eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaUbezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Ministerstwa Sprawiedliwości (w tym środków transportu)

Ten przetarg został już zakończony. Zobacz wynik tego przetargu



Ogłoszenie z dnia 2011-07-22

Warszawa: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Ministerstwa Sprawiedliwości (w tym środków transportu)
Numer ogłoszenia: 200507 - 2011; data zamieszczenia: 22.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Ministerstwo Sprawiedliwości , Al. Ujazdowskie 11, 00-950 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 521 27 73,5212888, 5212214, faks 022 6289785, 5212697.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ms.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja rządowa centralna.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Ministerstwa Sprawiedliwości (w tym środków transportu).

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Ministerstwa Sprawiedliwości (w tym środków transportu). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach nr 1, nr 1A, nr 2 i nr 2A do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia dla części I zamówienia - ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Ministerstwa Sprawiedliwości i części II zamówienia - ubezpieczenie środków transportu Ministerstwa Sprawiedliwości stanowiących integralną część niniejszej SIWZ 2. Znak sprawy postępowania nadany przez Zamawiającego: BDG-II-3710-28/11.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w wysokości 30% zamówienia podstawowego w zakresie części I - ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej Ministerstwa Sprawiedliwości polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00 - Usługi ubezpieczeniowe 66.51.60.00 - Usługi ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej 66.51.41.10 - Usługi ubezpieczeń pojazdów mechanicznych .

