eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi NamysłówZaciągnięcie w roku 2023 kredytu długoterminowego do kwoty 2.053.181,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2023-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zaciągnięcie w roku 2023 kredytu długoterminowego do kwoty 2.053.181,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Namysłów, reprezentowana przez Burmistrza Namysłowa

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531413159

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Stanisława Dubois 3

1.5.2.) Miejscowość: Namysłów

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-100

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@namyslow.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.namyslow.eu

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

www.bip.namyslow.eu; https://namyslow.ezamawiajacy.pl/app/login

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zaciągnięcie w roku 2023 kredytu długoterminowego do kwoty 2.053.181,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cdace61b-68df-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00507640

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00075012/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.16 Zaciągnięcie w 2023 roku kredytu długoterminowego do kwoty 2.053.181,00 zł, z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00442221

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.125.2023.KK

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest zaciągnięcie w 2023 roku kredytu długoterminowego do kwoty 2.053.181,00 zł.
2) Kredyt zostanie spłacony w terminie do 8 lat począwszy od 2024 roku.
3) Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia kredytu. 4) Zamawiający nie przewiduje dodatkowych opłat i prowizji z tytułu wydawania zaświadczeń, opinii oraz za ewentualne sporządzanie aneksów do umowy. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania całej kwoty kredytu. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 7) Zamawiający oświadcza, że nie posiada zaległości wobec Urzędu Skarbowego, ZUS, banków, firm leasingowych oraz innych instytucji finansowych, rządowych lub samorządowych oraz, że wszystkie zobowiązania są regulowane terminowo. 8) Wobec Zamawiającego nie toczą się postępowania egzekucyjne. 9) Zamawiający oświadcza, że zaciągnięte kredyty nie są objęte restrukturyzacją, oraz w ostatnim roku nie wystąpiło przeterminowanie w ich spłacie. (jako restrukturyzację traktuje się zmianę warunków kredytu lub zawarcie nowej umowy spowodowane pogorszeniem się sytuacji finansowej Zamawiającego, gdy nastąpiło opóźnienie
w spłacie powyżej 30 dni, a nowa umowa przewiduje wydłużenie terminu spłaty o co najmniej 90 dni, zmniejszenie oprocentowania, warunkową redukcję zadłużenia). 10) Zamawiający nie posiada wieloletnich transakcji, zdarzeń lub zobowiązań ujętych w wydatkach majątkowych wynikających z:
a) umów wsparcia udzielonych innym podmiotom, w tym zależnym od Zamawiającego, realizującym zadania z zakresu zadań własnych Zamawiającego lub umów powierzenia, rekompensat zawartych z tymi podmiotami (ujmuje się w kwocie planowanych kwot wsparcia, powierzenia, rekompensaty przypadających do zapłaty w okresie prognozy);
b) planu wniesienia dopłat do kapitału (funduszu) zakładowego innych podmiotów, w tym zależnych od Zamawiającego, a także oświadczenia i zobowiązania do wniesienia takich dopłat (ujmuje się kwotę planowanych dopłat do wniesienia do końca okresu objętego planem);
c) umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym (ujmuje się kwotę pozostająca do zapłaty w okresie prognozy); d) innych wieloletnich zobowiązań, które nie zostały wymienione wyżej oraz nie są ujęte w kwocie długu w wieloletniej prognozie finansowej (w kolumnach 6, 10.2 — 10.5) lub w sprawozdaniu budżetowym (Rb-Z część A i B). 11) umowa kredytu może zostać zawarta na wzorze obowiązującym u Wykonawcy z uwzględnieniem SWZ i oferty, po akceptacji przez Zamawiającego. 12) oprocentowanie zadłużenia wymagalnego/przeterminowanego będzie wynikać z regulaminu Wykonawcy. 13) Wykonawca pozyska opinie instytucji finansowych, w których Zamawiający ma zaciągnięte zobowiązania finansowe (jeżeli uzna, że są one potrzebne do udzielenia kredytu). 14) płatność odsetek następowała będzie w ostatnim dniu kwartału, w którym nastąpiła wypłata pierwszej transzy kredytu, w terminach określonych poniżej:
