Og³oszenie z dnia 2024-09-18
Powi±zane og³oszenia:
- 2024/BZP 00614037/01 - Wynik z dnia 2024-11-25
Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dróg gminnych w miejscowo¶ci Manasterz i Radawa, gmina Wi±zownica
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Wi±zownica
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 650900364
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: Warszawska
1.5.2.) Miejscowo¶æ: Wi±zownica
1.5.3.) Kod pocztowy: 37-522
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL822 - Przemyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@wiazownica.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://wiazownica.com/
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dróg gminnych w miejscowo¶ci Manasterz i Radawa, gmina Wi±zownica
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-123d3fc7-43ef-43e8-88c1-6844f2295b7d
2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00505491
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-18
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00100784/09/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.1.9 Remont dróg gminnych w miejscowo¶ci Manasterz i Radawa, gmina Wi±zownica
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://platformazakupowa.pl/wiazownica3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/wiazownica
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 8.1 W niniejszym postêpowaniu komunikacja pomiêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawcami, w szczególno¶ci sk³adanie oferty oraz o¶wiadczeñ, odbywa siê przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej za po¶rednictwem platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/wiazownica. Przez ¶rodki komunikacji elektronicznej rozumie siê ¶rodki komunikacji elektronicznej okre¶lone w ustawie o ¶wiadczenia us³ug drog± elektroniczn± okre¶lone w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
8.2 W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w zakresie sk³adania dokumentów, wniosków (innych ni¿ oferta i o¶wiadczenia), zawiadomieñ oraz przekazywanie innych informacji odbywa³a siê na platformie zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/wiazownica za pomoc± formularza i przycisku „wy¶lij wiadomo¶æ”. W wyj±tkowych sytuacjach, np. w przypadku awarii platformy lub za pomoc± poczty elektronicznej na adres: sekretariat@wiazownica.com
8.3 We wszelkiej korespondencji zwi±zanej z postêpowaniem zamawiaj±cy i wykonawcy bêd± pos³ugiwaæ siê numerem postêpowania.
8.4 Sporz±dzanie i przekazywanie informacji, w tym dokumentów w formie elektronicznej musi spe³niaæ wymagania okre¶lone w rozporz±dzeniu Prezesa rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
8.5 Je¿eli Zamawiaj±cy lub Wykonawcy przekazuj± o¶wiadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, ka¿da ze stron na ¿±danie drugiej strony niezw³ocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
8.6 Przekazywane drog± elektroniczn± informacje, w szczególno¶ci oferty, wnioski, zawiadomienia, o¶wiadczenia i inne dokumenty uznaje siê, ¿e dat± przekazania jest data zapisania pliku uwidoczniona w systemie (serwerze) platformy zakupowej.
8.7 Ka¿dy Wykonawca ma prawo zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci dokumentów przetargowych w terminie nie pó¼niejszym ni¿ do koñca dnia, w którym up³ywa po³owa wyznaczonego terminu sk³adania ofert. Wnioski nale¿y przesy³aæ za po¶rednictwem platformy zakupowej lub za pomoc± poczty elektronicznej.
8.8 Wyja¶nienia tre¶ci SWZ, odpowiedzi na pytania wykonawców, modyfikacje tre¶ci SWZ, zakresu lub warunków udzia³u w postêpowaniu, zmiany terminu sk³adania i otwarcia ofert zostan± opublikowane na stronie prowadzonego postêpowania pod adresem https://platformazakupowa.pl/wiazownica.
8.9 Uzupe³nienia dokumentów, o¶wiadczeñ lub pe³nomocnictw dokonywane na skutek wezwania zamawiaj±cego, dla swej skuteczno¶ci powinny zostaæ z³o¿one w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym uprawnionej osoby, przed up³ywem wyznaczonego przez zamawiaj±cego terminu.
8.10 Je¿eli wniosek o wyja¶nienie tre¶ci SWZ wp³yn±³ po up³ywie terminu sk³adania wniosków lub dotyczy udzielenia wyja¶nieñ, Zamawiaj±cy mo¿e udzieliæ wyja¶nieñ albo pozostawiæ wniosek bez odpowiedzi.
