Ogłoszenie z dnia 2022-12-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00361051/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-09-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW na terenie Oczyszczalni ścieków w Ośnie Lubuskim, działka ewidencyjna: 171/3 w formule zaprojektuj i wybuduj”-2 postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W OŚNIE LUBUSKIM
1.3.) Oddział zamawiającego: Księgowość
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 210307010
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Ośno Lubuskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 69-220
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: oswiata@osno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/ze-as_osno/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/cuw.osno1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Budowa instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kW na terenie Oczyszczalni ścieków w Ośnie Lubuskim, działka ewidencyjna: 171/3 w formule zaprojektuj i wybuduj”-2 postępowanie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cfb19aee-3a6e-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00499983
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00039744/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wykonanie dokumentacji, zakup i montaż instalacji fotowoltaicznej na oczyszczalni ścieków przy ul. Okrzei 39 w Ośnie Lubuskim
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00361051/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: CUW.271.7.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót
polegających na wybudowaniu na terenie Oczyszczalni ścieków w Ośnie Lubuskim położonej przy ul. Okrzei 39, 69-220 Ośno Lubuskie elektrowni słonecznej o łącznej mocy generatora nie mniejszej, niż 49 kWp oraz nie większej niż 49,99 kWp oraz mocy przyłączeniowej AC równej 50 kW działającej na potrzeby Oczyszczalnia ścieków w Ośnie Lubuskim przy ul. Okrzei 39, 69-220 Ośno Lubuskie w dwóch etapach obejmujących: 1) I etap – wykonanie dokumentacji projektowej instalacji PV, Wykonawca w ramach zadania inwestycyjnego przedłoży Zamawiającemu: Projekt wykonawczy instalacji fotowoltaicznej wraz z niezbędnymi zgodami (m.in. uzgodnienie rzeczoznawcy p.poż, uzgodnienie w przypadku instalacji dachowej w zakresie możliwości przeniesienia obciążenia instalacji PV przez konstrukcję, karty materiałowe zawierające karty katalogowe oraz niezbędne certyfikaty, aprobaty techniczne użytych materiałów i urządzeń) 2) II etap – wykonanie instalacji fotowoltaicznej na nieruchomości położonej w Gminie Ośno Lubuskie, na terenie Oczyszczalni ścieków w Ośnie Lubuskim położonej przy ul. Okrzei 39, 69-220 Ośno Lubuskie. Jednostka ewidencyjna: Ośno Lubuskie m. 080503_4.0229.171/3, Obręb ewidencyjny: Ośno Lubuskie, Działka ewidencyjna: 171/3. 2. Lokalizację inwestycji prezentuje zdjęcie nr 1 – (str. 8 Programu Funkcjonalno – Użytkowego – załącznik nr 10 do SWZ). 3.Przedmiot zamówienia winien być zaprojektowany i wykonany zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, normami, zasadami najlepszej wiedzy technicznej oraz z zachowaniem zasady należytej staranności. Przedmiot zamówienia powinien spełniać wymagania obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa konstrukcji, bezpieczeństwa pożarowego, przepisów BHP, ochrony zdrowia i środowiska oraz bezpieczeństwa użytkowania. Wybudowane instalacje oraz towarzyszące obiekty powinny mieć trwałą i
niezawodną konstrukcję. Wszystkie zastosowane przy realizacji zamówienia materiały muszą być fabrycznie nowe i posiadać niezbędne certyfikaty. Zastosowana technologia, jak i jej poszczególne elementy powinny być sprawdzone w praktyce eksploatacyjnej. Do zadań Wykonawcy należy wykonanie badań i sprawdzeń obligatoryjnych w świetle obowiązujących przepisów prawa oraz ochrona mienia w obrębie terenu budowy. W trakcie realizacji zamówienia do obowiązków Wykonawcy należy zrealizowanie inwestycji własnym staraniem i na swój koszt oraz zgodnie z Prawem
