eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi JaraczewoZagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz Pszoku z terenu Gminy Jaraczewo



Ogłoszenie z dnia 2024-09-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz Pszoku z terenu Gminy Jaraczewo

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JARACZEWO

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855363

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jarocińska 1

1.5.2.) Miejscowość: Jaraczewo

1.5.3.) Kod pocztowy: 63-233

1.5.4.) Województwo: wielkopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski

1.5.7.) Numer telefonu: 62 747 31 02

1.5.8.) Numer faksu: 62 747 31 02

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@jaraczewo.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaraczewo.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz Pszoku z terenu Gminy Jaraczewo

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ed1ca149-2c0b-42dd-a2c8-ab97f63d2a63

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00519771

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00021787/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz Pszoku z terenu Gminy Jaraczewo

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/transakcja/988839

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Środkiem komunikacji elektronicznej w niniejszym postępowaniu jest
platformazakupowa.pl dostępna pod adresem internetowym https://platformazakupowa.pl/transakcja/988839

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający informuje, że instrukcje
korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania
ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce
„Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: P-zp.271.01.13.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa usługa zagospodarowania odpadów komunalnych polegająca na:
1) przyjmowaniu odpadów komunalnych, wyszczególnionych rodzajowo we wskazanym i zapewnionym przez Wykonawcę miejscu przyjmowania odpadów komunalnych od operatora odbioru odpadów komunalnych, w sposób zgodny z prawem oraz wymaganiami wynikającymi z dokumentów zamówienia,
2) przetworzeniu przyjętych odpadów komunalnych w procesach odzysku (R) i/lub unieszkodliwiania (D) i/lub magazynowania, we wskazanym i zapewnionym przez Wykonawcę miejscu zagospodarowania odpadów komunalnych, w sposób zgodny z prawem oraz wymaganiami wynikającymi z dokumentów zamówienia,
3) realizacji obowiązków sprawozdawczo-informacyjnych,
4) realizacji obowiązków gwarantujących Zamawiającemu możliwości realizacji uprawnień kontrolno-weryfikacyjnych,
5) realizacji usług i obowiązków związanych z wyrażonymi powyżej w pkt 1 – 4) usługami
- zwane dalej łącznie „usługą zagospodarowania odpadów komunalnych”.
Przedmiot zamówienia został opisany w:
1) Opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ,
2) Wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ
3) Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów

90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów

90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2025-01-01 do 2025-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający w oparciu o art. 214 ust. 1 pkt 7 P.z.p., przewiduje możliwość udzielenia Wykonawcy zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług do przedmiotu zamówienia podstawowego, w szczególności:
1) usługi zagospodarowania odpadów komunalnych w okresie innym niż realizacja zamówienia podstawowego,
2) usługi zagospodarowania innych frakcji odpadów niż przewidziane zamówieniem podstawowym,
3) usługi transportu odpadów komunalnych,
2. Zamówienie, o którym mowa w ust. 1, może zostać udzielone:
1) na analogicznych warunkach jak ustanowione dla zamówienia podstawowego,
z zastrzeżeniem różnic wynikających ze specyfiki przedmiotu zamówienia podobnego, w tym w zakresie warunków finansowych realizacji zamówienia podobnego. Zamówienie podobne zostanie udzielone po przeprowadzeniu negocjacji, których przedmiotem może być m.in. wysokość wynagrodzenia Wykonawcy, tytułem świadczenia usług,
2) jednokrotnie lub kilkukrotnie,
3) do maksymalnej wartości 7 % wysokości wynagrodzenia Wykonawcy, pierwotnie wskazanego w § 7 ust. 1 wzoru umowy.
3. Udzielenie zamówienia, o którym mowa będzie możliwe pod warunkiem, że Zamawiający będzie posiadał niezbędne środki finansowe, a dotychczasowy Wykonawca realizował zamówienie podstawowe z należytą starannością.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Wybór oferty najkorzystniejszej zostanie dokonany na podstawie niżej przedstawionych kryteriów:

Lp. Nazwa kryterium Waga kryterium
1 Cena oferty brutto (C) 60,00%
2 Termin płatności faktury (T) 40,00%

Oferty ocenione zostaną wg poniższego wzoru:
P = C + T
gdzie:
P – liczba punktów oferty badanej,
C – liczba punktów w kryterium „Cena oferty brutto”,
T – liczba punktów w kryterium „Termin płatności faktury”.
W ramach kryterium Termin płatności faktury punkty przyznawane będą według poniższych zasad:
• 40,00 pkt – 30 dni
• 20,00 pkt – 14 dni
• 0 pkt – 7 dni
2. Obliczenie ceny (C) zagospodarowania odpadów nastąpi w oparciu o podaną w ofercie cenę łączną za zagospodarowanie maksymalnego wolumenu odpadów.