8.11 W dowolnym czasie przed up³ywem terminu sk³adania ofert Zamawiaj±cy mo¿e zmieniæ tre¶æ dokumentacji przetargowej z w³asnej inicjatywy lub w odpowiedzi na wnioski Wykonawców. Ka¿da taka zmiana staje siê wi±¿±ca z momentem jej wprowadzenia i nie jest wymagana akceptacja zmian przez Wykonawców. W razie zmiany w dokumentach przetargowych Zamawiaj±cy mo¿e przesun±æ termin sk³adania ofert w celu umo¿liwienia wprowadzenia do nich zmian wynikaj±cych z dokonanych przez niego modyfikacji w dokumentach przetargowych. O przed³u¿eniu terminu sk³adania ofert Zamawiaj±cy niezw³ocznie zamie¶ci stosown± informacjê na stronie prowadzonego postêpowania. Przed³u¿enie terminu sk³adania ofert nie wp³ywa na bieg terminu sk³adania wniosków.
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 24.1 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1,) dalej „RODO”, informujê, ¿e:
24.2 Administratorem Pañstwa danych osobowych zawartych w ofercie oraz we wszelkich innych dokumentach sk³adanych w postêpowaniu jest Wójt/Gminy Wi±zownica, ul. Warszawska 15, 37-522 Wi±zownica.
24.3 Inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Wi±zownica jest P. Celestyna Kusy-Gajur, ckgajur@gmail.com
24.4 Pañstwa dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Remont dróg gminnych w miejscowo¶ci Manasterz i Radawa, gmina Wi±zownica” znak sprawy RG3.271.31.2024”
24.5 Odbiorcami Pañstwa danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 i 74 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych (t.j. Dz. U z 2023, poz. 1605 ze zm.),
24.6 Pañstwa dane osobowe przechowywane bêd± przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania.
24.7 Obowi±zek podania przez Pañstwa danych osobowych bezpo¶rednio Pañstwa dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach Pzp. zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Prawo zamówieñ publicznych.
24.8 W odniesieniu do Pañstwa danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
24.9 Ka¿da osoba fizyczna, której dane osobowe przekazano Zamawiaj±cemu w ofercie lub w innych dokumentach sk³adanych prze Wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego posiada:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pañstwa dotycz±cych;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pañstwa danych osobowych*;
na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzanych danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznaj± Pañstwo, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pañstwa dotycz±cych, narusza przepisy RODO;
24.11 ¯adnej osobie, której dane osobowe przekazano Zamawiaj±cemu w ofercie lub w innych dokumentach sk³adanych prze Wykonawcê w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego nie przys³uguje:
w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. B, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pañstwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RG3.271.31.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Tak
4.1.9.) Liczba czê¶ci: 2
4.1.10.) Ofertê mo¿na sk³adaæ na wszystkie czê¶ci
4.1.11.) Zamawiaj±cy ogranicza liczbê czê¶ci zamówienia, któr± mo¿na udzieliæ jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
Czê¶æ 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Remont drogi gminnej w m. Manasterz (dz. nr ewid. 565),
5.4 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych zwi±zanych z remontem drogi gminnej w miejscowo¶ci Manasterz.
5.5 Przebudowa nawierzchni drogi gminnej bêdzie polega³a na wykonaniu nastêpuj±cego zakresu robót:
roboty przygotowawcze i pomiarowe,
mechaniczne wykonanie koryta pasem szer. 3,5 m. wraz z profilowaniem i mechanicznym zagêszczeniem pod³o¿a,
wykonanie podbudowy z kruszywa – niesortu kamiennego 0/63 mm.,
wykonaniu nawierzchni z kliñca kamiennego o frakcji 0/31,5 mm. z wyprofilowanym spadkiem poprzecznym,
Szczegó³owy zakres robót zamówienia zosta³ okre¶lony w nastêpuj±cych dokumentach:
- STWiORB
- kosztorysie inwestorskim i przedmiarze robót ,
5.6 Wszystkie dokumenty opisuj±ce przedmiot zamówienia nale¿y traktowaæ, jako wzajemnie siê uzupe³niaj±ce w tym znaczeniu, ¿e w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbie¿no¶ci, wieloznaczno¶ci lub niejednoznaczno¶ci, Wykonawca nie mo¿e ograniczaæ zakresu swojego zobowi±zania wynikaj±cego z umowy w sprawie udzielonego zamówienia publicznego.