1. 31.12.2023 r., 2. 31.03.2024 r., 3. 30.06.2024 r., 4. 30.09.2024 r.,
5. 31.12.2024 r., 6. 31.03.2025 r., 7. 30.06.2025 r., 8. 30.09.2025 r.,
9. 31.12.2025 r., 10. 31.03.2026 r., 11. 30.06.2026 r., 12. 30.09.2026 r.,
13. 31.12.2026 r., 14. 31.03.2027 r., 15. 30.06.2027 r., 16. 30.09.2027 r.,
17. 31.12.2027 r., 18. 31.03.2028 r., 19. 30.06.2028 r., 20. 30.09.2028 r.,
21. 31.12.2028 r., 22. 31.03.2029 r., 23. 30.06.2029 r., 24. 30.09.2029 r.,
25. 31.12.2029 r., 26. 31.03.2030 r., 27. 30.06.2030 r., 28. 30.09.2030 r.,
29. 31.12.2030 r., 30. 31.03.2031 r., 31. 30.06.2031 r., 32. 30.09.2031 r.,
33. 31.12.2031 r. 15) Spłata kapitału następować będzie w ratach i okresach określonych poniżej: 34. 31.03.2024 r. – 12.500,00 zł, 35. 30.06.2024 r. – 12.500,00 zł, 36. 30.09.2024 r. – 12.500,00 zł, 37. 31.12.2024 r. – 12.500,00 zł, 38. 31.03.2025 r. – 30.000,00 zł, 39. 30.06.2025 r. – 30.000,00 zł,
40. 30.09.2025 r. – 30.000,00 zł, 41. 31.12.2025 r. – 30.000,00 zł,
42. 31.03.2026 r. – 30.000,00 zł, 43. 30.06.2026 r. – 30.000,00 zł,
44. 30.09.2026 r. – 30.000,00 zł, 45. 31.12.2026 r. – 30.000,00 zł,
46. 31.03.2027 r. – 40.787,50 zł, 47. 30.06.2027 r. – 40.787,50 zł,
48. 30.09.2027 r. – 40.787,50 zł, 49. 31.12.2027 r. – 40.787,50 zł,
50. 31.03.2028 r. – 75.000,00 zł, 51. 30.06.2028 r. – 75.000,00 zł,
52. 30.09.2028 r. – 75.000,00 zł, 53. 31.12.2028 r. – 75.000,00 zł,
54. 31.03.2029 r. – 125.000,00 zł, 55. 30.06.2029 r. – 125.000,00 zł,
56. 30.09.2029 r. – 125.000,00 zł, 57. 31.12.2029 r. – 125.000,00 zł,
58. 31.03.2030 r. – 50.000,00 zł, 59. 30.06.2030 r. – 50.000,00 zł,
60. 30.09.2030 r. – 50.000,00 zł, 61. 31.12.2030 r. – 50.000,00 zł,
62. 31.03.2031 r. – 150.000,00 zł, 63. 30.06.2031 r. – 150.000,00 zł,
64. 30.09.2031 r. – 150.000,00 zł, 65. 31.12.2031 r. – 150.031,00 zł.
16) Na wekslu własnym in blanco wraz z deklaracją wekslową oraz umowie kredytowej będzie złożona kontrasygnata Skarbnika.
17) Zamawiający zaakceptuje opis stawki WIBOR 3M zaproponowany przez bank, którego oferta zostanie wybrana (chodzi o wskazanie w umowie kredytowej dnia z którego notowanie zostanie uwzględnione do naliczania odsetek). 18) Oprocentowanie kredytu oparte będzie o zmienną stawkę WIBOR ustaloną na okres 3M z dnia 29.09.2023 roku, która wynosi 5,77% plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. Stawka WIBOR 3M – 5,77% z 29.09.2023 r. została przyjęta na potrzeby wyliczenia
ceny do porównania złożonych ofert. 19) Zamawiający nie zaciągnął nowych zobowiązań po 31.12.2022 r. 20) Zamawiający nie posiada wieloletnich zobowiązań wynikających z umów o poprawę efektywności energetycznej.
21) Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie aneksu do umowy, który ustali alternatywną stawkę bazową w przypadku podania do publicznej wiadomości informacji, że administrator zaprzestanie lub zaprzestał publikować stawkę bazową WIBOR. Sprawozdania, uchwały oraz opinie są dostępne na stronie internetowej BIP Namysłów www.bip.namyslow.eu.
Powody niedokonania podziału zamówienia na części: nadmierne trudności techniczne, nadmierne koszty wykonania zamówienia oraz trudności skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia, które mogłyby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 730779,24 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 730779,24 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 730779,24 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Gospodarstwa Krajowego

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON: 000017319 NIP: 525-00-12-372

7.3.3) Ulica: Al. Jerozolimskie 7

7.3.4) Miejscowość: Warszawa

7.3.5) Kod pocztowy: 00-955

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-21

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 730779,24 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2031-12-31

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.