eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Łososina DolnaZimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Łososina Dolna w sezonie zimowym 2024/2025



Ogłoszenie z dnia 2024-09-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Łososina Dolna w sezonie zimowym 2024/2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA ŁOSOSINA DOLNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 491892446

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 300

1.5.2.) Miejscowość: Łososina Dolna

1.5.3.) Kod pocztowy: 33-314

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL218 - Nowosądecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@lososina.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.lososina.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Łososina Dolna w sezonie zimowym 2024/2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed766c74-2842-4d36-a747-8ba4ed32d5e6

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00519560

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00010570/09/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie Gminy Łososina Dolna w sezonie zimowym 2024/2025

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu platformy zakupowej MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać darmowe konto na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/ Wykonawca posiadający konto na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/ ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu platformy Marketplanet OnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
4. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
5. Zamawiający przekazuje link do postępowania na swojej stronie internetowej www.lososina.pl oraz ID postępowania. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań na platformie MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/ klikając wcześniej opcję „Strefa Wykonawcy” lub ze strony głównej z zakładki postępowania.
6. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania i wycofania ofert):
6.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie oświadczeń, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem odpowiedniego wzoru formularza dostępnego na platformie Marketplanet OnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/
6.2. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania).
6.3. Dokumenty elektroniczne, składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem platformy MarketplanetOnePlace https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/ jako załączniki.
6.4. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415; zm.: Dz. U. z 2023 r. poz. 1824.).

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO dostępne w rozdziale 25 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: IFS.271.51.2024.SM

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy Łososina Dolna w sezonie zimowym 2024/2025 w sołectwach Skrzętla, Rojówka, Świdnik, Zawadka, Białawoda, Tęgoborze, Łyczanka, Wronowice, Żbikowice, Stańkowa poprzez odśnieżanie wraz z posypywaniem i usuwaniem śliskości o łącznej ilości 54,34 km.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: a) Kryterium I – Cena brutto – 60%:
Oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej według wzoru:

Ocena punktowa (C) = (najniższa cena brutto / cena brutto badanej oferty) x 60% x 100 pkt
b) Kryterium II – Termin płatności faktury – 40%:
Przez „ termin płatności faktur” Zamawiający rozumie wskazanie terminu płatności nie krótszy niż 14 dni i nie dłuższy niż 30 dni. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania zaproponowanych terminów płatności miesięcznych faktur w tych granicach. W przypadku wskazania terminu krótszego niż 14 dni, wówczas oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią SWZ . Jeżeli wykonawca zaoferuje termin płatności faktur dłuższy niż 30 dni, do oceny ofert zostanie przyjęty termin 30 dni.

Oferta z najdłuższym terminem płatności (30dni) otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej wg wzoru:

Ocena punktowa (C ) = (termin płatności z oferty / najdłuższy termin płatności z rozpatrywanych ofert) x 40% x 100 pkt

Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz po zsumowaniu liczby punktów uzyskanych we wskazanych wyżej kryteriach – uzyska najwyższą liczbę punktów. Obliczenia w poszczególnych kryteriach dokonane zostaną z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg gminnych na terenie Gminy Łososina Dolna w sezonie zimowym 2024/2025 w sołectwach Bilsko, Rąbkowa, Świdnik, Znamirowice, Tabaszowa, Łososina Dolna, Witowice Górne poprzez odśnieżanie wraz z posypywaniem i usuwaniem śliskości o łącznej ilości 40,27 km.

4.2.6.) Główny kod CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-03-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: a) Kryterium I – Cena brutto – 60%:
Oferta z najniższą ceną otrzyma 60 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej według wzoru:

Ocena punktowa (C) = (najniższa cena brutto / cena brutto badanej oferty) x 60% x 100 pkt
b) Kryterium II – Termin płatności faktury – 40%:
Przez „ termin płatności faktur” Zamawiający rozumie wskazanie terminu płatności nie krótszy niż 14 dni i nie dłuższy niż 30 dni. Wykonawca zobowiązany jest do wskazania zaproponowanych terminów płatności miesięcznych faktur w tych granicach. W przypadku wskazania terminu krótszego niż 14 dni, wówczas oferta Wykonawcy zostanie odrzucona jako niezgodna z treścią SWZ . Jeżeli wykonawca zaoferuje termin płatności faktur dłuższy niż 30 dni, do oceny ofert zostanie przyjęty termin 30 dni.