5.7 Wymagany minimalny okres gwarancji jako¶ci wynosi 36 miesiêcy, od dnia odebrania przez Zamawiaj±cego przedmiotu zamówienia i podpisania protoko³u odbioru robót, chyba ¿e wykonawca zaoferowa³ d³u¿szy okres gwarancji jako¶ci.
5.8 Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV):
45000000-7 Roboty budowlane,
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê, roboty ziemne,
45233200-1 Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni,
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg,
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1 Ocenie poddane zostan± wy³±cznie te oferty, które nie zostan± odrzucone z postêpowania.
19.2 Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjête w postêpowaniu kryteria oceny ofert przedstawione w tabeli: (dotyczy wszystkich czê¶ci zamówienia)
Kryterium Cena (C) - waga kryterium 60% = 60 punktów
cena najni¿sza spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
C = -------------------------------------------------------------------- x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
Kryterium Gwarancja/Rêkojmi (G) - waga kryterium 40% = 40 punktów
Punkty w tym kryterium zostan± przydzielone w zale¿no¶ci od zaoferowanego okresu gwarancji wg nastêpuj±cych zasad:
- za okres 36 miesiêcy udzielonej gwarancji zostanie przyznane 0 pkt.
- za okres 48 miesiêcy udzielonej gwarancji zostanie przyznane 20 pkt.
- za okres 60 miesiêcy i powy¿ej udzielonej gwarancji zostanie przyznane 40 pkt.
Okres udzielonej gwarancji jest równy okresowi rêkojmi.
£±czna ocena oferty:
O = KC (max. 60 pkt.) + KG (max. 40 pkt.)
19.3 Termin udzielonej gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 miesiêcy. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcê okresu gwarancji krótszego ni¿ 36 miesiêcy, oferta danego Wykonawcy zostanie odrzucona.
19.4 W przypadku zaoferowania terminu d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy Zamawiaj±cy do oceny przyjmie termin gwarancji 60 miesiêcy, natomiast Wykonawca bêdzie zwi±zany terminem zaoferowanym w ofercie.
19.5 W przypadku, gdy Wykonawca nie dokona w formularzu oferty wyboru okresu gwarancji, Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zaoferowa³ 36 miesiêczny okres udzielonej gwarancji i przyzna odpowiedni± ilo¶æ punktów wed³ug zasad okre¶lonych w pkt. 19.2 – Kryterium Gwarancji.
19.6 Za najkorzystniejsz± zostanie wybrana oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu. Obliczenia bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji/rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Czê¶æ 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Remont drogi gminnej w m. Radawa (dz. nr ewid. 85),
5.9 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych zwi±zanych z remontem drogi gminnej w miejscowo¶ci Radawa.
5.10 Przebudowa nawierzchni drogi gminnej bêdzie polega³a na wykonaniu nastêpuj±cego zakresu robót:
roboty przygotowawcze i pomiarowe,
mechaniczne wykonanie koryta pasem szer. 3,5 m. wraz z profilowaniem i mechanicznym zagêszczeniem pod³o¿a,
wykonanie podbudowy z kruszywa – niesortu kamiennego 0/63 mm.,
wykonaniu nawierzchni z kliñca kamiennego o frakcji 0/31,5 mm. z wyprofilowanym spadkiem poprzecznym,
formowanie i zagêszczanie poboczy z gruntu rodzimego,
Szczegó³owy zakres robót zamówienia zosta³ okre¶lony w nastêpuj±cych dokumentach:
- STWiORB
- kosztorysie inwestorskim i przedmiarze robót ,
5.11 Wszystkie dokumenty opisuj±ce przedmiot zamówienia nale¿y traktowaæ, jako wzajemnie siê uzupe³niaj±ce w tym znaczeniu, ¿e w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek rozbie¿no¶ci, wieloznaczno¶ci lub niejednoznaczno¶ci, Wykonawca nie mo¿e ograniczaæ zakresu swojego zobowi±zania wynikaj±cego z umowy w sprawie udzielonego zamówienia publicznego.
