Ogłoszenie z dnia 2022-12-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00190303/01 - Wynik z dnia 2023-04-25
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa świetlicy wiejskiej z częścią na remizę Ochotniczej Straży Pożarnej w Bielawie Dolnej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PIEŃSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821470
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bolesławiecka 29
1.5.2.) Miejscowość: Pieńsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-930
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757786511-514 wew. 110
1.5.8.) Numer faksu: 757786405
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: nowicki@piensk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.piensk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa świetlicy wiejskiej z częścią na remizę Ochotniczej Straży Pożarnej w Bielawie Dolnej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ba5bfada-7f73-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00510557
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00023103/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Budowa świetlicy wiejskiej z częścią na remizę Ochotniczej Straży Pożarnej w Bielawie Dolnej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.piensk.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie
oświadczenia,wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej przy użyciu miniPortalu
https://miniportal.uzp.gov.pl/, e PUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej, e-mail nowicki@piensk.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)Informacje o wymaganiach
technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:Zamawiający wymaga, aby w
tytule maila był podany nr sprawy, co
ułatwi komunikację pomiędzy stronami postępowania. 2) Wszelką korespondencję związaną z
niniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem ePUAP lub poczty elektronicznej na
adres: nowicki@piensk.com.pl Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed
upływem wymaganego terminu. 3) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,
musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania
korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z mini Portalu dostępnym
podadresemhttps://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspxorazRegulaminie e PUAP.5)Wykonawca
przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptujewarunki
korzystania z mini Portalu, określone w Regulaminie mini Portalu oraz zobowiązuje siękorzystając z
miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.6) Maksymalny rozmiar plikówprzesyłanych za
pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz
dokomunikacjiwynosi150 MB.7) Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125
ust.1 pzp,podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych
informacji,oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę
ichprzekazania na ePUAP.8) W postępowaniu o udzielenie zamówienia
korespondencjaelektroniczna(inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty)odbywa się elektronicznie za pośrednictwem
dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz
udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą
tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym
postępowaniem Zamawiający iWykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).9) Dokumenty
elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez
Wykonawcę za pośrednictwemFormularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza
również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: nowicki@piensk.com.pl
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów
lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz
wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie)10) Zamawiający nie przewiduje
sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej,wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej„RODO”)(Dz.U.
UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:1) Administratorem danych osobowych jest Pani Agnieszka
Demichowicz Z administratorem można się skontaktowaćpoprzezadresemail:iod@piensk.com.pl lub
pisemnie na adres siedziby administratora;2)Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z
którym może się Pani/Panskontaktowaćpoprzezemailiod@piensk.com.pl Z inspektorem ochrony
danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych;3) zgodnie z treścią art.
6ust. 1 lit. c RODO Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu wyboru
wykonawcy na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a
następnie realizacji postanowień umownych związanych z wykonywanym zamówieniem;4) w związku z
przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być
udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów
prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagane byłoby to w celu
realizacjipostanowień umownych,5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie
będąpodejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;6)Pani/Pana dane
osobowe będą przechowywane,zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych przez
okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;7) posiada
Pani/Panprawo do:a)dostępu dodanych osobowych, na podstawie art. 15 RODO, przy czym
administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających
na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego;b)sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, na podstawie
art.16RODO, przy czym skorzystanie z niniejszego uprawnienia nie może skutkować zmianą
wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą–Prawo zamówień publicznych;c) ograniczenia przetwarzania danych
osobowych, na podstawie art.18RODO, przy czym wystąpienie z żądaniem nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego;d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna
Pani/Pan,że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;8) nie przysługuje Pani/Panu prawo do:a)usunięcia lub
przenoszenia danych osobowych,b)wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych;9)podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji postanowień umownych. Niepodanie
danych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia oferty złożonej w postępowaniu oraz
zawarcia umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ISM.03.271.PN.12.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 1658536,59 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa świetlicy wiejskiej z garażem w Bielawie Dolnej wraz z zagospodarowaniem terenu wokół obiektu i z niezbędną infrastrukturą techniczną. Projektowany obiekt zlokalizowany będzie na działce nr 3005/1 ( obr. Bielawa Dolna, jednostka ewidencyjna Pieńsk, powiat Zgorzelec, województwo dolnośląskie ) Będzie to obiekt użyteczności publicznej ( kategoria IX) - budynek wietlicy
wiejskiej z wbudowanym garażem, o prostej bryle na rzucie prostokąta
( 27,14m x 12,54m), jednokondygnacyjny z nieużytkowym poddaszem, niepodpiwniczony,
przekryty dachem dwuspadowym o kącie nachylenia połaci dachowej 30°.
