eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi MogilnoWykonanie zastępcze usunięcia odpadów niebezpiecznych w miejscowości Wszedzień 20 na działkach nr 111 i 112, gmina Mogilno



Ogłoszenie z dnia 2023-11-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie zastępcze usunięcia odpadów niebezpiecznych w miejscowości Wszedzień 20 na działkach nr 111 i 112, gmina Mogilno

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT MOGILEŃSKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092350814

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Gabriela Narutowicza 1

1.5.2.) Miejscowość: Mogilno

1.5.3.) Kod pocztowy: 88-300

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL617 - Inowrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: 52 588 83 00

1.5.8.) Numer faksu: 52 588 82 40

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiat.mogilno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pow-mogilenski.rbip.mojregion.info/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie zastępcze usunięcia odpadów niebezpiecznych w miejscowości Wszedzień 20 na działkach nr 111 i 112, gmina Mogilno

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-86f15a04-8871-11ee-9fb5-3edbb70f45bd

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00503018

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00045046/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Wykonanie zastępcze usunięcia odpadów niebezpiecznych w miejscowości Wszedzień 20 na działkach nr 111 i 112, gmina Mogilno

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/847767

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie p.z.p., odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344)
2. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują:
- drogą elektroniczną: przetargi@powiat.mogilno.pl
- poprzez Platformę, dostępną pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat.mogilno

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowalnym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z Platformy Zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu Platformy Zakupowej znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

3. Zgodnie z 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:

- stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 KB/S,

- komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,

- zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,

- włączona obsługa JavaScript,

- zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,

- oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Instytutu Miar.

4. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest:

Jakub Łuczkowiak, e-mail: przetargi@powiat.mogilno.pl

5. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.

6. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.

7. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert.

8. Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 7, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 7, zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.

9. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w ust. 8, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OR.272.35.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zastępcze polegające na usunięciu, zabezpieczeniu, transporcie i utylizacji odpadów niebezpiecznych o następujących kodach:

• 07 01 08* (Inne pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne),

• 08 01 11* (Odpady farb i lakierów zawierających rozpuszczalniki organiczne lub inne substancje niebezpieczne),

• 08 01 16 (Szlamy wodne zawierające farby i lakiery inne niż wymienione w 08 01 15),

• 15 01 10* (Opakowania zawierające pozostałości substancji niebezpiecznych lub nimi zanieczyszczone),

• 15 02 02* (Sorbenty, materiały filtracyjne (w tym filtry olejowe nieujęte w innych grupach), tkaniny do wycierania (np. szmaty, ścierki) i ubrania ochronne zanieczyszczone substancjami niebezpiecznymi (np. PCB)),

• 16 10 01* (Uwodnione odpady ciekłe zawierające substancje niebezpieczne),

• 20 01 19* (Środki ochrony roślin).

Przedmiotowe odpady zgromadzone zostały na działce nr 111 i 112 w miejscowości Wszedzień 20, gmina Mogilno w ilości szacunkowej około 30 ton. Maksymalna wielkość zamówienia to 32 tony i będzie ona zależeć od ceny jednostkowej zaoferowanej w ofercie. Maksymalna kwota zamówienia wynosi 200 000,00 zł. Kody odpadów zawarte w opisie przedmiotu zamówienia ustalone zostały wyłącznie na podstawie oględzin. Przetransportowanie odpadów do miejsca ich unieszkodliwienia musi odbyć się przy użyciu właściwego środka transportu, w sposób dostosowany do rodzaju usuwanego odpadu i zgodnie z: ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.), ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2147 z późn. zm.), ustawą z dnia z dnia14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. poz. 1742) przez podmiot posiadający wpis do rejestru / decyzję zezwalającą na transport odpadów niebezpiecznych.

Zamówienie jest w ramach wykonania zastępczego, prowadzonego na podstawie przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 479 z późn. zm.).

Ilość odpadów niebezpiecznych objętych zamówieniem ma charakter szacunkowy i może ulec zmianie maksymalnie do 32 ton.

