eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi £ysomice¦WIADCZENIE US£UGI PRZEWOZU UCZNIÓW NIEPE£NOSPRAWNYCH W ROKU 2023



Og³oszenie z dnia 2022-12-20


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦WIADCZENIE US£UGI PRZEWOZU UCZNIÓW NIEPE£NOSPRAWNYCH W ROKU 2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA £YSOMICE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118738

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Warszawska 8

1.5.2.) Miejscowo¶æ: £ysomice

1.5.3.) Kod pocztowy: 87-148

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruñski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@lysomice.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.lysomice.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦WIADCZENIE US£UGI PRZEWOZU UCZNIÓW NIEPE£NOSPRAWNYCH W ROKU 2023

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-924abe35-8064-11ed-94da-6ae0fe5e7159

2.5.) Numer og³oszenia: 2022/BZP 00507194

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2022-12-20

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2022/BZP 00017895/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.2 ¦WIADCZENIE US£UGI PRZEWOZU UCZNIÓW NIEPE£NOSPRAWNYCH W ROKU 2023

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: https://epuap.gov.pl/wps/portal

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: W postêpowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja miêdzy Zamawiaj±cym, a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu: miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ ,
ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej pod adresemprzetargi@lysomice.pl.
2. Zamawiaj±cy wyznacza nastêpuj±ce osoby do kontaktu z Wykonawcami:
- Pani± Elwirê Jarosz,
- Pani± Katarzynê Wilczyñsk± – Gliñsk±.
3. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadaæ konto na ePUAP.
Wykonawca posiadaj±cy konto na ePUAP ma dostêp do nastêpuj±cych formularzy: „Formularz do z³o¿enia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” oraz „Formularz do komunikacji”.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysy³ania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
o¶wiadczeñ oraz informacji przekazywanych przy ich u¿yciu opisane zosta³y w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania z elektronicznej platformy us³ug administracji publiczne (ePUAP).
5. Wykonawca przystêpuj±c do niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z
miniPortalu, okre¶lone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowi±zuje siê korzystaj±c z miniPortalu przestrzegaæ postanowieñ tego
regulaminu.
6. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz z³o¿enia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularz do komunikacji” wynosi 150 MB. 7. Za datê przekazania oferty, wniosków, zawiadomieñ, dokumentów elektronicznych, o¶wiadczeñ lub elektronicznych kopii
dokumentów lub o¶wiadczeñ oraz innych informacji, przyjmuje siê datê ich przekazania na ePUAP.
8. Zamawiaj±cy przekazuje link do postêpowania oraz ID postêpowania jako odrêbny plik, który zostanie opublikowany na stronie
internetowej prowadzonego postêpowania. Dane postêpowania mo¿na wyszukaæ równie¿ na Li¶cie wszystkich postêpowañ w
miniPortalu klikaj±c wcze¶niej opcjê „Dla Wykonawców” lub ze strony g³ównej z zak³adki Postêpowania.
9. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami w szczególno¶ci sk³adanie
o¶wiadczeñ, wniosków (nie dotyczy oferty i za³±czników do oferty), zawiadomieñ oraz przekazywanie informacji odbywa siê
elektronicznie za po¶rednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostêpnego na ePUAP oraz
udostêpnionego przez miniPortal. Korespondencja przes³ana za pomoc± tego formularza nie mo¿e byæ szyfrowana.
10. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiaj±cego, wykonawca winien pos³ugiwaæ siê numerem og³oszenia (BZP lub ID
postêpowania) oraz nr sprawy ZP.271.28.2022.
11. Zamawiaj±cy mo¿e równie¿ komunikowaæ siê z wykonawcami za pomoc± poczty elektronicznej, email: przetargi@lysomice.pl .
12. Dokumenty elektroniczne sk³adane s± przez wykonawcê za po¶rednictwem „Formularza do komunikacji” jako za³±czniki.
Zamawiaj±cy dopuszcza równie¿ mo¿liwo¶æ sk³adania dokumentów elektronicznych za pomoc± poczty elektronicznej, na adres
email: przetargi@lysomice.pl .
13. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków
dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
14. Zamawiaj±cy nie przewiduje sposobu komunikowania siê z wykonawcami w inny sposób ni¿ przy u¿yciu ¶rodków komunikacji
elektronicznej, wskazanych w SWZ. [...] Dalsze informacje w rozdziale 17 SWZ, w rozdziale 20 SWZ.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina £ysomice z siedzib± mieszcz±c± siê pod adresem: ul. Warszawska 8,
87-148 £ysomice, tel. 56 678 32 22 – reprezentowany przez Wójta Gminy £ysomice, zwanego dalej „Administratorem” lub
„Zamawiaj±cym”.
2. administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿e Pani/Pan skontaktowaæ siê pod adresem e-mali:
inspektor@cbi24.pl lub pisemnie, kieruj±c korespondencjê pod adres siedziby Administratora. 3. Pani/Pana dane osobowe bêd± przetwarzane w celu przeprowadzenia postêpowania o udzielenie zamówienia, ¦WIADCZENIE
US£UGI PRZEWOZU UCZNIÓW DO SZKÓ£ W FORMIE SPRZEDA¯Y BILETÓW MIESIÊCZNYCH W ROKU 2023.
4. Pani/Pana danych osobowe bêd± przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO – jako niezbêdne do wype³nienia obowi±zku
prawnego ci±¿±cego na Administratorze na mocy przepisów ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j.
Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z pó¼n. zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 305 ze
zm.) oraz innych przepisów prawa.
5. odbiorcami danych osobowych Wykonawcy bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania
w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z
pó¼n. zm.);
6. dane osobowe Wykonawcy bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ
publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z pó¼n. zm.), przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie
zamówienia, w sposób gwarantuj±cy jego nienaruszalno¶æ.
7. obowi±zek podania przez Wykonawcê danych osobowych bezpo¶rednio go dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym
w przepisach ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z pó¼n. zm.),
zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych
wynikaj± z ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z pó¼n. zm.);
8. w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
9. Wykonawca posiada:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych dotycz±cych Wykonawcy;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmian± wyniku postêpowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± z dnia 11 wrze¶nia 2019 r.
Prawo zamówieñ publicznych (t. j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 z pó¼n. zm.) oraz nie narusza integralno¶ci protoko³u oraz jego
za³±czników;
− na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, ¿e przetwarzanie jego
danych osobowych narusza przepisy RODO;
10. Wykonawcy nie przys³uguje:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
[...] Dalsze informacje w rozdziale 2 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.30.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie zadania pn.: „¦WIADCZENIE US£UGI PRZEWOZU UCZNIÓW NIEPE£NOSPRAWNYCH W ROKU 2023”
2. Szczegó³owy opis dotycz±cy przedmiotu zamówienia stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ
3. Wspólny S³ownik Zamówieñ (CPV):
G³ówny kod CPV:60100000-9:Us³ugi w zakresie transportu drogowego
Dodatkowe kody CPV:
60112000 6 : Us³ugi w zakresie publicznego transportu drogowego .

