eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WęgorzewoCałodobowe świadczenie usług zdrowotnych w zakresie wykonywania badań laboratoryjnych na rzecz pacjentów i pracowników Szpitala Psychiatrycznego SP ZOZ w Węgorzewie.



Ogłoszenie z dnia 2022-12-20


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Całodobowe świadczenie usług zdrowotnych w zakresie wykonywania badań laboratoryjnych na rzecz pacjentów i pracowników Szpitala Psychiatrycznego SP ZOZ w Węgorzewie.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Szpital Psychiatryczny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Węgorzewie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790240956

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gen. Józefa Bema 24

1.5.2.) Miejscowość: Węgorzewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 11-600

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpitalpsychiatrycznywegorzewo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: szpitalpsychiatrycznywegorzewo.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Kancelaria Doradztwo-Przetargi Sp. z o.o.

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 521916709

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Wały Piastowskie

1.11.4.) Miejscowość: Gdańsk

1.11.5.) Kod pocztowy: 80-855

1.11.6.) Województwo: pomorskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL634 - Gdański

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: biuro@doradztwo-przetargi.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: www.doradztwo-przetargi.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Całodobowe świadczenie usług zdrowotnych w zakresie wykonywania badań laboratoryjnych na rzecz pacjentów i pracowników Szpitala Psychiatrycznego SP ZOZ w Węgorzewie.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-231e425f-8039-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00505526

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://szpitalpsychiatrycznywegorzewo.logintrade.net/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej Zamawiającego dostępnej pod adresem (dalej jako Platforma zakupowa): https://szpitalpsychiatrycznywegorzewo.logintrade.net/ Zaleca się, aby przed rozpoczęciem wypełniania
Formularza składania oferty wykonawca zalogował się do systemu, a jeżeli nie posiada konta, założył bezpłatne konto. W przeciwnym wypadku wykonawca będzie miał ograniczone funkcjonalności, np. brak widoku wiadomości prywatnych od
Zamawiającego w systemie lub wycofania oferty bez kontaktu z Centrum Wsparcia Klienta.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Rejestracja i korzystanie z Platformy zakupowej jest bezpłatne. Dokonując rejestracji wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Platformy zakupowej.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z Platformy zakupowej.
3. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczenia lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji (o którym mowa w art. 125 ust. 1 pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji), przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania
na Platformę zakupową.

Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert i wniosków)
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt B), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej Zamawiającego dostępnej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/zgkimsierpc.
2. W sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku awarii Platformy, Zamawiający dopuszcza również możliwość komunikowania się z wykonawcami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email przetargi@szpitalpsychiatrycznywegorzewo.pl (nie dotyczy składania ofert).
3. Zamawiający informuje, że szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy zakupowej oraz sposobu komunikowania się za pośrednictwem Platformy zakupowej dotyczące w szczególności logowania, składania ofert, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, oraz pozostałych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu są zawarte w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" (dostępnej na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45 instrukcje) oraz „Regulaminie platformazakupowa.pl dla Użytkowników (Wykonawców)” (dostępnym na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/1-regulamin.
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej.
Informacje takie jak odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem będzie dany wykonawca, przekazywana będzie do konkretnego wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
6. Wszelka korespondencja związaną z niniejszym postępowaniem winna być przekazywana za pośrednictwem Platformy zakupowej. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
7. Za datę przekazania wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do
Zamawiającego.

Pozostałe informacje zawarto w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w trakcie trwania postępowania czy realizacji umowy, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
2. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa Pani/Pan dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany
i nie będą profilowane.
3. Ponadto:
 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Psychiatryczny SPZOZ w Węgorzewie;
 w sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może się Pan/Pani kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych w Szpitalu Psychiatrycznym SPZOZ w Węgorzewie poprzez email: malczyk@togatus.pl;
 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Całodobowe świadczenie usług zdrowotnych w zakresie wykonywania badań laboratoryjnych na rzecz pacjentów i pracowników Szpitala Psychiatrycznego SP ZOZ w Węgorzewie, znak sprawy: DOA.272.1.5.2022.PA;
 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 78 ustawy Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ustawy Pzp przez okres co najmniej 4 lat od dnia zakończenie postępowania, a jeżeli zobowiązania wskazane w ofercie i umowie przekroczą w/w przedział czasowy, okres przechowywania obejmuje ten termin;
 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
 posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
 nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DOA.272.1.5.2022.PA

