Ogłoszenie z dnia 2024-09-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00481968/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-03
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Zakup samojezdnej maszyny wielofunkcyjnej do koszenia poboczy oraz karczowania krzaków”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT BOLESŁAWIECKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821629
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Armii Krajowej 12
1.5.2.) Miejscowość: Bolesławiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-700
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757323258
1.5.8.) Numer faksu: 757323250
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@powiatboleslawiecki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.powiatboleslawiecki.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-c4c41475-7f9a-42f3-bb61-b1688ad0d6001.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zakup samojezdnej maszyny wielofunkcyjnej do koszenia poboczy oraz karczowania krzaków”2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c4c41475-7f9a-42f3-bb61-b1688ad0d600
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00501600
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00001880/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 Zakup samojezdnej maszyny wielofunkcyjnej do koszenia poboczy oraz karczownia krzaków
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00481968
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WIZ.272.1.12.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 708750,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa samojezdnej maszyny wielofunkcyjnej - hydrostatycznej kosiarki z wysięgnikiem wraz z osprzętem do koszenia poboczy oraz karczowania krzaków na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Bolesławcu. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z opisem minimalnych parametrów, wymagań technicznych i funkcjonalnych został opisany w załączniku nr 2 do SWZ. 3. Zamawiający wymaga, aby oferowany sprzęt:
1) był fabrycznie nowy, wolny od wszelkich wad i uszkodzeń, bez wcześniejszej eksploatacji i nie był przedmiotem praw osób trzecich. Zamawiający wyklucza dostawę sprzętu powystawowego,
2) był kompletny i gotowy do użytkowania bez dodatkowych zakupów oraz kosztów,
3) spełniał wszystkie normy stawiane takim towarom przez prawo polskie, 4) spełniał wszystkie wymagania wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w Polsce.
4.5.3.) Główny kod CPV: 16310000-1 - Kosiarki
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
16311000-8 - Kosiarki do trawników
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Podstawą prawną unieważnienia postępowania jest art. 255 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, który stanowi, że Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu. W niniejszym postępowaniu jedna złożona oferta podlega odrzuceniu.Oferta Wykonawcy FHU IRENEUSZ TOMKÓW, ul. Podgórska 2 Pielnia, 38-530 Zarszyn podlega odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest niezgodna z przepisami ustawy” oraz na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówień publicznych „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia”. Podczas badania i oceny oferty Wykonawcy FHU IRENEUSZ TOMKÓW, ul. Podgórska 2 Pielnia, 38-530 Zarszyn Zamawiający stwierdził, iż Wykonawca w treści oferty zamieścił następujący zapis: „VII. Gwarancja: oferujemy 12 miesięcy dodatkowej gwarancji* (w sumie 24 miesiące)”. Zamawiający zwrócił się do Wykonawcy o wyjaśnienie zapisu: „VII. Gwarancja: oferujemy 12 miesięcy dodatkowej gwarancji* (w sumie 24 miesiące)”, którego treść odbiega od wzoru załącznika formularza oferty i nie potwierdza w sposób jednoznaczny oferowanego okresu gwarancji. Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie wyjaśnił, że określił łączny okres gwarancji, który wynosi 24 miesiące i nie udziela dodatkowej gwarancji a wartość „12” w treści oferty została wpisana omyłkowo ze względu na błędną interpretację przez Wykonawcę. Zgodnie z art. 223 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczącej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści. W związku z tym, że wyjaśnienia nie mogą prowadzić do zmiany zaoferowanego terminu gwarancji, który w niniejszym postępowaniu stanowi jedno z kryteriów oceny ofert Zamawiający stwierdza, że Wykonawca w treści oferty umieścił dwa terminy oferowanej gwarancji, tj. 24 i 36 miesięcy. Zaistniała sytuacja jest niezgodna z warunkami zamówienia ponieważ Zamawiający wymagał wpisania w treści oferty jednego, dodatkowego okresu gwarancji. Treść oferty złożonej przez Wykonawcę powoduje, że Zamawiający musiałby dokonać wyboru. Wyjaśnienia Wykonawcy polegają na niedozwolonej próbie zmiany treści oferty a nie na wyjaśnieniu sposobu jej rozumienia. Wykonawca dodatkowo posłużył się zapisem w nawiasie, który nie był we wzorze formularza oferty załączonego do Specyfikacji Warunków Zamówienia. Zamawiający uznaje treść oferty za niejednoznaczną, niepewną i rozumie ją inaczej niż wynika to z rzeczywistej woli wykonawcy. Zgodnie z powyższym Zamawiający odrzuca ofertę Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 3) ustawy Prawo zamówień publicznych „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jest niezgodna z przepisami ustawy”, ponieważ niedopuszczalne jest prowadzenie negocjacji między Zamawiającym a Wykonawcą oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany oraz na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) ustawy Prawo zamówień publicznych „Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia” ponieważ Wykonawca nie zastosował się do instrukcji opisanej w dokumentach zamówienia w zakresie określenia dodatkowego okresu gwarancji stanowiącego dodatkowe kryterium oceny ofert oraz samodzielnie rozszerzył zapis w treści oferty o zapis, który powoduje, że oferta jest sprzeczna w tym zakresie.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
INNE PRZETARGI Z BOLESŁAWCA
- ,,Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego (grupa E) dla jednostek organizacyjnych Powiatu Bolesławieckiego na okres od 01.05.2025 r. do 30.04.2026 r."
- Sukcesywne dostawy środków kontrastowych dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu
- Dostawa monitorów oraz materiałów eksploatacyjnych do zestawów komputerowych
więcej: przetargi w Bolesławcu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.