5.12 Wymagany minimalny okres gwarancji jako¶ci wynosi 36 miesiêcy, od dnia odebrania przez Zamawiaj±cego przedmiotu zamówienia i podpisania protoko³u odbioru robót, chyba ¿e wykonawca zaoferowa³ d³u¿szy okres gwarancji jako¶ci.
5.13 Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV):
45000000-7 Roboty budowlane,
45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê, roboty ziemne,
45233200-1 Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni,
45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg,
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowê i roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie ró¿nych nawierzchni
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-10-31
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 19.1 Ocenie poddane zostan± wy³±cznie te oferty, które nie zostan± odrzucone z postêpowania.
19.2 Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjête w postêpowaniu kryteria oceny ofert przedstawione w tabeli: (dotyczy wszystkich czê¶ci zamówienia)
Kryterium Cena (C) - waga kryterium 60% = 60 punktów
cena najni¿sza spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu
C = -------------------------------------------------------------------- x 100 pkt x 60%
cena oferty ocenianej brutto
Kryterium Gwarancja/Rêkojmi (G) - waga kryterium 40% = 40 punktów
Punkty w tym kryterium zostan± przydzielone w zale¿no¶ci od zaoferowanego okresu gwarancji wg nastêpuj±cych zasad:
- za okres 36 miesiêcy udzielonej gwarancji zostanie przyznane 0 pkt.
- za okres 48 miesiêcy udzielonej gwarancji zostanie przyznane 20 pkt.
- za okres 60 miesiêcy i powy¿ej udzielonej gwarancji zostanie przyznane 40 pkt.
Okres udzielonej gwarancji jest równy okresowi rêkojmi.
£±czna ocena oferty:
O = KC (max. 60 pkt.) + KG (max. 40 pkt.)
19.3 Termin udzielonej gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ 36 miesiêcy. W przypadku zaproponowania przez Wykonawcê okresu gwarancji krótszego ni¿ 36 miesiêcy, oferta danego Wykonawcy zostanie odrzucona.
19.4 W przypadku zaoferowania terminu d³u¿szego ni¿ 60 miesiêcy Zamawiaj±cy do oceny przyjmie termin gwarancji 60 miesiêcy, natomiast Wykonawca bêdzie zwi±zany terminem zaoferowanym w ofercie.
19.5 W przypadku, gdy Wykonawca nie dokona w formularzu oferty wyboru okresu gwarancji, Zamawiaj±cy uzna, ¿e Wykonawca zaoferowa³ 36 miesiêczny okres udzielonej gwarancji i przyzna odpowiedni± ilo¶æ punktów wed³ug zasad okre¶lonych w pkt. 19.2 – Kryterium Gwarancji.
19.6 Za najkorzystniejsz± zostanie wybrana oferta, która uzyska najwy¿sz± liczbê punktów spo¶ród ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu. Obliczenia bêd± dokonywane z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji/rêkojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
Zdolno¶ci technicznej lub zawodowej (warunek dotyczy jednej i wszystkich czê¶ci)1) Warunek w zakresie posiadanego do¶wiadczenia zostanie uznany za spe³niony je¿eli w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej wykonali i prawid³owo ukoñczyli co najmniej 1 zamówienie (robotê budowlan±) o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 100 000 z³., polegaj±c± na budowie, przebudowie lub modernizacji dróg wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty;
2) Warunek w zakresie posiadanej wiedzy zostanie uznany za spe³niony je¿eli wykonawca dysponuje:
a) co najmniej 1 osob± posiadaj±c± uprawnienia do kierowania budow± lub robotami budowlanymi w specjalno¶ci in¿ynieryjnej drogowej bez ograniczeñ lub w ograniczonym zakresie, o ile zakres uprawnieñ pozwala na kierowanie robotami bêd±cymi przedmiotem zamówienia oraz nale¿±c± do w³a¶ciwej izby samorz±du zawodowego lub odpowiadaj±ce im inne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów w powy¿szym zakresie, posiada minimum 5 letnie do¶wiadczenie jako kierownik budowy lub kierownik robot (decyduje data nadania uprawnieñ budowlanych) wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) o¶wiadczenie Wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp., w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w:
- art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- art. 7 ust. 1 ustawy o szczegó³owych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego,
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1) wykaz wykonanych robót budowlanych wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty zosta³y wykonane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy roboty te zosta³y wykonane nale¿ycie, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne dokumenty,
2) wykazu osób skierowanych przez Wykonawcê do realizacji robót, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za kierowanie budow± i robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia, a tak¿e zakresu wykonywanych czynno¶ci oraz informacj± o podstawie dysponowania tymi osobami.
