eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Z³otów¦wiadczenie kompleksowej us³ugi pralniczej przez okres 24 miesiêcy



Og³oszenie z dnia 2024-09-18

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie kompleksowej us³ugi pralniczej przez okres 24 miesiêcy

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Szpital Powiatowy im. Alfreda Soko³owskiego w Z³otowie

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000300009

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Szpitalna 28

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Z³otów

1.5.3.) Kod pocztowy: 77-400

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL411 - Pilski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szpital.zlotow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: szpital.zlotow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie kompleksowej us³ugi pralniczej przez okres 24 miesiêcy

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-cd7287e7-2103-4911-b8d5-d53ea2878b8e

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00505870

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00230478/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.3 ¦wiadczenie kompleksowej us³ugi pralniczej

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/984023

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/transakcja/984023

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: postêpowanie jest prowadzone w jêzyku polskim w formie elektronicznej, za po¶rednictwem Platformy zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_zlotow . Komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym a Wykonawc±, w tym wszelkie o¶wiadczenia,
wnioski zawiadomienia oraz informacje, przekazywane s± w formie elektronicznej za po¶rednictwem Platformy i formularza „Wy¶lij
wiadomo¶æ”: https://platformazakupowa.pl/pn/szpital_zlotow na stronie danego postêpowania. Za datê przekazania (wp³ywu)
o¶wiadczeñ wniosków, zawiadomieñ oraz informacji przyjmujê siê datê ich przes³ania za po¶rednictwem Platformy poprzez klikniêcie
przycisku „wy¶lij” wiadomo¶ci”, po którym pojawi siê komunikat, ¿e wiadomo¶ci zosta³a wys³ana do Zamawiaj±cego. Wykonawca
mo¿e zwróciæ siê do Zamawiaj±cego o wyja¶nienie tre¶ci specyfikacji za po¶rednictwem udostêpnionego kana³u. Wyja¶nienia tre¶ci
specyfikacji oraz jej ewentualne zmiany bêd± dokonywane zgodnie z art. 284 ustawy p.z.p. Tre¶æ pytañ (bez ujawniania ¼ród³a
zapytania) wraz z wyja¶nieniami, b±d¼ informacje o dokonaniu zmiany specyfikacji, Zamawiaj±cy bêdzie zamieszcza³ na Platformie

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Szpital Powiatowy im. Alfreda Soko³owskiego w Z³otowie, ul. Szpitalna 28, 77-400 Z³otów;
2) administrator wyznaczy³ Inspektora Danych Osobowych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@szpital.zlotow.pl,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 74 ustawy P. Z.P.
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P. Z.P., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± PZP oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 19/ZP/2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: ¦wiadczenie kompleksowej us³ugi pralniczej przez okres 24 miesiêcy.
Szacunkowa ilo¶æ prania w okresie obowi±zywania umowy wynosi oko³o: 4200 kg / 1 miesi±c co stanowi 100 800 kg przez okres 24 miesiêcy.
Zamawiaj±cy okre¶la szacunkow± ilo¶æ prania bielizny szpitalnej do zrealizowania w skali jednego miesi±ca (podane ilo¶ci s± ilo¶ciami szacunkowymi, Zamawiaj±cy nie gwarantuje wykonania podanej szacunkowej ilo¶ci kilogramów prania).
Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zamówienia zawieraj± za³±czniki do SWZ:
- nr 2 – opis przedmiotu zamówienia,
- nr 4 – projektowane postanowienia umowy.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 98310000-9 - Us³ugi prania i czyszczenia na sucho

