eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Góra › Prace z zakresu zagospodarowania obwodów łowieckich, oraz obsługą polowań i preparowaniem trofeów łowieckich w Ośrodku Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Góra Śląska w roku 2023



Ogłoszenie z dnia 2022-12-16


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Prace z zakresu zagospodarowania obwodów łowieckich, oraz obsługą polowań i preparowaniem trofeów łowieckich w Ośrodku Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Góra Śląska w roku 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PGL LP Nadleśnictwo Góra Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 410008100

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Podwale

1.5.2.) Miejscowość: Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 56-200

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL516 - Legnicko-głogowski

1.5.7.) Numer telefonu: 65/543-23-59

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: goraslaska@poznan.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://goraslaska.poznan.lasy.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Leśnictwo

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Prace z zakresu zagospodarowania obwodów łowieckich, oraz obsługą polowań i preparowaniem trofeów łowieckich w Ośrodku Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Góra Śląska w roku 2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ca63ec3f-7d13-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00500786

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-16

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania/0fbc92e5-6fc2-466c-a4aa8-ccae55850775

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między zamawiającym, a wykonawcą odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu oraz poczty elektronicznej, z zastrzeżeniem, że złożenie oferty następuje wyłącznie przy użyciu miniPortalu.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawcy zamierzający wziąć udział w niniejszym postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularzu do komunikacji.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, cyfrowego odwzorowania dokumentów w postaci papierowej (elektronicznych kopii dokumentów stworzonych w postaci papierowej) oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystani z miniPortalu oraz Regulaminu ePUAP.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
Za datę przekazania oferty przyjmuje się datę jej przekazania na ePUAP. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań dokumentów w postaci papierowej oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na adres poczty elektronicznej zamawiającego wskazany w pkt 9.8. SWZ.
Ofertę sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej. Zgodnie z art. 781 Kodeksu cywilnego do zachowania elektronicznej formy czynności prawnej wystarcza złożenie oświadczania woli w postaci elektronicznej i opatrzenie go elektronicznym podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – dalej „RODO”) zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest Nadleśnictwo Góra Śląska .Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych p. Krzysztofa Dziemian, z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem iod_goraslaska@rodo.pl lub telefonicznie pod numerem 605 236 601.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.55.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 144400,00 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi obejmujące prace z zakresu obsługi polowań a także zagospodarowania obwodów łowieckich na terenie OHZ Nadleśnictwa Góra Śląska w roku kalendarzowym 2023
Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje sumaryczne ilości prac, wynikające z załącznika nr 2 do SWZ
Przed rozpoczęciem polowania do obowiązków wykonawcy należy w szczególności:
• Wyposażenie naganiaczy i innych osób obsługujących polowanie z ramienia wykonawcy w kamizelki odblaskowe (w kolorze ustalonym z prowadzącym polowanie), a także dbałość o ich używanie podczas całego polowania aż do ogłoszenia jego zakończenia.
• Zabezpieczenie wyposażenia apteczki.
• Zabezpieczenie innych materiałów (haki do transportu tusz ubitej zwierzyny, linki do ściągania zwierzyny itp.).
• Punktualne zgromadzenie podległych osób (naganiaczy, pomocników) i właściwe ustawienie ich do odprawy, a także odpowiednie rozlokowanie środków transportu.

