eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŻoryUtrzymanie czystości oraz dozorowanie targowiska miejskiego zlokalizowanego przy ul. Folwareckiej w Żorach w 2024 roku.



Ogłoszenie z dnia 2023-11-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie czystości oraz dozorowanie targowiska miejskiego zlokalizowanego przy ul. Folwareckiej w Żorach w 2024 roku.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Budynków Miejskich w Żorach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272552119

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Wojska Polskiego 4 A

1.5.2.) Miejscowość: Żory

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-240

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 324356344

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@zbmzory.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zbmzory.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Utrzymanie czystości oraz dozorowanie targowiska miejskiego zlokalizowanego przy ul. Folwareckiej w Żorach w 2024 roku.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-db2f82e9-8871-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00504992

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00040660/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Utrzymanie czystości oraz dozorowanie targowiska miejskiego zlokalizowanego przy ul. Folwareckiej w Żorach

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zory.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zory.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzieleniu zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy do elektronicznej obsługi
zamówień. Ofertę, oświadczenie, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegóły dotyczące komunikacji zostały opisane SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
"Ewidencja zamówień publicznych"
Zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych oraz Rozporzadzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. informujemy, że :
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Zarząd Budynków Miejskich z siedzibą w Żorach Al. Wojska Polskiego 4a tel. 324356464
2) inspektorem ochrony danych osobowych w ZBM jest Pani Anna Szelka, kontakt tel.32 4356464, email : ido@zbmzory.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 pkt 1 c ( obowiązek prawny) RODO w celu :
a) realizacji postępowań o zamówienie publiczne
b) wywiązania się z przepisów Prawo zamówień publicznych
4) Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane
a) uczestnikom postępowania zgodnie z przepisami ustwy Prawo zamówień publicznych
b) innym podmiotom na podstawie przepisów prawa,
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 10 lat.
7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu,
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do UODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
9) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem uczestnictwa w postepowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
10) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany / profilowane

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DT.BM.321.1.11.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Utrzymanie czystości oraz dozorowanie targowiska miejskiego zlokalizowanego przy ul. Folwareckiej w Żorach w 2024 roku

4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

77314000-4 - Usługi utrzymania gruntów

90500000-2 - Usługi związane z odpadami

90511300-5 - Usługi zbierania śmieci

90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic

90620000-9 - Usługi odśnieżania

90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

98341140-8 - Usługi dozorowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert zostanie dokonana wg następującego kryterium: Cena - 100 punktów

