Ogłoszenie z dnia 2024-09-18
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00390929/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-01
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont kaplicy p.w. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja Boboli w Sopocie wraz z instalacjami.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTA SOPOTU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675563
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 25/27
1.5.2.) Miejscowość: Sopot
1.5.3.) Kod pocztowy: 81-704
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.sopot.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.sopot.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ed6a65b4-37a1-11ef-b37c-4e696a6d8c251.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont kaplicy p.w. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja Boboli w Sopocie wraz z instalacjami.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed6a65b4-37a1-11ef-b37c-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00504907
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00539054/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.16 Remont kaplicy p.w. Wniebowzięcia NMP i św. Andrzeja Boboli w Sopocie wraz z instalacjami.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Inwestycja realizowana z udziałem środków na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków położonym na terenie miasta Sopotu w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00390929
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.17.KZ.2024.MSt
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 2390000,00 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac polegających na remoncie zabytkowego budynku kaplicy w Kościele pod wezwaniem Św. Andrzeja Boboli w Sopocie.
Kaplica Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny zbudowana została w stylu neogotyckim w latach 1869‐1870 jako pierwsza świątynia katolicka w Sopocie. W latach 1970‐1973 kaplica została gruntownie przebudowana i dostosowana do potrzeb współczesnej (posoborowej) liturgii nadając jej nowe spójne cech wzornictwa lat siedemdziesiątych. Pierwotny ołtarz neogotycki wraz z bocznymi ołtarzami zostały zdemontowane, a w miejsce głównego ołtarza zawieszono krzyż z rzeźbą Chrystusa Ukrzyżowanego (gotyk początek XV wieku) oraz w bocznej ścianie w niszy rzeźbę Piękna Madonna z Dzieciątkiem (gotyk początek XVI wieku). Po drugiej stronie prezbiterium wykonano w niszy ściennej tabernakulum, na obu ścianach bocznych zamontowano ozdobne pasy z metaloplastyki wypełnionej ornamentami szklanymi.
Wyróżniającymi elementami są witraże betonowo – szklane, drzwi wejściowe oraz wyposażenie wnętrza wykonane w latach siedemdziesiątych. W 1988 roku został dobudowany nowy kościół p.w. Św. Andrzeja Boboli wraz z plebanią, ze względu na rosnące potrzeby wiernych.
Obecnie kaplica jest miejscem letniej, całodziennej adoracji Najświętszego Sakramentu w samym sercu tętniącego życiem kurortu.
Budynek kaplicy uzyskały decyzję Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków nr ZN.5142.122.2024.KP z dnia 12 II 2024r.
2. Projektowany zakres remontu kaplicy zachowuje sposób użytkowania jako miejsce całodziennej adoracji Najświętszego Sakramentu. Planowana inwestycja pozwoli użytkować kaplicę przez cały rok, aktualnie użytkowana jest jedynie w okresie letnim. W kaplicy odbywają się również okazjonalne nabożeństwa czy liturgie. W okresie letnim uciążliwa jest wysoka temperatura czy nadmierny hałas. Dzięki planowanej inwestycji będzie możliwość korzystania z budynku w szerszym zakresie przez cały rok.
3. Zamawiający informuje, iż obiekt na którym będą realizowane roboty budowlane, kaplica pw. NMP i Św. Andrzeja Boboli przy ul. Powstańców Warszawy 15, jest wpisana do wojewódzkiego rejestru zabytków na mocy decyzji Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków rejestru zabytków z dnia 12.08.1976r., nr 733 – obecnie figuruje w rejestrze zabytków pod numerem 848.
4. Zamawiający udostępnia posiadaną dokumentację projektową zawierającą szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w szczególności: program prac konserwatorskich oraz dokumentację budowlaną.
5. Dla inwestycji został złożony Wniosek o finansowe wsparcie w ramach Funduszu Dopłat w Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK) zasilanego środkami z budżetu państwa, w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Zgodnie z art. 257 uPzp Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
6. Wykonawca ma obowiązek realizować przedsięwzięcie zgodnie ze standardami określonymi w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 4 marca 2019 r. w sprawie standardów dotyczących przestrzennego kształtowania budynku i jego otoczenia, technologii wykonania i wyposażenia technicznego budynku oraz lokalizacji przedsięwzięć realizowanych z wykorzystaniem finansowego wsparcia z Funduszu Dopłat (Dz. U. poz. 457 ze zm.).