Obsługa polowania obejmuje:
• Zapewnienie każdego dnia polowania odpowiedniej liczby naganiaczy do wypłaszania zwierzyny w ilości uzgodnionej na dzień przed polowaniem z prowadzącym polowanie (Zlecającym). Do obowiązków naganki należy w szczególności: patroszenie upolowanej zwierzyny; ściąganie do miejsca załadunku oraz załadunek ubitej zwierzyny na środek transportu, rozładunek na pokocie oraz w punkcie skupu wraz z pomocą przy ważeniu; przygotowanie ogniska w trakcie przerwy śniadaniowej podczas trwania polowania; informowanie prowadzącego polowanie o wszelkich przypadkach odnalezienia podczas poszczególnych pędzeń padłej lub rannej zwierzyny.
• Zapewnienie w każdym dniu polowania odpowiedniej liczby psów do wypłaszania zwierzyny. O ilości psów w danym dniu polowania decyduje prowadzący polowanie (Zlecający). Zamawiający wymaga aby psy posiadały cechy użytkowe dla psów używanych podczas polowania na grubą zwierzynę.
• Zapewnienia środka transportu dla przewozu naganki oraz psów. Przystosowany środek transportu do przewozu ubitej zwierzyny. Zamawiający może zlecić przygotowanie środka transportu do przewozu myśliwych, o czym zamawiający powiadomi na dzień przed polowaniem. Środki transportu powinny posiadać aktualny przegląd techniczny, ubezpieczenie OC i NW.
• Zapewnienie psa tropiącego, w celu dochodzenia postrzałka na polowaniu zbiorowym lub indywidualnym, niezwłocznym wstawieniu się i podjęciu tropienia po ustnym lub telefonicznym powiadomieniu przez Zlecającego.
• Przygotowanie miejsca pokotu (dostarczenie i ułożeni gałęzi świerkowych rozpalenie ogniska, ułożenie pokotu, zabezpieczenie ubitej zwierzyny przed uszkodzeniami powodowanymi przez psy).
• Zagwarantowanie obsługi polowania przez sygnalistę.
• W ramach obsługi polowania do obowiązków wykonawcy, należy preparowanie trofeów upolowanej zwierzyny (jeleni byków, danieli byków, rogaczy oraz oręży dzików) Prace polegają na odbiorze trofeum od Leśniczego ds. Łowiectwa, wygotowaniu trofeum i oczyszczeniu (czaszki, szabel oraz fajek) z reszty tkanek mięsnych, chrzęstnej resztek ścięgien i przyczepów oraz mózgu. W przypadku czaszek należy wybielić je przy pomocy 10% perhydrolu. W przypadku oręży dzików wypełnić je parafiną lub klejem termotopliwym (według wskazań zamawiającego). Spreparowane trofeum należy dostarczyć do Leśniczego ds. Łowiectwa. Materiał do wykonanie lizawek zapewnia zamawiający.

Prace z zakresu zagospodarowani obwodu łowieckiego obejmują:
• Budowę oraz ustawianie lizawek na ternie Ośrodka Hodowli Zwierzyny Góra Śląska. Lizawka powinna być wykonana z wałka drewna liściastego miękkiego (zalecana topola osika) o średnicy min 25 cm w ck., długości min 2,7 m okorowanego na biało. W cieńszym końcu centralnie należy wydrążyć otwór o śr. min. 15 cm na głębokość ok 30 cm, w dolnej części wydrążonego otworu, powinno znajdować się co najmniej 6 wywierconych otworów umożliwiających wydostawanie się rozpuszczonej soli na zewnątrz wałka. Wykonane lizawki należy rozwieść po terenie OHZ Góra Śląska, oraz zakopać każdą na głębokość min 70 cm. Miejsce usytuowania lizawek wskaże Leśniczy ds. Łowiectwa.
• Prace godzinowe ręczne związane z dozorowaniem upraw rolnych, kontrolę ogrodzeń elektrycznych.
• Pozostałe prace godzinowe ręczne prowadzone pod nadzorem Leśniczego ds. Łowiectwa obejmujące: dokarmianie zwierzyny (karmą treściwą, suchą i soczystą), wykładanie soli do lizawek, wykaszaniem i poszerzaniem linii wokół miotów, obcinaniu gałęzi zasłaniających widoczność ze stanowisk lub ambon, załadunek i rozładunek ambon lub naziemnych stanowisk wraz z ich usytuowaniem i ustabilizowaniem na gruncie w miejscach wskazanych przez Leśniczego ds. Łowiectwa. Sprzęt w postaci kos spalinowych, pił spalinowych, pił na wysięgniku, szpadli i innych niezbędnych ręcznych narzędzi zapewnia wykonawca.
• Prace godzinowe mechaniczne z wykorzystaniem ciągnika rolniczego prowadzone pod nadzorem Leśniczego ds. Łowiectwa obejmujące: prace przy dokarmianiu polegające na transporcie karmy z miejsca składowania do miejsc rozładunku znajdujących się na terenie OHZ wskazanych przez Leśniczego ds. Łowiectwa ponadto prace polegające na przewożeniu nawozów, soli do lizawek, nadziemnych stanowisk myśliwskich lub ambon.
• Prace godzinowe mechaniczne służące utrzymaniu pasów zaporowych, np. talerzowanie. Prace obejmują dojazd do miejsca wykonywania talerzowania, przygotowaniu sprzętu do talerzowania, wykonanie talerzowania wskazanej przez Leśniczego ds. Łowiectwa powierzchni i powrotu. Talerzowanie wykonane przy użyciu brony talerzowej powinno podciąć wierzchnią warstwę roli na której znajdują się resztki nie zjedzonych przez zwierzęta roślin lub karmy, obrócić i zmieszać z glebą. Głębokość talerzowania w zakresie 10 – 15 cm.


Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny Ośrodka Hodowli Zwierzyny Nadleśnictwa Góra Śląska.
Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami etyki i zwyczajów łowieckich oraz z obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności zgodnie z:
- ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r., poz. 1275),
- ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (tekst jedn.: Dz. U.: z 2020 r. poz. 1683),
- „Instrukcja bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu podstawowych prac z zakresu gospodarki leśnej” – wprowadzona zarządzeniem Nr 36 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 20 kwietnia 2012 r.,
- „Instrukcja ochrony przeciwpożarowej lasu” - wprowadzona zarządzeniem Nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 21 listopada 2011 r.,
- Zasady, kryteria i standardy zrównoważonej gospodarki leśnej FSC (Forest Stewardship Council) oraz PEFC Council (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes).
- wytycznymi specyfikacji warunków zamówienia,
- wskazaniami zamawiającego ustalonymi w trakcie wykonywania zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 77600000-6 - Usługi myśliwskie

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający jest uprawniony zlecić wykonawcy dodatkowy zakres rzeczowy obejmujący czynności analogiczne, jak opisane w opisie przedmiotu zamówienia (dalej: „Opcja”). Przedmiotem Opcji mogą być wszystkie lub niektóre z czynności opisanych w opisie przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie jest zobowiązany do zlecenia prac objętych przedmiotem Opcji, a wykonawcy nie służy roszczenie o ich zlecenie. Prace będące przedmiotem Opcji mogą zostać zlecone na wartość do 20 % wartości przedmiotu zamówienia określonej we wzorze umowy stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wykonawca zobowiązany jest podać w Ofercie (załącznik nr 1 do SWZ) łączną cenę za wszystkie pozycje (prace) przewidziane w Kosztorysie Ofertowym (załącznik nr 2 do SWZ).
Ceny jednostkowe za poszczególne pozycje (prace) powinny być podane w Kosztorysie Ofertowym. Każda cena jednostkowa musi być tak podana, aby pokrywać wszelkie koszty i ryzyka Wykonawcy związane z realizacją czynności, której dotyczy. Wykonawca nie może kosztów realizacji danej czynności doliczać do kosztów realizacji innych czynności. Cena łączna wynikająca z Kosztorysu Ofertowego za poszczególne pozycje (prace) powinna zostać przeniesiona do Oferty (załącznik nr 1 do SWZ).
Cenę łączną należy podać w złotych w kwocie brutto w odniesieniu do całego przedmiotu zamówienia, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrągleń) wraz z wyszczególnieniem w Kosztorysie Ofertowym (załącznik nr 2 do SWZ) zastosowanej stawki podatku VAT.
Stawkę podatku od towarów i usług (VAT) należy uwzględnić w wysokości obowiązującej na dzień składania ofert.
Określony w SWZ rzeczowy zakres przedmiotu zamówienia oraz postanowienia wynikające z wzoru umowy załączonego do SWZ (załącznik nr 9) stanowią podstawę do obliczenia cen jednostkowych oraz ceny łącznej wynikającej z oferty.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji na zgłoszenie poszukiwania postrzałka

