eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ciep³owody"CIEP£OWODY - droga dojazdowa do gruntów rolnych"



Og³oszenie z dnia 2024-09-19

Og³oszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„CIEP£OWODY – droga dojazdowa do gruntów rolnych”

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: GMINA CIEP£OWODY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718432

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: ul. Kolejowa 3

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Ciep³owody

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-211

1.5.4.) Województwo: dolno¶l±skie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wa³brzyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cieplowody.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.cieplowody.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„CIEP£OWODY – droga dojazdowa do gruntów rolnych”

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-b85d4cc5-b139-49a6-86c8-d2948421d430

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00507741

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-19

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00000161/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.7 CIEP£OWODY droga dojazdowa do gruntów rolnych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b85d4cc5-b139-49a6-86c8-d2948421d430

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Komunikacja w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, w tym sk³adanie ofert,
wymiana
informacji oraz przekazywanie dokumentów lub o¶wiadczeñ miêdzy zamawiaj±cym a
wykonawc±, z uwzglêdnieniem wyj±tków okre¶lonych w ustawie odbywa siê przy u¿yciu
¶rodków komunikacji elektronicznej.
2. Komunikacja miêdzy zamawiaj±cym a wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e Zamówienia, która jest dostêpna pod
adresem https://ezamowienia.gov.pl
3. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezp³atne.
4. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegó³owe
informacje na temat zak³adania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy
e-Zamówienia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostêpny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zak³adce „Centrum Pomocy”.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Sposób komunikowania siê
zamawiaj±cego z wykonawcami (nie dotyczy sk³adania ofert)
1) Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert, odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem formularzy do
komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji”
odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi. Formularze do
komunikacji umo¿liwiaj±
równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj
za³±cznik”). W przypadku za³±czników, które s± zgodnie:
a) z ustaw± Pzp. lub
b) rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w
sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji
elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452),
- opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie
z wyborem
wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegaj±cego siê o udzielenie
zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem typu zewnêtrznego lub
wewnêtrznego. W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny,
wewnêtrzny) dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym
plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
wewnêtrzny).
2) Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w
pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia
oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z
„Formularzy do komunikacji” s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci
dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na
Platformie e-Zamówienia.
3) Wszystkie wys³ane i odebrane w postêpowaniu przez wykonawcê wiadomo¶ci widoczne
s± po zalogowaniu w podgl±dzie postêpowania w zak³adce
„Komunikacja”.
4) Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy
plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza).
5) Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia link
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
6) W przypadku problemów technicznych i awarii zwi±zanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia u¿ytkownicy mog±
skorzystaæ ze wsparcia technicznego dostêpnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drog± elektroniczn± poprzez formularz
udostêpniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zak³adce „Zg³o¶ problem”.
7) W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na adres e-mail:
sekretariat@cieplowod.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).
8) Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgody z
wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r., poz. 2452)
2. Wykonawca ofertê sk³ada za po¶rednictwem zak³adki „Oferty/wnioski”, widocznej w podgl±dzie postêpowania. Sposób z³o¿enia
oferty okre¶lono w dziale XII SWZ.
3. Wykonawca sk³ada ofertê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej (postaæ elektroniczna opatrzona kwalifikowanym
podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym3 lub podpisem osobistym.
4. Maksymalny ³±czny rozmiar plików stanowi±cych ofertê lub sk³adanych wraz z ofert± to 250MB.
5. Szczegó³owe informacje w SWZ

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE
L 119 z 04.05.2016 r., str. 1), dalej „RODO”, zamawiaj±cy informuje,¿e:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina
Ciep³owody z siedzib± Urz±d Gminy Ciep³owody, ul. Kolejowa 3, 57-211 Ciep³owody.
2) inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Ciep³owody jest Pani/Pan Mariusz Kwa¶nik e - mail: iod@valven.pl
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO w celu zwi±zanym z niniejszym
postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.;
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia
postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas
trwania umowy a tak¿e o okres roszczeñ wynikaj±cych z umowy (np. okres gwarancji, rêkojmi za wady) a tak¿e okres archiwizacji
dokumentacji o udzielenie zamówienia
publicznego na podstawie rozporz±dzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej,
jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu dzia³ania archiwów zak³adowych (Dz. U. z
2011 r., Nr 14, poz. 67 z pó¼n. zm.) 5 lat postêpowanie o udzielenie zamówienia i 10 lat umowa o udzielenie zamówienia okres
podlega wyd³u¿eniu je¶li umowa o dofinansowanie przewiduje termin
d³u¿szy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym
okre¶lonym w przepisach ustawy Pzp, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Pzp;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art.
22 RODO;
2. Je¿eli administrator planuje dalej przetwarzaæ dane osobowe w celu innym ni¿ cel, w którym dane osobowe zosta³y zebrane, przed
takim dalszym przetwarzaniem informuje on osobê, której dane

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych
osobowych Pani/Pana
dotycz±cych;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 ust. 1 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z
zastrze¿eniem art. 19 ust. 3 ustawy Pzp oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych z siedzib± przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
(www.uodo.gov.pl.), gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
2. nie przys³uguje Pani/Panu:
− w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.”