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest całodobowe świadczenie usług zdrowotnych w zakresie wykonywania badań laboratoryjnych na rzecz pacjentów i pracowników Szpitala Psychiatrycznego SP ZOZ w Węgorzewie wyszczególnionych w formularzu asortymentowo-cenowym, stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ.
2. Usługa obejmuje w szczególności:
1) dostarczanie zamawiającemu tzw. systemu próżniowego poboru krwi (probówki,igły, kody kreskowe) oraz wymazówki, pojemniki na mocz i posiew moczu w ilości niezbędnej do pobrania materiału w celu wykonania badań przez personel Wykonawcy
2) odbiór materiału, będącego przedmiotem niniejszej umowy do badania, własnym transportem,
3) niezwłoczne dostarczanie wyników badań do Zamawiającego w postaci elektronicznej oraz papierowej,
4) szczegółowe raportowanie udzielającemu zamawiającemu ilości wykonanych badań z uwzględnieniem daty i godziny przyjęcia materiału do badania, daty i godziny wykonania badania, trybu wykonania badania (rutyna, „cito”), osoby pobierającej materiał, komórki zlecającej badania, danych pacjenta, wychwyconych przez system informatyczny lub Wykonawcę błędów itp. Zakres raportowania może zostać na żądanie zamawiającego rozszerzony.
3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania usługi, która obejmuje wykonanie badań z zakresu diagnostyki laboratoryjnej zgodnie z wymogami:
1) ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2280)
2) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 3 marca 2004 roku w sprawie wymagań, jakim powinno odpowiadać medyczne laboratorium diagnostyczne (Dz.U. z 2004 r. nr 43 poz. 408 z późn.zm.),
3) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 23 marca 2006 roku w sprawie standardów jakości dla medycznych laboratoriów diagnostycznych i mikrobiologicznych (Dz.U. z 2019, poz. 1923) w tym pobierania materiału w systemie próżniowym z zapewnieniem pojemników próżniowych (system zamknięty) do pobierania materiału.
4. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania badań laboratoryjnych przy użyciu odczynników spełniających wymagania określone w ustawie z dnia 07 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 974), które zostały zgłoszone do Rejestru Wytwórców i Wyrobów Medycznych w Urzędzie Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
5. Wykonawca zobowiązany jest do używania sprzętu do badań, który jest serwisowany, kalibrowany i kontrolowany zgodnie z obowiązującymi procedurami i wymogami producenta.
6. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dokumentację dotyczącą aparatury pomiarowej oraz sprzętu stanowiącego wyposażenie laboratorium, zgodnie z obowiązującymi przepisami, a obowiązujące zapisy są dostępne na życzenie Zamawiającego.
7. Wykonawca zapewni punkty pobrań materiału biologicznego zlokalizowane na terenie miast: Węgorzewo, Giżycko, Pisz.
8. Wykonawca zapewnia Zamawiającemu stosowne probówki i pojemniki oraz sprzęt, w celu pobrania materiału do badań w oddziałach Szpitala, zgodny z obowiązującymi normami.
9. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru materiału biologicznego własnym środkiem transportu i na swój koszt, przy czym odbiór materiału obywać się będzie dwukrotnie w ciągu dnia, w godzinach otwarcia punktu pobrań – pierwszy odbiór od godziny 09:00, nie później niż do godziny 10:00, a drugi na koniec pracy punktu tj. do godz. 15.00. Cena ofertowa badania obejmuje koszty transportu materiału do badań.
10. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za warunki przechowywania i transportu pobranego materiału biologicznego.
11. Wykonawca zapewni świadczenie usług wykonywania badań laboratoryjnych dla poradni i oddziałów szpitalnych całodobowo 7 dni w tygodniu, na podstawie zleceń z oddziałów szpitalnych i poradni. Poza wyznaczonymi godzinami odbioru materiału przez Wykonawcę, materiał do badań laboratoryjnych do punktu pobrań dostarczy pracownik zamawiającego, o każdej porze dnia lub nocy (całodobowo), jeśli zaistnieje potrzeba przekazania materiału do badania.
12. Wykonawca zapewni nadzór nad właściwym przekazywaniem i wysyłką badań szpitalnych (w tym „cito”) wykonywanych przez inne laboratoria (badania diagnostyki laboratoryjnej, histopatologiczne, bakteriologiczne, bakteriologiczne kału i inne), nadzór nad rejestracją wysyłanych badań, powrotem i rozdziałem wyników.
13. Wykonawca zapewnia druki wykazu próbek analitycznych przekazanych do transportu w ilości uzależnionej od potrzeb Zamawiającego. Skierowania na badania laboratoryjne drukowane będą z systemu medycznego Medicus On-Line przez Zamawiającego oraz przekazywane bezpiecznym połączeniem z systemu medycznego Zamawiającego (Medicus On-Line) do systemu laboratoryjnego.
14. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć informację związaną z zasadami pobierania, przechowywania, przygotowania próbek do transportu i badania. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia i bezzwłocznego powiadamiania Zamawiającego o każdej aktualizacji procedur związanych z przygotowaniem pacjenta do badań, pobierania materiału do badań, przechowywania próbek do czasu wykonania badania, transportem i zabezpieczeniem próbek na czas transportu, zakresów referencyjnych badań, wartości błędów dopuszczalnych.
15. Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia, przechowywania i archiwizacji dokumentacji medycznej związanej z udzielanymi świadczeniami zgodnie z obowiązującymi przepisami, mając na uwadze w szczególności ogólne Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektyw 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z zachowaniem poufności i bezpieczeństwa przechowywanych danych.
16. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania pełnej (w zakresie analityki i mikrobiologii) integracji laboratoryjnego systemu informatycznego z zainstalowanym w Szpitalu systemem informatycznym w systemie dwukierunkowej wymiany danych lub zobowiązanie do gotowości osiągnięcia pełnej integracji do 7 dni od daty podpisania umowy. Szpital obsługiwany jest przez program medyczny Medicus On Line, producent: CloudiMed Sp. z o.o.
17. Udostępnianie wyników badań laboratoryjnych Zamawiającemu:
1) Wyniki badań powinny zostać przesłane bezpiecznym połączeniem z systemu laboratoryjnego do systemu medycznego zamawiającego (Medicus On Line) i przypisane do ID pacjenta, którego materiał został przekazany do badania. Przy czym badania „cito” będą udostępnione na bieżące w tym samym dniu, w przeciągu 2 godzin od otrzymania materiału do badania, a pozostałe w tym samym dniu do godziny 17.30.
- przy wynikach badań które w znaczący sposób odbiegają od normy i stwarzają zagrożenie dla zdrowia i życia Wykonawca niezwłocznie skontaktuje się z lekarzem kierującym na badanie, a w przypadku jego braku do Zastępcy dyrektora ds. lecznictwa celem przekazania tej informacji.
Strona internetowa Wykonawcy musi wykorzystywać bezpieczne połączenie szyfrowane „https”.
2) Wyniki badań w formie wydruku zostaną udostępnione/ przekazane wyznaczonym pracownikom zamawiającego, najpóźniej w dniu następnym do godziny 9.00. do Izby przyjęć Szpitala.
3) Zbiór wszystkich wykonanych badań w miesiącu, Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu w formie elektronicznej na płycie. W formacie danych csv lub, xls,xlsx. Plik z danymi zbiorczymi musi zawierać: Imię, Nazwisko i Pesel pacjenta, Imię, Nazwisko zlecającego lekarza, czas (data, godzina) przyjęcia materiału do badania oraz wykonania badania, nazwę badania, tryb wykonywania badania (standard, cito), kod procedury diagnostycznej wg klasyfikacji ICD 9 oraz kod świadczeń wg NFZ. Zakres raportowania może zostać na żądanie Zamawiającego rozszerzony. Płyta musi być zaszyfrowana w programie 7-ZIP. Hasło do zaszyfrowanego pliku musi mieć conajmniej osiem znaków i zostanie przekazane pomiędzy stronami po podpisaniu umowy w odrębnej korespondencji.
18. Wyniki badań muszą być autoryzowane przez diagnostę laboratoryjnego.
19. Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi zgodnie z wymogami Narodowego Funduszu Zdrowia, który zastrzega sobie prawo do przeprowadzania kontroli na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2022, poz. 2561) w zakresie wynikającym z umowy zawartej przez Zamawiającego z Funduszem.
20. Faktury za wykonane badania wystawiane będą przez Wykonawcę za każdy miesiąc kalendarzowy i dostarczone do Zamawiającego do 15-go dnia następnego miesiąca. Zapłata nastąpi w terminie 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury. Za datę zapłaty uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. Wymaganym załącznikiem do faktury będzie uporządkowany wykaz wykonanych badań laboratoryjnych uwzględniający wyszczególnienie ilościowe badań zleconych przez wyznaczonych lekarzy zatrudnionych w Szpitalu.
21. Wykonawca zobowiązany jest do dokonywania weryfikacji skierowań lekarskich i eliminowania innych badań niż wyszczególnione w załączniku nr 2 do SWZ – formularzu asortymentowo-cenowym. W przypadku wykonywania takiego badania obowiązuje zgoda Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa wyrażona pisemnie na skierowaniu. Bez zgody Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa Wykonawca pokryje koszt badania.
22. Wykonawca zobowiązany jest posiadać ubezpieczenie OC związane z prowadzoną działalnością przez cały okres świadczenia usługi objętej przedmiotowym zamówieniem. Ubezpieczenie musi obejmować w szczególności odpowiedzialność cywilną z tytułu przeniesienia chorób zakaźnych, w tym zakażenia wirusem HIV i WZW.
23. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz na zasadach i warunkach opisanych w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik nr 5 do SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85145000-7 - Usługi świadczone przez laboratoria medyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający zobowiązuje się do wykorzystania na usługi będące przedmiotem zamówienia co najmniej 50 % wartości zawartej umowy.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
„Cena oferty brutto” – C
„Jakość usługi” – J