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 60100000-9 - Us³ugi w zakresie transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: W przedmiotowym postêpowaniu przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiaj±cy zastosuje nastêpuj±ce kryteria oceny ofert:
1- Cena (C) WAGA 60 pkt
2- Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w razie awarii (Z ) WAGA 4 0 pkt
2. Zamawiaj±cy dokona oceny z³o¿onych ofert, zgodnie z nastêpuj±cymi zasadami , przyjmuj±c ¿e 1% = 1 pkt :
1 -Kryterium "Cena ”
Punkty w tym kryterium zostan± przyznane na podstawie podanej przez Wykonawcê w ofercie ceny brutto wykonania zamówienia.
Ocena punktowa w ramach kryterium ceny zostanie dokonana zgodnie ze wzorem:
C = Cmin / C bad x 100pkt x 60 %
Gdzie:
C = liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium cena ca³kowita oferty
Cmin = najni¿sza cena ca³kowita spo¶ród badanych ofert,
Cbad = cena ca³kowita oferty badanej
2 - Kryterium "Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w razie awarii ” (Z)
Punkty w tym kryterium zostan± przyznane na podstawie o¶wiadczenia wskazanego w formularzu oferty dotycz±cego wskazanego
przez Wykonawcê czasu podstawienia pojazdu zastêpczego w razie awarii od zaistnienia awarii pojazdu ¶wiadcz±cego przewóz w
minutach), wg poni¿szego zestawienia:
Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w razie awarii - powy¿ej 60 minut- 0 pkt
Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w razie awarii - od 31 minut do 60 minut w³±cznie -20 pkt
Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w razie- awarii do 30 minut- 40 pkt
Wykonawca w powy¿szym kryterium mo¿e otrzymaæ maksymalnie 40 pkt.
3. Za ofertê najkorzystniejsz± zamówienia zostanie uznana ta oferta, która spe³nia wszystkie wymagania niniejszej specyfikacji oraz
otrzyma najwiêksz± ilo¶æ punktów po zsumowaniu liczby punktów uzyskanych we wskazanych wy¿ej kryteriach, zgodnie z
poni¿szym wzorem:
P = C + Z
Gdzie:
P- ca³kowita liczba punktów przyznana ofercie,
C- liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium Cena
Z- liczba punktów przyznanych badanej ofercie w kryterium Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w razie awarii
4. Je¿eli nie mo¿na wybraæ najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, ¿e dwie lub wiêcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych
kryteriów oceny ofert, zamawiaj±cy wybiera spo¶ród tych ofert ofertê, która otrzyma³a najwy¿sz± ocenê w kryterium o najwy¿szej
wadze.
5. Je¿eli oferty otrzyma³y tak± sam± ocenê w kryterium o najwy¿szej wadze, zamawiaj±cy wybiera ofertê z najni¿sz± cen±.
6. Je¿eli nie mo¿na dokonaæ wyboru oferty w sposób, o którym mowa powy¿ej, zamawiaj±cy wzywa wykonawców, którzy z³o¿yli te
oferty, do z³o¿enia w terminie okre¶lonym przez zamawiaj±cego ofert dodatkowych zawieraj±cych now± cenê.
7. Wykonawcy, sk³adaj±c oferty dodatkowe, nie mog± oferowaæ cen wy¿szych ni¿ zaoferowane w uprzednio z³o¿onych przez nich
ofertach.
8. Zamawiaj±cy udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejsz±. Je¿eli zamawiaj±cy nie bêdzie
prowadzi³ negocjacji, dokona wyboru najkorzystniejszej oferty spo¶ród niepodlegaj±cych odrzuceniu ofert.