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
1) o¶wiadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nieniu warunków udzia³u w postêpowaniu – zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³. do SWZ,2) formularz ofertowy przygotowany zgodnie ze wzorem podanym w za³. do SWZ z podaniem ca³kowitego wynagrodzenia Wykonawcy za realizacjê przedmiotu zamówienia,
3) o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby o braku podstaw do wykluczenia oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w odpowiednim zakresie - (je¿eli dotyczy),
4) o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia dotycz±ce zakresu robót budowlanych, dostaw lub us³ug, które zostan± wykonane przez ka¿dego z Wykonawców - (je¿eli dotyczy),
5) dowód wniesienia wadium (je¿eli dotyczy),
6) pisemne zobowi±zanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia w oryginale (je¿eli dotyczy),
7) odpis lub informacjê z KRS, CEiDG lub innego rejestru, na potwierdzenie, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do reprezentacji Wykonawcy, chyba ¿e w formularzu oferty Wykonawca poda³ bezp³atne i ogólnodostêpne bazy danych umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiaj±cego
8) pe³nomocnictwo dla osób podpisuj±cych ofertê, je¿eli umocowanie osoby wskazanej w ofercie nie wynika z dokumentów rejestrowych (je¿eli dotyczy),
9) wykaz rozwi±zañ równowa¿nych (je¿eli dotyczy),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
10.5 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z Wykonawców nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu z postêpowania, z uwagi przes³anki okre¶lone w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp. i art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego.10.6 O¶wiadczenie o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. dotycz±ce braku podstaw do wykluczenia oraz spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nienie warunków udzia³u w postêpowaniu, sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
10.7 Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej winien zostaæ wykazany przez jednego z wykonawców wchodz±cych w sk³ad konsorcjum, z zastrze¿eniem, ¿e spe³niaj±cy ten warunek Wykonawca bêdzie faktycznie realizowa³ zamówienie.
10.8 Zamawiaj±cy, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotycz±cego zdolno¶ci technicznej lub zawodowej - dopuszcza ³±czne spe³nianie warunku przez Wykonawców.
10.9 Zamawiaj±cy mo¿e, oceniaj±c zdolno¶æ techniczn± lub zawodow±, na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia na ka¿dym etapie postêpowania (art. 116 ust. 2 ustawy Pzp.).
10.10 W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia wykazuj±c warunek udzia³u w postêpowaniu mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
10.11 Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia zobowi±zani s± do:
- ustanowienia pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie prowadzonego postêpowania,
- z³o¿enia stosownego pe³nomocnictwa,
- z³o¿enia wraz z ofert± o¶wiadczenia o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego winno wynikaæ, jaki zakres zamówienia wykonywaæ bêd± poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia.
10.12 O¶wiadczenia lub formularze sk³adane przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spó³ka cywilna) podpisuje w imieniu wszystkich wykonawców ustanowiony Pe³nomocnik lub wszyscy wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspóln±.
10.13 Wszelka korespondencja prowadzona bêdzie z Pe³nomocnikiem wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.
10.14 W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie bêd±ce przedmiotem niniejszego postêpowania przez kilku wykonawców, (konsorcjum, spó³ka cywilna), warunki udzia³u formalne, tj. warunek, aby nie byæ wykluczonym z ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 108 ust.1 i art. 7 ustawy 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego Pzp. musz± byæ spe³nione oddzielnie przez ka¿dego z tych wykonawców, natomiast okre¶lone powy¿ej przez zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu (je¿eli warunki w tym zakresie zosta³y okre¶lone przez Zamawiaj±cego w SWZ) mog± byæ spe³nione ³±cznie przez wszystkich tych wykonawców.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Wszelkie zmiany w umowie pod rygorem niewa¿no¶ci musz± byæ dokonane w formie pisemnej.2. Podstawê do wprowadzenia zmian w umowie stanowi pisemny wniosek ka¿dej ze stron umowy.
