eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RadomskoBudowa placu zabaw przy PSP nr 7 w Radomsku



Ogłoszenie z dnia 2024-09-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa placu zabaw przy PSP nr 7 w Radomsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Radomsko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 590648238

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tysiąclecia 5

1.5.2.) Miejscowość: Radomsko

1.5.3.) Kod pocztowy: 97-500

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL713 - Piotrkowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@radomsko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.radomsko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-2ce4eaee-1892-4c7e-bf79-150280d32f52

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa placu zabaw przy PSP nr 7 w Radomsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2ce4eaee-1892-4c7e-bf79-150280d32f52

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00516371

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00040113/10/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.13 Budowa placu zabaw przy PSP nr 7 w Radomsku

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00428336

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PZP.271.1.18.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 182444,70 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn.: „Budowa placu zabaw przy PSP nr 7 w Radomsku”. Zadanie realizowane jest w ramach 8 Edycji Budżetu Obywatelskiego pn. "Planeta dzieci - plac zabaw przy PSP nr 7".
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną przez: Biuro Projektowe MM Projekt Marcin Musiał z siedzibą przy ul. Św. Rocha 147, 97-500 Radomsko tj. projektem budowlanym wraz z załączonym projektem zagospodarowania terenu, projektem wykonawczym, projektem technicznym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót dla Budowy placu zabaw przy PSP nr 7 w Radomsku.
2. Przedmiotem zamówienia jest Budowa placu zabaw przy PSP nr 7 w Radomsku, która obejmie w szczególności:
1) zakup, dostawę, montaż mat przerostowych, w celu wykonania nawierzchni bezpiecznej,
2) zakup, dostawę, montaż 4 szt. urządzeń zabawowych,
3) zakup, dostawę, montaż 3 szt. ławek,
4) zakup, dostawę, montaż 2 szt. koszy na śmieci,
5) likwidację istniejącego ogrodzenia,
6) zakup, dostawę, montaż ogrodzenia z bramą i jedną furtką przy bramie (zrezygnowano z wykonania 1 furtki w miejsce której należy wstawić panel ogrodzeniowy – zmianę uwzględniono w dokumentacji projektowej),
7) zakup, dostawa oraz wykonanie nasadzeń drzew i obsianie terenu trawą

3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają:

1) Wzór/projekt umowy - stanowiący dodatek nr 8 do SWZ

2) Dokumentacja projektowa składająca się z:

a) projektu budowlanego dla budowy placu zabaw w ramach projektu pn. „Planeta dzieci – plac zabaw przy PSP nr 7” wraz z załączonym projektem zagospodarowania terenu – stanowiącego dodatek nr 9 do SWZ,
b) projektu wykonawczego dla budowy placu zabaw w ramach projektu pn. „Planeta dzieci – plac zabaw przy PSP nr 7” – stanowiącego dodatek nr 10 do SWZ,
c) projektu technicznego dla budowy placu zabaw w ramach projektu pn. „Planeta dzieci – plac zabaw przy PSP nr 7” – stanowiącego dodatek nr 11 do SWZ,
d) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót dla budowy placu zabaw w ramach projektu pn. „Planeta dzieci – plac zabaw przy PSP nr 7” – stanowiącej dodatek nr 12 do SWZ.

4. Wykonawca ma obowiązek wykorzystać materiały, urządzenia posiadające właściwości zgodne z dokumentacją projektową. Tym samym dopuszcza się do stosowania przy realizacji zamówienia materiały, urządzenia producentów o nie gorszych parametrach. Podane wymiary urządzeń są przykładowymi. Przy realizacji zadania należy spełnić wymagania dotyczące strefy bezpieczeństwa przy jednoczesnym spełnieniu wymagań stawianych urządzeniom (nie dopuszcza się zmian zagospodarowania terenu w zakresie wymiarów oraz wielkości powierzchni przeznaczonych dla zaprojektowanych urządzeń).
Zatem dopuszcza się dostawę i montaż urządzeń zabawowych i elementów małej architektury o innych wymiarach niż wskazane w projektach, maksymalna różnica nie może przekraczać +/- 10 cm. W przypadku mat przerostowych, maksymalna różnica nie może przekraczać +/- 10 %.

