Ogłoszenie z dnia 2024-09-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00478999/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-30
- 2024/BZP 00480447/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-02
- 2024/BZP 00502058/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-16
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie- Etap III
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Głuchołazy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412792
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 15
1.5.2.) Miejscowość: Głuchołazy
1.5.3.) Kod pocztowy: 48-340
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@glucholazy.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://glucholazy.pl/1189/strona-glowna.html
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9744501.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie- Etap III2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-56c3c25b-2a2e-4d12-b12c-db5ac2112332
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00519107
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00043709/12/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.13 Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie- Etap III
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00478999
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.18.2024.JSz
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 236170,64 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie w ramach zadania budżetowego „Budowa świetlicy wiejskiej w Bodzanowie”.
2. Zakres rzeczowy zadania obejmuje miedzy innymi:
1) Wykonanie sufitów
2) Wykonanie podbitki na tarasie
3) Wykonanie tynków i malowanie ścian
4) Wykonanie posadzki
5) Wykonanie instalacji elektrycznej
6) Wykonanie instalacji sieci Ethernet i AV
7) Wykonanie instalacji C.O
8) Wykonanie wentylacji
9) Wykonanie opaski z płyt betonowych
10) Wykonanie tarasu
11) Wykonanie utwardzenia dojścia
12) Wykonanie terenów zieleni- trawnik
13) Wykonanie regulacji studzienek dla włazów kanałowych
14) Rozebranie słupków betonowych
3. Szczegółowy zakres prac określa załącznik nr 1 do SWZ – Dokumentacja techniczna.
Wykonawca musi wykonać wszelkie roboty oraz dostawy zgodnie z posiadaną przez Zamawiającego dokumentacją projektową, pozwoleniem na budowę nr 354/22 z dnia 27.04.2022r. specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót oraz obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej i sztuką budowlaną
4.5.3.) Główny kod CPV: 45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45410000-4 - Tynkowanie
45442100-8 - Roboty malarskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego
31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.Z uwagi na zaistniałą sytuację powodziową na terenie Gminy Głuchołazy oraz wprowadzeniem stanu klęski żywiołowej zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16.09.2024r. w sprawie wprowadzenia stanu klęski żywiołowej na obszarze części województwa dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego Zamawiający w dniu 16.09.2024r. zmienił ogłoszenie o zamówieniu dotyczące niniejszego postępowania w zakresie zmiany terminu składania i otwarcia ofert (nowy termin składania i otwarcia ofert 01.10.2024r) oraz terminu związania ofertą ( nowy termin związania ofertą 30.10.2024r.).
Zamawiający w dniu 16.09.2024r. zamieścił powyższe informacje i dokumenty na platformie zakupowej OpenNexus na której publikowane były dokumenty postępowania (strona internetowa prowadzonego postępowania).
Zamawiający nie dokonał jednak na samej platformie zakupowej zmiany terminów składania i otwarcia ofert, w związku z czym w dniu 17.09.2024r. (pierwotnie ustalony termin składania i otwarcia ofert) system zakończył zbieranie ofert i została opublikowana kwota jaką Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację zamówienia.
Do w/w terminu żaden z Wykonawców nie złożył oferty.
W związku z powyższym pomimo przedłużenia terminu na składanie ofert Wykonawcy utracili możliwość składania ofert a Zamawiający nie ma technicznej możliwości na ich przyjęcie.
Zamawiający w dniu 23.09.2024r. zwrócił się do helpdesku platformy zakupowej z zapytaniem: „Czy jest możliwość przedłużenia terminu składania ofert (korekty) jeżeli termin na złożenie i otwarcie ofert został przedłużony (ogłoszenie o zmianie ogłoszenia) ale nie zmieniono terminu na platformie.”
Z otrzymanej odpowiedzi wynika, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest unieważnienie postępowania.
Postepowanie bowiem jest obarczone wadą uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wykładnia celowościowa przepisu art. 255 pkt 6 ustawy Pzp prowadzi do wniosku, że niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego to każda niedająca się usunąć wada uniemożliwiająca zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest więc wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą, a niemożnością zawarcia umowy.
Do zastosowania art. 255 pkt 6 ustawy Pzp konieczne jest wykazanie zaistnienia wszystkich wymienionych w tym przepisie przesłanek.
Do tych przesłanek należy zaliczyć sam fakt wystąpienia wady postępowania oraz niemożność usunięcia takiej wady. Niemożliwa do usunięcia wada musi powodować niemożność zawarcia umowy, która nie podlegałaby unieważnieniu.
Pod pojęciem niemożliwej do usunięcia wady uniemożliwiającej zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego kryje się każde uchybienie przepisom Pzp, którego skutków nie można usunąć przy zastosowaniu procedur z nich wynikających.
Biorąc pod uwagę powyższe zamawiający postanowił unieważnić postępowanie
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Remont i adaptacja pomieszczeń byłego baru Daisy na potrzeby nowego centrum informacji turystycznej Zamku Książ
- Modernizacja budynku Urzędu Miasta Mszana Dolna - etap 2 wraz z wykonaniem instalacji klimatyzacyjnej i wentylacji mechanicznej
- Roboty budowlane w zakresie modernizacji pomieszczeń Domu Sąsiedzkiego przy ul. Obozowej 85 w Warszawie
- Wykonanie instalacji pomp ciepła w ramach zadania inwestycyjnego "Termomodernizacja obiektów Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej "Szpital Powiatowy" im. bł. Marty Wieckiej w Bochni"
- Budowa hali magazynowej
- Poprawa warunków kształcenia w Zespole Szkół Nr 1 w Przysietnicy.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.