Ogłoszenie z dnia 2022-12-23
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00091801/01 - Wynik z dnia 2023-02-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Instytut Technologii Paliw i Energii
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000025945
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zamkowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Zabrze
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-803
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@itpe.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.itpe.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe i prace rozwojowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
WYKONANIE POMIARÓW STĘŻEŃ WYBRANYCH ZANIECZYSZCZEŃ Z WYKORZYSTANIEM BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f55036e5-81d7-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00513451
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedmiot zamówienia jest finansowany z Programu LIFE Unii Europejskiej oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach projektu zintegrowanego LIFE „Śląskie. Przywracamy błękit. Kompleksowa realizacja Programu ochrony powietrza dla województwa śląskiego (LIFE20 IPE/PL/000007 - LIFE-IP AQP-SILESIAN-SKY).
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod
adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz w przypadku awarii
miniProtalu poczty elektronicznej.
2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Marta Kucza-Ćwięk, Renata Bonk-Jaska, w godz. 8:00 –
15:00.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały
w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji
publicznej (ePUAP).
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. Zamawiający udostępnia link do postępowania oraz ID postępowania na stronie BIP Zamawiającego (www bip.itpe.pl). Dane
postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców”
lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
8. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert).
8.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami
w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za
pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez
miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem
ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).
8.2. Zamawiający, w przypadku awarii miniPortalu, może komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail
zamowieniapubliczne@itpe.pl
8.3. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody
z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 34/itpe/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie w sezonie grzewczym 2022 - 2023 pomiarów z wykorzystaniem
bezzałogowych statków powietrznych (BSP) wyposażonych w urządzenia umożliwiające:
a. pomiar stężenia PM10 oraz CO2,
b. zapis ścieżki przelotu BSP (moduł GPS z rejestracją),
c. rejestrację i prezentację wyników pomiarów w czasie rzeczywistym,
d. rejestrację video i fotograficzną lotów.
2. Usługi w ramach niniejszego zamówienia muszą być realizowane w sposób zgodny z obowiązującym w Polsce prawem
oraz normami, a także wymaganiami posiadania odpowiednich uprawnień oraz zezwoleń w zakresie prowadzonej
działalności.
3. Usługi będą realizowane w lokalizacjach i terminach uzgodnionych z Zamawiającym przy udziale Straży
Miejskiej/Gminnej/urzędników ds. ochrony środowiska.
4. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia wszelkich środków technicznych i organizacyjnych oraz odpowiedniego
doboru sprzętu i zasobów ludzkich w celu realizacji usług.
5. Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpieczeństwa lotów i ochrony osób (np. od uszkodzeń ciała) i mienia
(np. od uszkodzenie dachu, kominów, anten, drutów telefonicznych i energetycznych itp).
6. Wykonawca zobowiązany będzie do posiadania obowiązującej polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia od
odpowiedzialności cywilnej, obejmującej sytuacje określone w pkt. 4.5. powyżej na minimalną sumę gwarancyjną 1 000
000,00 zł. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu kopię polisy przed rozpoczęciem sesji
pomiarowych.
7. Wykonawca zobowiązany będzie do dopełnienia wymagań przepisów umożliwiających korzystanie z polskiej przestrzeni
powietrznej na terenie i w czasie realizacji zamówienia, w szczególności:
1) Ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz.U. 2002 Nr 130 poz. 1112),
2) Wytycznych Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego,
3) Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2019/945 z dnia 12 marca 2019 r. w sprawie bezzałogowych systemów
powietrznych oraz operatorów bezzałogowych systemów powietrznych z państw trzecich,
4) Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2019/947 z dnia 24 maja 2019 r. w sprawie przepisów i procedur
dotyczących eksploatacji bezzałogowych statków powietrznych.
Przed rozpoczęciem pomiarów Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
1) komplet uprawnień/świadectw/certyfikatów pilotów do wykonywania lotów w wymaganym umową zakresie,
2) potwierdzenie rejestracji operatora w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego,
3) odpowiednie dla scenariusza lotów instrukcji operacyjne dla operatora,
4) oświadczenie o operacji obejmujące wymagany zakres lub przygotowywanie i złożenie go w Urzędzie Lotnictwa
Cywilnego.
8. Na 7 dni przed rozpoczęciem ustalonego z Zamawiającym okresu pomiarowego Wykonawca zobowiązany będzie do
dostarczenia Zamawiającemu wykorzystywanych czujników w celu określenia ich charakterystyk pomiarowych w warunkach
laboratoryjnych.
