eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi HajnówkaPrzebudowa ulicy Górnej w Hajnówce (w pasie kolejowym linii nr 52).



Ogłoszenie z dnia 2024-09-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa ulicy Górnej w Hajnówce (w pasie kolejowym linii nr 52).

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT HAJNOWSKI

1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Dróg Powiatowych w Hajnówce

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050658580

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Aleksego Zina 1

1.5.2.) Miejscowość: Hajnówka

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-200

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.7.) Numer telefonu: 85 683 20 01

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zdphajnowka.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.hajnowka.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d4927b8a-43b7-4699-b156-1f691384bc9c

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Administracja dróg publicznych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa ulicy Górnej w Hajnówce (w pasie kolejowym linii nr 52).

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d4927b8a-43b7-4699-b156-1f691384bc9c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00510481

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010194/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa ulicy Górnej w Hajnówce (w pasie kolejowym linii nr 52)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00474495

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: DT.26.20.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

II. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu Rozbudowy i przebudowy ul. Górnej w Hajnówce (drogi powiatowej nr 2323B) na odcinkach od km 0+373.22 do km 401.08 i od km 0+411.08 do km 0+440.54 (w pasie kolejowym linii nr 52) w zakresie: nawierzchni jezdni, obustronnych chodników dla pieszych, ścieżki rowerowej, zjazdów indywidualnych i publicznych. Zakresem opracowania objęto dwa odcinki ulicy Górnej o długościach: 27,86 m i 29,46 m. Odcinek od km 0+401,08 do km 0+411,08 objęty jest odrębnym opracowaniem branży kolejowej (nie należy do zakresu zadania objętego niniejszym zamówieniem). Zadanie realizowane jest w ramach dofinasowania z środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Oś ulicy zaprojektowano zasadniczo jak w stanie istniejącym symetrycznie względem istniejącego pasa drogowego. W planie przewidziano jezdnię jednoprzestrzenną o szerokości 7,0 m. Nawierzchnię należy obramować krawężnikiem betonowym 20 x 30 cm na ławie betonowej z oporem, wyniesionym do wysokości 12 cm ponad nawierzchnię.
Po obu stronach ul. Górnej przewidziano wykonanie chodników dla pieszych:
a) strona lewa:
- bezpośrednio przy krawędzi jezdni ulicy o szerokości 2,75 m lub w sąsiedztwie ścieżki rowerowej o szerokości 2,25 m,
b) strona prawa:
- bezpośrednio przy krawędzi jezdni ulicy o szerokości 2,0 m.
Na wszystkich przejściach dla pieszych krawężniki należy obniżyć do wysokości 2 cm ponad nawierzchnię.
Przewidziano wykonanie ścieżki rowerowej o szerokości 2,0 m w lokalizacjach wg rys. nr 2. Opór dla nawierzchni stanowić będzie obrzeże betonowe 30 x 8 cm obniżone do wysokości 3 cm ponad nawierzchnię.
Ponadto w ramach niniejszego zadania należy wykonać rozbiórkę istniejącego przepustu i budowę nowego, przewiduje się wykonanie kanału technologicznego, a także budowę kanalizacji deszczowej.
Wszelkie koszty związane z zajęciem pasa kolejowego – Linii kolejowej nr 52 w czasie realizacji przedmiotowego zadania ponosi Wykonawca robót budowlanych. Dokonanie wszelkich niezbędnych formalności do realizacji robót należy do Wykonawcy.
2. Roboty zostaną wykonane zgodnie z dokumentacją techniczną oraz z uzgodnieniami z właścicielami infrastruktury niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi, stanowiącą integralną część niniejszej specyfikacji warunków zamówienia, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, warunkami ustalonymi przez właściwe władze w wydanych decyzjach i pozwoleniach, a w szczególności zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz wydanymi na jej podstawie aktami wykonawczymi.
4. Zamawiający informuje, iż udostępnione przedmiary robót mają za zadanie jedynie ułatwić Wykonawcom skalkulowanie ceny ofertowej, w związku z czym nie będzie miał wpływu na przebieg procesu budowlanego oraz wysokość wynagrodzenia umownego określonego poprzez zryczałtowaną cenę ofertową. Zamawiający informuje, że Wykonawcy powinni skalkulować cenę ofertową w oparciu o dokumentację techniczną.
5. Wykonawca zobowiązany jest do zasięgnięcia we własnym zakresie informacji dotyczącej infrastruktury niezwiązanej z funkcjonowaniem drogi, wbudowanej od czasu stworzenia dokumentacji technicznej. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wystąpienie ewentualnych kolizji planowanego przedsięwzięcia z tymi urządzeniami.
6. Kod CPV:
Główny przedmiot: 45233120-6 Roboty w zakresie budowy dróg
Przedmiot dodatkowy:
-45220000-5 – Roboty inżynieryjne i budowlane
-45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
-45231300-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
-45232411-6 Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej
-45232460-4 Roboty sanitarne
-45233222-1 Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45232411-6 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów wody ściekowej