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli:
Wykonawca ma dostęp lub dysponuje środkami finansowymi w wysokości 50.000,00 zł, potwierdzonymi informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli:
a) Wykonawca wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich dwóch lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie 1 zamówienie, które było (jest) zawarte na okres co najmniej 12 miesięcy obejmujące bieżące dozorowanie oraz utrzymanie czystości obiektów użyteczności publicznej o łącznej wartości usługi nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto, (w przypadku gdy usługa jest w trakcie realizacji - nie została wykonana - do dnia upływu terminu składania ofert, zrealizowany w okresie co najmniej 12 miesięcy zakres usługi musi wynosić co najmniej 150.000,00 zł brutto) oraz załączy dowody określające czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie;
b) Wykonawca wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie 1 zamówienie, które było (jest) zawarte na okres co najmniej 12 miesięcy obejmujące bieżące utrzymanie szalet miejskich w czystości o łącznej wartości usługi nie mniejszej niż 50.000,00 zł brutto, (w przypadku gdy usługa jest w trakcie realizacji - nie została wykonana - do dnia upływu terminu składania ofert, zrealizowany w okresie co najmniej 12 miesięcy zakres usługi musi wynosić co najmniej 50.000,00 zł brutto) oraz załączy dowody określające czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie;
c) Wykonawca wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie 1 zamówienie, które było (jest) zawarte na okres co najmniej 12 miesięcy obejmujące ręczne zbieranie nieczystości zgromadzonych m.in. na terenach placów, parkingów użyteczności publicznej o łącznej wartości usługi nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto, (w przypadku gdy usługa jest w trakcie realizacji - nie została wykonana - do dnia upływu terminu składania ofert, zrealizowany w okresie co najmniej 12 miesięcy zakres usługi musi wynosić co najmniej 100.000,00 zł brutto) oraz załączy dowody określające czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie;
d) Wykonawca wykonał (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje) w okresie ostatnich 2 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 1 zamówienie , które było (jest) zawarte na okres co najmniej 5 miesięcy obejmujące bieżące utrzymanie w okresie zimowym terenów i obiektów zgromadzonych m.in. terenach placów, parkingów oraz dróg wewnętrznych o łącznej wartości usługi nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto, (w przypadku gdy usługa jest w trakcie realizacji - nie została wykonana - do dnia upływu terminu składania ofert, zrealizowany w okresie co najmniej 12 miesięcy zakres usługi musi wynosić co najmniej 100.000,00 zł brutto) oraz załączy dowody określające czy ta usługa została wykonana lub jest wykonywana należycie;
W przypadku składania ofert należy wykazać spełnienie wszystkich wymogów opisanych powyżej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wskaże, iż posiada dostęp do narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych w celu wykonania zamówienia, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami, tj. dostęp do:
a) dwóch samochodów o dopuszczalnej ładowności co najmniej 1000 kg (do przewożenia śmieci m.in. wielkogabarytowych);
b) jednego samochodu o dopuszczalnej ładowności co najmniej 1000 kg (do przewożenia sprzętu umożliwiającego wykonanie zamówienia);
c) ręczna zamiatarka spalinowa;
d) zamiatarka samojezdna;
e) myjka wysokociśnieniowa;
f) agregat prądotwórczy umożliwiający prace myjki ciśnieniowej;
g) myjka parowa o temperaturze pary powyżej 1000C;
h) ciągnik z pługiem i piaskarką (do odśnieżania placu i parkingów);
i) koparko-ładowarka (do wywożenia nadmiaru śniegu).
g) 1 pojazdu elektrycznego lub 1 pojazdu napędzanego gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych w rozumieniu ustawy art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 – prawo o ruchu drogowym, używanych przy wykonywaniu zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami. Przez pojazd napędzany gazem ziemnym rozumie się pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wykorzystujący do napędu sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, oraz posiadający:
a) silnik jednopaliwowy albo
b) silnik dwupaliwowy typu 1A, który pracuje w części gorącej cyklu testu dynamicznego ze średnim wskaźnikiem zużycia gazu nie niższym niż 90% oraz który na biegu jałowym nie zużywa wyłącznie oleju napędowego i nie posiada trybu pracy silnika zasilanego wyłącznie olejem napędowym w innym trybie pracy pojazdu niż serwisowy lub awaryjny występującym w fabrycznej instalacji gazowej, z którą homologowany jest pojazd albo, w przypadku silnika o zapłonie iskrowym, który posiada awaryjny zbiornik benzyny silnikowej o pojemności nie większej niż 15 litrów;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: . Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień składania, chyba że zamawiający jest w posiadaniu lub ma dostęp do tych podmiotowych środków dowodowych:
1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
2) wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 2 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw lub usług wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy dostaw lub usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wypełniony formularz ofertowy (zwany dalej ofertą) musi zawierać następujące załączniki:
a) Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez zamawiającego (zgodnie z zał. nr 1 do oferty)
b) Oświadczenie w związku z art. 117 ust. 4 ustawy pzp, z którego wynika, które roboty budowlane / dostawy / usługi wykonają poszczególni wykonawcy w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - jeżeli dotyczy (zgodnie z zał. nr 2 do oferty)
c) zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia lub inny dokument potwierdzający ten fakt - jeżeli dotyczy,
d) pełnomocnictwo - jeśli dotyczy,
e) wadium jeżeli wykonawca wnosi wadium w innej formie niż pieniężna,
Informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa złożone w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej podpisane podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, powinny zostać złożone w osobnym pliku. Nazwa pliku powinna jednoznacznie wskazywać, iż dane w nim zawarte stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 5.500,00 zł (słownie: pięć tysięcy pięćset złotych 00/100).
Wadium musi posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, pod rygorem odrzucenia oferty.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w sposób przewidziany przepisami art.
455 ustawy pzp.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-30 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z załącznikami tylko w formie elektronicznej (podpisaną jednym z podpisów: kwalifikowanym, zaufanym, osobistym) za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://zory.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-30 12:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-29

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Sprecyzowanie kryteriów oceny ofert:
1) w kryterium, w którym Zamawiającemu zależy, aby Wykonawca przedstawił jak najniższy wskaźnik, tj. cena – zostanie zastosowany następujący wzór arytmetyczny:
(n : b) x a
Oferta z najniższą ceną otrzyma 100 punktów, pozostałe proporcjonalnie mniej, gdzie:
a) n – wartość oferty z najmniejszą wartością,
b) b – wartość oferty badanej,
c) a – 100 punktów

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.