Ogłoszenie z dnia 2024-09-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00478408/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-30
- 2024/BZP 00487563/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-06
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa 12 sztuk tachimetrów geodezyjnych z wyposażeniem dla Zespołu Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Szczecinie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO SZCZECIN
1.3.) Oddział zamawiającego: Biuro ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta Szczecin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684232
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Armii Krajowej 1
1.5.2.) Miejscowość: Szczecin
1.5.3.) Kod pocztowy: 70-456
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzp@um.szczecin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um.szczecin.pl/chapter_11760.asp
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-1de191b3-67ec-4ed5-bfb1-bf35421cd6b41.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa 12 sztuk tachimetrów geodezyjnych z wyposażeniem dla Zespołu Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Szczecinie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1de191b3-67ec-4ed5-bfb1-bf35421cd6b4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00516756
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00019661/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.9 Dostawa 12 sztuk tachimetrów geodezyjnych z wyposażeniem dla Zespołu Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Szczecinie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn.: „W drodze ku lepszej przyszłości szczecińskich szkół zawodowych – etap I", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021–2027 w ramach Priorytetu 6 Fundusze Europejskie na rzecz aktywnego Pomorza Zachodniego, Działanie 6.10 Edukacja Zawodowa (ZIT)2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00478408
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: BZP/45/24
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 12 sztuk tachimetrów geodezyjnych z wyposażeniem dla Zespołu Szkół Budowlanych im. Kazimierza Wielkiego w Szczecinie
4.5.3.) Główny kod CPV: 38600000-1 - Przyrządy optyczne
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający ogłosił postępowanie na dostawy, które mają być realizowane w ramach projektu pn.: „W drodze ku lepszej przyszłości szczecińskich szkół zawodowych – etap I", współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.Ponieważ Zamawiający ogłosił postępowanie przed zawarciem umowy o dofinansowanie, nie otrzymał od Wojewódzkiego Urzędu Pracy (WUP) interpretacji jednego z zapisów umowy o dofinansowanie, która to interpretacja w zasadniczy sposób zmienia zasady prowadzenia postępowań w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych w stosunku do zasad obowiązujących w poprzedniej perspektywie programowej. Pismo WUP datowane na 23 sierpnia 2024 r., Zamawiający (w dalszym ciągu nieoficjalnie) otrzymał w dniu 18 września 2024 r. tj. już po ogłoszeniu postępowania i złożeniu ofert przez Wykonawców. Zgodnie z ww. pismem Zamawiający udzielający zamówień w ramach projektów dofinansowanych ze środków UE w perspektywie programowej 2021-2027 zobowiązani są bezwzględnie pod rygorem niekwalifikowalności wydatkowanych środków do umieszczania w postępowaniach tzw. klauzul społecznych, czyli pewnych preferencji dla tzw. podmiotów ekonomii społecznej. Klauzule te polegają np. na przyznaniu Wykonawcy dodatkowych punktów w kryterium oceny ofert, jeżeli Wykonawca oświadczy, że w realizacji zamówienia będzie uczestniczyła osoba, która należy do jednej z grup wskazanych w art. 94 i 96 ustawy Pzp tj. np. osoba niepełnosprawna, bezrobotna itp.
Jak wynika z pisma WUP inaczej niż w poprzedniej perspektywie programowej klauzule te muszą być stosowane nie tylko do niektórych usług (catering, usługi hotelarskie), ale do wszystkich zadań realizowanych w projekcie, czyli wszystkich usług, dostaw i robót budowlanych.
Zamawiający w niniejszym postępowaniu ze względu na brak informacji o ww. interpretacji WUP nie zastosował wymaganych klauzul społecznych a tym samym umowa zawarta w postępowaniu zostałaby zakwestionowana podczas kontroli WUP.
Zamawiający w zaistniałej sytuacji, nie może prowadzić dalej postępowania, ponieważ uznanie wydatku przez WUP za dokonany niezgodnie z wytycznymi i niezakwalifikowaniem go jako wydatek projektu nie leży w interesie publicznym.
Zamawiający informuje jednocześnie, że niezwłocznie zostanie wszczęte nowe postępowanie, o czym zawiadomi wykonawców, którzy ubiegali się o jego udzielenie, zgodnie z art. 262 ustawy Pzp. Nowo wszczęte postępowanie będzie zawierało klauzulę społeczną, zgodnie z pismem WUP.
INNE PRZETARGI Z SZCZECINA
- Przebudowa i dostosowanie do obowiązujących przepisów Domu Studenta nr 4 przy ul. Podgórnej 26 w Szczecinie - etap I.
- "Świadczenie usług pogrzebowych dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie"
- "Świadczenie usług w zakresie żywienia Mieszkańców Domu Pomocy Społecznej przy ul. Wł. Broniewskiego 4/6 w Szczecinie, w roku 2025."
- "Bezpośrednia ochrona obiektu, osób i mienia w godz. 19:00- 07:00 w budynku Domu Pomocy Społecznej przy ul. Wł. Broniewskiego 4/6 w Szczecinie w 2025 roku, część 1 "
- "Bezgotówkowa dostawa paliw płynnych do pojazdów służbowych użytkowanych przez Okręgowy Urząd Miar w Szczecinie"
- Usługa dostępu do Systemu Informacji Prawnej
więcej: przetargi w Szczecinie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.