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: BGP.271.16.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Opis przedmiotu zamówienia:
1) Opis czê¶ci zamówienia, je¿eli zamawiaj±cy dopuszcza sk³adanie ofert czê¶ciowych: Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych.
2) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych w miejscowo¶ci Ciep³owody na terenie dzia³ki nr ewid. 443, obrêb Ciep³owody na odcinku 0,320 km.
3) Lokalizacja inwestycji: Obrêb Ciep³owody – dzia³ka 443.
4) Szczegó³owy opis przedmiotu zamówienia okre¶la za³±cznik nr 10 do SWZ
w tym:
a) Opis przedmiotu zamówienia – informacje zamawiaj±cego stanowi±cy czê¶æ SWZ;
b) przedmiar robót;
2. Zamawiaj±cy wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane na okres minimum 12 miesiêcy.
Okres udzielonej gwarancji zale¿y od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
3. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowi±cych opis przedmiotu zamówienia nazw w³asnych, znaków
towarowych, patentów lub pochodzenia, ¼ród³a lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub us³ugi - nie ma
na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególno¶ci s³u¿y realizacji art. 17 ust. 1
pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ maj± za zadanie sprecyzowani
oczekiwañ jako¶ciowych, technologicznych, wydajno¶ciowych czy funkcjonalnych Zamawiaj±cego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i
ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiaj±cy wskazuje, ¿e wykonawca mo¿e zaoferowaæ przedmiot zamówienia
okre¶lonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równowa¿nym. Zamawiaj±cy dopuszcza
rozwi±zania równowa¿ne pod warunkiem spe³nienia tego samego poziomu
technologicznego, wydajno¶ciowego i funkcjonalnego za³o¿onego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiaj±cy
je¶li w opisie przedmiotu zamówienia znajduj± siê nazwy w³asne za³±cza kryteria stosowane w celu oceny równowa¿no¶ci.
W ka¿dym przypadku, gdy zamawiaj±cy opisa³ przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych,
specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwi±zania równowa¿ne.
Zamawiaj±cy o¶wiadcza, ¿e dopuszcza sk³adanie ofert, w których poszczególne urz±dzenia b±d¼ materia³y wymienione w
dokumentach zamówienia mog± byæ zast±pione urz±dzeniami b±d¼ materia³ami równowa¿nymi. Poprzez pojêcie
materia³ów i urz±dzeñ równowa¿nych nale¿y rozumieæ materia³y gwarantuj±ce realizacjê robót zgodnie z dokumentacj±
projektow± i specyfikacj± techniczn± wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapewniaj±ce uzyskanie parametrów
technicznych nie gorszych.
4. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w
okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynno¶ci zwi±zanych z realizacj± zamówienia, których dotycz± wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku
pracy przez wykonawcê lub podwykonawcê osób wykonuj±cych czynno¶ci w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiaj±cy zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, ¿e dla czynno¶ci, polegaj±cych na pracach: ziemnych,
przygotowawczych, dotycz±cych wykonania podbudowy, wykonania nawierzchni – prace wykonywane przez tzw.
pracowników fizycznych, okre¶la wymóg zatrudnienia osób wykonuj±cych te czynno¶ci na umowê o pracê zgodnie z art. 22
§ 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974
roku – Kodeks pracy

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45000000-7 - Roboty budowlane

45233123-7 - Roboty budowlane w zakresie dróg podrzêdnych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2024-11-15

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wykonawcy, którzy:
1) nie podlegaj± wykluczeniu;
a) w postêpowaniu mog± wzi±æ udzia³ wykonawcy, którzy spe³niaj± warunek dotycz±cy:
 braku podstaw do wykluczenia z postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp.;
 braku podstaw do wykluczenia w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwi±zaniach w

zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129 z pó¼n. zm.).

