eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ŻagańRozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki



Ogłoszenie z dnia 2022-12-22


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Żagański

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 970770155

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Dworcowa 39

1.5.2.) Miejscowość: Żagań

1.5.3.) Kod pocztowy: 68-100

1.5.4.) Województwo: lubuskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski

1.5.7.) Numer telefonu: 684709976

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiatzaganski.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzaganski.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.powiatzaganski.pl/zamowienia_publiczne/433/status/rodzaj/wzp/zwr/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-28d6dc4a-5514-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00512966

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00411020/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.21.2022

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

5.1. Przedmiotem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest „Rozbudowa drogi powiatowej nr 1078F w gminie Wymiarki” w formule zaprojektuj i wybuduj.

5.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia:
5.2.1. Droga powiatowa nr 1078F która stanowi niniejsze opracowanie, początek swój ma za istniejącym wiaduktem nad drogą krajową A18, a koniec za skrzyżowaniem dróg powiatowych nr 1078F z 1081F za m. Wymiarki.

5.2.2. Początek terenu zabudowanego zlokalizowany jest w km ok. 2+520 a koniec w km ok. 6+175 tuż przed skrzyżowaniem ww. dróg powiatowych.
5.2.3. Droga zarówno w terenie zabudowanym jak i niezabudowanym posiada szerokość od 5,5 do 7,0 m i wykonana jest z bitumu.
5.2.4. W terenie niezabudowanym droga odwodniona jest do jedno lub dwustronnych rowów przydrożnych wymagających czyszczenia, natomiast w terenie zabudowanym ulica odwodniona jest zarówno do ww. rowów, w tereny zielone jak do fragmentarycznej kanalizacji deszczowej.
5.2.5. W terenie zabudowanym w istniejących chodnikach wykonanych z płytek chodnikowych, jak i poboczach zlokalizowane są liczne drzewa do wycinki (około 125 sztuk). Drzewa należy szczegółowo zinwentaryzować i uzyskać zgodę na wycinkę lub zaprojektować ciągi komunikacyjne, tak aby je ominąć, konieczne zdiagnozowanie przez dendrologa. Większość z drzew obumarła i wymaga usunięcia, natomiast reszta zlokalizowana jest zbyt blisko krawędzi jezdni. Wykonawca musi rozpatrzeć, czy jest w stanie wyciąć kolidujące drzewa, czy uzyska stosowne odstępstwo od warunków technicznych.
5.2.6. W terenie zabudowanym jezdnia posiada oświetlanie uliczne osadzone bezpośrednio na słupach energetycznych. Całość do demontażu.
5.2.7. Praktycznie na całości opracowania zlokalizowana jest sieć telekomunikacyjna albo w postaci słupów naziemnych drewnianych albo sieci doziemnej z płytami/włazami oraz komorami na sieci wymagających przebudowy lub wymiany.
5.2.8. Parametry techniczne drogi powiatowej nr 1078F
Klasa techniczna: Z
Prędkość projektowa Vp w terenie zabudowy: 40 km/h,
Prędkość projektowa Vp poza terenem zabudowy: 50 km/h
Szerokość pasów ruchu: 2x 2,75; 2x3,0
Szerokość poboczy: 0,50 – 1,00 m,
Szerokość chodnika: min. 2,00m,
Kategoria ruchu KR3,
Obciążenie 115 kN/oś,