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastêpczego w razie awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± siê ubiegaæ Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
– Zamawiaj±cy nie wyznacza warunku w tym zakresie;
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów:
- w celu potwierdzenia spe³nienia warunku Wykonawcy zobowi±zany jest wykazaæ, i¿:
a) posiada zezwolenie na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustaw± z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2201.);
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
– Zamawiaj±cy nie wyznacza warunku w tym zakresie; 4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
- w celu potwierdzenia spe³nienia warunku Wykonawcy zobowi±zany jest wykazaæ, i¿:
a) wykona³ lub wykonuje us³ugi, w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane, wraz z za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych, czy te us³ugi zosta³y
wykonane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a je¿eli wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wymagane jest wykonanie/wykonywanie jednej us³ugi w ramach jednego zamówienia (umowy) odpowiadaj±cej swoim rodzajem us³ugom stanowi±cym przedmiot zamówienia tj. wykonanie us³ugi przewozu uczniów do szkó³ o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 150 000,00 z³ brutto (sto piêædziesi±t tysiêcy z³otych).
b) dysponuje lub minimum trzema pojazdami przystosowanymi do przewozu osób niepe³nosprawnych:
- jeden (1) z co najmniej 15 miejscami siedz±cymi,
- dwa 2 ) z co najmniej 9 miejscami siedz±cymi,
2. W niniejszym postêpowaniu zamawiaj±cy nie okre¶la szczególnego, obiektywnie uzasadnionego, sposobu spe³niania przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia warunków udzia³u w postêpowaniu.
3. Do przeliczenia na PLN warto¶ci wskazanej w dokumentach z³o¿onych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w
postêpowaniu, wyra¿onej w walutach innych ni¿ PLN, zamawiaj±cy przyjmie ¶redni kurs publikowany przez Narodowy Bank
Polski z dnia wszczêcia postêpowania.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiaj±cy wymaga w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu, wykonawca z³o¿y zamiast podmiotowych ¶rodków dowodowych, o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.
1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia tak¿e o¶wiadczenie o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, w zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez
zamawiaj±cego - podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: Zamawiaj±cy wymaga od wykonawcy przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych tj.
− aktualny na dzieñ z³o¿enia wykaz us³ug w zakresie okre¶lonym w punkcie 14.1.4.a SWZ . Wzór wykazu us³ug stanowi za³±cznik nr 6 do SWZ .
− Uprawnienie na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób zgodnie z ustaw± z dnia 6 wrze¶nia
2001 r. o transporcie drogowym (t. j. Dz. U. 20 22 r. poz. 2201 .). W przypadku sk³adania oferty wspólnej ww. dokument sk³ada ka¿dy z Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±.
− wykaz pojazdów dostêpnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami wzór stanowi za³±cznik nr 9 do SWZ . Wykonawca w wykazie ma obowi±zek wskazaæ wykaz pojazdów potwierdzaj±cych spe³nianie warunku okre¶lonego w rozdziale 6 SWZ

