eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomSprzątanie pomieszczeń prokuratur rejonowych okręgu radomskiego



Ogłoszenie z dnia 2023-11-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Sprzątanie pomieszczeń prokuratur rejonowych okręgu radomskiego

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Prokuratura Okręgowa w Radomiu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000569674

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Jacka Malczewskiego 7

1.5.2.) Miejscowość: Radom

1.5.3.) Kod pocztowy: 26-600

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL921 - Radomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.porad@prokuratura.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/po-radom

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9fe41c86-82cc-11ee-9aa3-96d3b4440790

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sprzątanie pomieszczeń prokuratur rejonowych okręgu radomskiego

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9fe41c86-82cc-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00510853

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-23

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00114480/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Sprzątanie pomieszczeń biurowych w Prokuraturach Rejonowych okręgu radomskiego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00493445

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 3023-7.261.12.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 321922,08 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzątanie pomieszczeń w Prokuraturze Radom-Wschód w Radomiu

4.5.3.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

4.5.5.) Wartość części: 64628,32 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzątanie pomieszczeń w Prokuraturze Rejonowej Radom-Zachód w Radomiu

4.5.3.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

4.5.5.) Wartość części: 64628,32 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzątanie pomieszczeń w Prokuraturze Rejonowej w Grójcu

4.5.3.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

4.5.5.) Wartość części: 64628,32 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzątanie pomieszczeń w Prokuraturze Rejonowej w Kozienicach

4.5.3.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

4.5.5.) Wartość części: 32151,56 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzątanie pomieszczeń w Prokuraturze Rejonowej w Zwoleniu

4.5.3.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

4.5.5.) Wartość części: 31907,66 PLN

Część 6

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzątanie pomieszczeń w Prokuraturze Rejonowej w Przysusze

4.5.3.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

4.5.5.) Wartość części: 31501,15 PLN

Część 7

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Sprzątanie pomieszczeń w Ośrodku Zamiejscowym Prokuratury Rejonowej w Przysusze z siedzibą w Szydłowcu

4.5.3.) Główny kod CPV: 90919200-4 - Usługi sprzątania biur

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

4.5.5.) Wartość części: 32476,76 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:30. W dniach od 20.11.2023 r. do 22.11.2023 r. platforma e-Zamówienia uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający nie mógł z przyczyn technicznych i od niego niezależnych zamieścić pytań i odpowiedzi otrzymanych w terminie od Wykonawców. Zamawiający próbował również zmienić ogłoszenie o zamówieniu zmieniając termin składania i otwarcia ofert, jednakże do czasu upływu terminu ofert ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami, a tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1605). Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-Zamówienia). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 13.07.2021 r. KIO 1760/21, LEX nr 3271838, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.04.2023 roku, KIO 893/23, LEX nr 35602588).

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:30. W dniach od 20.11.2023 r. do 22.11.2023 r. platforma e-Zamówienia uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający nie mógł z przyczyn technicznych i od niego niezależnych zamieścić pytań i odpowiedzi otrzymanych w terminie od Wykonawców. Zamawiający próbował również zmienić ogłoszenie o zamówieniu zmieniając termin składania i otwarcia ofert, jednakże do czasu upływu terminu ofert ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami, a tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1605). Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-Zamówienia). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 13.07.2021 r. KIO 1760/21, LEX nr 3271838, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.04.2023 roku, KIO 893/23, LEX nr 35602588).

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:30. W dniach od 20.11.2023 r. do 22.11.2023 r. platforma e-Zamówienia uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający nie mógł z przyczyn technicznych i od niego niezależnych zamieścić pytań i odpowiedzi otrzymanych w terminie od Wykonawców. Zamawiający próbował również zmienić ogłoszenie o zamówieniu zmieniając termin składania i otwarcia ofert, jednakże do czasu upływu terminu ofert ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami, a tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1605). Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-Zamówienia). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 13.07.2021 r. KIO 1760/21, LEX nr 3271838, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.04.2023 roku, KIO 893/23, LEX nr 35602588).

