ogólnie dostêpnych ¼ród³ach, jak np. katalogach czy stronach internetowych producentów. Operowanie przyk³adowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwañ Zamawiaj±cego w stosunku do okre¶lonego rozwi±zania. Pos³ugiwanie siê nazwami producentów/produktów ma wy³±cznie charakter przyk³adowy. Zamawiaj±cy, wskazuj±c oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocze¶nie produkty równowa¿ne o parametrach jako¶ciowych i cechach u¿ytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznaj±c tym samym ka¿dy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia stosownych dokumentów, uwiarygodniaj±cych te materia³y lub urz±dzenia. W przypadku za¶ opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiaj±cy dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwi±zañ równowa¿nych opisywanym. Ponadto nale¿y przyj±æ, ¿e wszystkim takim odniesieniom towarzysz± wyrazy "lub równowa¿ne". W takim wypadku, procedurê opisan± na wstêpie niniejszego punktu stosuje siê odpowiednio. W przypadku opisu za pomoc± norm za rozwi±zania równowa¿ne uznaje siê takie rozwi±zania, które zapewniaj± spe³nienie wymagañ minimalnych okre¶lonych w normie na poziomie nie gorszym ni¿ opisano to w stosownych normach. W przypadku przywo³anych w SWZ norm (je¿eli nie okre¶lono tego szczegó³owo) rozumie siê normy aktualne.

3.21. Maj±c na uwadze tre¶æ art. 105 ustawy Pzp, Zamawiaj±cy podkre¶la, i¿ nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równowa¿no¶ci, winien przed³o¿yæ w ofercie.

3.22. Je¿eli do oferty Wykonawcy nie zostanie za³±czony wykaz proponowanych technologii/systemów/urz±dzeñ/materia³ów równowa¿nych Zamawiaj±cy przyjmie, i¿ Wykonawca odstêpuje od oferowania tego rodzaju technologii, systemów, urz±dzeñ lub materia³ów.

3.23. Zamawiaj±cy na podst. art. 310 pkt. 1) ustawy Pzp zastrzega sobie uniewa¿nienie postêpowania, je¿eli ¶rodki, które Zmawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie czê¶ci zamówienia nie zostan± mu przyznane.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45233161-5 - Roboty budowlane w zakresie ¶cie¿ek pieszych

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45233162-2 - Roboty budowlane w zakresie ¶cie¿ek rowerowych

45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert, które nie zosta³y odrzucone, na podstawie nastêpuj±cych kryteriów oceny ofert:
Kryterium Waga kryterium Maksymalna ilo¶æ punktów
Cena (C) 100 % 100 punktów
1 % odpowiada 1 pkt maksymalna liczba punktów w kryterium – 100 pkt.
Punkty za kryterium Cena (C) zostan± obliczone zgodnie z poni¿szym wzorem:
£±czna rycza³towa cena ofertowa (brutto) za
wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia najtañszej
C = ----------------------------------------------------------------------------------------- x 100 pkt
£±czna rycza³towa cena ofertowa (brutto) za
wykonanie ca³o¶ci przedmiotu zamówienia oferty ocenianej
W kryterium Cena (C), oferta z najni¿sz± cen± otrzyma maksymaln± liczbê punktów -100 punktów- a pozosta³e oferty po matematycznych przeliczeniu w odniesieniu do najni¿szej ceny odpowiednio mniej. Przy czym 1% odpowiada 1 pkt.
Podstaw± do porównania ofert bêdzie ³±czna rycza³towa cena ofertowa (brutto) za realizacjê ca³o¶ci przedmiotu zamówienia.
Ocena w zakresie kryteriów zostanie dokonana na podstawie wype³nionego „Formularza ofertowego”.
Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która uzyska najwy¿sz± ilo¶æ punktów.
Wszystkie obliczenia bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku zgodnie z matematycznymi zasadami zaokr±glania tj. koñcówki poni¿ej 0,005 pkt pomija siê a koñcówki 0,005 i wy¿sze zaokr±gla siê do 0,01 pkt.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Nie

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
9.1. Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej sk³ada dokumenty zgodnie z przepisami rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ Zamawiaj±cy od Wykonawcy.
9.2. Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt. 8.4.1. SWZ - sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
9.3. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokumenty dotycz±, nie wydaje siê dokumentów, o których powy¿ej, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ
9.4. Dokumenty, o których mowa powy¿ej powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
9.5. Podmiotowe ¶rodki dowodowe, przedmiotowe ¶rodki dowodowe oraz inne dokumenty lub o¶wiadczenia, sporz±dzone w jêzyku obcym przekazuje siê wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

10.1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
10.2. Przepisy dotycz±ce Wykonawcy stosuje siê odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
10.3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
10.4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o zamówienie ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
10.5. Dokument potwierdzaj±cy ustanowienie pe³nomocnika powinien zawieraæ:
1) wskazanie postêpowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2) Wykonawców ubiegaj±cych siê wspólnie o udzielenie zamówienia,
3) ustanowionego pe³nomocnika oraz
4) zakres jego umocowania.
10.6. Pe³nomocnictwo, sporz±dza siê w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Je¿eli Pe³nomocnictwo, zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym podpisem, przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym - mocodawcy, po¶wiadczaj±cym zgodno¶æ cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
10.7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³nienia warunków, o których mowa art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zanych w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego 1),2) (Dz.U. z 2022 r. poz. 835).
10.8. W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez Wykonawców, o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, sk³ada ka¿dy z Wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia w postêpowaniu.
10.9. Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie z Pe³nomocnikiem.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Istotne postanowienia umowy zawarte zosta³y w Za³±czniku nr 3 do SWZ.
Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej Umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz wskazanym w Projekcie umowy, stanowi±cym Za³±cznik nr 3 do SWZ oraz wskazanymi w pkt. 21 SWZ.
UWAGA: Zamawiaj±cy nie ma mo¿liwo¶ci ich wskazania w tym miejscu ze wzglêdu na ograniczon± ilo¶æ znaków.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-12-04 08:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê poprzez Platformê e-Zamówienia pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-208c4630-8517-11ee-a60c-9ec5599dddc1

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-04 09:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-12-20

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.