Ogłoszenie z dnia 2024-09-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00382115/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-06-25
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Modernizacja Oddz Psych Dzieci i Młodz w Regional Szpit Specjal
im. dr. Wł. Bieg w Grudz,
w celu podnie bezpiecz pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świad usług
w zak psychdzieci i młodz
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr. Władysława Biegańskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 870298738
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: dr. Ludwika Rydygiera 15/17
1.5.2.) Miejscowość: Grudziądz
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-300
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@bieganski.org
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przetargi.bieganski.org
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://przetargi.bieganski.org (zakładka: Platforma Zakupowa Nowa) lub bezpośredniohttps://platformazakupowa.pl/pn/bieganski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Modernizacja Oddz Psych Dzieci i Młodz w Regional Szpit Specjalim. dr. Wł. Bieg w Grudz,
w celu podnie bezpiecz pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świad usług
w zak psychdzieci i młodz
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-25ce70fa-32cf-11ef-8a31-0e435a8a43bc
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00504550
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029662/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Modernizacja Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. Dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu w celu podniesienia bezpieczeństwa pobytu i standardu opieki (...)
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00382115
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Z/52/PN/24
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 380000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część 1Modernizacja systemu sygnalizacji przeciwpożarowej wraz z adaptacją systemu kontroli dostępu
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu, w celu podniesienia bezpieczeństwa pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świadczonych usług w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży, zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym pt. „Modernizacja Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu, w celu podniesienia bezpieczeństwa pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świadczonych usług w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży” stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ
tj. projektowanymi postanowieniami umowy.
2. Zadanie inwestycyjne, o którym mowa w ust. 1 finansowane będzie ze środków własnych Zamawiającego (część 1).
3. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlano-instalacyjne określone w Programie Funkcjonalno- Użytkowym ujęte jako „I Zadanie”, w tym w szczególności prace wskazane w ust. 4 poniżej.
4. W ramach części nr 1 Wykonawca zobowiązany jest wykonać w szczególności:
1) w części 1 finansowanej ze środków własnych Zamawiającego:
a) przenieść przyciski sygnalizacji pożarowej w miejsca dostępne wyłącznie dla personelu Oddziału,
b) wymienić czytniki kontroli dostępu zlokalizowane przy poszczególnych drzwiach (w miejscach aktualnie zamontowanych) na wykonane w rozwiązaniu „slim” tak, aby niemożliwe było ich wyrwanie lub uszkodzenie przez pacjenta (np. na takie jak pokazane na zdjęciu stanowiącym Załącznik nr 4 do Załącznika nr 4 do SWZ). Zamontowane czytniki kontroli dostępu muszą być sterowane centralnie.
c) wymienić osprzęt elektryczny oraz oprawy oświetleniowe na lampy typu LED
w pomieszczeniach nr: 21, 22, 23, 80, 25, 24, 27, 28, 32, 34, 35, co daje łącznie 38 szt. lamp LED;
4.5.3.) Główny kod CPV: 45343000-3 - Roboty instalacyjne przeciwpożarowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
4.5.5.) Wartość części: 90000,00 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część 2Wymiana przyborów sanitarnych
w łazienkach pacjentów na wandaloodporne wraz z robotami towarzyszącymi
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu, w celu podniesienia bezpieczeństwa pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świadczonych usług w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży, zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym pt. „Modernizacja Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu, w celu podniesienia bezpieczeństwa pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świadczonych usług w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży” stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ
tj. projektowanymi postanowieniami umowy.
2. Zadanie inwestycyjne, o którym mowa w ust. 1 finansowane będzie ze środków przyznanych
Zamawiającemu w ramach udzielonej Zamawiającemu przez Skarb Państwa - Ministra Zdrowia dotacji celowej z budżetu państwa z części 46 – Zdrowie, rozdziału 85195 – Pozostała działalność, paragrafu 6220 – dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek sektora finansów publicznych, w ramach programu wieloletniego pn. „Program wsparcia oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży na lata 2022 – 2024” (część 2) – dalej jako „Umowa Dotacyjna”
3. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlano-instalacyjne określone w Programie Funkcjonalno- Użytkowym ujęte jako „I Zadanie”, w tym w szczególności prace wskazane w ust. 4 poniżej .