3. Zamawiaj±cy, zgodnie z art. 455 ustawy Pzp. przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ zawartej umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, sposobu realizacji robót budowlanych i terminu realizacji zamówienia w przypadku wyst±pienia co najmniej jednej z okoliczno¶ci:
1) zmiany przepisów prawa, nak³adaj±ce na Zamawiaj±cego nieprzewidziane dodatkowe obowi±zki, maj±ce bezpo¶redni wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy;
2) zaistnienia okoliczno¶ci niezale¿nych od stron umowy, który nie mo¿na by³o przewidzieæ w dniu podpisania umowy, maj±cych bezpo¶redni wp³yw na sposób realizacji umowy,
3) dzia³añ osób trzecich, które swoim dzia³aniem utrudniaj± lub uniemo¿liwiaj± realizacjê przedmiotu umowy,
4) wyst±pienia si³y wy¿szej lub zdarzenia losowego, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ, ani te¿ zapobiec jego powstaniu, a które ma wp³yw na realizacjê przedmiotu umowy,
4. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy, ustalonego w § 2 ust. 1 niniejszej umowy, w przypadku zaistnienia jednej z ni¿ej wymienionych okoliczno¶ci, niezale¿nej od Wykonawcy:
1) zw³oki w wydaniu okre¶lonych przepisami decyzji, zezwoleñ itp. przez upowa¿nione organy, je¿eli opó¼nienie przekroczy okres czasy przewidziany do wydania takich decyzji, zezwoleñ itp.
2) odmowy wydania przez upowa¿nionego organy decyzji, zezwoleñ itp. na skutek b³êdów w dokumentacji budowlanej,
3) zw³oki w terminowym przekazaniu przez Zamawiaj±cego terenu budowy i przekazania dokumentacji budowlanej,
4) konieczno¶æ wprowadzenia zmian do dokumentacji budowlanej, które bêd± mia³y wp³yw na terminowe wykonanie umowy.
5) brak mo¿liwo¶ci realizacji umowy z powodu wstrzymania ich realizacji przez uprawnione organy, z przyczyn niezale¿nych od Wykonawcy,
6) wyst±pieniem nadzwyczajnych warunków atmosferycznych uniemo¿liwiaj±cych prawid³owe wykonanie robót. Poprzez nadzwyczajne warunki atmosferyczne niepozwalaj±ce na wykonanie zamówienia w terminie tj.:
- niskie temperatury powietrza (tzn.<-10 ̊C w ci±gu co najmniej 5 kolejnych dni roboczych, co mog³oby skutkowaæ nienale¿ytym wykonaniem robót lub przed³u¿eniem czasu ich wykonania;
- wysokie temperatury powietrza powy¿ej 35 ̊C, w ci±gu co najmniej 5 kolejnych dni roboczych, co mog³oby skutkowaæ nienale¿ytym wykonaniem robót lub przed³u¿eniem czasu ich wykonania;
- nadmierne i d³ugotrwa³e opady deszczu, gradu, ¶niegu,
Termin zostanie wyd³u¿ony, o czas trwania tych nadzwyczajnych warunków atmosferycznych,
7) wad lub braków w dokumentacji budowlanej lub konieczno¶ci wprowadzenia zmian w dokumentacji,
8) wyst±pienia konieczno¶ci± wykonania niezbêdnych do prawid³owego wykonania zamówienia podstawowego robót dodatkowych, których wykonanie sta³o siê konieczne lub celowe i które maj± wp³yw na realizacjê niniejszego zamówienia.
