Ogłoszenie z dnia 2023-11-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00450587/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-19
- 2023/BZP 00455948/01 - Modyfikacja z dnia 2023-10-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E
dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000965364
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szpitalna 3
1.5.2.) Miejscowość: Ząbkowice Śląskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-200
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 74 8151 524
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@dps-zabkowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dps-zabkowice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-029d20b0-6d7f-11ee-9aa3-96d3b44407901.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
całodobowe świadczenie usług w zakresie potrzeb bytowych dla osób przewlekle somatycznie chorych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego Edla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-029d20b0-6d7f-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00516264
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00012653/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Kompleksowa dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00450587
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: DPS/NT/3/Z/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1) Przedmiotem dostawy jest dostawa gazu ziemnego wysokometanowego E tj. sprzedaż gazu wraz z usługą dystrybucji.
2) Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę gazu dla Domu Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śląskich, ul. Szpitalna 3, 57-200 Ząbkowice Śląskie
3) Łączną szacunkowa ilość gazu ziemnego, która będzie dostarczona w okresie obowiązywania umowy do punktów poboru: 706 232 Kwh. W toku realizacji zamówienia zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej szacunkowej ilości zakupionego paliwa gazowego i/lub wartości dystrybucji zakupionego paliwa gazowego w zakresie do ± 20% względem ilości (wartości) zamówienia. Zaistnienie okoliczności, o której mowa powyżej, spowoduje odpowiednio zmniejszenie lub zwiększenie wynagrodzenia należnego wykonawcy z tytułu niniejszej umowy. Zmiana ilości paliwa gazowego następuje automatycznie i nie wymaga oświadczenia strony. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa do zmniejszenia lub zwiększenia łącznej ilości zakupionego paliwa gazowego i/lub wartości dystrybucji zakupionego paliwa gazowego w zakresie do ± 20% względem ilości szacunkowej, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia.
4) Punkty poboru gazu ziemnego zostały określone w załączniku nr 1 do SWZ.
5) W wyniku rozstrzygnięcia postępowania zawarta zostanie umowa na kompleksową dostawę gazu z Domem Pomocy Społecznej w Ząbkowicach Śl. Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie umowy w formie elektronicznej z zastosowaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub na zawarcie umowy w formie korespondencyjnej.
6) Umowa zostanie zawarta na czas określony od 01.01.2024r. do 31.12.2024r. Obecne umowy kompleksowe zawarte są na czas określony do dnia 31.12.2023r.
7) Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy paliwa gazowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, reprezentowania Zamawiającego w sprawach związanych z niniejszą procedurą, w tym złożenia do Operatora Systemu Dystrybucyjnego, w imieniu własnym i Zamawiającego, pisemnego zgłoszenia o zawarciu nowej umowy dla odbiorcy przyłączonego do sieci dystrybucyjnej.
8) Wykonawca zobowiązany jest posiadać aktualną umowę z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej z wyjątkiem samego operatora) działającym na terenie Zamawiającego, umożliwiającą sprzedaż paliwa gazowego za pośrednictwem sieci dystrybucji do punktów poboru.
9) Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o.
10) Własność paliwa gazowego przechodzi na Zamawiającego po dokonaniu pomiaru na wyjściu gazomierza
11) Wykonawca odpowiedzialny będzie za rzetelne i terminowe wykonanie zamówienia
12) Faktury VAT za wykonaną dostawę gazu ziemnego będą wystawione odrębnie dla poszczególnych punktów poborów Zamawiającego. Minimalny termin płatności za dostawę przedmiotu zamówienia wynosi 30 dni.
13) Zamawiający sam będzie kontrolował wartość umowy. W przypadku przekroczenia wartości umowy Zamawiający zapłaci za rzeczywiste zużycie paliwa gazowego.
14) Oświadczenia w sprawie przeznaczenia zakupionego gazu, dla potrzeb podatku akcyzowego, zostaną przekazane Wykonawcy przy podpisywaniu umowy.
15) Dostarczanie gazu ziemnego odbywać się będzie zgodnie z obowiązującym prawem, w szczególności na warunkach określonych przez ustawę z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022r. poz. 1385) i akty wykonawcze do tej ustawy.
16) Standard jakościowy przedmiotu zamówienia określają przepisy ustawy Prawo energetyczne oraz akty wykonawcze w szczególności rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego (Dz.U. z 2018 poz. 1158 z późn. zm.), rozporządzanie rady Ministrów z dnia 17 lutego 2021r. w sprawie sposobu i trybu wprowadzania ograniczeń w poborze gazu ziemnego (Dz. U. z 2021r. poz. 549) oraz Polskie Normy. Jakość gazu ziemnego dostarczanego przez Wykonawcę w miejscu dostarczania musi odpowiadać stosownym uregulowaniom obowiązującym na polskim rynku gazu ziemnego, takim jak Prawo energetyczne oraz IRiESD (gaz ziemny wysokometanowy z grupy E(GZ-50) wg normy PN-C-04750 dostarczony za pomocą sieci gazowej)
17) W kontekście oceny powszechnej dostępności dostawy gazu należy wskazać, że dostawy tego typu są ustawowo reglamentowane tj. możliwości dystrybucji i obrotu gazem odnosi się jedynie do podmiotów posiadających odpowiednią koncesję, co nie wyklucza jego powszechnej dostępności na danym rynku. Koncesjonowanie nie ma na celu ograniczenia dostępności produktów lecz zapewnienie, że podmioty posiadające właściwą koncesje spełniają odpowiednie standardy i wymogi. Zakres standardów i wymogów dla Wykonawcy opisano w ppkt. 16.
18) Koszty cyklu życia produktu tj. wszelkie możliwe fazy na etapie istnienia produktu, takie jak badanie, rozwój, projektowanie przemysłowe, produkcja, naprawa, modernizacja, zmiana, utrzymacie, logistyka, szkolenie, testowanie, wycofanie i usuwanie, wliczone są w cenę paliwa gazowego, określonej w pkt. 14 jakości, dostarczonego z tej samej sieci dystrybucyjnej, bez względu kto jest jego wytwórcą.
19) W związku z obowiązującą od dnia 26 stycznia 2022 r. ustawą o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców paliw gazowych w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. z 2022 r., poz. 202), Zamawiający oczekuje zastosowania ceny jednostkowej za dostarczone paliwo gazowe zgodnie z uregulowaniami zawartymi w cytowanej powyżej ustawie dla Punktów Poboru Gazu, objętych postępowaniem. Zamawiający złoży stosowne oświadczenia, dołączone do SWZ.
20) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 09123000-7 - Gaz ziemny
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 211127,58 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 211127,58 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 211127,58 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 147003421
7.3.3) Ulica: Jana Kazimierza 3
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 01-248
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PGNIG OBRÓT DETALICZNY SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
PGNIG OBRÓT DETALICZNY SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-17
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 211127,58 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-01-01 do 2024-12-31PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Gminy Szczucin i innych jednostek
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Staszowie
- WYKONANIE KOMPLEKSOWEJ DOSTAWY GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E NA POTRZEBY GMINY KIETRZ I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego wysokometanowego typ E(GZ-50) dla obiektów jednostek organizacyjnych Gminy Oborniki Śląskie
- Kompleksowe świadczenie przez Wykonawcę na rzecz USK w Opolu dostawy gazu ziemnego wysokometanowego grupy E przeznaczonego na cele opałowe wraz z usługą dystrybucji.
- Kompleksowa dostawa paliwa gazowego dla Gminy Rytwiany
więcej: Gaz ziemny »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.