5.2.9. Zakres prac obejmuje w szczególności:
a) ze względu na zbyt wąski pas drogi powiatowej oraz nienormatywne połącznia skrzyżowań (nienormatywne kąty) konieczne jest wykonanie około 14 podziałów ewidencyjnych tak aby zastosować zgodne z przepisami wyokrąglenia łuków poziomych i zapewnić odpowiednią widoczność na skrzyżowaniach,
b) od początku opracowania do końca wykonać jedynie docelowo frezowanie starej nawierzchni bitumicznej w zakresie 2-3 cm i w jej miejsce nałożyć nową nakładkę bitumiczna z SMA11 gr. 4cm,
c) należy wymienić wszelkie prefabrykaty betonowe w ciągu drogi w terenie zabudowanym tzn. obrzeża, krawężniki i kostki/płytki betonowe,
d) wycinka kolidującej zieleni w postaci ok. 125 sztuk drzew oraz ok. 1000 m2 krzewów niskich. Przed wycinką Wykonawca zleci opracowanie operatu przez dendrologa; w związku z tak liczną wycinka zostanie wykonane nasadzenie kompensacyjne w ilości 1:3,
e) w celu podniesienia warunków BRD konieczne jest wykonanie 3 azyli spowalniających w terenie zabudowanym w tym 2 z wyznaczonym przejściem dla pieszych; wyspy wykonać w krawężnikach wysepkowych prefabrykowanych trapezowych,
f) każde z projektowanych przejść dla pieszych doświetlić dwustronnie za pomocą dedykowanych lamp,
g) w obrębie obiektów o znacznym natężeniu pieszych (szkoła, GOK) zastosować zabezpieczenie za pomocą barierek dla pieszych od strony jezdni zmuszających do korzystania z wyznaczonych przejść w określonych lokalizacjach,
h) na długości siedziby Nadleśnictwa Wymiarki należy zdemontować ogrodzenie i przesunąć je w głąb działki tak aby zmieścić chodnik szerokości minimum 2,0 m netto,
i) przebudowa zatok autobusowych - w obrębie szkoły należy przebudować dwie istniejące zatoki autobusowe tak aby spełniały normatyw techniczny,
j) szerokość bitumiczna jezdni drogi powiatowej docelowo 6,0 m za wyjątkiem niezbędnego zwężenia w centrum do 5,5 m; docelowo Inwestor planuje uzyskanie jezdni o minimalnej szerokości bez poszerzeń na łukach poziomych równej 6,0 m jednakże dopuszcza lokalne zwężenia do 5,5 m,
k) zjazdy indywidualne – nawierzchnia z kostki betonowej czerwonej gr. 8 cm, skosy 1,5:1,5,
l) zjazdy publiczne i skrzyżowania – nawierzchnia bitumiczna, wyłukowane wymaganymi promieniami zgodnie z wytycznymi branżowymi;
m) łuki poziome jezdni dopasowane do parametrów terenowych;
n) przechyłki na łukach poziomych dopasowane do parametrów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r.
o) w trenie niezabudowanym jak i zabudowanym zlokalizowane są liczne przepusty podziemne. Zarówno pod zjazdami jak i pod głównym ciągiem drogi. Wszystkie przepusty należy zrewidować i sprawdzić ich stan techniczny. W przypadku niedrożności należy je udrożnić lub wymienić na nowe. Zabezpieczyć skarpy wylotów,
p) projektowane murki oporowe wykonać z prefabrykowanych elementów typu L
o zmiennych wysokościach dostosowanych do lokalnych rzędnych terenu,
q) w centrum miejscowości w celu uspokojenia ruchu wykonać wyniesione skrzyżowanie z sygnalizacją drogową obejmującą skrzyżowanie ulic Księcia Witolda, Tadeusza Kościuszki, 1 Maja i 2 Armii Wojska Polskiego. Sygnalizację wyposażyć w detekcje zarówno ruchu pieszego jak i nadjeżdżających pojazdów w systemie
„all red”,
r) przebudowa około 10 pokryw telekomunikacyjnych typu lekkiego oraz około 260 mb kabli telekomunikacyjnych (szczegółowy opis w punkcie kolizji teletechnicznych),
s) odwodnienie wykonać w dwojaki sposób. W samym centrum miejscowości ze względu na gęstą zabudowę kanałami deszczowymi z rur PVC o średnicach minimum Ø315 wraz z przykanalikami deszczowymi o średnicy ø 200. Rury kanalizacji układać w miarę możliwości w chodnikach a nie w konstrukcji jezdni. Kanały zakończone prefabrykowanymi wylotami do istniejących rowów lub podziemnych przepustów.
W terenach niezabudowanych oraz na wjazdach do miejscowości drogę odwodnić do przyległych rowów. W zależności od potrzeb terenowych rowy oczyścić, przesunąć lub umocnić dno,
t) przebudować wszelkie napotkane kolizje.
5.2.10. UWAGA!
Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej przed przystąpieniem do postępowania celem prawidłowej oceny i wyceny oferty.

5.3. Szczegółowo przedmiot zamówienia został opisany w PFU. Zgodnie z art. 103 ust. 2 ustawy PZP dokumenty zawarte w niniejszym Programie Funkcjonalno – Użytkowym zostały opracowane zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego.

5.4. Jakość dostarczonych na budowę materiałów, wyrobów i elementów musi być zgodna z wymaganiami normowymi, atestami, świadectwami dopuszczenia do stosowania i ustaleniami projektu technicznego oraz wymaganiami zawartymi w SWZ.
5.5. Tam, gdzie w SWZ, zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub normy, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 101 ust. 1 i 3 ustawy PZP, Zamawiający, zgodnie z informacjami w pkt. 5 Tomu I SWZ – IDW, dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym ZRID oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SWZ.
5.6. Równoważność materiałów i urządzeń
5.6.1. W sytuacji, gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych.
5.6.2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów budowlanych, które są wymienione w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót i szczegółowych specyfikacjach technicznych pod warunkiem, że materiały równoważne będą posiadały co najmniej takie same parametry techniczne lub lepsze jak materiały wymienione w w/w dokumentach.
5.6.3. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy (urządzenia i materiały budowlane), usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego.
5.6.4. Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakim muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia.
5.6.5. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Jeżeli Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazał oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających te materiały lub urządzenia.
5.6.6. Na Wykonawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, iż zaoferowane materiały/roboty są równoważne w stosunku do określonych przez Zamawiającego.
Z powodu braku miejsca w okienku szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zostaw opisany w pkt. 5 SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

71332000-4 - Geotechniczne usługi inżynieryjne

71500000-3 - Usługi związane z budownictwem

71700000-5 - Usługi nadzoru i kontroli

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 18823279,39 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 26000000,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 18823279,39 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Drogowe BUD-DRÓG Sp z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9252127822

7.3.3) Ulica: Leśna 9

7.3.4) Miejscowość: Kożuchów

7.3.5) Kod pocztowy: 67-120

7.3.6.) Województwo: lubuskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak

7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:

Wykonanie dokumentacji projektowej - Biuro Projektowo-Realizacyjne OLPRO Mariusz Olkisz, 65-155 Zielona Góra ul. Dekoracyjna 3


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 18823279,39 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 17 miesiące

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.