Ogłoszenie z dnia 2024-09-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00463761/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie
7.000.000,- zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Łyse
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668172
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ostrołęcka 2
1.5.2.) Miejscowość: Łyse
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-437
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 29 77 25 003
1.5.8.) Numer faksu: +48 29 77 25 003
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminalyse.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://uglyse.e-bip.eu
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/lyse1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Administracja publiczna samorządowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie7.000.000,- zł
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fb39530b-5a7c-42d0-90be-f3e48d8adbb4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00519207
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00002984/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 7.000.000,- zł
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00463761
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GZP.271.9.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 650000 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Udzielenie kredytu długoterminowego w następującej wysokości 7 000 000,00 zł, zgodnie z Uchwałą Nr IV / 21 /2024 Rady Gminy Łyse z dnia 24 lipca 2024 r. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2024r wynikające z realizacja wydatków inwestycyjnych.
5.2. Wykonawca przedstawi do dyspozycji Zamawiającego kwotę kredytu w następującym terminie:
- 3.000.000,- zł do 30.09.2024 r.
- 2.000.000,- zł do 30.10.2024 r.
- 1.000.000,- zł do 30.11.2024 r.
- 1.000.000,- zł do 30.12.2024 r.
5.2.1. Zamawiający przewiduje możliwość wypłaty poszczególnych transz kredytu w późniejszych lub wcześniejszych terminach niż wskazane powyżej.
5.2.2. Zamawiający będzie składał pisemne wnioski o uruchomienie transzy kredytu na trzy dni przed datą uruchomienia.
5.2.3. Zamawiający oczekuje, iż jedyną przewidzianą formą zabezpieczenia będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Kontrasygnata Skarbnika Gminy będzie na deklaracji wekslowej. Wykonawca nie będzie wymagał innego zabezpieczenia zaciągniętego zobowiązania. Zamawiający nie dopuszcza możliwości złożenia oświadczenia w formie aktu notarialnego w oparciu o art. 777 §1 Ustawy z dnia 17 listopada 1964 roku Kodeks postępowania cywilnego (t. j. Dz.U z 2023 poz. 1550 z późniejszymi zmianami).
5.2.4. Kwoty poszczególnych transz kredytu zostaną wpłacone na wskazany rachunek bankowy w banku obsługującym budżet gminy.
5.3. Warunki spłaty kredytu:
5.3.1. Spłata odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu bieżąco w okresach miesięcznych, po wcześniejszym otrzymaniu noty odsetkowej od Wykonawcy. Odsetki naliczane będą od faktycznego zadłużenia.
5.3.2. Oprocentowanie- według zmiennej stopy procentowej, ustalonej jako stawka bazowa powiększona o stałą marżę banku:
- stawką bazową jest WIBOR 1M, która obliczana jest na ostatni dzień roboczy miesiąca poprzedzającego okres, za który nalicza się odsetki. W przypadku, gdy w danym dniu nie ustalono stawki WIBOR 1M, przyjmuje się stawkę z dnia, w którym nastąpiło ostatnie notowanie.
- stała dla całego okresu kredytowania marża banku
- dla porównania ofert należy przyjąć stopę WIBOR 1 M w wysokości 5,85 % plus stała marża banku w punktach procentowych.
5.3.3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszych ( przed ustalonym terminem) spłat rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat i konieczności informowania Wykonawcy o tym fakcie. W takim przypadku odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu.
5.3.4. Wykonawca nie pobierze żadnych innych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu.
5.3.5. Wykonawca udzieli Zamawiającemu karencji w spłacie zaciągniętego kredytu do dnia 31 grudnia 2024 r. Karencja w spłacie kredytu dotyczyć będzie tylko kapitału.
5.3.6. Terminy spłaty kredytu: spłata nastąpi w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca licząc od 01 stycznia 2025r. do 30 grudnia 2027r. Poszczególne raty winny przedstawiać się następująco:
- 200.000,- zł w terminie do 31 stycznia 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 28 lutego 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 marca 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 kwietnia 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 maja 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 czerwca 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 lipca 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 sierpnia 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 września 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 października 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 listopad 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 grudnia 2025 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 stycznia 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 28 lutego 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 marca 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 kwietnia 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 maja 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 czerwca 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 lipca 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 sierpnia 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 września 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 października 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 listopad 2026 r.
- 100.000,- zł w terminie do 30 grudnia 2026 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 stycznia 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 28 lutego 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 marca 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 kwietnia 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 maja 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 czerwca 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 lipca 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 sierpnia 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 września 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 31 października 2027 r.
- 200.000,- zł w terminie do 30 listopad 2027 r.
- 100.000,- zł w terminie do 30 grudnia 2027 r.
5.4. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej zamawiającego do specyfikacji dołącza się dokumenty załączone się na platformie zakupowej Gminy Łyse dostępnej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/lyse.