9. Wykonawca będzie zobowiązany do rejestracji video i fotograficznej realizowanych pomiarów (każdorazowo start BSP,
dolot BSP oraz wykonanie pomiaru w smudze spalin trwającego nie krócej niż czas odpowiedzi czujnika dla każdego
emitora zlokalizowanego na wskazanym obszarze objętym pomiarami) i udostępnienia ich Zamawiającemu poprzez łącze do
pliku, który wykorzysta je w celu weryfikacji poprawności wykonania zleconych pomiarów, a także w celach promocyjnych.
W przypadku, gdy Wykonawca będzie rejestrował prowadzone pomiary za pomocą dodatkowego BSP obserwacyjnego,
zarejestrowane w ten sposób materiały video i fotograficzne zostaną również przekazane Zamawiającemu. Wykonawca w
cenie ofertowej uwzględni koszt przeniesienia na Zamawiającego wszelkich praw autorskich do materiałów video i
fotograficznych wytworzonych i przekazanych Zamawiającemu w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
10. Zapewniony przez Wykonawcę BSP wraz z układem pomiarowym musi co najmniej spełniać poniższe wymagania:
10.1. Posiadać układ pomiarowy z czujnikami PM10 i CO2 umożliwiającymi bezpieczny montaż do BSP oraz
z co najmniej 50 cm sztywną sondą do poboru próbek gazu i pyłu z emitora o zakresach stężeń:
a. PM10 (0 – 500 μg/m³),
b. CO2 (0 – 5000 ppm).
10.2. System BSP, poza w/w układem pomiarowym, powinien być wyposażony w:
a. kamerę umożliwiającą bieżącą obserwację pola pomiarowego przez operatora lub jego asystenta oraz rejestrację video
oraz fotograficzną,
b. system GPS,
c. system rejestracji i transmisji danych pomiarowych,
d. system „fail safe” z preferencją trybu „return to home”,
e. umożliwiać pracę w zakresach temperaturowych: -10÷30oC oraz w warunkach dużej wilgotności powietrza minimum
90%.
10.3. Zebrane w pamięci urządzenia lub w chmurze wyniki pomiarów, powinny być również dostępne dla Zamawiającego
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00480600/01 z dnia 2022-12-07
2022-12-07 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
on-line w czasie rzeczywistym w postaci:
a. stężeń PM10 i CO2,
b. współrzędnych BSP podczas realizacji pomiarów,
c. aktualnej godziny i daty.
10.4. Na wypadek awarii Wykonawca powinien dysponować, poza głównym zestawem (BSP + układ pomiarowy),
przynajmniej jednym zestawem zapasowym.
11. Pomiary będą realizowane na 5 wcześniej wskazanych przez Zamawiającego obszarach, tzw. „hot-spotach” na terenie
woj. śląskiego. Hot-spot definiowany jest jako obszar zabudowy jednorodzinnej z dominującą przewagą spalania paliw
stałych z ilością emitorów (kominów) nie większą niż 50, w zależności od gęstości zabudowy na wskazanym obszarze.
12. Loty będą obejmowały 3 serie pomiarowe w każdym hot-spocie w sezonie grzewczym 2022/2023 (5 hot-spotów x 3
serie pomiarowe). W trakcie każdej serii pomiarowej BSP będzie przelatywał nad wyznaczonym hot-spotem i wykonywał w
zawisie pomiar stężenia PM10 i CO2 nad każdym z emitorów, trwający nie krócej niż wynosi czas odpowiedzi używanego
czujnika pomiarowego.
13. Zamawiający wymaga, aby wszystkie loty były wykonane pomiędzy wschodem a zachodem słońca w trybie VLOS.
14. W każdym dniu pomiarowym należy wykonać pomiary obejmujące przeloty nad źródłami emisji/kominami znajdującymi
się na obszarze danego hot-spotu z dokładnym pomiarem stężeń i lokalizacji BSP, oraz oszacowaniem kierunku wiatru
podczas dokonywania pomiarów w zawisie.
15. Zamawiający na minimum 48 godzin przed ustalonym dniem pomiarowym wskaże Wykonawcy, który hot-spot będzie
objęty pomiarami.
16. W przypadku braku możliwości przeprowadzenia pomiarów w wyznaczonym terminie, spowodowanych m.in. warunkami
atmosferycznymi uniemożliwiającymi wykonanie lotów, Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zamawiającego przynajmniej 24
godziny wcześniej i zostanie ustalony nowy termin.
