Ogłoszenie z dnia 2022-12-21
Powiązane ogłoszenia:
- 2022/BZP 00462864/01 - Ogłoszenie z dnia 2022-11-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Trzciana w sezonie zimowym 2022/2023.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Trzciana
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660648
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Trzciana 302
1.5.2.) Miejscowość: Trzciana
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-733
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL214 - Krakowski
1.5.7.) Numer telefonu: 14 648 44 20
1.5.8.) Numer faksu: 146136301
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@trzciana.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.trzciana.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://trzciana.ezamawiajacy.pl/pn/trzciana/demand/93367/notice/public/details1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Trzciana w sezonie zimowym 2022/2023.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f3a0db62-6efd-11ed-aea3-5a7c432eaced
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00508183
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00018889/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Trzciana w sezonie zimowym 2022/2023.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00462864/01
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIS.271.1.11.2022
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 147655,04 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 - Odśnieżanie i usuwanie śliskości dróg gminnych w miejscowościach Leszczyna i część Trzciany.1.Długość dróg i placów do odśnieżania: 33,55 km, do usuwania śliskości: 5,45 km.
Szacunkowa ilość kilometrów w trakcie realizacji usługi:
- odśnieżanie: 86 km
- usuwanie śliskości przy odśnieżaniu: 35 km
- usuwanie samej śliskości: 13 km
2.Zakres usługi dla każdej z części obejmuje zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych i usuwanie śliskości zimowej na wyznaczonych odcinkach dróg gminnych poprzez podsypkę materiałem wskazanym w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg (załącznik nr 9 do SWZ).
3.Każdorazowy wyjazd i zakres akcji musi być uzgadniany telefonicznie z Wójtem Gminy Trzciana lub osobą upoważnioną przez Wójta Gminy Trzciana (koordynatorem akcji ZUD).
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jego zakres i sposób wykonania usługi został określony w załączniku nr 7- zakres poszczególnych części zamówienia, w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg, stanowiącej załącznik nr 9 do SWZ, mapie ZUD (załącznik nr 6) oraz w projekcie umowy (załącznik nr 8).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 15384,02 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 - Odśnieżanie i usuwanie śliskości dróg gminnych w miejscowościach Rdzawa, Ujazd i cześć Trzciany.1.Długość dróg i placów do odśnieżania: 18,15 km, do usuwania śliskości: 5,05 km.
Szacunkowa ilość kilometrów w trakcie realizacji usługi:
- odśnieżanie: 105 km
- usuwanie śliskości przy odśnieżaniu: 28 km
- usuwanie samej śliskości: 31 km
2.Zakres usługi dla każdej z części obejmuje zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych i usuwanie śliskości zimowej na wyznaczonych odcinkach dróg gminnych poprzez podsypkę materiałem wskazanym w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg (załącznik nr 9 do SWZ).
3.Każdorazowy wyjazd i zakres akcji musi być uzgadniany telefonicznie z Wójtem Gminy Trzciana lub osobą upoważnioną przez Wójta Gminy Trzciana (koordynatorem akcji ZUD).
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jego zakres i sposób wykonania usługi został określony w załączniku nr 7- zakres poszczególnych części zamówienia, w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg, stanowiącej załącznik nr 9 do SWZ, mapie ZUD (załącznik nr 6) oraz w projekcie umowy (załącznik nr 8).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 20022,80 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 - Odśnieżanie i usuwanie śliskości dróg gminnych w miejscowościach Kamionna, Kierlikówka, część Łąkty Dolnej i Rdzawy.1.Długość dróg i placów do odśnieżania: 48,80 km, do usuwania śliskości: 18,65 km.
Szacunkowa ilość kilometrów w trakcie realizacji usługi:
- odśnieżanie: 437 km
- usuwanie śliskości przy odśnieżaniu: 180 km
- usuwanie samej śliskości: 119 km
2.Zakres usługi dla każdej z części obejmuje zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych i usuwanie śliskości zimowej na wyznaczonych odcinkach dróg gminnych poprzez podsypkę materiałem wskazanym w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg (załącznik nr 9 do SWZ).
3.Każdorazowy wyjazd i zakres akcji musi być uzgadniany telefonicznie z Wójtem Gminy Trzciana lub osobą upoważnioną przez Wójta Gminy Trzciana (koordynatorem akcji ZUD).
