Ogłoszenie z dnia 2023-11-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00452395/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-19
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wylesienie pod drogę ekspresową S19 w Nadleśnictwie Dukla w roku 2023
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Nadleśnictwo Dukla
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 370014604
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Popardy 44
1.5.2.) Miejscowość: Równe
1.5.3.) Kod pocztowy: 38-451
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL821 - Krośnieński
1.5.7.) Numer telefonu: 134373950
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dukla@krosno.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dukla.krosno.lasy.gov.pl/witamy
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dukla/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Gospodarka leśna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wylesienie pod drogę ekspresową S19 w Nadleśnictwie Dukla w roku 20232.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f2d2823-6e59-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00507305
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00452395
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: SA.270.18.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 133554,46 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672 – „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu
pozyskania i zrywki drewna. Są to prace związane z wycinką drzew i krzewów na terenie, na którym będzie
realizowana inwestycja drogowa p.n.:
„Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła Miejsce
Piastowe (bez węzła) do węzła Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,1 km”.
Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków
Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
publicznych oraz decyzji o zezwoleniu na realizację budowy drogi ekspresowej S19 („decyzja ZRID”).
Termin wykonania zamówienia: 1 miesiąc liczony od daty udzielenia zamówienia
(zawarcia umowy).
1) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny
Nadleśnictwa Dukla - teren leśnictwa Franków;
2) Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się
odbywała na obszarze przeznaczonym pod budowę drogi ekspresowej S19 w
obrębach ewidencyjnych Zboiska i Dukla w Gminie Dukla. Pas wycinki
drzew został wyznaczony w terenie drewnianymi palikami - lokalizacja wg
załącznika mapowego. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac
wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy zostanie określona w Zleceniu.
3) Z uwagi na warunki terenowe wykorzystanie maszyn wielooperacyjnych w
niesprzyjających warunkach pogodowych może mieć ograniczone
zastosowanie. Ocena sytuacji w terenie prowadzenia prac należy do
Wykonawcy. Zamawiający nie ogranicza możliwości stosowania ciężkiego
sprzętu. Zamawiający zastrzega, że wykorzystanie ciężkiego sprzętu nie może
prowadzić do zniszczeń w otaczającym drzewostanie co dotyczy zarówno
samego drzewostanu jak i infrastruktury, np. szlaków zrywkowych, dróg,
placów składowych itp. W razie wystąpienia takich szkód Wykonawca jest
zobowiązany naprawić je własnym staraniem i na własny koszt przywracając
stan pierwotny lub dokonać zapłaty równowartości rynkowej tego rodzaju prac;
4.5.3.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211200-4 - Transport dłużyc na terenie lasów
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77230000-1 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
4.5.5.) Wartość części: 19354,32 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są usługi z zakresu gospodarki leśnej zgodnie z określeniem w art. 6 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 28września 1991 r. o lasach (tekst jedn.: Dz. U. z 2022 r. poz. 672 – „Ustawa o lasach”) obejmujące prace z zakresu
pozyskania i zrywki drewna. Są to prace związane z wycinką drzew i krzewów na terenie, na którym będzie
realizowana inwestycja drogowa p.n.:
„Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Dukla (bez węzła) - Barwinek (granica państwa) długości około 18,2 km”. Przedmiot zamówienia będzie realizowany w celu realizacji obowiązków
Zamawiającego określonych w art. 20b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o
szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg
publicznych (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 162) oraz decyzji o środowiskowych
uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia;
1) Miejscem realizacji przedmiotu zamówienia będzie obszar administracyjny
Nadleśnictwa Dukla - teren leśnictwa Folusz;
2) Realizacja prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia będzie się
odbywała na obszarze przeznaczonym pod budowę drogi ekspresowej S19 w
obrębie ewidencyjnym Trzciana w Gminie Dukla. Pas wycinki
drzew został wyznaczony w terenie drewnianymi palikami - lokalizacja wg
załącznika mapowego. Lokalizacja (adres leśny) poszczególnych prac
wchodzących w zakres Przedmiotu Umowy zostanie określona w Zleceniu.