budowlanym, a w szczególności: 1)stosowanie wyłącznie materiałów odpowiedniej jakości dopuszczonych do obrotu i stosowania zgodnie z Ustawą Prawo budowlane oraz koordynacja robót branżowych wykonywanych na obiekcie 2)zapewnienie dostaw materiałów i urządzeń 3)wykonanie wszystkich wymaganych normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano-montażowych zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU) oraz stosownymi przepisami: pomiarów, badań, prób oraz rozruchów, 4)udział we wszelkich odbiorach 5)wypłata odszkodowań za zniszczenia spowodowane przez Wykonawcę w trakcie przeprowadzania robót budowlanych właścicielom działek, na których prowadzone te roboty, 6)naprawa lub pokrycie kosztów napraw uszkodzonych przez Wykonawcę dróg, chodników, ogrodzeń, mostków, urządzeń melioracyjnych i innych urządzeń oraz sieci technicznych 7)zapewnienie wymaganych nadzorów właścicielskich oraz specjalistycznych, wymaganych stosownymi przepisami. Odstępstwa od wymagań podanych w niniejszej specyfikacji mogą mieć miejsce tylko w przypadkach prostych robót o niewielkim znaczeniu, dla których istnieje pewność, że podstawowe wymagania będą spełnione przy zastosowaniu metod wykonania wynikających z doświadczenia oraz uznanych reguł i zasad sztuki budowlanej. 4. Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca pozyska i zweryfikuje dane i materiały niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia, a także informacje i dokumenty niezbędne do zaprojektowania robót instalacyjnych i budowlanych będących przedmiotem zamówienia. Prace prowadzone w ramach zadania nie wymagają zgłoszenia robót jak i uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę. Wykonawca w ramach zadania opracuje dokumentację projektową zgodną z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz PFU (Dz.U. z 2021 r. poz. 2454). Wykonawca w razie potrzeby zapewnieni nadzór autorski przez cały okres trwania inwestycji realizowanej na podstawie sporządzonej dokumentacji. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre dokumenty były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub wymagają uzgodnienia przez właściwe instytucje, to przeprowadzenie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt przed
przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Zamawiającego. Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o zatwierdzeniu przez Zamawiającego, który odmówi zatwierdzenia w każdym przypadku, kiedy stwierdzi, że dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań Umowy. Wykonawca w szczególności uzyska wszelkie wymagane zgodnie z
prawem polskim uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i przekazania obiektu do eksploatacji. Zatwierdzenie wszystkich dokumentów przez Zamawiającego jest warunkiem koniecznym realizacji zadania inwestycyjnego, lecz nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z umowy.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie na etapie projektowania technologii zamiennych jednak o parametrach nie gorszych niż przedstawione w PFU. Wykonawca opracuje projekt techniczny wykonawczy instalacji fotowoltaicznej, dla instalacji o mocy generatora nie mniejszej, niż 49 kWp oraz nie większej niż 49,99 kWp oraz mocy przyłączeniowej AC równej 50 kW.
Projekt wykonawczy powinien być zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej (Par. 5, Dz. U. Z dn. 29 grudnia 201, Poz. 2454 ) oraz PFU. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca sporządzi: Projekt techniczny i elektryczny instalacji fotowoltaicznej w
ilości 4 egz. (w formie utrwalonej na piśmie) oraz 1 egzemplarza w formie elektronicznej. Projekt powinien zawierać schematy, rysunki niezbędne do prawidłowego wykonania instalacji elektrycznej instalacji modułów PV. Kierunek i kąt nachylenia paneli- zakłada się montaż paneli fotowoltaicznych na połaci południowej oraz na połaci wschodniej oraz zachodniej budynków zaznaczonych na zdjęciu 1 w punkcie 1.2 PFU o nachyleniu powierzchni generatora zgodnej z nachyleniem połaci dachowych. Wykonawca Uwzględni wykonanie połączenia kablowego przez istniejącą drogę wewnętrzną wykonaną z kostki brukowej. Wykonawca uwzględni demontaż nawierzchni i jej odtworzenie po wykonaniu połączeń kablowych. Projekty należy tak wykonać, aby instalację można było wykonać bez utrudnień dla pracy obiektu.