2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu okre¶lone w art. 112 ust. 2 pkt 1 - 4 ustawy Pzp.;

a) Zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym. Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku Zamawiaj±cy nie precyzuje warunku.

b) W zakresie uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów.
Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku Zamawiaj±cy nie precyzuje warunku.

c) W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku.
Zamawiaj±cy nie precyzuje warunku.
d) W zakresie zdolno¶ci technicznej lub zawodowej Opis sposobu dokonywania oceny spe³niania tego warunku.
Zamawiaj±cy nie precyzuje warunku.


Ocena spe³nienia ww. warunków udzia³u w postêpowaniu zostanie dokonana na podstawie przed³o¿onych przez wykonawcê o¶wiadczeñ wg zasady spe³nia/ nie spe³nia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Zamawiaj±cy ¿±da od
wykonawcy, którego oferta zosta³a najwy¿ej oceniona nastêpuj±ce podmiotowe ¶rodki dowodowe w celu potwierdzenia brak
podstaw do wykluczenia.
a) o¶wiadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp., - wg wzoru za³±cznika nr 7 do SWZ o braku
przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(Dz. U. z 2021 r. poz. 275 z pó¼n. zm.), z innym wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê, albo o¶wiadczenia o przynale¿no¶ci do tej
samej grupy kapita³owej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty, niezale¿nie od innego
wykonawcy nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej;
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp., sporz±dzonych nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy
wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji;
Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp., przedstawienia podmiotowych
¶rodków dowodowych, o których mowa w pkt 2 ppkt 1 lit. b dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec
tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
Zamawiaj±cy nie ¿±da od wykonawcy przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, dotycz±cych podwykonawców
niebêd±cych podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp., potwierdzaj±cych, ¿e nie
zachodz± wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postêpowania.
2) Podmiotowe ¶rodki dowodowe dotycz±ce wykonawców maj±cych siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami
Rzeczpospolitej Polskiej.
a) Je¿eli wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast:
odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, o
których mowa w pkt 2 ppkt 1 lit. b sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub
miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e:
-- nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z
wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z
podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury.
b) Dokument, o którym mowa w pkt 2 ppkt 2 lit. a) my¶lnik pierwszy powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego
z³o¿eniem.
c) Je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa w pkt 2
ppkt 2, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one
pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod
przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub
gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Pkt 2 ppkt 2 lit. b stosuje siê.

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Mo¿liwo¶æ zast±pienia podmiotowych ¶rodków dowodowych odpowiednim za¶wiadczeniem o wpisie do urzêdowego
wykazu zatwierdzonych wykonawców lub certyfikatem wydanym przez jednostkê certyfikuj±c±
1) zgodnie z ust. 1 par. 12;
2) zgodnie z ust. 3 par. 12
- rozporz±dzenia MRPiT z dnia 23.12.2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub
o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.
2. Inne dokumenty lub o¶wiadczenia sk³adane wraz z ofert±.
1) Oferta, - na ofertê sk³ada siê:
a) formularz ofertowy za³±cznik nr 1 do SWZ udostêpniony na Platformie e-Zamówienia zamieszczony w podgl±dzie
postêpowania w zak³adce „Informacje podstawowe”;
2) Pe³nomocnictwo/a je¶li czynno¶ci zosta³y dokonane przez pe³nomocnika;
3) Dokument potwierdzaj±cy wniesienie wadium zgodnie z postanowieniami dzia³u XI SWZ;
4) Wykonawca, który polega na zdolno¶ciach podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, sk³ada wraz z ofert± zobowi±zanie
podmiotu udostêpniaj±cego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji danego
zamówienia - wzór zobowi±zania stanowi za³±cznik nr 8 do SWZ lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy potwierdzaj±cy,
¿e wykonawca realizuj±c zamówienie bêdzie dysponowa³ niezbêdnymi zasobami tych podmiotów;
5) O¶wiadczenie o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp. w przypadku wykonawców wspólne ubiegaj±cych siê o
udzielenie zamówienia zgodnie z postanowieniami dzia³u XIII SWZ.
3. Inne dokumenty lub o¶wiadczenia, których mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy:
1) W sytuacji, gdy wykonawca nie z³o¿y³ wymaganych pe³nomocnictw albo z³o¿y³ pe³nomocnictwa wadliwe Zamawiaj±cy
mo¿e na podstawie art. 128 ust. 1 ustawy Pzp. wezwaæ do ich z³o¿enia, poprawienia lub uzupe³nienia w wyznaczonym
terminie. Pe³nomocnictwo wymagane jest w szczególno¶ci w przypadku osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawcy, dzia³aj±cej
w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego, dzia³aj±cej w imieniu podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ustawy Pzp. lub dzia³aj±cej w imieniu podwykonawcy
niebêd±cego podmiotem udostêpniaj±cym zasoby.
Co do zasady pe³nomocnictwo/a sk³ada siê wraz z ofert± lub z pierwszym o¶wiadczeniem lub dokumentem, do którego
pe³nomocnictwo jest wymagane. Forma pe³nomocnictw: Zgodnie z art. 99 § 1 Kodeksu cywilnego je¿eli do wa¿no¶ci
czynno¶ci prawnej potrzebna jest szczególna forma, pe³nomocnictwo do dokonania tej czynno¶ci powinno byæ udzielone w
tej samej formie. Pe³nomocnictwo sporz±dza siê w formie elektronicznej (postaæ elektroniczna opatrzona kwalifikowanym
podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W
przypadku, gdy pe³nomocnictwo zosta³o sporz±dzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone w³asnorêcznym
podpisem przekazuje siê cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci
papierowej dokonuje mocodawca.
Po¶wiadczenia zgodno¶ci cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej mo¿e dokonaæ równie¿ notariusz.
Stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 roku - Prawo o notariacie elektroniczne po¶wiadczenie zgodno¶ci z
okazanym dokumentem notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
2) zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ pe³nomocnictwa lub innych dokumentów w przypadku ustanowienia pe³nomocnika zgodnie z
par. 13 rozporz±dzenia MRPiT z dnia 23.12.2020r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych
dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotycz±ce wadium:

1. Zamawiaj±cy ¿±da od wykonawców wniesienia wadium w kwocie 2.000,00 (s³ownie: dwa tysi±ce z³otych).
2. Wadium wnosi siê przed up³ywem terminu sk³adania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia up³ywu terminu zwi±zania
ofert±, z wyj±tkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
3. Przed³u¿enie terminu zwi±zania ofert± jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przed³u¿eniem okresu wa¿no¶ci wadium
albo, je¿eli nie jest to mo¿liwe, z wniesieniem nowego wadium na przed³u¿ony okres zwi±zania ofert±.
4. Wadium mo¿e byæ wnoszone wed³ug wyboru wykonawcy w jednej lub kilku nastêpuj±cych
formach:
1) pieni±dzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci.
5. W przypadku gwarancji i porêczeñ:
a) wykonawca przekazuje zamawiaj±cemu orygina³ gwarancji lub porêczenia, w postaci elektronicznej.
6. Szczegó³owe wymagania dotycz±ce wadium zosta³y zawarte w dziale XI SWZ.

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia (konsorcjum) art. 58 ust. 1 ustawy Pzp. W przypadku
sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, wykonawcy ustanawiaj±
pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postêpowaniu i
zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego, oraz za³±czaj± do oferty pe³nomocnictwo.
2. Korespondencja bêdzie prowadzona z pe³nomocnikiem.
3. Je¿eli oferta wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, jako najkorzystniejsza,
zamawiaj±cy ¿±da przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przed³o¿enia kopii umowy reguluj±cej
wspó³pracê (np. umowa konsorcjum) zawieraj±cej, co najmniej:
1) wyznaczenie jednego z partnerów konsorcjum, jako partner kieruj±cy (lider), który bêdzie upowa¿niony do zaci±gania
zobowi±zañ, otrzymywania poleceñ oraz instrukcji dla i w imieniu ka¿dego, jak te¿ dla wszystkich partnerów.
2) W przypadku rozwi±zania umowy Konsorcjum przed up³ywem okresu gwarancji lub rêkojmi za Wady Zamawiaj±cy jest
uprawniony do ¿±dania wykonania ca³o¶ci lub czê¶ci robót wynikaj±cych z Umowy jak te¿ dochodzenia roszczeñ z rêkojmi
za Wady lub gwarancji od wszystkich, niektórych lub jednego z cz³onków Konsorcjum.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy.
5. W odniesieniu do warunków dotycz±cych wykszta³cenia, kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy
wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z wykonawców, którzy wykonaj±
roboty budowlane lub us³ugi, do realizacji których te zdolno¶ci s± wymagane.
6. W przypadku o którym mowa w pkt 5 wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty
o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy zgodnie z
wzorem za³±cznika nr 11 do SWZ.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

4. Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmian postanowieñ zawartej umowy na podstawie art. 455 ustawy Pzp.
5. Postanowienia, które stanowi± katalog zmian, na które zamawiaj±cy mo¿e wyraziæ zgodê nie stanowi± jednocze¶nie
zobowi±zania do wyra¿enia takiej zgody.
6. Zmiana umowy mo¿e nast±piæ na pisemny umotywowany wniosek jednej ze stron, za zgod± drugiej strony umowy, na
podstawie aneksu do umowy.
7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagaj± dla swej wa¿no¶ci formy pisemnej pod rygorem niewa¿no¶ci.
8. Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Istotno¶æ zmiany umowy zamawiaj±cy bêdzie rozpatrywa³ bior±c pod uwagê art. 454 ust. 2 ustawy Pzp.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-04 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e-Zamówienia

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-04 11:00

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-11-02

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Dowody tymczasowo zastêpuj±ce wymagane przez zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.
Do oferty w postêpowaniu wykonawca do³±cza:
1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp. o niepodleganiu wykluczeniu wg
wzoru za³±cznika nr 2 do SWZ,
2) aktualne na dzieñ sk³adania ofert o¶wiadczenie na podstawie art. 125 ust 1 ustawy Pzp. o spe³nianiu warunków udzia³u w
postêpowaniu wg wzoru za³±cznika nr 3 do SWZ,
3) o¶wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13
kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwi±zaniach w zakresie przeciwdzia³ania wspieraniu agresji na Ukrainê oraz
s³u¿±cych ochronie bezpieczeñstwa narodowego (Dz.U. z 2023 r., poz. 129 z pó¼n. zm.) zgodnie z wzorem za³±cznika nr 4
do SWZ,
W przypadku wspólnego ubiegania siê o zamówienie przez wykonawców, o¶wiadczenia, o których mowa w pkt. 1, sk³ada
ka¿dy z wykonawców. O¶wiadczenia te potwierdzaj± brak podstaw wykluczenia oraz spe³nianie warunków udzia³u w
postêpowaniu w zakresie, w jakim ka¿dy z
wykonawców wykazuje spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby, przedstawia, wraz z
o¶wiadczeniem, o którym mowa w pkt. 1 ppkt 1-3 , tak¿e:
− o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia wg wzoru za³±cznika nr 5 do
SWZ oraz wzoru za³±cznika nr 4 do SWZ tego podmiotu oraz odpowiednio spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu wg
wzoru za³±cznika nr 6 do SWZ, w zakresie, w jakim wykonawca powo³uje siê na jego zasoby.
Zamawiaj±cy w niniejszym postêpowaniu nie ¿±da od wykonawcy z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w pkt 1 ppkt 1
dotycz±ce podwykonawców (nie bêd±cych podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby, o których mowa w art. 118 ustawy Pzp) w
celu wykazania wobec nich braku podstaw do wykluczenia.
2. ¦rodki naprawcze (self cleaning): wykonawca nie podlega wykluczeniu w okoliczno¶ciach okre¶lonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp., je¿eli udowodni
zamawiaj±cemu, ¿e spe³ni³ ³±cznie nastêpuj±ce przes³anki:
1) naprawi³ lub zobowi±za³ siê do naprawienia szkody wyrz±dzonej przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim
nieprawid³owym postêpowaniem, w tym poprzez zado¶æuczynienie pieniê¿ne;
2) wyczerpuj±co wyja¶ni³ fakty i okoliczno¶ci zwi±zane z przestêpstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawid³owym
postêpowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie wspó³pracuj±c odpowiednio z w³a¶ciwymi organami, w
tym organami ¶cigania, lub zamawiaj±cym;
3) podj±³ konkretne ¶rodki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestêpstwom,
wykroczeniom lub nieprawid³owemu postêpowaniu, w szczególno¶ci:
a) zerwa³ wszelkie powi±zania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawid³owe postêpowanie wykonawcy,
b) zreorganizowa³ personel,
c) wdro¿y³ system sprawozdawczo¶ci i kontroli,
d) utworzy³ struktury audytu wewnêtrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnêtrznych regulacji lub
standardów,
e) wprowadzi³ wewnêtrzne regulacje dotycz±ce odpowiedzialno¶ci i
odszkodowañ za nieprzestrzeganie przepisów, wewnêtrznych regulacji lub
standardów.
3. Zamawiaj±cy ocenia, czy podjête przez wykonawcê czynno¶ci, o których mowa w pkt 2, s± wystarczaj±ce do wykazania
jego rzetelno¶ci, uwzglêdniaj±c wagê i szczególne okoliczno¶ci czynu wykonawcy. Je¿eli podjête przez wykonawcê
czynno¶ci, o których mowa w pkt 2, nie s± wystarczaj±ce do wykazania jego rzetelno¶ci, zamawiaj±cy wyklucza
wykonawcê.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.