5. Wymagania jakościowe w związku z zastosowaniem kryterium ceny jako kryterium o wadze przekraczającej 60% odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia zostały określone w dokumentach stanowiących szczegółowy opis przedmiotu zamówienia tj. we wzorze umowy, w dokumentacji projektowej składającej się z: projektu budowlanego wraz z zagospodarowaniem terenu, projektu wykonawczego, projektu technicznego, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót stanowiących w/w dodatki do niniejszej SWZ.


6. Ze względu na charakter wynagrodzenia (ryczałt) funkcję jedynie informacyjną pełni przedmiar robót – stanowiący dodatek nr 13 do SWZ

7. Zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy w sytuacji, gdyby w dokumentacji projektowej w szczególności w Projekcie budowlanym wraz z załączonym projektem zagospodarowania terenu lub Projekcie wykonawczym lub Projekcie technicznym lub Specyfikacji technicznej, a więc w dokumentach opisującym przedmiot zamówienia, zawarto odniesienie do norm, ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy, a takim odniesieniom nie towarzyszyło wyrażenie „lub równoważne”, to Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywane w każdej takiej normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, każdemu systemowi referencji technicznych. W związku z powyższym należy przyjąć, że każdej: normie, ocenie technicznej, aprobacie, specyfikacji technicznej, systemowi referencji technicznych, występujących w opisie przedmiotu zamówienia towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
Jeżeli w dokumentacji technicznej w szczególności w Projekcie budowlanym wraz z załączonym projektem zagospodarowania terenu lub Projekcie wykonawczym lub Projekcie technicznym lub Specyfikacji technicznej, użyto nazwy materiału(ów) lub urządzenia(ń), parametry identyfikujące producenta, pochodzenie, służą one jedynie do ustalenia charakterystyki, jakości tych materiałów lub urządzeń. Wykonawca ma obowiązek wbudować materiały lub urządzenia posiadające nie gorsze właściwości zapewniające zgodne z Projektem budowlanym wraz z załączonym projektem zagospodarowania terenu lub Projektem wykonawczym lub Projektem technicznym lub Specyfikacją techniczną funkcjonowanie elementów, części lub całego obiektu budowlanego. Tym samym dopuszcza się do stosowania przy realizacji zamówienia materiały lub urządzenia (ogólnie produkty) równoważne innych producentów.
Jeżeli użyto w SWZ lub dodatkach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Jeżeli wymagana jest określona etykieta, zamawiający akceptuje wszystkie etykiety potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania określonej przez zamawiającego etykiety.
8. Określenie wymagań dotyczących zatrudniania przez wykonawcę lub podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy
szczegóły w SWZ.
9. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy.

10. Zamawiający przewidział, że istnieje możliwość, że o udzielenie zamówienia będzie ubiegał się podmiot, który był zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego zamówienia w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, ustalenia wartości szacunkowej zamówie-nia.
W związku z powyższym Zamawiający podjął następujące środki mające na celu zapobieżeniu zakłócenia uczciwej konkurencji w przypadku, o którym mowa w art. 85 ust. 1 ustawy:
1) na stronie internetowej prowadzonego postępowania opublikował wszelkie dokumenty jakimi dysponuje dotyczące opisu przedmiotu zamówienia tj. dokumenty wymienione w pkt 3.3. SWZ,
2) wyznaczył dłuższy termin na złożenie ofert,
3) ujawnia wartość szacunkową zamówienia, która wynosi: 182 444,70 zł netto; 224 406,98 zł brutto

4.5.3.) Główny kod CPV: 45112723-9 - Roboty w zakresie kształtowania placów zabaw

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45212140-9 - Obiekty rekreacyjne

45000000-7 - Roboty budowlane

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający Miasto Radomsko 97-500 Radomsko, ul. Tysiąclecia 5 w dniu 10 września 2024r. unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 255 pkt 6) ustawy, ponieważ postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,