Projekty powinny zawierać wpięcie instalacji modułów PV w istniejącą instalację elektroenergetyczną . Projekty powinny obejmować niezbędne rysunki: schematy i rzuty, karty katalogowe podstawowych urządzeń oraz wszystkie wymagane prawem oświadczenia. Panele należy zamocować na konstrukcji wsporczej dedykowanej do montażu paneli fotowoltaicznych, zawierającej wszelkie niezbędne atesty. 5. Roboty instalacyjne i budowlane należy wykonać na podstawie opracowanej i zatwierdzonej dokumentacji, zgodnie z wymaganiami aktualnych przepisów. W ramach prac Wykonawca
przyłączy i uruchomi przedmiotową instalację. Instalacja będzie produkowała energię elektryczną na potrzeby własne obiektu, a jej moc zainstalowana nie może być większa niż moc przyłączeniowa dla obiektu oraz jej roczna produkcja energii nie powinna przewyższać rocznego zapotrzebowania na energię elektryczną. Zakres prac. Zakres prac instalacyjnych obejmuje na każdej lokalizacji: 1) montaż konstrukcji wsporczych pod moduły PV, 2)montaż modułów PV na konstrukcjach wsporczych, 3)ułożenie okablowania po stronie DC i AC instalacji, 4)demontaż kostki brukowej na drodze wewnętrznej, wykonanie niezbędnych wykopów, ułożenie przewodów w rurze osłonowej i odtworzenie nawierzchni, 5)montaż rozdzielnicy elektrycznej AC oraz DC, 6)modernizację istniejącej rozdzielnicy głównej elektrycznej, 7)montaż inwertera PV, 8)wykonanie prób instalacji oraz sprawdzających prawidłowe działanie układu, 9)uruchomienie układu i regulacje, 10)szkolenie
użytkowników/obsługi, 11)opracowanie dokumentacji powykonawczej, 12)zgłoszenie w imieniu Zamawiającego instalacji fotowoltaicznej do sieci elektroenergetycznej OSD, 13)udział przy montażu licznika energii elektrycznej, 14)zgłoszenie w imieniu Zamawiającego wykonanej instalacji właściwemu organowi Państwowej Straży Pożarnej zgodnie z art. 56 ust. 1a
ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.). Zakres prac budowlanych obejmuje: 1)wykonanie niezbędnych otworów montażowych w celu wprowadzenia urządzeń 2)zamurowanie otworów montażowych po wprowadzeniu urządzeń 3)wykonanie przepustów w miejscach przejść tras kablowych przez ściany, dach lub inne przeszkody 4) uszczelnienie przepustów. Mikroinstalacja fotowoltaiczna składać się musi przede wszystkim z następujących elementów: 1)paneli fotowoltaicznych 2)konstrukcji wsporczej 3)inwertera DC/AC z funkcją pomiaru wyprodukowanej energii elektrycznej 4) instalacji prądu stałego i przemiennego, 5)układu pomiarowo-rozliczeniowego w miejscu dostarczania/odbioru energii elektrycznej. Minimalne wymagania Zamawiającego oraz szczegółowe rozwiązania dotyczące wykonania projektów i instalacji fotowoltaicznej, opis wymagań w stosunku do przedmiotu zamówienia zawiera PFU stanowiący załącznik nr 10 do SWZ. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami PFU.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne
09332000-5 - Instalacje słoneczne
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegają odrzuceniu. W niniejszym postępowaniu wszystkie oferty podlegały odrzuceniu.PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z analizą rzeczowo-finansową dla zadania pn. "Budowa budynków wielorodzinnych w Braniewie - etap I
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.