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy wymaga wniesienia wadium w wysoko¶ci 1500,00 z ³ (s³ownie: tysi±c piêæset z³otych 00/100).
2. Wadium musi byæ wniesione przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymane nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).
4. Wadium wnoszone w pieni±dzu wp³aca siê przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiaj±cego:
35 9511 0000 2002 0032 0267 0003 Nicolaus Bank Spó³dzielczy w Toruniu o/£ysomice z dopiskiem WADIUM ZP.271.30.2022
5. Wadium wniesione w pieni±dzu zamawiaj±cy przechowuje na rachunku bankowym.
6. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
7. Je¿eli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub porêczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2 4 ustawy Pzp, wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
8. Wygenerowane elektronicznie potwierdzenie wykonania przelewu dokumentu sporz±dzonego na podstawie art. 7 ustawy
z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2021 r. , poz. 2439 ze zm.) uznane jest przez Zamawiaj±cego za orygina³;
9. Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz porêczenia z³o¿one jako zabezpieczenie wadium musz±
posiadaæ okres wa¿no¶ci nie krótszy ni¿ okres zwi±zania ofert±, (pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postêpowania)
oraz umo¿liwiaæ Zamawiaj±cemu otrzymanie okre¶lonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków i na jego pierwsze
wezwanie.
10. Brak wniesienia wadium na warunkach jak wy¿ej spowoduje odrzucenie oferty Wykonawcy z postêpowania (art. 226 ust.
1 pkt. 14 ustawy Pzp).
11. Zamawiaj±cy zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

13 WSPÓLNE UBIEGANIE SIÊ WYKONAWCÓW O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, Wykonawcy ustanawiaj±
pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postêpowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
a) o¶wiadczenia o których mowa w pkt. 16.1. SWZ sk³ada z ofert± ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o
zamówienie. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu w
zakresie, w jakim ka¿dy z wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 12.2 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy. O¶wiadczenie nale¿y z³o¿yæ wg wymogów za³±cznika nr 6 do SWZ.
c) zobowi±zani s± oni na wezwanie Zamawiaj±cego, z³o¿yæ podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 16.5.1
SWZ, przy czym podmiotowe ¶rodki dowodowe, o których mowa w pkt. 16.5.1 b SWZ sk³ada odpowiednio Wykonawca / Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-± spe³nienie warunku.
3. Je¿eli zosta³a wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy reguluj±cej wspó³pracê tych Wykonawców.
4. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj± roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia niezale¿nie od warto¶ci tej zmiany, zgodnie z art. 455 ust. 1 ustawy Pzp i w sytuacjach okre¶lonych w § 6 projektowanych postanowieñ umowy [za³±cznik nr 5 do SWZ]:
Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ wprowadzania zmiany umowy w stosunku do tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wyst±pienia którejkolwiek z nastêpuj±cych okoliczno¶ci:
1) w przypadku zmiany powszechnie obowi±zuj±cych przepisów prawa oraz zmian wysoko¶ci wynagrodzenia nale¿nego
Wykonawcy, w przypadku zmiany ceny materia³ów lub kosztów zwi±zanych z realizacj± zamówienia, tzw. klauzula
waloryzacyjna, o której mowa w § 7 umowy,
2) przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 1 ust. 1, mo¿e nast±piæ w przypadku wyst±pienia
okoliczno¶ci si³y wy¿szej, przez któr± nale¿y rozumieæ zdarzenia niezale¿ne od ¿adnej ze stron, zewnêtrzne, niemo¿liwe do
zapobie¿enia, które nast±pi³o po dniu wej¶cia w ¿ycie umowy, w szczególno¶ci: wojny, akty terroryzmu, klêski ¿ywio³owe,
strajki oraz akty w³adzy i administracji publicznej, przy czym przed³u¿enie terminu realizacji zamówienia nast±pi o liczbê dni,
odpowiadaj±c± okresowi wystêpowania okoliczno¶ci si³y wy¿szej,
3) w przypadku zmiany albo rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powo³ywa³ siê w celu wykazania
spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu Wykonawca jest obowi±zany wykazaæ Zamawiaj±cemu, i¿ proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spe³nia warunki udzia³u w postêpowaniu, w stopniu nie mniejszym ni¿
wymagany w trakcie postêpowania o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie w tym celu odpowiednich
dokumentów, potwierdzaj±cych spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu,
4) zmiany sposobu rozliczania Umowy lub dokonywania p³atno¶ci na rzecz Wykonawcy wskutek zaistnienia przyczyn
organizacyjnych lub finansowych le¿±cych po stronie Zamawiaj±cego,
5) wszelkie zmiany, które bêd± konieczne do zagwarantowania zgodno¶ci umowy z wchodz±cymi w ¿ycie po terminie
sk³adania ofert lub po zawarciu umowy przepisami prawa,
2. Nie stanowi zmiany istotnej umowy w rozumieniu art. 454 ustawy Pzp:
1) zmiana danych teleadresowych,
2) zmiana danych zwi±zanych z obs³ug± administracyjno-organizacyjn± Umowy;
3. Z wnioskiem o zmianê umowy mo¿e wyst±piæ zarówno Wykonawca, jaki Zamawiaj±cy.
4. Strona, która wystêpuje z propozycj± zmiany umowy, w oparciu o przedstawiony powy¿ej katalog zmian umowy
zobowi±zana jest do sporz±dzenia i uzasadnienia wniosku o tak± zmianê. Wszelkie zmiany umowy dla swej wa¿no¶ci
wymagaj± formy pisemnej w postaci aneksu do umowy. 5. £±czna warto¶æ zmiany wynagrodzenia wynikaj±ca ze zmian umowy, o których mowa w §6 i §7 nie mo¿e przekroczyæ 15% warto¶ci wynagrodzenia, o którym mowa w § 2 ust.3.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2022-12-28 10:30