Wymagane jest podpisanie przez Wykonawcę oświadczenia potwierdzającego wykonanie prac zgodnie z ww. Rozporządzeniem.
7. Inwestycja powinna być realizowana zgodnie z podstawą prawną Funduszu Dopłat. Informacja zamieszczona jest na stronie http://www.bgk.pl. i Wykonawca zobowiązany jest do montażu tablicy informacyjnej wskazującej źródło finansowania przedsięwzięcia (forma, miejsce oraz termin umieszczenia informacji wymagane jest, aby były zgodne z wytycznymi zamieszczonymi przez BGK na stronie internetowej: Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych, Dz. U. z 2021 r., poz. 953 ze zm.). Tablica powinna zostać powieszona w momencie rozpoczęcia prac na elewacji lub ogrodzeniu. Powinna być wyeksponowana przez 5 lat od zakończenia zadania (tzn. od rozliczenia finansowego projektu z BGK). Wymiar 120 x 80cm. Tablica powinna być wykonana z płyty kompozytowej, tworzywa sztucznego pleksi lub PCV o grubości minimum 3 mm albo umieszcza na podkładzie metalowym z podwójnie zawiniętą krawędzią. Powyższe wytyczne obowiązują na dzień przygotowania dokumentacji przetargowej. Zamawiający dopuszcza ich zmianę w przypadku aktualizacji ww. Rozporządzenia lub odmiennej interpretacji zapisów przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii w zakresie projektu.
8. Roboty będą wykonywane na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej oraz wg dodatkowych wymagań: zamieszczonych w SWZ, wskazanych w pozwoleniu na budowę, w zakresie i zgodnie z wymaganiami techniczno-budowlanymi określonymi w Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych w terminie zgodnie z Umową.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
45262600-7 - Różne specjalne roboty budowlane
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45312311-0 - Montaż instalacji piorunochronnej
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2939700,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 3087300,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2939700,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
6.7.) Wskazanie, czy najkorzystniejsza oferta wykonawcy, któremu udzielono zamówienia uwzględnia określone w kryteriach:
zgodnie z art. 242 ust. 2 ustawy - aspekty społeczne
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BUDKON spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5892033246
7.3.3) Ulica: ul. Profesorska 3
7.3.4) Miejscowość: Gdańsk
7.3.5) Kod pocztowy: 80-856
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2939700,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Postępowanie przeprowadził beneficjent dofinansowania:
Gmina Miasta Sopotu
ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, 81-704 Sopot
działająca w imieniu i na rzecz Parafii pod wezwaniem Św. Andrzeja Boboli w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 15, 81-718 Sopot (beneficjent końcowy), na podstawie porozumienia z dnia 28 czerwca 2024 r.
INNE PRZETARGI Z SOPOTU
- Świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób wymagających okresowo całodobowej opieki w ośrodkach wsparcia
- Sukcesywna dostawa wraz z rozładunkiem soli drogowej niezbrylającej w stanie luźnym do zwalczania śliskości zimowej
- wykonanie robót budowlanych polegających na modernizacji pomieszczeń trzeciego piętra w Pawilonie II Pomorskiego Centrum Reumatologicznego im. dr Jadwigi Titz-Kosko w Sopocie Sp. z o.o.
- Dostawa artykułów żywnościowych do Działu Żywienia Sanatorium Uzdrowiskowego "Leśnik" w Sopocie
- Sukcesywna dostawa znaków drogowych, tablic drogowych, oznakowań uzupełniających oraz elementów mocujących do siedziby Zamawiającego
- Zapewnienie schronienia i wyżywienia 3 matkom z małoletnimi dziećmi, kobietom w ciąży, ojcom z małoletnimi dziećmi, innym osobom sprawującym opiekę prawną nad małoletnimi dziećmi
więcej: przetargi w Sopocie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa przyłącza kablowego SN15kV wraz z bramką pomiarową do zasilania farmy fotowoltaicznej na działce 428 w miejscowości Łózki gmina Drelów
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Pełnienie Nadzoru Inwestorskiego nad robotami pn. "Rozbudowa Szpitala Św. Ducha w celu utworzenia oddziału geriatrii i opieki długoterminowej wraz z adaptacją pomieszczeń na oddział geriatryczny
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.