Na okoliczno¶æ wykonania robót dodatkowych sporz±dzony zostanie protokó³ konieczno¶ci okre¶laj±cy zakres robót dodatkowych oraz ich warto¶æ , która zostanie wyliczona w oparciu o ceny jednostkowe kosztorysu ofertowego, a w przypadku braku takich pozycji w kosztorysie ofertowych, na podstawie no¶ników ¶rednich cen okre¶lonych w Secocenbud, za okres (kwarta³) poprzedzaj±cy wykonywane roboty.
10) wyst±pienia konieczno¶ci wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacj± przetargow± w sytuacji, gdy wykonanie tych robót bêdzie niezbêdne do prawid³owego, tj.: zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowi±zuj±cymi na dzieñ odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy okre¶lonego w § 1 ust. 1 niniejszej umowy.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-03 09:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Oferty wraz z wymaganymi dokumentami nale¿y z³o¿yæ na platformie zakupowej Zamawiaj±cego pod adresem: https://platformazakupowa.pl/wiazownica wybieraj±c przedmiotowe postêpowanie. Szczegó³owa instrukcja dla Wykonawców dotycz±ca z³o¿enia oferty znajduje siê na stronie internetowej https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-03 09:30
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-11-01
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Z postêpowania o udzielenie zamówienia obligatoryjnie wyklucza siê Wykonawców, w stosunku do których zachodzi którakolwiek z okoliczno¶ci wskazanych:1) w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
2) w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (obligatoryjne).
2. Zamawiaj±cy nie przewiduje wykluczenia wykonawcy na postawie art. 109 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Zamawiaj±cy wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca zatrudni³ na umowê o pracê osoby wykonuj±ce czynno¶ci zwi±zane z realizacj± zamówienia, w sposób okre¶lony w art. 22 § 1 ustawy – Kodeks pracy.
4. Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powy¿ej (je¿eli dotyczy):
1) sk³ada informacjê z odpowiedniego rejestru s±dowego, w przypadku braku takiego rejestru, inny równowa¿ny dokument wydany przez w³a¶ciwy organ s±dowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania, w zakresie informacji z Krajowego Rejestru Karnego,
2) sk³ada za¶wiadczenie albo inny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 5 rozporz±dzenia lub odpisu albo informacji z KRS lub CEiDG, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt. 6 – sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
a) nie naruszy³ obowi±zków dotycz±cych p³atno¶ci podatków, op³at lub sk³adek na ubezpieczenie spo³eczne lub zdrowotne,
b) nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ nie jest zawieszona ani nie znajduje siê w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach wszczêcia tej procedury.
Dokument, o których mowa w pkt. 1 powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 6 miesiêcy przed jego z³o¿eniem, natomiast dokumenty, o których mowa w pkt. 2 i 3 powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesiêcy przed jego z³o¿eniem.
3) je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
4) w przypadku w±tpliwo¶ci co do tre¶ci dokumentu z³o¿onego przez wykonawcê, zamawiaj±cy mo¿e zwróciæ siê do w³a¶ciwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbêdnych informacji dotycz±cych tego dokumentu.
5) Zamawiaj±cy nie bêdzie wzywa³ Wykonawcê do z³o¿enia podmiotowych ¶rodków dowodowych, je¿eli mo¿na je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, w szczególno¶ci rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji dzia³alno¶ci podmiotów realizuj±cych zadania publiczne, o ile wykonawca wskaza³ w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art.. 125 ust. 1 ustawy Pzp. dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych ¶rodków,
INNE PRZETARGI WI¡ZOWNICA
wiêcej: przetargi WI¡ZOWNICA »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa sieci wodoci±gowo-kanalizacyjnej w Boszkowie, Boszkowie Letnisku, Dominicach i Ujazdowie - etap II
- Budowa sali gimnastycznej przy Publicznej Szkole Podstawowej w Szerzawach oraz budowa boisk sportowych przy PSP w Paw³owie
- "Utworzenie ¿³obka w miejscowo¶ci Gnojno"
- Kapitalny Remont Bloku ¯ywieniowego
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zak³adu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Bia³ej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Bia³a
- "Budowa o¶wietlenia drogowego ul. Stawowej, ul. Parkowej i ul. Ko¶cielnej w Sadkowie na dz. nr 142/2, 142/3, 158/9, 154"
wiêcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.