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1). Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.
2). Sytuacja ekonomicznea lub finansowa.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy posiadający odpowiednie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę min. 50 000,00 zł.
3). Zdolność techniczna lub zawodowa.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania tego warunku udziału w postępowaniu.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu:
a) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
- art. 108 ust.1 pkt 1 i 2 PZP,
- art. 108 ust 1 pkt 4 PZP, dotyczy orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
- art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a PZP,
- art.. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b PZP, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu,
- art. 109 ust. 1 pkt 3 PZP, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukaranie za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu.
Sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
b) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę lub ofertę częściową, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty lub oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - załącznik nr 6 do SWZ,
c) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
d) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności,
e) odpisu lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
f) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w złożonym oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania stanowi załącznik nr 7 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu w zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej należy złożyć, opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50 000,00 zł (brutto). Jeżeli z uzasadnionych przyczyn wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego powyżej przez zamawiającego warunku.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
a) informacji z Krajowego Rejestru Karnego, o której mowa w pkt 8.2.2. lit. a SWZ - składa informację z odpowiedniego rejestru, takiego jak rejestr sądowy, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie, o którym mowa w pkt 8.2.2. lit a SWZ,
b) zaświadczenia, o którym mowa w pkt 8.2.2. lit c SWZ, zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, o których mowa w pkt 8.2.2. lit d SWZ, lub odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 8.2.2. lit e SWZ - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
- nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie dwa tysiące złotych 00/100).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium należy utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020r. poz. 299 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy zamawiającego PKO BP 1 o/Góra nr rachunku 33 1020 3017 0000 2002 0425 3142 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Prace związane z zagospodarowaniem obwodów łowieckich, oraz obsługą polowań w OHZ Nadleśnictwa Góra Śląska w roku 2023”. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym zamawiającego.
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 10.2 lit b, c i d, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać nieodwoływalne i bezwarunkowe, na każde żądanie zgłoszone przez zamawiającego zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do zapłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 89 ust. 6 PZP. Ponadto powinien być wskazany termin obowiązywania gwarancji (poręczenia), który nie może być krótszy niż termin związania ofertą.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1.) W przypadku oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum):
a) w formularzu oferty należy wskazać firmy (nazwy) wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b) oferta musi być podpisana w taki sposób, by wiązała prawnie wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Osoba podpisująca ofertę musi posiadać umocowanie prawne do reprezentacji. Umocowanie musi wynikać z treści pełnomocnictwa załączonego do oferty – treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania,
c) dokumenty, o których mowa w pkt 8.2.2. obowiązany będzie złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
d) wszyscy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy,
e) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wyznaczą spośród siebie wykonawcę kierującego (lidera), upoważnionego do zaciągania zobowiązań, otrzymywania poleceń oraz instrukcji dla i w imieniu każdego, jak też dla wszystkich partnerów,
f) Zamawiający może w ramach odpowiedzialności solidarnej żądać wykonania umowy w całości przez lidera lub od wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia łącznie lub każdego z osobna.