Zamawiający zapewni Wykonawcy dostęp i możliwość korzystania z terenu prac tj. działek oznaczonych nr ew. 111 i 112, obręb Wszedzień, gmina Mogilno na czas realizacji przedmiotu zamówienia.

W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia terenu przed dostępem osób trzecich, załadunku, zabezpieczenia (owinięcia folią stretch), przygotowania do transportu, transportu do miejsca unieszkodliwiania odpadów, w tym przez termiczne przekształcenie w spalarni odpadów.

Z chwilą przejęcia odpadów z terenu działki oznaczonej nr ew. 111 i 112, obręb: Wszedzień, gmina Mogilno, Wykonawca staje się posiadaczem odpadów oraz przejmuje na siebie całkowitą odpowiedzialność za ich stan i bezpieczeństwo podczas transportu i dalszego gospodarowania (Art. 27 ust. 3 ustawy o odpadach t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.).

Wykonawca oszacuje i przewidzi wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu umowy.

Wykonawca zobowiązany jest do:

dostarczenia w dniu podpisania umowy harmonogramu działań, zawierającego: wykaz planowanych do podjęcia czynności od chwili załadunku do unieszkodliwienia, daty podejmowanych czynności, osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych czynności (z podaniem imienia, nazwiska oraz numerów telefonów)

przejęcia pełnej odpowiedzialności za wszelkie skutki związane z nieprzestrzeganiem lub naruszeniem przez niego obowiązujących przepisów w zakresie gospodarowania odpadami,

pokrycia w całości strat materialnych powstałych na skutek niewłaściwie lub nieprawidłowo wykonywanych usług,

ewentualnego zabezpieczenia pozostałych odpadów nieujętych w zamówieniu, znajdujących się na działce 111 i 112, przed wystąpieniem jakichkolwiek zanieczyszczeń środowiska (przewróceniu i wycieku),

odpowiedzialności przed organami kontrolnymi: Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Środowiska, Państwową Inspekcją Pracy i innymi,

pełnej dyspozycyjności w zakresie wykonywania przedmiotu umowy,

oznakowania i zabezpieczenia miejsca wykonywania usługi i utrzymywania tego oznakowania i zabezpieczenia w należytym stanie do czasu zakończenia wykonywania usługi,

dbania o porządek na terenie działki nr ewid. 111 i 112 obręb: Wszedzień, gmina Mogilno,

poinformowania Zamawiającego na minimum 2 dni przed przystąpieniem do realizacji usługi, aby Zamawiający mógł powiadomić odpowiednie służby tj. Komendę Powiatową Policji w Mogilnie, Państwową Straż Pożarną w Mogilnie, Prokuraturę Rejonową w Mogilnie, Prokuraturę Okręgową w Bydgoszczy, Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego i Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska.

Wymagania dotyczące załadunku:

przekazanie terenu prac nastąpi na podstawie protokołu przekazania, podpisanego przez Zamawiającego oraz Wykonawcę,

po przekazaniu terenu prac, przed przystąpieniem do załadunku Wykonawca zobowiązany jest oznaczyć pojemniki z odpadami w sposób trwały i widoczny, odpowiednio numerem porządkowym,

Wykonawca zobowiązany jest po każdym dniu pracy sporządzić bieżącą dokumentację wykonawczą i przekazać ją drogą elektroniczną na adres e-mailowy koordynatora prac ze strony Zamawiającego,

bieżąca dokumentacja powinna zawierać: informację o ilości odpadów załadowanych i przetransportowanych do miejsca unieszkodliwienia, wykaz pojemników załadowanych w danym dniu zgodnie z oznaczeniem, wskazanie osoby koordynującej prace w danym dniu oraz fotografie z miejsca prac,

odpady ładowane będą na samochody Wykonawcy lub zamiennie do kontenerów różnego typu, podstawionych przez Wykonawcę w zależności od potrzeb,

załadunek odpadów, w tym odpadów w ciekłym stanie skupienia musi odbywać się w taki sposób, aby nie dochodziło do wycieków i zanieczyszczenia podłoża, dlatego Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczania szczelnie folią stretch każdego pojemnika przeznaczonego do wywiezienia przed załadowaniem go na pojazd transportujący,

w przypadku wystąpienia jakiegokolwiek zanieczyszczenia środowiska (wycieku) powstałego na skutek prowadzenia prac objętych zamówieniem Wykonawca zobowiązany jest zminimalizować ewentualne straty w środowisku poprzez usunięcie i unieszkodliwienie zanieczyszczeń oraz rekultywację miejsca zdarzenia poprzez wymianę gruntu,

teren prowadzenia prac objętych zamówieniem wyposażony zostanie przez Wykonawcę w zapas sorbentów oraz podstawowy sprzęt gaśniczy,