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

98311000-6 - Us³ugi odbierania prania

98315000-4 - Us³ugi prasowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji, o którym mowa w art. 441 ust. 1 ustawy Pzp. Prawo opcji wynosi 20% co zwiêksza ilo¶æ prania bielizny do maksymalnie 120 960 kg prania w okresie obowi±zywania umowy.
Wielko¶æ zmiany w ramach „prawa opcji” okre¶la siê na poziomie 20% licz±c od zamówienia podstawowego, którym jest ³±czna ilo¶æ kilogramów w okresie 24 miesiêcy (dotyczy zwiêkszenia ilo¶ci kilogramów prania). Zamawiaj±cy zastrzega sobie, ¿e zamówienie okre¶lone jako „prawo opcji” dla ilo¶ci kilogramów prania w ramach umowy jest uprawnieniem Zamawiaj±cego, a nie zobowi±zaniem Wykonanie przedmiotu umowy w ramach prawa opcji uzale¿nione jest od faktycznych potrzeb Zamawiaj±cego wynikaj±cych ze zmiennej liczby stanu pacjentów. Brak wykonania przedmiotu zamówienia w ramach prawa opcji nie rodzi ¿adnych roszczeñ ze strony Wykonawcy. Opcja uruchamiana jest poprzez z³o¿enie Wykonawcy stosownego zawiadomienia (drog± elektroniczn± poprzez wiadomo¶æ e-mail na adres poczty elektronicznej

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiaj±cy bêdzie siê kierowa³ nastêpuj±cymi kryteriami oceny ofert:
1) Kryterium nr 1 - Cena brutto oferty (C) – waga kryterium 60 %;
2) Kryterium nr 2 – Czas wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej (R) – waga kryterium 40 %.
2. Zasady oceny ofert w poszczególnych kryteriach
Oferty zostan± ocenione za pomoc± systemu punktowego.
Ad. 1) Cena brutto oferty (C) – waga kryterium 60 %
W kryterium „Cena brutto oferty” maksymaln± liczbê punktów, tj. 60 punktów (1% = 1 pkt) otrzyma oferta z najni¿sz± cen± brutto, natomiast pozosta³e oferty otrzymaj± punkty wynikaj±ce z przeliczeñ arytmetycznych, zgodnie z poni¿szym wzorem:
C = (Cmin/Cob ) x 100 x 0,60
Gdzie:
C – cena brutto oferty,
Cmin - najni¿sza cena spo¶ród wszystkich ofert niepodlegaj±cych odrzuceniu,
Cob - cena oferty badanej.
a) podstaw± przyznania punktów w kryterium „cena” bêdzie cena ofertowa brutto podana przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym.
b) cena ofertowa brutto musi uwzglêdniaæ wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w zwi±zku z realizacj± przedmiotu zamówienia.
Ad. 2) Czas wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej (R) – waga kryterium 40 %
Oferty zostan± ocenione za pomoc± systemu punktowego.
W kryterium „Czas wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej” maksymaln± liczbê punktów, tj. 40 punktów (1% = 1 pkt) otrzyma oferta, która zaoferuje najkrótszy czas reperacji bielizny uszkodzonej (punkty zostan± przyznane zgodnie z poni¿sz± tabel±):

Lp. Czas wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej (liczony w dniach roboczych, od dnia przekazania bielizny przeznaczonej do reperacji do pralni Wykonawcy) Liczba punktów do uzyskania
1 do 4 dni 40 pkt
2 do 5 dni 20 pkt
3 do 6 dni 10 pkt
4 do 7 dni 0 pkt
Maksymalny czas reperacji bielizny uszkodzonej mo¿e wynie¶æ 7 dni roboczych, liczony od dnia przekazania bielizny do pralni Wykonawcy.
Uwaga:
Wykonawca zobowi±zany jest do podania w Formularzu ofertowym oferowanego czasu wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej.
Podstaw± przyznania punktów w kryterium „Czas wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej" bêdzie czas podany przez Wykonawcê w Formularzu Ofertowym, stanowi±cym Za³±cznik nr 1 do SWZ. Okre¶lenie przez Wykonawcê czasu reperacji w wiêcej ni¿ jednym przedziale lub brak wskazania go w ogóle spowoduje przyjêcie przez Zamawiaj±cego domniemania, i¿ Wykonawca zaoferowa³ maksymalny, tj. 7 dniowy czas reperacji. Okre¶lenie czasu reperacji na poziomie ni¿szym ni¿ 4 dni spowoduje przyjêcie do kryteriów oceny ofert warto¶ci 4 dni, ale do umowy zostanie wpisany rzeczywisty czas reperacji deklarowany przez Wykonawcê.
3. Ocena oferty: Suma punktów za kryterium nr 1) i 2) „S” obliczana wg poni¿szego wzoru:
S = C + R
gdzie:
S - ca³kowita liczba punktów;
C – punkty uzyskane w kryterium „Cena brutto oferty”
R - punkty uzyskane w kryterium „Czas wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej”
4. Maksymalna ilo¶æ punktów, jak± Wykonawca mo¿e uzyskaæ w wyniku oceny wed³ug w/w kryteriów wynosi 100 punktów. Za najkorzystniejsz± zostanie uznana oferta, która otrzyma najwy¿sz± liczbê punktów. Pozosta³ym ofertom, wype³niaj±cym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza (proporcjonalnie mniejsza) liczba punktów. Wynik bêdzie traktowany jako warto¶æ punktowa oferty. Punktacja przyznawana ofertom bêdzie liczona z dok³adno¶ci± do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami arytmetyki lub z wiêksz± dok³adno¶ci±, je¶li bêdzie to konieczne.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania us³ugi reperacji bielizny uszkodzonej