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:30. W dniach od 20.11.2023 r. do 22.11.2023 r. platforma e-Zamówienia uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający nie mógł z przyczyn technicznych i od niego niezależnych zamieścić pytań i odpowiedzi otrzymanych w terminie od Wykonawców. Zamawiający próbował również zmienić ogłoszenie o zamówieniu zmieniając termin składania i otwarcia ofert, jednakże do czasu upływu terminu ofert ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami, a tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1605). Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-Zamówienia). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 13.07.2021 r. KIO 1760/21, LEX nr 3271838, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.04.2023 roku, KIO 893/23, LEX nr 35602588).

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:30. W dniach od 20.11.2023 r. do 22.11.2023 r. platforma e-Zamówienia uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający nie mógł z przyczyn technicznych i od niego niezależnych zamieścić pytań i odpowiedzi otrzymanych w terminie od Wykonawców. Zamawiający próbował również zmienić ogłoszenie o zamówieniu zmieniając termin składania i otwarcia ofert, jednakże do czasu upływu terminu ofert ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami, a tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1605). Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-Zamówienia). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 13.07.2021 r. KIO 1760/21, LEX nr 3271838, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.04.2023 roku, KIO 893/23, LEX nr 35602588).

Część 6

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 6)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:30. W dniach od 20.11.2023 r. do 22.11.2023 r. platforma e-Zamówienia uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający nie mógł z przyczyn technicznych i od niego niezależnych zamieścić pytań i odpowiedzi otrzymanych w terminie od Wykonawców. Zamawiający próbował również zmienić ogłoszenie o zamówieniu zmieniając termin składania i otwarcia ofert, jednakże do czasu upływu terminu ofert ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami, a tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1605). Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-Zamówienia). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 13.07.2021 r. KIO 1760/21, LEX nr 3271838, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.04.2023 roku, KIO 893/23, LEX nr 35602588).

Część 7

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 7)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający, Prokuratura Okręgowa w Radomiu prowadzi przedmiotowe postępowanie przy użyciu platformy e-Zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl/pl/). Termin składania ofert wyznaczony został na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:00, termin otwarcia ofert przypadał na dzień 22.11.2023 r. godz. 10:30. W dniach od 20.11.2023 r. do 22.11.2023 r. platforma e-Zamówienia uległa awarii, która nie została usunięta przed upływem terminu składania ofert. W tym czasie Zamawiający nie mógł z przyczyn technicznych i od niego niezależnych zamieścić pytań i odpowiedzi otrzymanych w terminie od Wykonawców. Zamawiający próbował również zmienić ogłoszenie o zamówieniu zmieniając termin składania i otwarcia ofert, jednakże do czasu upływu terminu ofert ogłoszenie o zmianie ogłoszenia nie zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych.
W wyniku ww. okoliczności niezależnej od Zamawiającego postępowanie obarczone zostało wadą w postaci uniemożliwienia Wykonawcom zapoznania się z pytaniami i odpowiedziami, a tym samym naruszona została zasada równego traktowania Wykonawców według art. 64 w zw. z art. 16 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 poz. 1605). Naruszenie stanowi wadę niemożliwą do usunięcia (brak możliwości naprawienia błędu przez Zamawiającego przy użyciu instrumentów prawnych ustawy oraz technicznych możliwości platformy e-Zamówienia). Po terminie składania ofert nie ma możliwości konwalidowania wady postępowania. Wada postępowania skutkuje brakiem możliwości zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy, z uwagi na naruszenie art. 64 w zw. z art. 16 ustawy. Zaistniałe problemy techniczne mogły mieć wpływ na wynik postępowania, w związku z czym Zamawiający nie dokonał czynności otwarcia ofert złożonych przed datą wystąpienia awarii. W związku z powyższym Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy z uwagi na to, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego (por. wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 13.07.2021 r. KIO 1760/21, LEX nr 3271838, wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18.04.2023 roku, KIO 893/23, LEX nr 35602588).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.