UZASADNIENIE UNIEWAŻNIENIA POSTĘPOWANIA:

Na etapie badania ofert w wyniku analizy złożonych przez Wykonawcę SIMBA GROUP Sp. zo.o. ul. Zimna 15, 20-204 Lublin (oferta nr 2) wyjaśnień, pojawiły się nowe okoliczności faktyczne sprawy wskazujące na błąd w dokumentacji projektowej związane z poprawnością zapisów dokumentacji projektowej w zakresie strefy bezpieczeństwa piramidy linowej.
W związku z powyższym zwrócono się z prośbą do Projektanta dokumentacji projektowej na niniejsze zadanie o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie.
W odpowiedzi, Projektant dokumentacji projektowej na niniejsze zadanie, złożył oświadczenie
że, ,,podane w dokumentacji projektowej wymiary wszystkich czterech urządzeń zabawowych wraz z dopuszczalna tolerancją – odstępstwem od wymiarów +/- 10 cm, spełnia kilka urządzeń zabawowych dostępnych na rynku. Również wymiary stref bezpieczeństwa dla urządzeń: zestaw sprawnościowy linowy, zestaw sprawnościowy „poligon”, zestaw zabawowy są prawidłowe. Natomiast wymiary strefy bezpieczeństwa dla piramidy linowej zawierają błąd - winno być 1100 cm na 1100 cm, zamiast 1000 cm na 1000 cm. W związku z tym błąd zostanie poprawiony’’.
Z posiadanych przez Zamawiającego informacji, w tym kserokopii kart technicznych urządzenia - piramidy linowej (linarium) wynika, że na rynku nie ma urządzenia zabawowego – piramidy linowej, która spełnia łącznie wymogi posiadania: strefy bezpieczeństwa 1000 cm na 1000 cm, szerokości urządzenia 700 cm i parametru wysokości swobodnego upadku 200 cm.
W wyniku badania ofert i analizy dokumentów dot. postępowania, w tym w/w oświadczenia Projektanta, dokumentacji projektowej oraz kart technicznych okoliczności faktyczne sprawy wskazują na:
- Wykonawca SIMBA GROUP Sp. zo.o., ul. Zimna 15, 20-204 Lublin (oferta nr 2) złożył ofertę niezgodną z warunkami zamówienia określonymi w SWZ wraz z dodatkami,
- dokumentacja projektowa składająca się z projektów (budowlanego, wykonawczego, technicznego) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót jest obarczona wadą niemożliwą do usunięcia po upływie terminu na składanie ofert.

W konsekwencji powyższego błąd dot. wymiarów strefy bezpieczeństwa dla piramidy linowej w dokumentacji projektowej stanowiącej opis przedmiotu zamówienia i będącej integralną częścią Specyfikacji Warunków Zamówienia, stanowi wadę postępowania o udzielenie zamówienia. Wada ta została stwierdzona po upływie terminu otwarcia ofert, a więc jest nieusuwalna.

Zaistniała wada miała wpływ na sporządzenie ofert i wynik postępowania i należy ją odnieść do zasad udzielania zamówień publicznych tj.: zasady jawności, przejrzystości, uczciwej konkurencji, równego traktowania Wykonawców. Zmiana wymiarów któregokolwiek z urządzeń zabawowych, w tym ich stref bezpieczeństwa, po upływie terminu na składanie ofert, skutkowałaby udzieleniem zamówienia z naruszeniem przepisów ustawy, tego rodzaju, że miało wpływ na sporządzenie ofert i wynik postępowania, co mieści się w normie opisanej w art. 457 ust. 1 pkt 1 i ust. 5 ustawy. Wadliwy opis przedmiotu zamówienia stanowi wadę uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy.

Zamawiający wskazuje, że powyżej opisane okoliczności uzasadniają unieważnienie postępowania w oparciu o przesłankę wskazaną w art. 255 pkt 6 ustawy tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 217194,63 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 250671,54 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.