Wykonawca zobowiązany jest do wystawienia kart przekazania odpadów, zgodnych ze wzorem z Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 12 grudnia 2014 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. poz. 1973).

Wymagania dotyczące transportu:

odpady podczas transportu będą tak zabezpieczone, aby uniemożliwić ich rozprzestrzenianie poza środki transportu w szczególności wyciek,

dobór środków transportu przewidzianych do świadczenia usługi transportu musi być dokonany z uwzględnieniem właściwości chemicznych i fizycznych odpadów, w tym stanu skupienia,

Zamawiający wymagać będzie pełnej sprawności technicznej taboru samochodowego Wykonawcy używanego do realizacji przedmiotu zamówienia (potwierdzonego aktualnymi przeglądami technicznymi),

każda jednostka transportowa przewożąca odpady niebezpieczne powinna być wyposażona w co najmniej jedną gaśnicę,

Wykonawca zobowiązany jest przekazać osobom (kierowcom) wykonującym transport odpadów objętych zamówieniem pisemne instrukcje tzw. instrukcje wypadkowe, dotyczące przewożonego odpadu i sposobu postępowania w razie wypadku,

Wykonawca usługi transportu musi dysponować doradcą w zakresie ADR posiadającym odpowiednie zaświadczenie o ukończeniu właściwego kursu ADR,

każdorazowy odbiór odpadów z terenu prac będzie potwierdzony kartą przekazania odpadów, sporządzoną przez Wykonawcę, opatrzoną datą wykonania usługi z wyszczególnieniem faktycznej ilości odbieranych odpadów, jeden egzemplarz karty przekazania odpadów otrzyma Zamawiający.

Wymagania dotyczące unieszkodliwienia odpadów:

a) Wykonawca zobowiązany jest do unieszkodliwienia odpadów w instalacji termicznego przekształcania odpadów o wydajności zapewniającej unieszkodliwienie odpadów odebranych od Zamawiającego,

b) Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do termicznego przekształcenia odpadów w instalacji, do której posiada tytuł prawny, która posiada aktualne decyzje - uprawnienie zezwalające na użytkowanie/eksploatację o zdolności utylizacji odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia,

c) Zamawiający dopuszcza przekazanie odpadów do innej instalacji termicznego przekształcenia odpadów, posiadającej aktualne decyzje — uprawnienia zezwalające na użytkowanie/eksploatację o zdolności utylizacji odpadów niebezpiecznych, tylko w przypadku wystąpienia awarii,

d) Wykonawca zobowiązany jest do podania adresu, miejsca lokalizacji instalacji unieszkodliwiania odpadów niebezpiecznych, w której realizowany będzie przedmiot zamówienia w tym zakresie,

e) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć ostatni protokół pokontrolny instalacji termicznego przekształcania odpadów sporządzony przez Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska (właściwego miejscowo dla spalarni), z którego treści powinno wynikać, że spalarnia jest eksploatowana i spełnia wymogi w zakresie prowadzenia pomiarów wielkości emisji, a ich standardy są dotrzymane,

f) raport końcowy potwierdzający proces unieszkodliwienia odpadów objętych zamówieniem będzie stanowić załącznik do faktury wystawionej przez Wykonawcę.

