Ogłoszenie z dnia 2024-09-20
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00460036/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Analiza czystości mikrobiologicznej.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 272165010
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Pawła II 2
1.5.2.) Miejscowość: Siemianowice Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-100
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@clo.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.clo.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2b1bbfb5-a203-49ae-a51e-7b03dc4a32411.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Analiza czystości mikrobiologicznej.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b1bbfb5-a203-49ae-a51e-7b03dc4a3241
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00509869
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048591/22/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.10 Analiza czystości mikrobiologicznej
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00460036
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: CLO/ZP/33/2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Banku Tkanek i Pracowni Hodowli Komórek i Tkanek Centrum Leczenia Oparzeń im. dr. Stanisława Sakiela w Siemianowicach Śląskich, usługi analiz czystości mikrobiologicznej:
1. Badanie czystości mikrobiologicznej:
Pobór prób będzie przeprowadzany przez pracowników Zamawiającego, przy użyciu aparatu AIR IDEAl AIR Sampler 90 MM oraz aparatu Aplikator Count-TactTM firmy Biomérieux. Prawidłowość pobrania prób będzie potwierdzana przez Osobę Kompetentną Zamawiającego (zdefiniowaną w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania (Dz.U. z 20.06.2022 poz. 1273)), która posiada zgodę GIF (GIF-IWPS.400.4.2019.WK.4) na wytwarzanie produktów leczniczych terapii zaawansowanej - wyjątków szpitalnych z dnia 30 grudnia 2019 r.
Wykonawca w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego, jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu podłoża pasujące do aparatu Zamawiającego, umożliwiające prawidłowe pobranie prób, w ilości niezbędnej do przeprowadzenia badań. Wykonawca gwarantuje datę przydatności podłoży do użytku nie krótszą niż 2/3 terminu ważności. Każda seria dostarczonych podłoży musi posiadać certyfikat Analiz, być sterylizowana radiacyjne i zabezpieczona w potrójne opakowanie zewnętrzne.
Zakres usługi obejmuje:
1) Monitoring czystości środowiska miejsca wytwarzania:
a. powietrza metodą aspiracyjną,
b. powietrza metodą sedymentacji,
c. powierzchni metodą odciskową (ściany, podłogi, maszyny, personelu) – i/lub wymazową z miejsc trudno dostępnych.
Ilość: 2 400 sztuk.
2) Badanie czystości mikrobiologicznej środowiska pobrania materiału tkankowego. Ilość: 70 sztuk.
3) Identyfikacja szczepów drobnoustrojów, które wyrosły w próbkach pobranych przez Zamawiającego w klasie czystości A oraz w przypadku przekroczenia limitów krytycznych.
Limit krytyczny - każdy wynik powyżej parametrów zwartych w tabeli 4.40 (Poziom zanieczyszczeń mikrobiologicznych w pomieszczeniu czystym w działaniu) Załącznika nr 6 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania (Dz.U. z 20.06.2022 poz. 1273). Ilość 20 sztuk.
2. Badanie żyzności podłoży mikrobiologicznych i medium hodowlanego zgodnie z Farmakopeą Polską wydanie XIII. Ilość: 30 sztuk.
3. Transport próbek mikrobiologicznych, tj. odbiór próbek przeznaczonych do badania z siedziby Zamawiającego i dostarczenie ich do laboratorium Wykonawcy.
Ilość: 150 transportów.
Wymagania jakościowe Zamawiającego odnoszące się do głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia dotyczące sposobu, w jaki świadczona będzie usługa:
1. Badania czystości mikrobiologicznej muszą być wykonywane w laboratorium Wykonawcy, który spełnia wymagania ustawy Prawo Farmaceutyczne, stawiane laboratoriom wykonującym badanie materiałów i produktów, brane pod uwagę podczas certyfikacji i zwolnienia do obrotu produktu leczniczego, posiada zezwolenie na wytwarzanie lub import produktu leczniczego (Prawo Farmaceutyczne, Rozdział 3 art. 38 ust. 1) oraz Certyfikat GMP wydany przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego lub dokument równoważny, o którym mowa w pkt 5.5.1 SWZ.
2. Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zezwolenia, o którym mowa w pkt 1 powyżej w okresie obowiązywania umowy. W przypadku utraty bądź zawieszenia zezwolenia, Wykonawca jest zobowiązany powiadomić Zamawiającego o tym fakcie nie później niż w ciągu 3 dni od dnia zaistnienia takiego zdarzenia.
3. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania wymagań GMP zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania (Dz.U. z 20.06.2022 poz. 1273) w trakcie realizacji umowy.
4. Wykonawca odpowiedzialny jest za prawidłowe przeprowadzenie badań przy użyciu zwalidowanych metod, stosowanie certyfikowanych materiałów.
5. Badania wykonywane będą zgodnie z harmonogramem wykonywanych badań mikrobiologicznych zatwierdzonym przez GIF i zawartym w Procedurze Banku Tkanek QP/BT_P/nr 4.4.1 Harmonogram wykonywanych badań mikrobiologicznych, który stanowi załącznik do umowy.
6. Wykonawca w terminie do 7 dni od daty zgłoszenia zapotrzebowania przez Zamawiającego, jest zobowiązany dostarczyć Zamawiającemu podłoża pasujące do aparatu Zamawiającego, umożliwiające prawidłowe pobranie prób, w ilości niezbędnej do przeprowadzenia badań. Wykonawca gwarantuje datę przydatności podłoży do użytku nie krótszą niż 2/3 terminu ważności. Każda seria dostarczonych podłoży musi posiadać certyfikat Analiz, być sterylizowana radiacyjne i zabezpieczona w potrójne opakowanie zewnętrzne.