17. Przedmiot zamówienia będzie realizowany po cenach określonych w ofercie.
18. Określenie zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
90731400-4 – Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza
19. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców,
o których mowa w art. 94 ustawy PZP.
20. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych zadań, zgodnie
z art. 60 i art. 121 ustawy PZP.
21. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach,
o których mowa w art. 95 ustawy PZP.
22. Zamawiający nie określa wymagań w zakresie zatrudnienia osób, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt. 2 ustawy PZP.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90731400-4 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-04-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki dotyczące:1.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia warunków w ww. zakresie;
1.2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej o ile wynika to
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00480600/01 z dnia 2022-12-07
2022-12-07 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia warunków w ww. zakresie;
1.3. Sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający nie stawia warunków w ww. zakresie;
1.4. Zdolności technicznej lub zawodowej:
1.4.1. Wykonawca wykonał lub w przypadku świadczeń ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dziesięć
(10) usług polegających na wykonaniu pomiarów jakości powietrza przy użyciu BSP, w tym co najmniej dwie (2) o wartości
nie mniejszej niż 40 000, 00 zł (brutto).
1.4.2. Wykonawca dysponuje zespołem do realizacji zamówienia, składającym się z co najmniej:
a) dwóch (2) osób posiadających świadectwo kwalifikacji UAVO (VLOS) oraz co najmniej roczne doświadczenie w lotach
BSP o podobnym charakterze;
b) jednej (1) osoby która wykonała co najmniej dwie (2) usługi polegające na wykonaniu pomiarów jakości powietrza z
wykorzystaniem BSP.
Zamawiający dopuszcza możliwość dysponowania osobą spełniającą łącznie wymogi opisane w pkt.9.1.4.2.a) oraz pkt.
9.1.4.2.b) SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenia i dokumenty
na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia:
a) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej
złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy — w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz
załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Przy czym dowodami, o których
mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a w przypadku
świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wystawione w okresie ostatnich
3 miesięcy. Wzór wykazu zostanie przekazany Wykonawcy wraz z wezwaniem z art. 274 ust. 1 Pzp.
wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami. Wzór wykazu zostanie przekazany wykonawcy wraz z wezwaniem z art. 274 ust. 1 Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w tym:1. zmiany zapisów w umowie z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez
czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością,
w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych
rozmiarach.
2. zmiany zapisów w umowie z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są
konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron.
3. zmiany, w szczególności terminu realizacji zamówienia, gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia
w momencie podpisywania umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi
odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy.
4. zmiany zawartej umowy w zakresie ceny. Zmiana ceny może nastąpić tylko i wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany
powszechnie obowiązującej stawki podatku od towarów i usług. W takim przypadku cena netto pozostaje bez zmian a
należny podatek VAT zostanie doliczony według zasad i stawek obowiązujących w dniu wystawienia przez Wykonawcę
faktury VAT.
5. zmiany zapisów w umowie z powodu zmiany lub rezygnacji z udziału Podwykonawcy lub podmiotu trzeciego, (który nie
jest Podwykonawcą). W takim przypadku nowy podmiot powinien wykazywać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w
zakresie nie mniejszym niż dotychczasowy (jeżeli dotyczy).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla Wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-01
INNE PRZETARGI Z ZABRZA
- ZP/2024/000849 Wykonanie robót zduńskich w zakresie remontów pieców kaflowych oraz montażu pieców transportowych wraz z robotami towarzyszącymi w 2025r.
- Zakup oprogramowania do archiwizacji badań wraz urządzeniami towarzyszącymi
- "ŚWIADCZENIE USŁUG MEDYCZNYCH W IZBIE WYTRZEŹWIEŃ W ZABRZU w terminie od 01.01.2025 r. do 31.12.2025 r. "
- "Sukcesywne dostawy paliw do pojazdów i urządzeń na potrzeby Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu w latach 2025-2026 nr 3".
- 21/TP/I/24 DOSTAWY OBŁOŻEŃ CHIRURGICZNYCH, ŚRODKÓW OCHRONY OSOBISTEJ, WYROBÓW JEDNORAZOWEGO UŻYTKU DO HIGIENY I OPIEKI NAD PACJENTEM
- "Wykonywanie wycen nieruchomości oraz innych opracowań w celu realizacji zadań Prezydenta Miasta Zabrze, w okresie do końca 2025 r. z podziałem na 4 Rejony"
więcej: przetargi w Zabrzu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.