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jego zakres i sposób wykonania usługi został określony w załączniku nr 7- zakres poszczególnych części zamówienia, w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg, stanowiącej załącznik nr 9 do SWZ, mapie ZUD (załącznik nr 6) oraz w projekcie umowy (załącznik nr 8).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.5.) Wartość części: 89225,44 PLN
Część 4
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 4 - Odśnieżanie i usuwanie śliskości dróg gminnych w miejscowościach Łąkta Dolna i cześć Trzciany.1.Długość dróg i placów do odśnieżania: 37,95 km, do usuwania śliskości: 8,30 km.
Szacunkowa ilość kilometrów w trakcie realizacji usługi:
- odśnieżanie: 104 km
- usuwanie śliskości przy odśnieżaniu: 43 km
- usuwanie samej śliskości: 37 km
2.Zakres usługi dla każdej z części obejmuje zimowe utrzymanie dróg poprzez odśnieżanie w sposób zapewniający ciągłość przejazdu stosownie do istniejących warunków atmosferycznych i usuwanie śliskości zimowej na wyznaczonych odcinkach dróg gminnych poprzez podsypkę materiałem wskazanym w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg (załącznik nr 9 do SWZ).
3.Każdorazowy wyjazd i zakres akcji musi być uzgadniany telefonicznie z Wójtem Gminy Trzciana lub osobą upoważnioną przez Wójta Gminy Trzciana (koordynatorem akcji ZUD).
4.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, jego zakres i sposób wykonania usługi został określony w załączniku nr 7- zakres poszczególnych części zamówienia, w specyfikacji technicznej zimowego utrzymania dróg, stanowiącej załącznik nr 9 do SWZ, mapie ZUD (załącznik nr 6) oraz w projekcie umowy (załącznik nr 8).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
4.5.5.) Wartość części: 23022,78 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 15880,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 15880,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 15880,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Mięsno - Wędliniarski Chojecki Tomasz
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8681350193
7.3.4) Miejscowość: Leszczyna 74
7.3.5) Kod pocztowy: 32-733
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
GOSPODARSTWO ROLNE CHOJECKI TOMASZ
jakie przetargi wygrała firma
GOSPODARSTWO ROLNE CHOJECKI TOMASZ
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 15880,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 20650,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 20650,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 20650,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA DAN-TRAK DANUTA BALICKA
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8681129672
7.3.4) Miejscowość: Trzciana 177
7.3.5) Kod pocztowy: 32-733
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA DAN-TRAK DANUTA BALICKA
jakie przetargi wygrała firma
FIRMA HANDLOWO USŁUGOWA DAN-TRAK DANUTA BALICKA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 20650,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 96365,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 96365,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 96365,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Firma Handlowo Usługowa - Nowak, Tomasz Nowak
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8681744408
7.3.4) Miejscowość: Kamionna 128
7.3.5) Kod pocztowy: 32-732
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
Tomasz Nowak Firma Handlowo Usługowa - Nowak
jakie przetargi wygrała firma
Tomasz Nowak Firma Handlowo Usługowa - Nowak
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 96365,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 4
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 23866,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 23866,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 23866,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Damian Tworzydło i-prof
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8681902847
7.3.4) Miejscowość: Łąkta Dolna 181
7.3.5) Kod pocztowy: 32-733
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-13
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 23866,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie kompleksowej usługi sprzątania budynku , pomieszczeń Ośrodka Kuratorskiego, utrzymanie w czystości terenu zewnętrznego oraz wykonywanie prac konserwacyjnych i napraw
- LETNIE I ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH, CHODNIKÓW I PARKINGÓW NA TERENIE DZIELNICY WESOŁA m.st. WARSZAWY
- Zimowe utrzymanie ulic powiatowych, ciągów pieszych i rowerowych na terenie m. Stalowej Woli w sezonie zimowym 2025/2026
- Kompleksowe utrzymanie czystości w budynkach oraz na terenach przyległych do budynków stanowiących własność Powiatu Mieleckiego
- Świadczenie usług odśnieżania i zwalczania śliskości oraz innych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg na terenie Powiatu Kluczborskiego w sezonie zimowym 2025/2026 z podziałem na 5 zadań (części)
- Kompleksowa usługa utrzymania czystości w obiekcie oraz usługa utrzymania zieleni i odśnieżania dróg, parkingów, chodników, ciągów komunikacyjnych na terenach przyległych do obiektu.
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.