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 12.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca na koniec 2010 r. (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres) musiał posiadać wskaźnik pokrycia marginesu wypłacalności środkami własnymi w wysokości nie mniejszej niż 120% i kapitał własny w wysokości nie mniejszej niż 30.000.000 zł (słownie: trzydzieści milionów złotych)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inny dokument określający obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 1 rok obrotowy
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany w umowie w następujących przypadkach i zgodnie z następującymi warunkami: 1. W części I zamówienia: a) W przypadku dokonania aktualizacji wartości i rodzaju mienia obejmowanego ubezpieczeniem w ramach umowy, wynikającej ze zmian w stanie posiadania Zamawiającego. W przypadku zmian w stanie posiadania Zamawiającego, które mogą mieć miejsce po zawarciu umowy generalnej, Wykonawca obejmie do wysokości 35% ogólnej łącznej wartości ubezpieczanego mienia na dzień zawarcia umowy generalnej, bez naliczania dodatkowej składki, automatyczną ochroną ubezpieczeniową nowonabyte przez Zamawiającego mienie lub inwestycje zrealizowane w okresie ubezpieczenia lub mienie przejęte w użytkowanie, od momentu przejścia na Zamawiającego ryzyka związanego z posiadaniem tego mienia. Zamawiający nie ma obowiązku informowania Wykonawcy na bieżąco w trakcie okresu ubezpieczenia o zmianach w wartości, ilości i rodzajach ubezpieczonego mienia, jeżeli wartościowa zmiana mienia nie przekroczy 35% limitu wzrostu określonego w klauzuli automatycznego pokrycia, za wyjątkiem zmian związanych z nowymi lokalizacjami. Jeżeli w związku ze zmianami stanu posiadania Zamawiającego wartość mienia wycofanego z ubezpieczenia przekroczy wartość mienia nowonabytego w okresie ubezpieczenia, to Zamawiającemu przysługuje zwrot składki. Składka będzie rozliczona na koniec okresu ubezpieczenia. Podstawą rozliczenia składki będzie różnica stanu sum ubezpieczenia na początek i na koniec rozliczanego okresu, czyli rocznego okresu ubezpieczenia. Kwota składki do zwrotu będzie obliczana oparciu o tę różnicę i stawki przyjęte dla poszczególnych rodzajów mienia, w wysokości 50% składki należnej za roczny okres rozliczeniowy. b) W przypadku zmian miejsca ubezpieczenia wynikających z objęcia przez Zamawiającego nowych lokalizacji lub umieszczenia mienia Zamawiającego w nowych lokalizacjach. W przypadku objęcia przez Zamawiającego nowej lokalizacji lub umieszczenia mienia w nowej lokalizacji Zamawiający w ciągu 30 dni od daty objęcia danej lokalizacji lub umieszczenia w niej mienia powiadomi Wykonawcę, a Wykonawca potwierdzi ochronę ubezpieczeniową dla nowej lokalizacji od daty jej objęcia/umieszczenia w niej mienia przez Zamawiającego. W przypadku dokonania przez Zamawiającego powiadomienia Wykonawcy o nowej lokalizacji w terminie późniejszym niż 30 dni, Wykonawca potwierdzi obejmowanie ochroną ubezpieczeniową nowej lokalizacji od dnia następnego po dniu, w którym otrzymał powiadomienie Zamawiającego. c) W przypadku objęcia usług ubezpieczeniowych stawką VAT. W przypadku ustawowego wprowadzenia stawki VAT na usługi ubezpieczeniowe Wykonawca będzie mógł w trakcie realizacji umowy podwyższyć należną wartość za realizowane świadczenie ubezpieczeniowe o wartość stawki podatku. d) W przypadku przekazania części mienia Zamawiającego innemu podmiotowi administracji publicznej. W przypadku przekazania części mienia Zamawiającego innemu podmiotowi administracji publicznej, na wniosek Zamawiającego w umowie ubezpieczenia może zostać wskazany ten podmiot administracji publicznej jako Ubezpieczony w stosunku do przekazanego mu mienia. e) W przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawa, które mają zastosowanie do umowy generalnej. W przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawa, które mają zastosowanie do umowy generalnej strony uzgodnią zakres i sposób ich wprowadzenia. f) W przypadku zmiany przez Wykonawcę zakresu i warunków ubezpieczenia lub procedur obsługi i likwidacji szkód. W przypadku zmiany przez Wykonawcę zakresu i warunków ubezpieczenia lub procedur obsługi i likwidacji szkód i zaoferowania Zamawiającemu wprowadzenia tych zmian w umowie generalnej, mogą one zostać wprowadzone, jeżeli są korzystne dla Zamawiającego i nie wiążą się ze zwyżką zagwarantowanych w umowie stawek. g) W przypadku zmian w zakresie działalności prowadzonej przez Zamawiającego. W przypadku zmian w zakresie działalności prowadzonej przez Zamawiającego mogących mieć wpływ na postanowienia umowy ubezpieczenia, w szczególności na zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej i konieczność jego dostosowania do zmienionego zakresu działalności niezbędne modyfikacje zostaną wprowadzone do umowy ubezpieczenia na podstawie uzgodnień między stronami. h) W razie stwierdzenia jakichkolwiek niezamierzonych błędów lub opuszczeń. W razie stwierdzenia jakichkolwiek niezamierzonych błędów lub opuszczeń w dokumentacji, zgłoszeniach lub realizacji umowy strony uzgodnią sposób ich sprostowania. 2. W części II zamówienia: a) W przypadku zakupu, przyjęcia w użytkowanie, sprzedaży, wycofania z eksploatacji lub przekazania pojazdów. W przypadku zakupu lub przejęcia pojazdu przez Zamawiającego w trakcie okresu ubezpieczenia, na wniosek Zamawiającego, może on zostać ubezpieczony na warunkach i stawkach określonych w Umowie Generalnej. W przypadku sprzedaży, wycofania z eksploatacji lub przekazania pojazdu objętego umową generalną zostanie on na wniosek Zamawiającego wyłączony z umowy generalnej. Za niewykorzystany okres ubezpieczenia Zamawiającemu przysługuje zwrot składki. b) W przypadku uaktualnienia wartości pojazdów. Wartości pojazdów, które będą zgłaszane do umowy generalnej ubezpieczenia zgodnie z terminami ekspiracji obowiązujących polis, mogą się różnić od wartości podanych w SIWZ po dokonaniu przez Zamawiającego ich aktualizacji na dzień zgłoszenia do ubezpieczenia. Należna składka z tytułu ubezpieczenia AC za dany pojazd wraz z wyposażeniem będzie wyliczana w oparciu o tą zaktualizowaną wartość i taryfę składki przyjętą w umowie generalnej. c) W przypadku wejścia przez Zamawiającego w posiadanie pojazdów innego rodzaju W przypadku wejścia przez Zamawiającego w posiadanie pojazdów innego rodzaju, niż dotychczas posiadane, strony uzgodnią i wprowadzą do umowy taryfy składki dla ubezpieczenia tego innego rodzaju pojazdów. d) W przypadku konieczności zmiany zakresu ubezpieczenia pojazdu w związku z podróżą zagraniczną. W przypadku wyjazdu ubezpieczonego pojazdu poza terytorium RP i koniecznością czasowego rozszerzenia ochrony ubezpieczeniowej Zamawiający może zwrócić się z wnioskiem o rozszerzenie do Wykonawcy. Za rozszerzenie ochrony ubezpieczeniowej w związku z wyjazdem za granicę Wykonawca może wymagać opłacenia składki dodatkowej. e) W przypadku objęcia usług ubezpieczeniowych stawką VAT. W przypadku ustawowego wprowadzenia stawki VAT na usługi ubezpieczeniowe Wykonawca będzie mógł w trakcie realizacji umowy podwyższyć należną wartość za realizowane świadczenie ubezpieczeniowe o wartość stawki podatku. f) W przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawa, które mają zastosowanie do umowy generalnej. W przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawa, które mają zastosowanie do umowy generalnej strony uzgodnią zakres i sposób ich wprowadzenia. g) W przypadku zmiany przez Wykonawcę zakresu i warunków ubezpieczenia lub procedur obsługi i likwidacji szkód. W przypadku zmiany przez Wykonawcę zakresu i warunków ubezpieczenia lub procedur obsługi i likwidacji szkód i zaoferowania Zamawiającemu wprowadzenia tych zmian w umowie generalnej, mogą one zostać wprowadzone, jeżeli są korzystne dla Zamawiającego i nie wiążą się ze zwyżką zagwarantowanych w umowie stawek. h) W razie stwierdzenia jakichkolwiek niezamierzonych błędów lub opuszczeń W razie stwierdzenia jakichkolwiek niezamierzonych błędów lub opuszczeń w dokumentacji, zgłoszeniach lub realizacji umowy strony uzgodnią sposób ich sprostowania.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ms.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ministerstwo Sprawiedliwości, 00-950 Warszawa, Al. Ujazdowskie 11, Wydział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.08.2011 godzina 12:00, miejsce: Warszawa, Al. Ujazdowskie 11, Biuro Podawcze.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.