4.3.6.) Waga: 40,00

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
Zamawiaj±cy uzna powy¿szy warunek za spe³niony, je¿eli Wykonawca wyka¿e (przedstawi):
a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, ¿e wykona³ nale¿ycie co najmniej dwa ¶wiadczenia polegaj±ce na kompleksowej us³udze prania bielizny szpitalnej o warto¶ci minimum 500 000,00 z³ ka¿da us³uga, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy, co potwierdzi odpowiednim wykazem zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SWZ.
b) dysponuje pralni± spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w: Wytycznych Ministra Zdrowia w zakresie wymogów prawid³owego funkcjonowania pralni dla podmiotów ¶wiadcz±cych us³ugi pralnicze na rzecz podmiotów ¶wiadcz±cych us³ugi lecznicze (szpitali) z dnia 09 listopada 2022 r.; Rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2020 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz. U. z 2000 nr 40, poz. 469); Przepisach o charakterze sanitarnohigienicznym, szczególnie przepis art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka¿eñ i chorób zaka¼nych u ludzi (Dz. U. 2024 poz. 924 t.j.), oraz posiada wdro¿ony i certyfikowany system zarz±dzania jako¶ci± RABC system kontroli ska¿enia biologicznego w zakresie us³ugi prania, dezynfekcji oraz wynajmu bielizny, odzie¿y i ob³o¿eñ operacyjnych zgodny z polsk± norm± PN-EN 14065 lub norm± równowa¿n±, co potwierdzi odpowiednim o¶wiadczeniem zgodnie z za³±cznikiem nr 5a do SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) o¶wiadczenie o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postêpowania – zgodnie z za³±cznikiem nr 3 do SWZ;
2) o¶wiadczenie wykonawcy potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia z postêpowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (t.j. Dz. U. 2024, poz. 507) – stanowi±ce za³±cznik nr 3a do SWZ
3) o¶wiadczenie wykonawcy, o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez Zamawiaj±cego, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy p.z.p oraz w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego – za³±cznik nr 6 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: a) Wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, ¿e wykona³ nale¿ycie co najmniej dwa ¶wiadczenia polegaj±ce na kompleksowej us³udze prania bielizny szpitalnej o warto¶ci minimum 500 000,00 z³ ka¿da us³uga, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie wykonawcy; w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy, co potwierdzi odpowiednim wykazem zgodnie z za³±cznikiem nr 5 do SWZ.
b) O¶wiadczenie Wykonawcy o dysponowaniu pralni± spe³niaj±c± wymagania okre¶lone w: Wytycznych Ministra Zdrowia w zakresie wymogów prawid³owego funkcjonowania pralni dla podmiotów ¶wiadcz±cych us³ugi pralnicze na rzecz podmiotów ¶wiadcz±cych us³ugi lecznicze (szpitali) z dnia 09 listopada 2022 r.; Rozporz±dzeniu Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2020 r. w sprawie bezpieczeñstwa i higieny pracy w pralniach i farbiarniach (Dz.U. z 2000 nr 40, poz. 469); Przepisach o charakterze sanitarnohigienicznym, szczególnie przepis art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zaka¿eñ i chorób zaka¼nych u ludzi (Dz. U. 2024 poz. 924 t.j.), oraz posiada wdro¿ony i certyfikowany system zarz±dzania jako¶ci± RABC system kontroli ska¿enia biologicznego w zakresie us³ugi prania, dezynfekcji oraz wynajmu bielizny, odzie¿y i ob³o¿eñ operacyjnych zgodny z polsk± norm± PN-EN 14065 lub norm± równowa¿n±, co potwierdzi odpowiednim o¶wiadczeniem zgodnie z za³±cznikiem nr 5a do SWZ.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

- dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pe³nomocnictwa (je¿eli dotyczy),
- zobowi±zanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XII ust. 3 SWZ (je¿eli dotyczy) - za³±cznik nr 7 do SWZ,
- o¶wiadczenie dla wykonawców wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia, o którym mowa w Rozdziale XIII ust. 3 (je¿eli dotyczy) – wzór stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ,
- dowód wniesienia wadium (w przypadku wadium z³o¿onego w formie porêczeñ lub gwarancji),

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Wykonawca zobowi±zany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysoko¶ci: 3000,00 z³ (s³ownie: trzy tysi±ce z³otych i 00/100).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na rachunek bankowy Zamawiaj±cego w Banku SBL Z³otów, nr rachunku: 67 8941 0006 0017 7904 20 0000 10 z dopiskiem „Wadium – nr postêpowania: 19/ZP/2024”.
UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniê¿nej zostanie przyjêty termin uznania rachunku Zamawiaj±cego.
5. Wadium wnoszone w formie porêczeñ lub gwarancji musi byæ z³o¿one jako orygina³ gwarancji lub porêczenia w postaci elektronicznej i spe³niaæ co najmniej poni¿sze wymagania:
1) musi obejmowaæ odpowiedzialno¶æ za wszystkie przypadki powoduj±ce utratê wadium przez Wykonawcê okre¶lone w ustawie p.z.p.
2) z jej tre¶ci powinno jednoznacznej wynikaæ zobowi±zanie gwaranta do zap³aty ca³ej kwoty wadium;
3) powinno byæ nieodwo³alne i bezwarunkowe oraz p³atne na pierwsze ¿±danie;
4) termin obowi±zywania porêczenia lub gwarancji nie mo¿e byæ krótszy ni¿ termin zwi±zania ofert± (z zastrze¿eniem, i¿ pierwszym dniem zwi±zania ofert± jest dzieñ sk³adania ofert);
5) w tre¶ci porêczenia lub gwarancji powinna znale¼æ siê nazwa oraz numer przedmiotowego postêpowania;
6) beneficjentem porêczenia lub gwarancji jest: Szpital Powiatowy im. A. Soko³owskiego w Z³otowie.
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiaj±cy wymaga aby porêczenie lub gwarancja obejmowa³a sw± tre¶ci± (tj. zobowi±zanych z tytu³u porêczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia lub aby z jej tre¶ci wynika³o, ¿e zabezpiecza ofertê Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
8) musi zostaæ z³o¿one w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcê porêczenia lub gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniê¿nej - zaleca siê, by dowód dokonania przelewu zosta³ do³±czony do oferty;
2) porêczeñ lub gwarancji - wymaga siê, by orygina³ dokumentu zosta³ z³o¿ony wraz z ofert±.
7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawid³owy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do up³ywu terminu zwi±zania ofert± lub z³o¿y wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona .
Zasady zwrotu oraz okoliczno¶ci zatrzymania wadium okre¶la art. 98 p.z.p