7. Dla każdej serii dostarczonych podłoży Wykonawca musi przeprowadzić badanie żyzności (zgodnie z Farmakopeą Polską wydanie XIII, oraz obowiązującym prawodawstwem polskim i europejskim) oraz dostarczyć kopię protokołu z tego badania potwierdzonego przez Osobę Wykwalifikowaną (zdefiniowaną w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania (Dz.U. z 20.06.2022 poz. 1273)). Podłoża do poboru prób będą dostarczane przez Wykonawcę sukcesywnie, zgodnie z zapotrzebowaniem Zamawiającego.
8. Realizacja usługi odbywać się będzie na podstawie pisemnego zlecenia, którego wzór stanowi załącznik do projektu umowy, który stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.
9. Zamawiający będzie pobierał próbki do badań przy użyciu aparatów AIR IDEAl AIR Sampler 90 MM oraz Aplikator Count-TactTM firmy Biomérieux. Opisane próbki wraz z pisemnym zleceniem Wykonawca odbiera z siedziby Zamawiającego.
10. Prawidłowość pobrania prób będzie potwierdzona przez Osobę Kompetentną Zamawiającego, która posiada zgodę GIF (GIF-IWPS.400.4.2019.WK.4) na wytwarzanie produktów leczniczych terapii zaawansowanej – wyjątków szpitalnych z dnia 30 grudnia 2019 r.
11. Wykonawca będzie odbierał próbki po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym.
12. Odbiór próbek będzie się odbywał w godzinach od 9.00 do 15.00 w dni robocze z Banku Tkanek i Pracowni Hodowli Komórek i Tkanek Zamawiającego.
13. Wykonawca gwarantuje, że przekazane próbki do badań będą przechowywane zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa.
14. Wykonawca jest zobowiązany do właściwego oznaczenia próbek, umożliwiającego ich jednoznaczną identyfikację.
15. Oceny wyników analizy czystości mikrobiologicznej prób dokonuje Osoba Wykwalifikowana Wykonawcy.
16. Wykonawca przejmuje obowiązek archiwizowania prób produktów do rozjemczych badań mikrobiologicznych według obowiązujących wymogów, o których mowa w Załączniku nr 3, pkt 12.17 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania (Dz.U. z 20.06.2022 poz. 1273).
17. Dostarczenie wyników badań odbywać się będzie na koszt Wykonawcy.
18. Świadectwa Analizy Mikrobiologicznej Wykonawca będzie przekazywał niezwłocznie po uzyskaniu wyniku
ale w czasie nie dłuższym niż 8 dni roboczych liczonych od dnia doręczenia prób do badań.
19. Oryginały Sprawozdań z analizy prób w postaci Świadectwa Analizy Mikrobiologicznej Wykonawca będzie przekazywał w formie elektronicznej na adres e-mail wskazany w umowie oraz w formie pisemnej do siedziby Zamawiającego, ze wskazaniem osób uprawnionych do odbioru sprawozdań.
20. W przypadku otrzymania wyników niespełniających wymagań jakościowych, Wykonawca jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania o tym fakcie upoważnionych osób Zamawiającego.
21. Wykonawca zobowiązuje się do archiwizowania dokumentacji związanej z analizą czystości mikrobiologicznej przez okres pięciu lat.
22. Po zakończeniu badań pozostałości prób Wykonawca utylizuje na własny koszt.
23. Zamawiający monitoruje i ocenia działania Wykonawcy.
24. Co najmniej raz w roku Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia Zamawiającemu przeprowadzenia audytu dostawcy. Audyt przeprowadzany jest przez Zamawiającego. Audyt przeprowadza się w celu sprawdzania stopnia wdrożenia i przestrzegania przez Wykonawcę wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania.
25. Do zakończenia obowiązywania umowy Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia protokołu wykonania walidacji przechowywania i transportu próbek.
26. Wykonawca zobowiązuje się na żądanie Zamawiającego przedstawić kopie dokumentacji związanej z wykonaniem zlecenia np. certyfikaty podłoży, karty analityczne, protokoły - nie później niż w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia żądania.
27. Realizacja przedmiotu umowy następować będzie według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu, z zastrzeżeniem, iż co najmniej 70 % wartości zamówienia zostanie zrealizowane.
Zamawiającemu przysługuje prawo nie zrealizowania pozostałych 30% wartości zamówienia bez podawania przyczyny, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu.
Za zgodą Wykonawcy Zamawiający może nie zrealizować więcej niż 30% wartości zamówienia, a Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu.
28. Rozliczenie za wykonanie usługi odbywać się będzie w okresach miesięcznych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 85145000-7 - Usługi świadczone przez laboratoria medyczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 192495 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 220003,95 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 192495 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Instytut Medycyny Pracy imienia prof. dra med. Jerzego Nofera w Łodzi
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7240003125
7.3.3) Ulica: św. Teresy od Dzieciątka Jezus 8
7.3.4) Miejscowość: Łódź
7.3.5) Kod pocztowy: 91-348
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
Transport próbek mikrobiologicznych spełniający wymagania zamawiającego opisane w SWZ, w szczególności w Rozdziale 5 pkt 5.2 oraz projekcie umowy.
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
INSTYTUT MEDYCYNY PRACY IM. PROF. DR MED. JERZEGO NOFERA
jakie przetargi wygrała firma
INSTYTUT MEDYCYNY PRACY IM. PROF. DR MED. JERZEGO NOFERA
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 192495 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-09-20 do 2025-09-20Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.