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem „Formularza do zu³o¿enia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostêpnego na ePUAP i udostêpnionego równie¿ na miniPortal.[...] Dalsze informacje w rozdziale 21 SWZ

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-28 10:45

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2023-01-25

8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców zapraszanych do negocjacji ofert: Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ ograniczenia liczby wykonawców których zaprosi do negocjacji stosuj±c
kryteria oceny ofert opisane w Rozdziale 24 SWZ.

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Zamawiaj±cy nie dokonuje podzia³u zamówienia na czê¶ci. Tym samym zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert
czê¶ciowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
Powody niedokonania podzia³u: Zamówienie nie zosta³o podzielone na czê¶ci z nastêpuj±cych wzglêdów:
a) Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie us³ugi: ¶wiadczenie us³ugi przewozu uczniów do szkó³ w formie sprzeda¿y
biletów miesiêcznych.
b) Rozdzielenie us³ugi grozi³oby niedaj±cymi siê wyeliminowaæ problemami organizacyjnymi zwi±zanymi z
odpowiedzialno¶ci± za poszczególne elementy us³ug wykonywanych przez ró¿nych Wykonawców.
c) Przy tego typu us³ugach wykonywanych przez ró¿nych Wykonawców nie mo¿liwe by³oby jednoznaczne okre¶lenie zasad
odpowiedzialno¶ci OC.
d) Wykonawcy powielaliby koszty po¶rednie prac, co wp³ywa³oby na koszty zamówienia.
e) Ka¿dy z Wykonawców w cenê wliczy³by odrêbne koszty polisy OC, co zwiêkszy³oby poziom wydatków Zamawiaj±cego.
Reasumuj±c, Zamawiaj±cy nie dokona³ podzia³u zamówienia na czê¶ci ze wzglêdu na to, ¿e podzia³ taki grozi³by
nadmiernymi trudno¶ciami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania
dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególne czê¶ci zamówienia mog³aby powa¿nie zagroziæ w³a¶ciwemu
wykonaniu zamówienia. Niedokonanie podzia³u zamówienia podyktowane by³o zatem wzglêdami technicznymi,
organizacyjnym oraz charakterem przedmiotu zamówienia. Zastosowany ewentualnie podzia³ zamówienia na czê¶ci nie
zwiêkszy³by konkurencyjno¶ci w sektorze ma³ych i ¶rednich przedsiêbiorstw –zakres zamówienia jest zakresem typowym,
umo¿liwiaj±cym z³o¿enie oferty wykonawcom z grupy ma³ych lub ¶rednich przedsiêbiorstw. Zgodnie z tre¶ci± motywu 78
dyrektywy, Instytucja zamawiaj±ca powinna mieæ obowi±zek rozwa¿enia celowo¶ci podzia³u zamówieñ na czê¶ci,
jednocze¶nie zachowuj±c swobodê autonomicznego podejmowania decyzji na ka¿dej podstawie, jak± uzna za stosown±,
nie podlegaj±c nadzorowi administracyjnemu ani s±dowemu.
2. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert wariantowych.
3. Rozliczenia z Wykonawc± dokonywane bêd± w walucie polskiej.
4. Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
5. Zamawiaj±cy nie przewiduje udzielania zamówieñ na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.