Ogłoszenie z dnia 2024-09-24
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00491481/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-09-10
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Strzyżewice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019862
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Strzyżewice 109
1.5.2.) Miejscowość: Strzyżewice
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-107
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: +48815666025
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@strzyzewice.lubelskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugstrzyzewice.bip.lubelskie.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ff773ff2-4b2e-490b-8c1f-7c233c919e191.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2024/20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ff773ff2-4b2e-490b-8c1f-7c233c919e19
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00514023
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00048972/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Zimowe utrzymanie dróg gminnych w sezonie 2024/2025
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00491481
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RRII-ZP.271.10.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz wewnętrznych, którymi zarządza Wójt Gminy Strzyżewice na terenie gminy Strzyżewice w zakresie odśnieżania i zwalczania śliskości zimowej w sezonie zimowym 2024/2025.
2) Zakres usług zimowego utrzymania dróg obejmuje:
a) usuwanie śniegu na całej szerokości dróg (aby nie powodować zwężenia),
b) zapewnienie ciągłej przejezdności dróg,
c) przygotowanie materiałów do zwalczania śliskości
d) zwalczanie tj. zapobieganie powstaniu i likwidowanie śliskości zimowej przez stosowanie materiałów uszorstniających,
e) utrzymanie stanu gotowości osób i środków technicznych zapewniających przystąpienie do odśnieżania, posypywania i odśnieżania z posypywaniem dróg.
3) Akcją zimowego utrzymania dróg na terenie gminy Strzyżewice są drogi wymienione w punkcie 10 opisu przedmiotu zamówienia. Podany powyżej kilometraż jest orientacyjny. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do zimowego dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości.
4) Wymagania materiałowe i jakościowe.
a) Wykonawca zobowiązany jest wykonywać usługę ciągnikiem kołowym o mocy min. 60KM, wyposażonym w napęd na dwie osie z pługiem lemieszowym i piaskarką lub samochodem ciężarowym z pługiem lemieszowym i piaskarką w ilości minimum 3 szt. Ponadto Wykonawca musi dysponować sprzętem do odśnieżania w warunkach ciężki tj. pługiem dziobowym lub pługiem wirnikowym w ilości 1 szt. oraz koparko – ładowarką skrętnie łamaną
b) Do odśnieżania oraz usuwania śliskości zimowej mogą być stosowane przez Wykonawcę wyłącznie pojazdy i maszyny drogowe zarejestrowane oraz posiadające dopuszczenie do ruchu na drogach publicznych i wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 roku poz. 1847).
c) Do zapobiegania powstaniu i łagodzenia śliskości zimowej będą stosowane materiały uszorstniające w postaci mieszanki piaskowo – solnej 20% (piasek o uziarnieniu do 4 mm) – zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
d) Operatorem sprzętu może być kierowca pojazdu posiadający uprawnienia tj. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Technika odśnieżania nie może utrudniać ruchu pojazdów.
e) Pracownicy obsługujący sprzęt muszą być wyposażeni w telefony komórkowe z uwagi na wymaganą całodobową dyspozycyjność.
f) W przypadku awarii pojazdu wykonującego usługi Wykonawca zapewni na własny koszt zastępczy pojazd spełniający wymagania określone w SWZ. Zamawiający nie będzie ponosił z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.
g) W przypadku, gdy wykonawca nie zapewni zastępczego pojazdu oraz kierowcy, Zamawiający zleci osobie trzeciej wykonanie zastępczej usługi. Strony ustalają, że Zamawiający obciąży wykonawcę kosztem zapewnienia zastępczego zimowego utrzymania dróg oraz nałoży karę pieniężną w wysokości określonej w umowie.
h) W przypadku wystąpienia nadzwyczajnych warunków atmosferycznych (intensywne, długotrwałe opady śniegu, zawieje i zamiecie śnieżne) Wykonawca winien zabezpieczyć specjalistyczny sprzęt konieczny do likwidacji tych skutków w ramach zawartej umowy.
5. Wymagania w zakresie zimowego utrzymania dróg.
a) Jezdnia odśnieżona na całej szerokości – minimum 4,0 m (aby nie spowodować jej zwężenia)
b) zapewnienie ciągłej przejezdności dróg,
c) likwidowanie śliskości na jezdniach poprzez posypywanie materiałami uszorstniającymi w postaci mieszanki piaskowo – solnej 20%. Likwidowanie śliskości winno być prowadzone w sposób skuteczny.
d) Do posypywania dróg Wykonawca używa zakupionych we własnym zakresie materiałów szorstkich oraz organizuje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa miejsce oraz sposób składowania tych materiałów.
e) droga musi zostać posypana równą warstwą materiałów szorstkich na całej długości i szerokości.
f) decyzję o rozpoczęciu i zakończeniu akcji zimowej podejmuje Zamawiający.