2.) W przypadku wykonawców wykonujących działalność w formie spółki cywilnej postanowienia dot. oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem, że do odpowiedzi na wezwanie zamawiającego do złożenia dokumentów, o którym mowa w pkt 8.2.2. należy załączyć (1) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, iż wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłaceniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem, zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności oraz (2) zaświadczenie albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 PZP, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności - odrębnie dla każdego ze wspólników oraz odrębnie dla spółki.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zam. przewiduje możliwość zmian postanowień Um. w stosunku do treści Oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wyk. w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
1.1. Zam. dopuszcza możliwość przedłużenia terminu realizacji Przed. Umowy o okres odpowiadający okresowi trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przed. Um. lub o okres niezbędny do wykonania Przed. Um. w minimalnym wymiarze deklarowanym przez Zam. w § 1 pkt. 3 Um., jeżeli w trakcie obowiązywania Um. wystąpią okoliczności uniemożliwiające jej realizację zgodnie z warunkami opisanymi w Um., za które odpowiedzialności nie ponosi Wyk. ani Zam..
1.2. Zam. dopuszcza wprowadzenie zmian w sposobie wykonywania Przedmiotu Um., w przypadku, gdy wystąpi co najmniej jedna z poniższych sytuacji:
- kon. zreal. Przed. Um. przy zastosowaniu innych rozw. niż wskazane w Szcz. Op. Przed. Zam. w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przed. Um. albo naruszało obowiązujące przepisy prawa;
- kon. zreal. Przed. Um. przy zastosowaniu innych rozwiązań albo innymi środkami ze względu na zmiany obow. prawa lub regulacji obow. w PGL LP;
- pojawienie się nowszych tech. wykonania prac gwarantujących co najmniej ten sam standard wykonania Przed, Um. oraz nie powodujących większych strat i zan. w środ. nat. niż te, które mogą powstać przy wykonywaniu Przed. Um. w sposób pierwotnie nią opisany.
2. Zam. dopuszcza wprowadzenie zmian w zakresie sposobu organizacji spełnienia świadczenia, w tym przeprowadzania odbiorów, jeśli nie zmniejszy to standardu świadczenia usług i nie spowoduje zwiększenia kosztów dokonywania odbiorów, które obciążałyby Zam..
3. Zam. dopuszcza wprowadzenie zmian części Przed. Um., które Wyk. przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców na inne części Przed. Um., w tym również na części, których Wyk. nie wskazał w złożonej przez siebie ofercie. Zmiana nie może pociągnąć za sobą zmiany terminu realizacji ani zwiększenia wynagrodzenia należnego Wyk..
4. Zam. dopuszcza zmianę w zakresie treści dokum. przedstawianych wzajemnie przez St. w trakcie realizacji Um. lub sposobu informowania o realizacji Um.. Zmiana ta nie może spowodować braku informacji niezbędnych Zam. do prawidłowej realizacji Um..
5. Ponadto Zam. dopuszcza wprowadzenie zmian w przypadku:
-. wystąpienia siły wyższej, co uniemożliwia wykonanie Przed. Um. zgodnie z SWZ;
- rezygnacji przez Zam. z realizacji części Przed. Um.
W takim przyp. może zostać zmniejszony zakres Przed. Um., a wynagrodzenie przysługujące Wyk. zostanie pomn. w oparciu ceny jedn. wskazane w Ofercie, przy czym Zam. zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia.
6. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w pkt. 1 nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany.
7. Strony będą waloryzowały koszty realizacji czynności wchodzących w skład Przedmiotu Um. Wal. będzie polegała na podwyższeniu albo obniżeniu każdej z cen jednostkowych podanych w Kosztorysie Ofertowym zawartym w Ofercie.
8. Wal. zostanie dokonana w oparciu o wartości wskaźników cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem za poprzedni kwartał („Wsk. GUS”), ogłoszonych w formie komunikatu Prez. GUS na podstawie art. 25 ust. 11 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z FUS (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 504 z późn. zm.).
9. W trakcie okresu realizacji Um., o którym mowa w § 3 ust. 1, Wal. zostanie dokonana jednorazowo.
10. Wal. nie wymaga zawarcia aneksu do Um..

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-28 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zamówień publicznych miniporatal uzp

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-28 10:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.