3) Z uwagi na warunki terenowe wykorzystanie maszyn wielooperacyjnych w
niesprzyjających warunkach pogodowych może mieć ograniczone
zastosowanie. Ocena sytuacji w terenie prowadzenia prac należy do
Wykonawcy. Zamawiający nie ogranicza możliwości stosowania ciężkiego
sprzętu. Zamawiający zastrzega, że wykorzystanie ciężkiego sprzętu nie może
prowadzić do zniszczeń w otaczającym drzewostanie co dotyczy zarówno
samego drzewostanu jak i infrastruktury, np. szlaków zrywkowych, dróg,
placów składowych itp. W razie wystąpienia takich szkód Wykonawca jest
zobowiązany naprawić je własnym staraniem i na własny koszt przywracając
stan pierwotny lub dokonać zapłaty równowartości rynkowej tego rodzaju prac;
4.5.3.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77210000-5 - Usługi pozyskiwania drewna
77211100-3 - Usługi cięcia drewna
77211200-4 - Transport dłużyc na terenie lasów
77211400-6 - Usługi wycinania drzew
77230000-1 - Usługi doraźne dotyczące leśnictwa
77231000-8 - Usługi gospodarki leśnej
4.5.5.) Wartość części: 114200,14 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne i prawne
Zamawiający Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Dukla prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Wylesienie pod drogę ekspresową S19 w Nadleśnictwie Dukla w roku 2023”, w trybie podstawowym, o którym mowa w art. 275 pkt 1) ustawy Pzp (tekst jedn.: Dz.U. z 2023 r. poz. 1605), w którym w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani Wykonawcy, a następnie Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę bez przeprowadzenia negocjacji.
W wyznaczonym terminie składania ofert na część zamówienia: Pakiet nr 01 - S19 Leśnictwo Franków wpłynęła jedna oferta złożona przez Wykonawcę:
Konsorcjum
1. Usługi Ogrodnicze Elitelas Sp. z o.o., Durdy 141, 39-450 Baranów Sandomierski
2. Elitelas Sp. z o.o., Durdy 141, 39-450 Baranów Sandomierski
Cena najkorzystniejszej oferty wynosi 108 515,52 zł brutto. Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi 23 805,81 zł brutto.
Zaoferowana przez Wykonawcę cena przekracza kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Zgodnie z przepisem art. 255 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych:
„Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli: (pkt 3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”. W niniejszym postępowaniu Zamawiający podjął decyzję, że nie będzie podwyższał kwoty jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W związku z powyższym zachodzi przesłanka do unieważnienia postępowania.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 108515,52 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 108515,52 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 136978,95 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 571160,34 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 136978,95 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Leśne Adam Rzeszutek
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8731286860
7.3.4) Miejscowość: Turza 17
7.3.5) Kod pocztowy: 33-167
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 136978,95 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa drogi powiatowej w m. Kaniów łączącej drogę powiatową nr 4441S ul. Nad Białką z drogą powiatową nr 4403S ul. Batalionów Chłopskich - etap I budowa mostu na rzece Biała wraz z dojazdami"
- "Budowa sieci ścieżek rowerowych na terenie powiatu Tucholskiego w celu kanalizacji ruchu turystycznego - etap I"
- "Usługa polegająca na pielęgnacji i konserwacji terenów zieleni Zamku Królewskiego na Wawelu - Państwowych Zbiorów Sztuki"
- Budowa ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy Jeziorem Goplana a węzłem Głębokie
- Budowa ul. Starczanowskiej wraz z ul. E Orzeszkowej w Murowanej Goślinie - Etap 1
- WYKONANIE UPROSZCZONYCH PLANÓW URZĄDZENIA LASÓW DLA LASÓW NIESTANOWIĄCYCH WŁASNOŚCI SKARBU PAŃSTWA NA TERENIE POWIATU CHOJNICKIEGO
więcej: Usługi leśnictwa »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.