Zamawiający zapewnia sobie prawo nadzoru i kontrolowania działań Wykonawcy na każdym etapie realizacji zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Maksymalna wartość świadczenia to 200 000,00 zł. Ilość ton, które wywiezie wykonawca będzie zależna od ceny jednostkowej brutto, jaką zaoferuje za wywóz 1 Mg odpadów. Maksymalna ilość odpadów to 32 tony.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:

Cena (C) – waga kryterium 100%, maks. 100 pkt;

Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach:

Cena (C)

cena najniższa brutto*

C =------------------------------------------------x 100 pkt

cena oferty ocenianej brutto

* spośród wszystkich złożonych ofert niepodlegających odrzuceniu

Podstawą przyznania punktów w kryterium „cena” będzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu Ofertowym.

Cena ofertowa brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą ilością punktów (P).

Punktacja przyznawana ofertom w poszczególnych kryteriach oceny ofert będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki.

Maksymalna liczba punktów do zdobycia wynosi 100,00.

W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny.

Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą.

Kryterium ceny zostało zastosowane jako jedyne kryterium oceny ofert, gdyż opis przedmiot zamówienia określa parametry jakościowe gwarantujące otrzymanie usługi o najwyższej jakości w stosunku do założonego budżetu.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:

1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:

Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:

Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, iż posiada:

- wpis do rejestru/ zezwolenie na transport odpadów objętych zamówieniem oraz odpadów wytworzonych w trakcie realizacji zamówienia,

- zezwolenie na przetwarzanie odpadów objętych zamówieniem oraz odpadów wytworzonych w trakcie realizacji zamówienia

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

4) zdolności technicznej lub zawodowej:

Wykonawca spełnia warunek jeżeli:
wykaże, iż w okresie 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie lub wykonuje co najmniej jedną usługę odbioru i zagospodarowania odpadów niebezpiecznych w ilości co najmniej 25 Mg, odpowiadającą zakresem usłudze objętej zamówieniem (załadunek, transport, unieszkodliwienie odpadów niebezpiecznych poprzez przetworzenie termiczne),
oraz
wykaże, że skierował do realizacji zamówienia osoby odpowiedzialne za świadczenie usługi, tj. doradcę w zakresie ADR (przewozu odpadów niebezpiecznych) z odpowiednim, aktualnym zaświadczeniem ADR o ukończeniu kursu.

Zamawiający dokona oceny spełniania tego warunku na podstawie analizy oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, wykazu wykonanych usług oraz załączonych dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane należycie.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ;

2. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wpis do rejestru/zezwolenie na transport odpadów objętych zamówieniem oraz odpadów wytworzonych w trakcie realizacji zamówienia;

2. Zezwolenie na przetwarzanie odpadów objętych zamówieniem oraz odpadów wytworzonych w trakcie realizacji zamówienia.

3. Wykaz wymaganych w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. a usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – załącznik nr 5 do SWZ;

4. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykonawca w przedmiotowym wykazie wskaże osoby w zakresie określonym w warunku wskazanym w Rozdziale VIII ust. 2 pkt 4 lit. b. Przedmiotowy wykaz osób należy złożyć na formularzu udostępnionym w ramach niniejszej SWZ - wzór przedmiotowego oświadczenia stanowi załącznik nr 7 SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.

2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.

3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

4. Zamawiający uzna, że warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli jeden z Wykonawców wykaże się doświadczeniem w pełnym zakresie określonym w Rozdziale X ust. 4 pkt 3 SWZ. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dla potwierdzenia spełniania wyżej wymienionego warunku udziału w postępowaniu.

5. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Dopuszczalne jest dokonanie zmian umowy w przypadkach przewidzianych w art. 455 ustawy z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych oraz w przypadku jeżeli zmiana umowy spowodowana będzie siłą wyższą uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SWZ;

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-28 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-28 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-27

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 7 ust.1 Ustawy sankcyjnej:

Z postępowania wyklucza się:

1) wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w Rozporządzeniu 765/2006 i Rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę o której mowa w art. 2 przedmiotowej ustawy ze wskazaniem zastosowania środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy sankcyjnej,

2) wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy sankcyjnej,

3) wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 z późn. zm.), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy sankcyjnej.

Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt 1-3 powyżej.

W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy sankcyjnej, Zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy na podstawie art. 226 ust.1 pkt 2 lit. a Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.