eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GłuchołazyBudowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie- Etap III



Ogłoszenie z dnia 2024-09-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie- Etap III

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Głuchołazy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412792

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 15

1.5.2.) Miejscowość: Głuchołazy

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-340

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@glucholazy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://glucholazy.pl/1189/strona-glowna.html

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/974450

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie- Etap III

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-56c3c25b-2a2e-4d12-b12c-db5ac2112332

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00519107

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00043709/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.13 Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie- Etap III

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00478999

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.18.2024.JSz

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 236170,64 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie w ramach zadania budżetowego „Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie”.

2. Zakres rzeczowy zadania obejmuje miedzy innymi:
1) Wykonanie sufitów
2) Wykonanie podbitki na tarasie
3) Wykonanie tynków i malowanie ścian
4) Wykonanie posadzki
5) Wykonanie instalacji elektrycznej
6) Wykonanie instalacji sieci Ethernet i AV
7) Wykonanie instalacji C.O
8) Wykonanie wentylacji
9) Wykonanie opaski z płyt betonowych
10) Wykonanie tarasu
11) Wykonanie utwardzenia dojścia
12) Wykonanie terenów zieleni- trawnik
13) Wykonanie regulacji studzienek dla włazów kanałowych
14) Rozebranie słupków betonowych

3. Szczegółowy zakres prac określa załącznik nr 1 do SWZ – Dokumentacja techniczna.

Wykonawca musi wykonać wszelkie roboty oraz dostawy zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę nr 354/22 z dnia 27.04.2022r. specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną

4.5.3.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Z uwagi na zaistniałą sytuację powodziową na terenie Gminy Głuchołazy oraz wprowadzeniem stanu klęski żywiołowej zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16.09.2024r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego Zamawiający w dniu 16.09.2024r. zmienił ogłoszenie o zamówieniu dotyczące niniejszego postępowania w zakresie zmiany terminu składania i otwarcia ofert (nowy termin składania i otwarcia ofert 01.10.2024r) oraz terminu związania ofertą ( nowy termin związania ofertą 30.10.2024r.).
Zamawiający w dniu 16.09.2024r. zamieścił powyższe informacje i dokumenty na platformie zakupowej OpenNexus na której publikowane były dokumenty postępowania (strona internetowa prowadzonego postępowania).
Zamawiający nie dokonał jednak na samej platformie zakupowej zmiany terminów składania i otwarcia ofert, w związku z czym w dniu 17.09.2024r. (pierwotnie ustalony termin składania i otwarcia ofert) system zakończył zbieranie ofert i została opublikowana kwota jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia.
Do w/w terminu żaden z Wykonawców nie złożył oferty.
W związku z powyższym pomimo przedłużenia terminu na składanie ofert Wykonawcy utracili możliwość składania ofert a Zamawiający nie ma technicznej możliwości na ich przyjęcie.
Zamawiający w dniu 23.09.2024r. zwrócił się do helpdesku platformy zakupowej z zapytaniem: „Czy jest możliwość przedłużenia terminu składania ofert (korekty) jeżeli termin na złożenie i otwarcie ofert został przedłużony (ogłoszenie o zmianie ogłoszenia) ale nie zmieniono terminu na platformie.”
Z otrzymanej odpowiedzi wynika, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest unieważnienie postępowania.
Postepowanie bowiem jest obarczone wadą uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykładnia celowościowa przepisu art. 255 pkt 6 ustawy Pzp prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego to każda niedająca się usunąć wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy.
Do zastosowania art. 255 pkt 6 ustawy Pzp konieczne jest wykazanie zaistnienia wszystkich wymienionych w tym przepisie przesłanek.
Do tych przesłanek należy zaliczyć sam fakt wystąpienia wady postępowania oraz niemożność usunięcia takiej wady. Niemożliwa do usunięcia wada musi powodować niemożność zawarcia umowy, która nie podlegałaby unieważnieniu.
Pod pojęciem niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego kryje się każde uchybienie przepisom Pzp, którego skutków nie można usunąć przy zastosowaniu procedur z nich wynikających.
Biorąc pod uwagę powyższe zamawiający postanowił unieważnić postępowanie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.