eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stara B³otnicaOdbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Stara B³otnica



Og³oszenie z dnia 2023-11-22


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych
zebranych z terenu Gminy Stara B³otnica

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Stara B³otnica

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 670224019

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Stara B³otnica 46

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Stara B³otnica

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-806

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@starablotnica.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.starablotnica.bip.org.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów komunalnych
zebranych z terenu Gminy Stara B³otnica

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-7688dd95-887b-11ee-b55a-a22b2d7f700e

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00505516

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-11-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7688dd95-887b-11ee-b55a-a22b2d7f700e

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej, za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia (dalej: „Platforma"), dostêpnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 2. Wymagania techniczne i organizacyjne korzystania z Platformy okre¶la jej regulamin dostêpny pod adresem https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu.
3. Korzystanie z Platformy jest równoznaczne z zaakceptowaniem Regulaminu.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informujê, ¿e:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Stara B³otnica,
26-806 Stara B³otnica, Stara B³otnica 46
 inspektor ochrony danych osobowych , rodo@starablotnica.pl *
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Nr sprawy: RGK. 271.3.2023
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 i 2018), dalej „ustawa Pzp

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RGK.271.3.2023

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie odpadów komunalnych zebranych z terenu Gminy Stara B³otnica w okresie od 01.01.2024 do 31.12.2024 r. w nastêpuj±cym zakresie:
a) Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów ze wszystkich nieruchomo¶ci zamieszka³ych po³o¿onych na terenie Gminy Stara B³otnica;
b) Prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) oraz zagospodarowanie dostarczonych tam odpadów .
c) Zagospodarowaniem objête bêd± takie odpady jak:



L.p. Rodzaj odpadu kod odpadu ilo¶æ
Mg/rok
1. Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 20 03 01 380
2. Zmieszane odpady opakowaniowe
(plastik, metal, opak. wielomateria³owe) 15 01 06 20
3. Tworzywa sztuczne 20 0139 95
4. Szk³o 20 01 02 15
5. Opakowania ze szk³a 15 01 07 115
6. Papier i tektura 20 01 01 5
7. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 25
8. Odpady ulegaj±ce biodegradacji (bioodpady) 20 02 01 35
9. Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99 2
10. Popio³y z gospodarstw domowych ex20 01 99 35
11. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 20
12. Zu¿yte opony 16 01 03 20
13. Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne
Inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23,
20 01 35* 20 01 36
2
14. Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne,
inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23,
zawieraj±ce niebezpieczne sk³adniki 20 0135*
1
Razem: 770
PSZOK
1. Opakowania z tworzyw sztucznych 15 01 02 1
2. Opakowania ze szk³a 15 01 07 1
3. Opakowania z papieru i tektury 15 01 01 1
4. Zmieszane odpady opakowaniowe 15 01 06 1
5. Zu¿yte opony 16 01 03 2
6. Odpady z betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów
17 01 01 15
7. Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne,
inne ni¿ wymienione w 20 01 21, 20 01 23,
20 01 35* 20 01 36
2
8. Zu¿yte urz±dzenia elektryczne i elektroniczne,
inne ni¿ wymienione w 20 01 21,20 01 23 zawieraj±ce niebezpieczne sk³adniki 20 01 35* 1
9. Inne nie wymienione frakcje zbierane w sposób selektywny 20 01 99 1
10. Popio³y z gospodarstw domowych ex20 01 99 5
11. Odpady ulegaj±ce biodegradacji (bioodpady) 20 02 01 2
12. Odpady wielkogabarytowe 20 03 07 5
13. Urz±dzenia zawieraj±ce freony 20 01 23* 1
Razem 40
Ogó³em 810

2. Wskazan± ilo¶æ odpadów komunalnych nale¿y traktowaæ jako wielko¶æ szacunkow±, wyliczon± wg zebranych ilo¶ci z poprzednich 12 miesiêcy, podan± w celu skalkulowania ceny oferty.
3. Wykonawca bêdzie otrzymywa³ wynagrodzenie wyliczone w oparciu o faktyczne ilo¶ci przyjêtych i zagospodarowanych odpadów z terenu Gminy oraz podane w ofercie stawki za
1 Mg zagospodarowanych poszczególnych rodzajów odpadów komunalnych.
4. Us³uga zagospodarowania odpadów komunalnych winna byæ realizowana zgodnie
z Wojewódzkim Planem Gospodarki Odpadami i obowi±zuj±cymi przepisami oraz prawem miejscowym, w sposób zapewniaj±cy uzyskanie odzysku innymi metodami, ni¿ sk³adowanie odpadów komunalnych nastêpuj±cych frakcji: papieru, metali, tworzyw sztucznych, szk³a
i innych ni¿ niebezpieczne odpadów budowlanych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegaj±cych biodegradacji przekazywanych do sk³adowania, zgodnie z ustaw±
o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach i rozporz±dzeniami wykonawczymi do ustaw.
5. Wykonawca zobowi±zany bêdzie do przekazywania Zamawiaj±cemu w cyklu comiesiêcznym, drog± elektroniczn± oraz papierow±, raportów (wykaz przyjêtych i zagospodarowanych odpadów komunalnych z podzia³em na poszczególne frakcje).
Raport miesiêczny powinien zawieraæ: ³±czn± masê odpadów komunalnych z podzia³em
na poszczególne rodzaje odpadów, kody odpadów, ilo¶æ zagospodarowanych odpadów
wyra¿on± w Mg wraz z metod± zagospodarowania odpadów.
6. Zagospodarowanie odpadów ma zostaæ potwierdzone kart± przekazania odpadów (Ustawa
o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw z dnia 4 lipca 2019 r.D.U.z 2019r poz.1403 w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów).
7. Raporty miesiêczne wraz z Kartami Przekazania Odpadu s± elementem niezbêdnym do zatwierdzenia wyp³aty wynagrodzenia za wykonan± us³ugê, za miesi±c którego raporty dotycz±. Nale¿y je przekazywaæ Zamawiaj±cemu ostatecznie do 10 dnia miesi±ca nastêpuj±cego po miesi±cu, którego raport dotyczy, w formie papierowej i elektronicznej. Brak kompletnych raportów i kart skutkowaæ bêdzie wstrzymaniem wyp³aty wynagrodzenia Wykonawcy.

8. Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik nr 6 do niniejszej SWZ.
9. Wykonawca zobowi±zany jest zrealizowaæ zamówienie na zasadach i warunkach opisanych
w projektowanych postanowieniach umowy stanowi±cych za³±cznik nr 7 do SWZ.
10. Oznaczenie wg Wspólnego S³ownika Zamówieñ CPV:

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 90500000-2 - Us³ugi zwi±zane z odpadami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: punktowo

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: emisja spalin

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: ¶rodowiskowe-przeprowadzenie akcji promuj±cej selektywn± zbiórkê odpadów.

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy PZP, zamawiaj±cy okre¶la warunki udzia³u w postêpowaniu dotycz±ce:
a) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, je¶li wynika to z odrêbnych przepisów.
Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e:
 Posiada wyposa¿enie umo¿liwiaj±ce odebranie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci oraz zapewnienie jego odpowiedniego stanu technicznego
 Posiada wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach ,prowadzonego przez w³a¶ciwy organ, obejmuj±cego co najmniej odpady okre¶lone kodami: 15 01 01, 15 01 06, 15 01 07, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 04, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 36, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 23, 20 03 35;
 Posiada umowy z Instalacj± Komunaln± w rozumieniu ustawy o odpadach;

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy przed udzieleniem zamówienia, mo¿e wezwaæ Wykonawcê, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona, do z³o¿enia w wyznaczonym, nie krótszym ni¿ 5 dni, terminie aktualnych na dzieñ z³o¿enia nastêpuj±cych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
 Wpis do Bazy Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO).
a) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, je¶li wynika to z odrêbnych przepisów.
 Posiada wyposa¿enie umo¿liwiaj±ce odebranie odpadów komunalnych od w³a¶cicieli nieruchomo¶ci oraz zapewnienie jego odpowiedniego stanu technicznego - wykaz pojazdów do odbioru odpadów ,
 Posiada wpis do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej, o której mowa w art. 9b ustawy o utrzymaniu czysto¶ci i porz±dku w gminach ,prowadzonego przez w³a¶ciwy organ, obejmuj±cego co najmniej odpady okre¶lone kodami: 15 01 01, 15 01 06, 15 01 07, 16 01 03, 17 01 01, 17 01 04, 20 01 02, 20 01 39, 20 01 36, 20 01 99, 20 02 01, 20 03 01, 20 03 07, 20 03 23, 20 03 35;
 Posiada umowy z Instalacj± Komunaln± w rozumieniu ustawy o odpadach;

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1) Aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u
w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie
z za³±cznikiem nr 3 do SWZ;
2) Stosowne pe³nomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzaj±ce reprezentowanie Wykonawcy, w przypadku, gdy nie wynika ono bezpo¶rednio z dokumentów do³±czonych do oferty;
3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o realizacjê zamówienia dokument ustanawiaj±cy Pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu lub do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie osoby reprezentuj±cej Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do ich reprezentowania
4) Wykonawca, który zamierza powierzyæ wykonanie czê¶ci zamówienia podwykonawcom zobowi±zany jest do³±czyæ do oferty o¶wiadczenie o braku podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy a na ¿±danie Zamawiaj±cego sk³ada takie o¶wiadczenie równie¿
w trakcie realizacji us³ugi je¿eli podwykonawca zostanie wybrany w trakcie realizacji us³ugi.
5) Wykonawca, który powo³uje siê na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³nienia - warunków udzia³u
w postêpowaniu - w zakresie, w jakim powo³uje siê na ich zasoby, udowodni zamawiaj±cemu poprzez przedstawienie odpowiednich dokumentów, ¿e inny podmiot,
o którym mowa wy¿ej dysponuje posiadanym zasobem.- za³±cznik nr 4 SWZ.,
6) O¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 ze zm.),
z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, ofertê czê¶ciow± lub wniosek
o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, oferty czê¶ciowej lub wniosku o dopuszczenie do udzia³u
w postêpowaniu niezale¿nie od innego wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej – za³±cznik nr 2 do SWZ;

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o realizacjê zamówienia dokument ustanawiaj±cy Pe³nomocnika do reprezentowania w postêpowaniu lub do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego lub inne dokumenty potwierdzaj±ce umocowanie osoby reprezentuj±cej Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia do ich reprezentowania

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Nie

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2023-11-30 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia dostepnej pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7688dd95-887b-11ee-b55a-a22b2d7f700e

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-30 10:15

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-11-29

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.