g) ustala się maksymalny czas rozpoczęcia akcji do 2 godzin od wezwania przez koordynatora – pracownika Urzędu Gminy pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg lub przystąpienie do pracy nastąpi nie później niż po upływie 2 godzin po zakończeniu opadu. W przypadku opadów nocnych nie później niż przed godziną 6:00. Czas rozpoczęcia akcji jest jednym z kryteriów oceny ofert. Przez czas rozpoczęcia akcji rozumie się wjazd na teren gminy.
h) Wykonawca usługi odpowiedzialny jest za jakość świadczonych usług i ich zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi w przedmiocie zamówienia oraz za zgodność z poleceniami pracownika pełniącego nadzór nad akcją zimowego utrzymania dróg z ramienia Urzędu Gminy Strzyżewice.
i) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji zamówienia zgodnie z zapisami umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SWZ.
j) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę jak również podwykonawcę podczas realizacji przedmiotu zamówienia.
k) Wykonawca ponosi odpowiedzialność cywilno – prawną za wszelkie szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałych na skutek nie wykonania lub nienależytego wykonania przyjętej usługi. W myśl powyższego, Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej.
l) Wykonawca jest zobowiązany do dokonania wizji lokalnej w terenie (na własny koszt) oraz do zdobycia wszelkich informacji, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń wykonawcy związanych z błędnym skalkulowaniem ceny lub pominięciem elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy.
6. Zastrzeżenia Zamawiającego
a) O rodzaju świadczonej usługi decyduje Zamawiający np.: odśnieżanie a następnie posypywanie czy jednoczesne odśnieżanie z posypywaniem.
b) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli prawidłowości wykonywania usługi, polegających na kontroli grubości pozostawienia śniegu na jezdni, szerokości odśnieżania, ilości rozsypanych środków oraz szerokości i długości odcinków posypywanych materiałem uszorstniającym. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca ponosi kary pieniężne w wysokości określonej w umowie.
c) Zamawiający zastrzega sobie możliwość kontroli wymaganego sprzętu.
7. Sprzęt techniczny
a) W zakresie wyposażenia umożliwiającego zimowe utrzymanie dróg Wykonawca zapewnia następujący sprzęt:
- ciągnik rolniczy z napędem na dwie osie o minimalnej mocy 120 KM z pługiem lemieszowym i piaskarką lub samochód ciężarowy z pługiem lemieszowym i piaskarką w ilości 3 szt.,
- koparko ładowarka o mocy 105 KM w ilości 1 szt.,
- ciągnik rolniczy z napędem na dwie osie o minimalnej mocy 160 KM z pługiem dziobowym w ilości 1 szt.
Sprzęt musi posiadać dopuszczenie do ruchu na podstawie ustawy z dnia 20. 06. 1997 roku Prawo o ruchu drogowym, (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047).
8) Wymagania, których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych:
1) Zamawiający wymaga zatrudnienia przy realizacji zamówienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, osób na podstawie umowy o pracę – jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26. 06. 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465), w zakresie usług odśnieżania i likwidacji śliskości dróg do obsługi sprzętu technicznego, w ilości osób zapewniającej zgodną z warunkami niniejszej SWZ realizację przedmiotowego zamówienia (tj. kierowca ciągnika, kierowca samochodu ciężarowego, operator koparko – ładowarki).
9) Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego:
a) Przestrzeganie przepisów:
- ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 1047)
- ustawy z dnia 21. 03. 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 645)
- rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27. 10. 2005 r. w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych oraz ulicach i placach (Dz. U. z 2005 r. nr 230 poz. 1960).
4.5.3.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający na sfinansowanie zamówienia ma przeznaczoną kwotę 130 000 zł i nie może jej zwiększyć do poziomu oferty z najniższą ceną tj. do 333 180,00 zł. Przewyższa ona kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie o 203 180,00 zł.W związku z tym Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) - Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 333180,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 386640,00 PLN
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Bieżące utrzymanie dróg, ulic, placów, chodników, parkingów, urządzeń BRD i wiat przystankowych, których zarządcą jest Burmistrz Bobolic w 2025 roku
- Zimowe utrzymanie dróg na terenie Gminy Szczytno w 2025 roku
- Utrzymanie czystości na terenach zielonych przylegających bezpośrednio do wielorodzinnych budynków mieszkalnych wraz z pielęgnacją zieleni niskiej i wysokiej
- Prace interwencyjne związane ze świadczeniem usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
- Usługi kompleksowego sprzątania i utrzymania czystości w Ośrodku Edukacji Przyrodniczo Leśnej Dziewicza Góra oraz na parkingach leśnych Biedrusko i Morasko w 2025 roku
- "Usługa w zakresie odśnieżania dachów, usuwania nawisów śnieżnych i zwisających sopli z dachów w obiektach Specjalistycznego Zespołu Opieki Zdrowotnej nad Matką i Dzieckiem"
więcej: Usługi odśnieżania »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.