Obiekt będzie wzniesiony w technologii tradycyjnej , w tym:
- ściany murowane z bloczków gazobetonowych lub ceramicznych gr. 24, 12 i 6cm,
- strop TERIVA gr 24cm, rozstaw belek co 60cm ;
- podciągi żelbetowe;
- schody techniczne na poddasze dwubiegowe, żelbetowe;
- więźba dachowa krokwiowo-płatwiowa ze słupami – drewniana;
- dach kryty blachą stalową powlekaną;
- bloki kominowe wentylacyjne i spalinowe – systemowe,
- okna PCV, kolor jasny orzech;
- drzwi zewnętrzne ALU kolor ciemny niebieski;
- brama garażowa segmentowa, stal malowana, kolor RAL 7005,
- stolarka drzwiowa wewnętrzna – okleina naturalna, kolor jasny orzech.
Elementy wyposażenia technicznego:
- instalacja wody;
- instalacja kanalizacyjna;
- instalacja wentylacji nawiewno-wywiewnej ;
- instalacja elektryczna – oświetleniowa i gniazd wtykowych;
- instalacja c.o.;
- odnawialne źródła energii powietrzna pompa ciepła i pv;
- instalacja odgromowa.
UWAGI:
Zamawiający wykreśla z dokumentacji projektowej instalację gazową z ogrzewaniem grzejnikowym i zamienia sposób ogrzewania na źródła odnawialne, powietrzną pompę ciepła i instalację fotowoltaiczną.
Przyszły Wykonawca dostosuje technicznie obiekt i dokona wyceny paneli fotowoltaicznych, pompy ciepła wraz ze zamianą ogrzewania grzejnikowego na niskotemperaturowe podłogowe i ścienne. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu opis techniczny i rysunki zamienne przedstawiające układ nowej instalacji ogrzewania powierzchniowego, pompy ciepła i pv.
Instalacja musi posiadać parametry techniczne atesty i certyfikaty umożliwiające jej montaż w przedmiotowym obiekcie.
Jednocześnie Wykonawca udziela gwarancji na montaż i urządzenia we własnym zakresie jako gwarancje należytego wykonania obiektu i gwarancje producenta.
Wytyczne dla Wykonawcy dotyczące instalacji stanowi załącznik do postępowania.
WAŻNE:
Szczegółowy zakres robót zawarty jest w dokumentacji technicznej. Przy wycenie oferty Wykonawca posługuje się zawartością dokumentacji technicznej, nie wycenia oferty zgodnie
z pozycjami przedmiaru robót.
Dokumentacja techniczna i opis przedmiotu zamówienia jest wyznacznikiem zakresu i ceny całego zadania inwestycyjnego.
Przedmiar robót stanowi tylko pomoc w określeniu zakresu robót wynikającej z dokumentacji. Przedmiar robót nie jest podstawą ilościową do wyceny oferty.
Wykonawca wkalkuluje do oferty i wykona obsługę związaną z dokumentacją przyłączeniową do sieci elektrycznej w związku z wykonaniem pv. tj. zmianę licznika i inne dokumenty towarzyszące.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
09332000-5 - Instalacje słoneczne
42511110-5 - Pompy grzewcze
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 500 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion pięćset tysięcy 00/100)
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone co najmniej jedną robotę budowlaną, polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie obiektu o kubaturze nie mniejszej niż 1 800m3
i powierzchni użytkowej 280m2.
b) Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej jedną osobą lub osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadającymi uprawienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane ( tekst jedn.: Dz.U. 2021r. Poz. 2351 ze zm.) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży drogowej, bez ograniczeń.
W przypadku podmiotów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te posiadały równoważne uprawnienia do w/w.
Zamawiający uzna uprawnienia równoważne zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy– w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2021 r. poz. 2351 ze zm.).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. 2)oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożył
odrębną ofertę,ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
3) W przypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na
zasadach określonych wart. 118 ustawy, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych
podmiotów dokument wymieniony w pkt IX.4.1).4) Zamawiający żąda od wykonawcy
przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt IX.4.1),dotyczących podwykonawcy, któremu
zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach
lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 118 ustawy.5) W przypadku
wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. IX.4.1)
winien dołączyć każdy podmiot występujący wspólnie. Dokument winien być potwierdzony za zgodność
z oryginałem i złożony w formie elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem
osobistym zgodnie z § 14 ust. 3Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23
grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy.6) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,zamiast dokumentów, o których mowa
w pkt IX.4.1)składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania,potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono
upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego
działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on winnej tego rodzaju sytuacji
wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania
ofert.7) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt
IX.4. ppkt.5, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym
odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub,
jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o
oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem,
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce
zamieszkania wykonawcy. Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie
mniejszą niż 1 500 000,00 zł (słownie złotych: jeden milion pięćset tysięcy 00/100).2) Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w
okresie ostatnich 5lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających,czy te roboty budowlane zostały
wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na
rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
3) Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych zaświadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.4) Dokumentów dotyczących
podmiotu trzeciego, w celu wykazania spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego
zasoby,warunków udziału w postępowaniu jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu
trzeciego.Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez
zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, wykonawca składa inne podmiotowe środki
dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego
warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub
finansowej. 5) Powyższe dokumenty należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenie
elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj.
podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Wypełniony f o r m u l a r z o f e r t y – załącznik do siwz2) Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie wskazanym w SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzającybrak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień
składania ofert,tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ.3)Oryginał
pełnomocnictwa do działania w imieniu wykonawcy lub notarialnie potwierdzony
odpispełnomocnictwa, w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik o ile prawo
dopodpisania oferty nie wynika z dokumentów, do których Zamawiający ma dostęp bądź z
innychdokumentów dołączonych do oferty. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie
określaćczynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 4) Dowód
wniesienia w ad i u m z dopiskiem zawierającym oznaczenie postępowania oraz z określeniem
sposobu zwrotuwadium;5) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do
dyspozycjiniezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca,
zgodnie z art.125 ust. 5 ustawy, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów,
niezależnie odcharakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, o czym mowa w punktach
IX.6.1) – 7).6)W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia
wykonawcyzobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z
którego treścibędzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie
zamówienia tychwykonawców należy załączyć do oferty.Pełnomocnictwo powinno być
załączone do oferty ipowinno zawierać w szczególności wskazanie:- postępowania o
zamówienie publiczne, któregodotyczy,- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówieniawymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,- ustanowionego
pełnomocnika orazzakresu jego umocowania.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 18 000,00 zł (słownie złotych: osiemnaście tysięcy 00/100).2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
4. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert.
Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Pieńsku 60 8382 0001 0000 0202 2000 0060, z oznaczeniem: tryb podstawowy na zadanie pn: „Budowa świetlicy wiejskiej z częścią na remizę Ochotniczej Straży Pożarnej w Bielawie Dolnej”. Wadium musi być na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym
w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Pieńsk,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
3) kwotę gwarancji/poręczenia,
4) termin ważności gwarancji/poręczenia,
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
8) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takimprzypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo podpisane przez
upoważnionych przedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza. Złożona oferta musi być podpisana w
taki sposób,by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie.
Pełnomocnictwo składa się w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.2. W odniesieniu do
wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z wykonawców występujących wspólnie
musiudokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i 2 oraz 109 ust.1
pkt.4,5,7-10 ustawy. Warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 2-3
ustawyPZP (pkt VII SIWZ) musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie lub
wszyscywykonawcy łącznie. 3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą
wyłącznie zpełnomocnikiem.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
publicznegoponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy oraz za szkody powstałe
z tytułuczynów niedozwolonych.5. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzieleniezamówienia, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zobowiązuje
wykonawców przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, do przedłożenia umowy regulującej współpracę
tych podmiotów.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający przewiduje udzielenie zaliczki na poczet wykonania zamówienia. Zamawiający, tytułem przedpłaty za realizację przedmiotu umowy, w terminie 14 od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury zaliczkowej, wypłaci Wykonawcy zaliczkę w wysokości 2% umownego wynagrodzenia brutto, która stanowi udział własny Zamawiającego zgodnie z warunkami Promesy Wstępnej dotyczącej dofinansowania inwestycji z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych (Nr Promesy: 01/2021/5991/PolskiLad).7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami §14. 1 projektu umowy który stanowi załącznik do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-02-07 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia,zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal iudostępnionego również na miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-02-07 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Nie dotyczyPRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rozbudowa i adaptacja budynku po szkole podstawowej z przeznaczeniem na nową siedzibę Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Zduńskiej Woli zakres dodatkowy na 2024 rok
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Zagospodarowanie poscaleniowe w zakresie dróg, renowacji rowów melioracyjnych, rekultywacji gruntów dla operacji pn. Scalenia gruntów wsi Piechoty, gm. Padew Narodowa o powierzchni łącznej 310,1773 ha
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Dubiecko
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap I
- Termomodernizacja budynku przy ul. T.Kościuszki 40
więcej: Instalacje słoneczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.