Ogłoszenie z dnia 2023-11-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00406421/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-21
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Kredyt długoterminowy w kwocie 2.600.000,00zł, na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Koziegłowy w 2023 roku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA I MIASTO KOZIEGŁOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398505
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Pl. Moniuszki 14
1.5.2.) Miejscowość: Koziegłowy
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-350
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL224 - Częstochowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: izp@kozieglowy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozieglowy.bip.net.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/kozieglowy1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Kredyt długoterminowy w kwocie 2.600.000,00zł, na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Koziegłowy w 2023 roku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8fdf6600-5795-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00511910
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00010443/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.600.000,00zł, na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Koziegłowy w 2023 roku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00406421
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RIGK.271.09.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1 Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 2.600.000,00zł, na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy i Miasta Koziegłowy w 2023 roku, z karencją w spłacie rat – spłata kwartalnie począwszy od 30.06.2024
4.2 Rozliczenia pomiędzy kredytobiorcą i kredytodawcą dokonywane będą w złotych polskich.
4.3 Zabezpieczenie kredytu będzie weksel In blanco wraz z deklaracją wekslową.
4.4 Kontrasygnata skarbnika złożona będzie na deklaracji wekslowej.
4.5 Gmina nie przewiduje podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
4.6 Termin uruchomienia kredytu październik – grudzień 2023, na pisemne wezwanie Gminy.
4.7 Gmina posiada umowę na bankową obsługę ważną do 31.12.2023 roku ( w trakcie procedury przetargowej, nowa umowa będzie obowiązywać do 31.12.2026r.).
4.8 Gmina po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dostarczy na żądanie, wybranemu Wykonawcy zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń społecznych o niezaleganiu w opłacaniu podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne.
4.9 Gmina nie posiada udzielonych poręczeń.
4.10 Gmina posiada pozytywną opinię RIO o możliwości spłaty kredytu.
4.11 W warunkach kredytu należy uwzględnić:
-Możliwość bez kosztowej wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki naliczone będą za okres faktycznego wykorzystania kredytu.
- Możliwość zaciągnięcia kredytu w mniejszej wysokości, bez ponoszenia dodatkowych opłat.
- Naliczane odsetki płatne będą miesięcznie do ostatniego dnia miesiąca.
- Zapłata odsetek następowała będzie po pisemnym powiadomieniu kredytobiorcy przez Bank o wysokości naliczonych odsetek na 7 dni roboczych przed terminem płatności.
4.12 Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, liczone jako suma stawki WIBOR 1M, z ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego naliczenie odsetek, powiększone o marżę bankową określoną na dzień otwarcia oferty (marża będzie stała w okresie kredytowania ), za który będą naliczone odsetki.
4.13 Oprócz oprocentowania określonego w oparciu o stopę Wibor 1M i marżę, Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji za udzielenie i obsługę kredytu.
4.14 Zamawiający zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w harmonogramie spłat kredytu i odsetek, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.
4.15 Do wyliczenia kosztu kredytu należy przyjąć:
- stawkę WIBOR 1 M z dnia 28.08.2023 r. (6,84%)
- pełne uruchomienie kredytu na dzień 1 października 2023.
- faktyczną liczbę dni kalendarzowych w danym roku (365 lub 366).
4.16 Spłata kredytu następować będzie w okresach kwartalnych.
Lp Termin spłaty raty kredytu wysokość raty
1 2024-06-30 62 500,00
2 2024-09-30 62 500,00
3 2024-12-31 125 000,00
4 2025-03-31 146 875,00
5 2025-06-30 146 875,00
6 2025-09-30 146 875,00
7 2025-12-31 146 875,00
8 2026-03-31 146 875,00
9 2026-06-30 146 875,00
10 2026-09-30 146 875,00
11 2026-12-31 146 875,00
12 2027-03-31 146 875,00
13 2027-06-30 146 875,00
14 2027-09-30 146 875,00
15 2027-12-31 146 875,00
16 2028-03-31 146 875,00
17 2028-06-30 146 875,00
18 2028-09-30 146 875,00
19 2028-12-31 146 875,00
2 600 000,00
4.17 Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe
1. Sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce i deficycie za rok 2022r;
2. Sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce i deficycie za I kwartał 2023
3. Sprawozdanie RB-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za 2022r;
4. Sprawozdanie RB-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych za I kwartał 2023
5. Sprawozdanie Rb-Z o zobowiązaniach za rok 2022r;
6. Sprawozdanie Rb-Z o zobowiązaniach za I kwartał 2023
7. Opinia RIO o możliwości spłaty przez Gminę i Miasto Koziegłowy kredytu długoterminowego;
8. Uchwała nr 420/L/2023 Rady Gminy i Miasta Koziegłowy z dnia 6 czerwca 2023 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego;
9. Wykaz kredytów, pożyczek na dzień 28.08.2023r
10. Aktualny WPF na dzień 31.08.2023r
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 601937,89 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 642639,62 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 601937,89 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Tarnowskich Górach
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6451007332
7.3.3) Ulica: Bytomska
7.3.4) Miejscowość: Tarnowskie Góry
7.3.5) Kod pocztowy: 42-600
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BANK SPÓŁDZIELCZY W TARNOWSKICH GÓRACH
jakie przetargi wygrała firma
BANK SPÓŁDZIELCZY W TARNOWSKICH GÓRACH
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-19
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 601937,89 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2023-10-19 do 2028-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu bankowego w 2025 roku na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów
- Kredyt inwestycyjny.
- udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 20 771 671 PLN.
- Kredyt bankowy długoterminowy w wysokości 24.000.000 PLN.
- Oświetlenie ulic miasta Włocławek w zakresie dostaw energii elektrycznej.
- Kredyt długoterminowy - 205 mln (usługa udzielenia kredytu).
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.