Oferta z najdłuższym terminem płatności (30dni) otrzyma 40 pkt, pozostałe proporcjonalnie mniej wg wzoru:

Ocena punktowa (C ) = (termin płatności z oferty / najdłuższy termin płatności z rozpatrywanych ofert) x 40% x 100 pkt

Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana ta oferta, która nie podlega odrzuceniu oraz po zsumowaniu liczby punktów uzyskanych we wskazanych wyżej kryteriach – uzyska najwyższą liczbę punktów. Obliczenia w poszczególnych kryteriach dokonane zostaną z dokładnością do 2 miejsc po przecinku.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zgodnie z art. 57 pkt 2 oraz art. 112 ust. 2 ustawy PZP o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego:
1. zdolność do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca byłby zobowiązany wykazać w sposób szczególny.
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca:
• posiada odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia (polisa ubezpieczeniowa) wysokości sumy gwarancyjnej min. 150.000,00 zł (słownie sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100),
4. zdolności technicznej lub zawodowej :
1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że na poszczególne części dysponuje:
• Część I - co najmniej 3 pojazdy z zamontowanym sprzętem do odśnieżania i posypywania (usuwania śliskości).
• Część II – co najmniej 2 pojazdy z zamontowanym sprzętem do odśnieżania i posypywania (usuwania śliskości).
2. Warunkiem udziału w postępowaniu jest należyte wykonanie, na podstawie odrębnych umów/zleceń/kontraktów, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie:
• Część I – co najmniej 3 zadań polegających na zimowym utrzymaniu dróg na odcinku nie mniejszym niż 40 km,
• Część II – co najmniej 3 zadań polegających na zimowym utrzymaniu dróg na odcinku nie mniejszym niż 30 km.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Oświadczenia Wykonawcy w zakresie art.108 ust.1 pkt.5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594; zm.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1237.) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszej specyfikacji.
2. Oświadczenie wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu (wg. załącznika nr 7 do SWZ), o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, w zakresie odnoszącym się do podstaw wykluczenia wskazanych w:
- art. 108 ust. 1 ustawy Pzp,
- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,
- art. 5k Rozporządzenia Rady (UE) 2022/576 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia o wysokości sumy gwarancyjnej min. 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy zł) wraz z dowodem wpłaty jeżeli taka adnotacja nie znajduje się na polisie,
2. wykaz sprzętu niezbędnego do wykonywania zamówienia publicznego
• Część I – co najmniej 3 pojazdy z zamontowanym sprzętem do odśnieżania i posypywania (usuwania śliskości).
• Część II – co najmniej 2 pojazdy z zamontowanym sprzętem do odśnieżania i posypywania (usuwania śliskości).
Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 4 niniejszej specyfikacji.
3. wykaz usług wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał w sposób należyty:
• Część I – co najmniej 3 usług polegających na zimowym utrzymaniu dróg na odcinku nie mniejszym niż 40 km,
• Część II – co najmniej 3 usług polegających na zimowym utrzymaniu dróg na odcinku nie mniejszym niż 30 km.
Z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania, podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane oraz długość odcinka w kilometrach, na którym było prowadzone zimowe utrzymanie dróg, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
Przedmiotowy wykaz należy złożyć w formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 5 niniejszej specyfikacji.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
• Część I – 4 000,00 zł ( słownie; cztery tysiące złotych 00/100)
• Część II – 2 500,00 zł ( słownie; dwa tysiące pięćset złotych 00/100)
Szczegółowe informacje na temat wadium zapisane zostały w rozdziale 14 SWZ niniejszego postepowania

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Wszelkie zmiany umowy zostały zawarte w załaczniku nr 5 do SWZ tj. wzór umowy w paragrafie 14

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-07 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://lososina.ezamawiajacy.pl/app/login/.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-07 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.