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Jakość usługi.

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Sytuacja ekonomiczna: Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną 450 000,00 zł.

2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał uprawnienia do wykonywania działalności leczniczej, zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 633).

Zdolność techniczna lub zawodowa:
3) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy:
- w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie usługi w zakresie badań laboratoryjnych o wartości minimum 150 000,00 zł brutto każda.

4) o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy:
dysponują co najmniej jedną osobą, skierowaną do świadczenia usług objętych przedmiotem zamówienia, posiadającą wykształcenie wyższe o profilu: mgr analityki medycznej lub diagnosta laboratoryjny wpisany do rejestru diagnostów prowadzonego przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ad. 1) Polisa ubezpieczeniowa potwierdzająca posiadanie przez Wykonawcę ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z prowadzoną działalnością na sumę gwarancyjną co najmniej 450 000,00 zł.

Ad. 2) Aktualny odpis z rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego zgodnie z ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (tj.. Dz. U. z 2022 r., poz. 633.).

Ad. 3) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy. Wykaz usług musi potwierdzać należyte wykonanie co najmniej dwóch usług w zakresie badań laboratoryjnych o wartości minimum 150000,00 zł brutto każda. Wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 6 do SWZ.

Ad. 4) Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz osób musi potwierdzać dysponowanie co najmniej jedną osobą skierowaną do świadczenia usług w przedmiocie zamówienia o wykształceniu mgr analityki medycznej lub diagnosta laboratoryjny wpisany do rejestru diagnostów prowadzonego przez Krajową Radę Diagnostów Laboratoryjnych. Wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1) W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający wymaga złożenia przedmiotowego środka dowodowego dotyczącego kryterium oceny ofert. Kryterium „Jakość usługi” będzie oceniania na podstawie posiadania przez Wykonawcę certyfikatu/zaświadczenia wdrożenia normy ISO 27001. W przypadku spełniania przez Wykonawcę dodatkowego kryterium Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą certyfikatu/zaświadczenia potwierdzającego wdrożenie normy ISO 27001.
2) Powyższy dokument:
a) składa się w formie elektronicznej, jeżeli został wystawiony jako dokument elektroniczny, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U z 2020, poz. 345 ze zm.) lub
b) jeżeli został wydany w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
Przedmiotowy środek dowodowy nie będzie podlegał uzupełnieniu.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty należy dołączyć:
a) formularz asortymentowo – cenowy stanowiący załącznik nr 2 do SWZ,
b) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ,
c) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ,
d) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, na które powołuje się Wykonawca, celem spełnienia warunków udziału w postępowaniu (jeżeli dotyczy),
e) oświadczenie, zgodne z art. 117 ust 4 ustawy Pzp (dot. Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) wskazujące, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (oświadczenie wg wzoru Wykonawcy) – jeżeli dotyczy
f) przedmiotowe środki dowodowe - jeżeli dotyczy
g) pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
h) pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