4. W ramach części nr 2 Wykonawca zobowiązany jest wykonać w szczególności:
w części 2 finansowanej ze środków przyznanych Zamawiającemu w ramach udzielonej przez Skarb Państwa - Ministra Zdrowia dotacji celowej:
a) zdemontować istniejące przybory sanitarne w łazienkach pacjentów,
b) wykonać instalacje wod.-kan. pod montaż nowych przyborów sanitarnych w miejsce dotychczasowych,
c) dostarczyć i zamontować nowe przybory sanitarne wandaloodporne (zestawy prysznicowe, umywalki, miski ustępowe, baterie, pojemniki do papieru toaletowego, pojemniki na mydło). Instalacja ciepłej wody musi być wyposażona w mieszacze zlokalizowane nad sufitem podwieszonym,
d) usunąć glazurę ścienną w łazienkach, wyrównać ściany zaprawą cementowo-wapienną i pokryć farbą wodoodporną (np. żywiczną),
e) uzupełnić glazurę posadzkową w miejscach uszkodzonych przy wymianie przyborów sanitarnych z zachowaniem estetyki jej ułożenia i kolorystyki;
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 210000,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
część 3Roboty malarskie pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu, w celu podniesienia bezpieczeństwa pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świadczonych usług w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży, zgodnie z Programem Funkcjonalno - Użytkowym pt. „Modernizacja Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Regionalnym Szpitalu Specjalistycznym im. dr. Wł. Biegańskiego w Grudziądzu, w celu podniesienia bezpieczeństwa pobytu i standardu opieki oraz poprawy jakości świadczonych usług w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży” stanowiącym Załącznik nr 2 do SWZ oraz zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ
tj. projektowanymi postanowieniami umowy.
2. Zadanie inwestycyjne, o którym mowa w ust. 1 finansowane będzie ze środków przyznanych
Zamawiającemu w ramach udzielonej Zamawiającemu przez Skarb Państwa - Ministra Zdrowia dotacji celowej z budżetu państwa z części 46 – Zdrowie, rozdziału 85195 – Pozostała działalność, paragrafu 6220 – dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek sektora finansów publicznych, w ramach programu wieloletniego pn. „Program wsparcia oddziałów psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży na lata 2022 – 2024” (część 3) – dalej jako „Umowa Dotacyjna” .
3. Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlano-instalacyjne określone w Programie Funkcjonalno- Użytkowym ujęte jako „I Zadanie”, w tym w szczególności prace wskazane w ust. 4 poniżej.
4. W ramach części nr 3 Wykonawca zobowiązany jest wykonać w szczególności:
w części 3 finansowanej ze środków przyznanych Zamawiającemu w ramach udzielonej przez Skarb Państwa - Ministra Zdrowia dotacji celowej:
a) wymienić drzwi wejściowe do kabin na wykonane w rozwiązaniu wandaloodpornym,
b) uzupełnić ubytki w tynkach ściennych i naprawić gładź w miejscach uszkodzeń – dotyczy ciągów komunikacyjnych,
c) przemalować ściany ciągów komunikacyjnych farbą latexową wysokiej jakości (zmywalną, odporną na środki dezynfekcyjne) w kolorach wybranych przez Zamawiającego,
d) naprawić lub wymienić uszkodzony sufit podwieszany (w szczególności kasetony).
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.5.) Wartość części: 80000,00 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 95000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 183744,78 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 95000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Livoro Group Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8762468533
7.3.3) Ulica: ul. Waryńskiego 78
7.3.4) Miejscowość: Grudziądz
7.3.5) Kod pocztowy: 86-300
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 95000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-11-30Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 194999,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 194999,99 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 194999,99 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Livoro Group Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8762468533
7.3.3) Ulica: ul. Waryńskiego 78
7.3.4) Miejscowość: Grudziądz
7.3.5) Kod pocztowy: 86-300
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 194999,99 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-11-30Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 59999,99 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 59999,99 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 59999,99 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Livoro Group Sp. z o. o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8762468533
7.3.3) Ulica: ul. Waryńskiego 78
7.3.4) Miejscowość: Grudziądz
7.3.5) Kod pocztowy: 86-300
7.3.6.) Województwo: kujawsko-pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-05
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 59999,99 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2024-11-30INNE PRZETARGI Z GRUDZIĄDZA
- Usługa przygotowywania i wydawania gorących posiłków podopiecznym Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Grudziądzu w okresie od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r.
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla dorosłych, dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi w miejscu ich zamieszkania - na terenie Gminy Grudziądz
- Świadczenie usług ochrony mienia Zakładu Gospodarki Odpadami w Zakurzewie koło Grudziądza
- Leasing zwrotny finansowy fabrycznie nowego samochodu ciężarowego marki SCANIA zasilanego paliwem CNG z zabudową śmieciarki TERBERG
- Remont elewacji w budynku nr 9 w kompleksie wojskowym przy ul. Czwartaków 3 w Grudziądzu w trybie 'zaprojektuj i wybuduj" - 111/2024
- Dostawy materiałów eksploatacyjnych do urządzenia AutoPharm 405, będącego w posiadaniu Zamawiającego na okres 12 miesięcy
więcej: przetargi w Grudziądzu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
- Remont łazienek w Domu Zdrojowym w Szczawnie Zdrój, ul. Kolejowa 14.
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.