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo winno byæ za³±czone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, o¶wiadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, sk³ada ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. Wzór o¶wiadczenia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ.
4. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian Umowy w stosunku do tre¶ci oferty.
2. Wprowadzenie do zawartej umowy nastêpuj±cych aneksów:
1) zmianê ceny w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego;
2) zmianê ceny w przypadku zmiany wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej,
3) zmianê ceny w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia spo³eczne lub ubezpieczenie zdrowotne;
4) zmianê ceny w przypadku zmiany zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcê.
Warunkiem wprowadzenia zmiany, powy¿szych jest potwierdzenie powstania okoliczno¶ci w formie opisowej i ich w³a¶ciwe umotywowanie.
3. W celu dokonania zmian zapisów umowy, o której mowa w ust. 2 wnioskowanych przez Wykonawcê, zobowi±zany jest on pisemnie wyst±piæ z propozycj± zmiany warunków umowy wraz z ich uzasadnieniem.
4. Dopuszczalne s± zmiany postanowieñ umowy w sytuacjach:
1) które wynikaj± ze zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli konieczne bêdzie dostosowanie postanowieñ umowy do nowego stanu prawnego.
2) gdy ze wzglêdów organizacyjnych lub technicznych le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego, nie by³o mo¿liwe przyst±pienie do wykonania lub kontynuowanie umowy, w terminie przewidzianym przez Zamawiaj±cego,
3) dopuszcza siê mo¿liwo¶æ zmniejszenia ilo¶ci przedmiotu umowy. Zamawiaj±cy gwarantuje realizacjê zamówienia na poziomie 80 % warto¶ci brutto umowy.
4) zmiany nie powoduj±ce zmiany wysoko¶ci wynagrodzenia wykonawcy oraz terminu realizacji zamówienia tj. w przypadku zaistnienia nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
a) zmiany danych podmiotów zawieraj±cych umowê
5) Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ wprowadzenia zmian w sposobie wykonywania (technologii) Przedmiotu Umowy, w przypadku, gdy wyst±pi co najmniej jedna z poni¿szych sytuacji:
a) konieczno¶ci zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ ni¿ okre¶lonych w umowie w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem Przedmiotu Umowy albo narusza³o obowi±zuj±ce przepisy prawa;
b) konieczno¶ci zrealizowania Przedmiotu Umowy przy zastosowaniu innych rozwi±zañ albo innymi ¶rodkami ze wzglêdu na zmiany obowi±zuj±cego prawa;
c) pojawienie siê nowszych technologii wykonania przedmiotu umowy gwarantuj±cych co najmniej taki sam standard wykonania Przedmiotu Umowy lub obni¿enie kosztów realizacji Przedmiotu Umowy;
d) zmiany prawa lub obowi±zuj±cych norm lub decyzji administracyjnych maj±cych wp³yw na zakres lub sposób realizacji Przedmiotu Umowy,
W zwi±zku z art. 439 ustawy Pzp Strony przewiduj± mo¿liwo¶æ zmiany wynagrodzenia umownego, zarówno obni¿enia jak i podwy¿szenia, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia. Zmiana cen materia³ów lub kosztów bêdzie nastêpowa³a w oparciu o wska¼nik cen towarów i us³ug konsumpcyjnych ogó³em – og³aszanych w komunikacie Prezesa GUS w Dzienniku Urzêdowym Rzeczpospolitej Polskiej „Monitor Polski”. Strona bêdzie uprawniona do z³o¿enia wniosku waloryzacyjnego w przypadku gdy ró¿nica poziomu wska¼nika GUS dla cen materia³ów lub kosztów okre¶lonych w umowie (z dnia zawarcia umowy) w stosunku do cen z dnia ustalenia waloryzacji (z³o¿enia wniosku waloryzacyjnego) wyniesie powy¿ej 3 pkt procentowych.
Maksymalna wysoko¶æ zmiany wynagrodzenia objêtego umow± jak± dopuszcza Zamawiaj±cy w efekcie zmian ww. wska¼nika wynosi 6% warto¶ci brutto wynagrodzenia Wykonawcy w ca³ym okresie jej realizacji. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê wynagrodzenia dopiero po up³ywie okresu 12 miesiêcy obowi±zywania umowy i nie czê¶ciej ni¿ raz na 12 miesiêcy.
Pozosta³e zmiany umowy zosta³y szczegó³owo opisane w za³±czniku nr 4 do SWZ - projektowane postanowienia umowy, w paragrafie 8.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-09-27 09:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/984023

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-09-27 09:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-10-26

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.