Spełnianie warunków udziału przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, konsorcjum.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, konsorcjum Wykonawców dokumenty wymienione w pkt 3 c-d składa ten Wykonawca, członek konsorcjum, który wykazuje spełnienie odpowiedniego warunku udziału w postępowaniu. Oznacza to, że Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, konsorcjum Wykonawców, wykazują spełnienie warunków:
 przez jednego Wykonawcę – wykaz realizowanych dostaw, wykaz osób, polisa ubezpieczeniowa,
lub
 przez poszczególnych Wykonawców: np. jeden Wykonawca potwierdza spełnieni warunku wykazem dostaw, inni Wykonawcy potwierdzają spełnienie warunku w zakresie posiadanych osób celem realizacji zamówienia oraz posiadanie odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej
Warunek dotyczący uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia, o których mowa w rozdz. VI, pkt 1 ppkt 3b, oraz zrealizuje usługi, do których te uprawnienia są wymagane.
Ponadto, zgodnie z art. 117 ust 4 ustawy Pzp, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (oświadczenie wg wzoru Wykonawcy).

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Stosownie do treści art. 455 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia określonego w § 4 ust. 6 umowy w następujących przypadkach:
a) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług,
b) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2020 r. poz. 2207)
c) w przypadku zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1342 oraz z 2022 r. poz. 1079),
jeżeli zmiany określone w ppkt a), b), c), d) będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
2. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt. a) niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy
w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych zmiany stawki podatku od towarów
i usług oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy.
3. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt. b) niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po wejściu w życie przepisów zmieniających wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia należnego Wykonawcy po zmianie Umowy,
w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia a wpływem zmiany minimalnego wynagrodzenia
za pracę na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek powinien obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku
z podwyższeniem wysokości płacy minimalnej. Zamawiający oświadcza, iż nie będzie akceptował kosztów wynikających z podwyższenia wynagrodzeń pracownikom Wykonawcy, które nie są konieczne w celu ich dostosowania do wysokości minimalnego wynagrodzenia
za pracę, w szczególności koszty podwyższenia wynagrodzenia w kwocie przewyższającej wysokość płacy minimalnej.
4. W sytuacji wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 1 pkt c) niniejszego paragrafu Wykonawca jest uprawniony złożyć Zamawiającemu pisemny wniosek o zmianę Umowy w zakresie płatności wynikających z faktur wystawionych po zmianie zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości składki
na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i wskazanie podstaw prawnych oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie Umowy, w szczególności Wykonawca zobowiązuje się wykazać związek pomiędzy wnioskowaną kwotą podwyższenia wynagrodzenia
a wpływem zmiany zasad, o których mowa w ust. 1 pkt. c) niniejszego paragrafu na kalkulację wynagrodzenia. Wniosek może obejmować jedynie dodatkowe koszty realizacji Umowy, które Wykonawca obowiązkowo ponosi w związku ze zmianą zasad, o których mowa w ust. 1 pkt. c) niniejszego paragrafu. (...)
Pozostałe zapisy zawarto w projektowanym wzorze umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-28 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://szpitalpsychiatrycznywegorzewo.logintrade.net/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-28 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

A) 1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy zakupowej.
2. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej w formacie danych: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Oznacza to, że do przygotowania oferty konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu osobistego lub podpisu zaufanego.
3. W celu dołączenia więcej niż jednego pliku, wykonawca powinien przeciągnąć wszystkie pliki jednocześnie do okienka „Załączniki”. Pliki dodawane jeden po drugim będą się zastępować. Jeśli oferta składa się z większej liczby plików, prosimy załączyć na Platformie Zakupowej folder skompresowany (np. .zip .7Z). Załączenie plików w folderze skompresowanym będzie również skutkowało prawidłowym złożeniem oferty w przetargu.
4. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na Platformie zakupowej.

B) Dodatkowe wykluczenie wykonawcy wynikające z poniżej wskazanej ustawy Zgodnie z art. 1 pkt 3 ustawy w celu przeciwdziałania wspieraniu agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę rozpoczętej w dniu 24 lutego 2022 r., wobec osób i podmiotów wpisanych na listę, o której mowa w art. 2 ustawy, stosuje się sankcje polegające m.in. na wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
1. wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o
zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
2. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w
wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
3. wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.

C) Zamawiający, działając zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osoby wykonującej czynności związane z pobraniem materiału do badania.

A-C) Pozostałe informacje zawarto w SWZ.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.