Ogłoszenie z dnia 2024-09-26
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00434965/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-07-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przygotowanie oraz dostawa gorącego posiłku dla dzieci przedszkolnych i szkolnych w roku szkolnym 2024/2025
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Lipno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050764
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Powstańców Wielkopolskich 9
1.5.2.) Miejscowość: Lipno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-111
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@lipno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipno.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lipno/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przygotowanie oraz dostawa gorącego posiłku dla dzieci przedszkolnych i szkolnych w roku szkolnym 2024/20252.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6a34f88b-e2a5-40d2-bace-1ed2c07bc8d0
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00517419
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00029577/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usług cateringowych dla Zespołów Szkolno-Przedszkolnych w roku szkolnym 2024/2025
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00434965
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RI.271.8.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia pn.: „Przygotowanie oraz dostawa gorącego posiłku dla dzieci przedszkolnych i szkolnych w roku szkolnym 2024/2025” jest przygotowanie oraz dostawa gorącego posiłku:
a) w terminie od 02.09.2024r. do 27.06.2025r. [188 dni]:
dla ok. 140 dzieci w wieku przedszkolnym
i
dla ok. 90 dzieci w wieku szkolnym od 7 do 15 lat
b) w terminie od 28.06.2025r. do 29.08.2025r.[40 dni]:
dla ok. 60 dzieci w wieku od 3 lat do 6 lat
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1) Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje przygotowanie, dostawę oraz rozładunek gorących posiłków do następujących Zespołów Szkolno-Przedszkolnych:
Lp. Nazwa i adres głównej placówki adres
1 Zespół Szkolno-Przedszkolny
w Goniembicach
Goniembice 30, 64-111 Lipno
- Szkoła Podstawowa w Goniembicach, Goniembice 30
- Przedszkole w Goniembicach, Goniembice 30
- Przedszkole w Górce Duchownej, Górka Duchowna 68
2 Zespół Szkolno-Przedszkolny
w Lipnie
ul. Powstańców Wlkp. 68,
64-111 Lipno - Szkoła Podstawowa ul. Powstańców Wlkp. 68
- Przedszkole w Lipnie ul. Powstańców Wlkp. 68
- Przedszkole w Lipnie ul. Powstańców Wlkp. 46
3 Zespół Szkolno-Przedszkolny
w Wilkowicach
ul. Szkolna 28, Wilkowice,
64-115 Święciechowa - Przedszkole i Szkoła Podstawowa
w Wilkowicach, ul. Szkolna 28, Wilkowice
2) Liczba posiłków: 1 gorący posiłek dziennie dla jednego dziecka
3) Podstawowy opis posiłku:
a) Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania posiłków dobrej jakości o właściwej wadze i objętości oraz odpowiednim poziomie energetycznym i odżywczym, który składać się będzie z jednej porcji obiadowej ( zupa, drugie danie, napój):
- zupa o pojemności nie mniejszej niż 250 ml
- drugie danie - w tym:
• ziemniaki, kasze, ryż klub makaron – porcja nie mniejsza niż 150 g
• mięso lub ryba – porcja nie mniejsza niż 120 g
• surówki lub jarzyny gotowane – porcja nie mniejsza niż 120 g
• naleśniki, racuchy, pierogi – porcja nie mniejsza niż 250g
- napój – kompot lub sok (200ml)
b) Posiłek powinien spełniać polskie normy żywieniowe odpowiednie do wieku osoby uprawnionej do posiłku ( dla dzieci i młodzieży) w zakresie zaopatrzenia w jednostki kaloryczne.
c) Posiłki powinny zawierać jak najmniej przetworzonych technologicznie produktów spożywczych i potraw.
d) W diecie preferowane powinny być produkty zbożowe, pełnoziarniste , warzywa, owoce, produkty dostarczające pełnowartościowe białko, zwłaszcza ryby, mięsa gotowane, i pieczone, produkty mleczne, jaja, nasiona roślin strączkowych, orzechy. Wykonawca stosuje olej rzepakowy, ryby tłuste takie jak łosoś, śledź, makrela, tuńczyk.
e) Do przygotowania posiłków należy używać produktów wysokiej jakości i zawsze świeżych, posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi.
f) Wykonawca nie będzie stosował produktów przetworzonych. Posiłki będą przygotowywane z naturalnych i wartościowych produktów spożywczych.
g) Nie dopuszcza się podawania ryby pangi, tilapii, ryby maślanej.
h) Wyklucza się sporządzenie potraw z proszku, koncentratów, produktów instant oraz gotowych półproduktów. Proces produkcji odbywać się będzie zgodnie z wymogami sanitarnymi, systemem HACCP i zasadami GHP/GMP.
i) Wyklucza się serwowania posiłków przygotowanych typu fastfood.
4) Średnia liczba dni dostaw posiłków i szacunkowa liczba dzieci objęta przedmiotem zamówienia:
a) w terminie od 02.09.2024r. do 27.06.2025r. [188 dni]:
dla ok. 140 dzieci w wieku przedszkolnym
i
dla ok. 90 dzieci w wieku szkolnym od 7 do 15 lat
b) w terminie od 28.06.2025r. do 29.08.2025r.[40 dni]:
dla ok. 60 dzieci w wieku od 3 lat do 6 lat
5) Ilość posiłków w okresie realizacji umowy może ulegać zmianie [zwiększenie/ zmniejszenie] w zależności od frekwencji dzieci i faktycznej liczby dni nauki szkolnej.
6) Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie za faktyczną ilość dostarczonych posiłków.
7) Zapotrzebowanie ilościowe posiłków na dany dzień składane będzie przez Dyrektorów Zespołów Szkolno-Przedszkolnych, o których mowa w ust. 3. Zamawiający wspólnie z Wykonawcą ustali godzinę, do której w danym dniu Dyrektorzy zobowiązani będą do przesłania zapotrzebowania. W oparciu o uzyskane informacje Wykonawca dostarczać będzie określoną liczbę posiłków.
8) Usługa będzie dotyczyć również uczniów szkół, którym zostało przyznane bezpłatne dożywianie w trybie decyzji administracyjnej GOPS. Posiłki dla tych uczniów będą wydawane w oparciu o imienną listę uczniów przekazywaną na bieżąco Zleceniobiorcy przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Lipnie.
9) Dostawa posiłków odbywać się będzie środkami transportu przystosowanymi do przewozu żywności w specjalistycznych pojemnikach gwarantujących właściwą ochronę i temperaturę oraz jakość przewożonych potraw.
10) Posiłki muszą być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa.
11) Wykonawca będzie przygotowywał i dostarczał posiłki zachowując wymogi sanitarno -epidemiologiczne w zakresie personelu i warunków produkcji oraz weźmie odpowiedzialność za ich przestrzeganie.
12) Posiłki będą przygotowywane przez Wykonawcę zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006r. (tekst jedn. Dz. U. z 2022 r. poz. 2132) łącznie z normami żywieniowymi wg Instytutu Żywienia i Żywności, jak również przepisami prawa w zakresie higieny żywienia norm HACCP.
13) Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przy realizacji niniejszej umowy rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach i na bieżąco uwzględniać przy wykonywaniu niniejszej umowy zmiany w treści ww. rozporządzenia, które wchodzić będą w życie w trakcie obowiązywania umowy.
14) Wykonawca jest odpowiedzialny za zgodność z warunkami jakościowymi opisanymi w niniejszej umowie.
15) Wykonawca zobowiązany będzie do układania jadłospisu, zatwierdzonego przez osobę posiadającą uprawnienia dietetyka.
16) Jadłospis sporządzany będzie cyklicznie na okres 14 dni kalendarzowych.
17) Jadłospis z opisem poszczególnych składników, uwzględniający alergie dziecięce zgłoszone przez rodziców (potwierdzone przez lekarza) będzie dostarczany do Zamawiającego do 3 dni przed okresem jego obowiązywania. Zamawiający ma prawo dokonywania zmian w jadłospisie przedstawionym przez Wykonawcę.
18) Godziny dostaw posiłków: ustalone zostaną z Zamawiającym przed dniem 2 września 2024r. W trakcie roku szkolnego mogą ulegać zmianie. Ewentualne zmiany będą zgłaszane z wyprzedzeniem Wykonawcy.
3. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy obejmują następujące rodzaje czynności:
a) przygotowanie jadłospisu
b) przygotowanie posiłków
Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób, które wykonują prace w sposób określony w art. 22 § 1 Kodeksu pracy.
Szczegółowe wymagania dotyczące realizacji oraz egzekwowania wymogu zatrudnienia na podstawie stosunku pracy zostały określone we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ .
4. Zakres zamówienia oraz szczegółowe właściwości i wymagania w stosunku do przedmiotu zamówienia zawarte są w SWZ i załącznikach do SWZ. Zamawiający dopuszcza produkty o parametrach jakościowych i cechach użytkowych (równoważnych), tj. nie gorszych niż parametry wskazane w SWZ i uzna każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
5. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały wskazane we wzorze umowy stanowiącym Załącznik nr 7 do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 55523100-3 - Usługi w zakresie posiłków szkolnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 328608,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 340018,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 328608,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: BERLIN sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6972385261
7.3.3) Ulica: ul. 17 Stycznia 64
7.3.4) Miejscowość: Leszno
7.3.5) Kod pocztowy: 64-100
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-08-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 328608,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
Od 2024-09-02 do 2025-08-298.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Przygotowanie i dostawa całodziennego wyżywienia do internatu Zespołu Szkół im. Stanisława Staszica w Miętnem.
- Przygotowywanie i dostarczanie posiłków do szkół z terenu gminy Iława w roku 2025
- Świadczenie usług cateringowych na potrzeby Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym 2025
- Przygotowanie i dostarczenie gotowych obiadów/posiłków dla dzieci i uczniów uczęszczających do Zespołu Edukacyjnego nr 7 w Zielonej Górze
- Świadczenie usług cateringowych - przygotowanie i dostawa posiłków dla dzieci uczęszczających do Przedszkola Publicznego nr 15 w Głogowie
- "Przygotowanie, dowiezienie i wydanie posiłków w placówkach oświatowych na terenie Gminy Rozogi w 2025 r."
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.