5.5. Zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV) przedmiot zamówienia obejmuje zakres określony kodami: 66.11.30.00 - 5. Usługi udzielania kredytu
5.6. Wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
Zamawiający informuje, że wymagania jakościowe dla usług finansowych związanych z udzieleniem kredytu są określone ustawowo, a także przedstawione zostały w opisie przedmiotu zamówienia. Kredyt to umowa, na podstawie której Bank udostępnia Zamawiającemu określoną kwotę pieniędzy na określony czas i cel, w zamian za wynagrodzenie w postaci odsetek, stawki WIBOR oraz marży. Cechy kredytu to: zwrotność, celowość i odpłatność. Parametry, tj. okres, w którym nastąpi zwrot pieniędzy i cel na jaki Zamawiający je zaciąga, zgodnie z obowiązującymi przepisami muszą być uprzednio ściśle określone przez organ stanowiący. Odnosi się to także do formy zabezpieczenia spłaty kredytu. W konsekwencji kwestia, która może być regulowana ogranicza się do odpłatności za użyczenie pieniądza, czyli ceny. Sam przedmiot udostępnienia – pieniądz nie może być przedmiotem standaryzacji jakościowej na poziomie procedury zamówienia, jak też nie dotyczą go koszty „cyklu życia” w rozumieniu ustawy Pzp. Na podstawie art. 246 ust. 2 Pzp, Zamawiający określa wymagania jakościowe odnoszące się do co najmniej głównych elementów składających się na przedmiot zamówienia:
- przeznaczenie kredytu;
- kwotę kredytu;
- walutę kredytu;
- okres kredytowania;
- okres karencji w spłacie kapitału;
- terminy i kwoty spłaty rat kapitałowych;
- sposób naliczania i terminy spłaty rat odsetkowych;
- wszystkie elementy składowe, które mogą zastosować wykonawcy, mające wpływ na cenę (koszt kredytu) w całym okresie kredytowania;
- sposób zabezpieczenia kredytu;
spełniając w ten sposób wymóg zastosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium oceny ofert, wynikający z art. 246 ust. 2 ustawy Pzp.
5.7. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.
5.8. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podał (o ile są mu wiadome na tym etapie) nazwy (firmy) tych podwykonawców.
5.9. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
Uzasadnienie: Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części z następujących względów:
5.9.1. Wartość zamówienia jest niższa od tzw. progów unijnych które zobowiązują do implementacji dyrektyw UE. Dyrektywa 2014/24/UE w treści motywu 78 wskazuje, że aby zwiększyć konkurencję, instytucje zamawiające należy w szczególności zachęcać do dzielenia dużych zamówień na części. Przedmiotowe zamówienie nie jest dużym zamówieniem w rozumieniu motywu 78 powołanej dyrektywy UE (dyrektywy stosuje się od tzw. progów UE, a dyrektywa posługuje się pojęciem dużego zamówienia na gruncie zamówień podlegających dyrektywie - a więc zamówienia o wartości znacznie przewyższającej tzw. progi UE ).
5.9.2. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części. Tym samym Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych, o których mowa w art. 7 pkt 15 ustawy Pzp.
5.9.3. Podział niniejszego zamówienia na części wiązałby się z nadmiernymi trudnościami technicznymi oraz nadmiernymi kosztami wykonania zamówienia. Potrzeba skoordynowania działań różnych wykonawców realizujących poszczególne części zamówienia mogłaby poważnie zagrozić właściwemu wykonaniu zamówienia w wyznaczonym terminie. Celem wprowadzenia obowiązku podziału zamówień na części jest zwiększenie udziału sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w rynku zamówień publicznych. Brak podziału zamówienia na części nie skutkuje brakiem możliwości złożenia oferty w niniejszym postępowaniu przez małych i średnich przedsiębiorców. Całość niniejszego zamówienia była dostosowana do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw - podział na części nie służył temu, by wielkość poszczególnych zamówień lepiej odpowiadała możliwościom tego rodzaju przedsiębiorców.
5.10. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
5.11. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5.12. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
5.13. Zamawiający nie określił w SWZ wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
5.14. Przedmiotowe postępowanie nie jest prowadzone w celu zawarcia umowy ramowej.
5.15. Koszty udziału w postępowaniu, a w szczególności koszty sporządzenia oferty, ponosi Wykonawca. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 698853,25 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 737678,02 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 698853,25 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Halinowie
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5250008206
7.3.3) Ulica: Piłsudskiego 36
7.3.4) Miejscowość: Halinów
7.3.5) Kod pocztowy: 05-074
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-26
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 698446,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2027-12-30PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.500.000,00 zł przeznaczonego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Pszczew"
- Długoterminowy kredyt bankowy z przeznaczeniem na pokrycie planowanego deficytu budżetu
- Udzielenie kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań
- Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 3 800 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
- "Udzielenie kredytu na pokrycie planowanego deficytu budżetu Gminy Pałecznica w 2024 roku oraz spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów"
- Udzielenie gminie-miasto Grudziądz zobowiązania krótkoterm. w formie kredytu bądź pożyczki do wys. 60 milionów zł na zasadach odnawialnej linii kredytowej, na pokrycie przejściowego deficytu budżetu
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.