45232460-4 - Roboty sanitarne

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający działając w oparciu o art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku gdy cena lub koszt oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba ,że Zamawiający może zwiększyć kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
W niniejszym postępowaniu w terminie składania ofert – tj. do dnia 17 września 2024 r do godziny 9:00 wpłynęły 2 oferty jak niżej:
Dane z otwarcia ofert:
Lp. Nazwa i adres firmy /Cena wykonania zadania [zł brutto] /Okres oferowanej gwarancji
1. P.W. Izbiccy Aneta Izbicka ul. Supraślska 16, 16-010 Wasilków,
REGON 050441691
1 348 279,11
72 miesiące
2. Przedsiębiorstwo Drogowo Mostowe MAKSBUD Sp. z o.o.
Ul. Adama Mickiewicza 183
17-100 Bielsk Podlaski
REGON 008126918
1 233 937,23
72 miesiące

Stosownie do treści art. 222 ust. 4 Zamawiający najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Wyżej wspomniana informacja opublikowana została pomiędzy końcem terminu składania ofert -9:00, a godziną 10:00 – terminem otwarcia ofert i zwierała następującą kwotę :
Ogółem:
-758 994,41 zł netto
-174 568,72 zł podatek VAT (23%)
-933 563,13 zł brutto

Po godzinie 10:00 tego samego dnia został opublikowany protokół z otwarcia ofert, o którym mowa w art. 222 ust. 5 ustawy Pzp.
Stosownie do art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie w sprawie udzielenie zamówienia publicznego w sytuacji gdy cena ;lub koszt najkorzystniejszej ofert lub oferty z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację przedmiotowego zadania. Ustawodawca stworzył ten zapis w celu ochrony Zamawiającego przed roszczeniem o zawarcie umowy w przypadku braku środków finansowych. Przepis art. 255 pkt. 3 ustawy Pzp odnosi się do kwoty o której mowa w art. 222 ust. 4 udostępnianej na stronie prowadzonego postępowania bezpośrednio przed otwarciem ofert. Decyzja o zwiększeniu tej kwoty jest oparta na swobodnym uznaniu Zamawiającego , który „może zwiększyć kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Zamawiający podejmując decyzję o braku możliwości zwiększenia kwoty na realizację zadnia do ceny jedynej złożonej w postępowaniu oferty brał pod uwagę celowość i efektywność gospodarowania środkami publicznymi, bowiem zgodnie z treścią art. 44 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 27.08.2009 roku o finansach publicznych, wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny.
W świetle powyższych wyjaśnień nie powinno budzić wątpliwości unieważnienie postępowania bez dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty, w sytuacji gdy obie złożone w postępowaniu oferty przewyższają kwotę którą Zmawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1233937,23 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1348279,11 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.