W oparciu o cenę łączną brutto nastąpi ocena ofert z wykorzystaniem następującego wzoru:
C min
C = -------------------------- x 100 pkt x 60 %
C of

gdzie:
C - liczba punktów, jaką uzyskała oferta badana w kryterium „cena zagospodarowania odpadów”
Cmin – najniższa cena spośród wszystkich ofert niepodlegających odrzuceniu
Cof – cena podana w ofercie brutto

3. Oferta spełniająca w najwyższym, stopniu wyżej wymienione kryteria otrzyma maksymalną liczbę punktów. Maksymalna liczba punktów, jaką może otrzymać oferta to 100 pkt.
4. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która w sumie uzyska najwyższą liczbę punktów.
5. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta jest zgodna z treścią SWZ oraz ustawą Pzp i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane wyżej kryteriawyboru.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b

Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c

Art. 109 ust. 1 pkt 3

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, tj.:
a) wpisu do Bazy Danych o Odpadach w zakresie wymaganych dla realizacji usług będących przedmiotem zamówienia,
b) zezwolenie na zbieranie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia (wg. kodów wskazanych w OPZ) wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) lub zezwolenie na przetwarzanie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia (wg. kodów wskazanych
w OPZ) lub pozwolenie zintegrowane/pozwolenie wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2024 r., poz. 54 ze zm.) uwzględniające warunki zezwolenia na zbieranie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia (wg. kodów wskazanych w OPZ) w instalacji stanowiącej miejsce przetwarzania przyjętych odpadów komunalnych

albo, w przypadku instalacji położonych poza Rzeczpospolitą Polską:
• uprawnienia dla podmiotu prowadzącego instalację do przetwarzania odpadów zapewniające możliwość przetwarzania odpadu, zgodnie
z przepisami kraju, w którym instalacja jest prowadzona, oraz
• pisemną umowę pomiędzy podmiotem, który organizuje przemieszczanie (wysyłający) a odbiorcą odpadów, o której mowa w załączniku nr VII do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1013/2006
w sprawie przemieszczania odpadów

c) zezwolenie na zbieranie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia (wg. kodów wskazanych w OPZ) wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) lub zezwolenie na przetwarzanie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia (wg. kodów wskazanych
w OPZ) lub pozwolenie zintegrowane/pozwolenie wydane na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2024 r., poz. 54ze zm.) wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia (wg. kodów wskazanych w OPZ) w instalacji stanowiącej miejsce przyjmowania odpadów komunalnych.

2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:

Zamawiający nie określa niniejszego warunku udziału w postępowaniu

3) zdolności technicznej lub zawodowej:

Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

3.1) posiada minimalne doświadczenie:

wykonał lub nadal wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 usługę realizowaną na rzecz jednego podmiotu polegającą na zagospodarowaniu odpadów komunalnych
o łącznej masie co najmniej 2 500 Mg w ciągu następujących po sobie 12 miesięcy (całość okresu realizacji usług musi mieścić się w ww. okresie 3 lat) w wartości nie mniejszej niż 1.000.000 zł PLN (brutto) (słownie: milion złotych 00/100).

Jako usługę, o której mowa wyżej Zamawiający definiuje całość działań dotyczących zagospodarowania odpadów komunalnych wykonaną przez Wykonawcę, w tym realizowanych na podstawie kilku umów w sposób ciągły na rzecz jednego Zamawiającego.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi zostać spełniony co najmniej przez jednego wykonawcę.
3.2) dysponuje co najmniej następującym zasobem technicznym (sprzętowym):
instalacją / instalacjami do przetwarzania odpadów komunalnych spełniającą kumulatywnie następujące wymagania:
• umożliwiającą przetwarzanie i/lub magazynowanie wszystkich kategorii (kodów) odpadów wskazanych w OPZ,
• umożliwiającą w sposób zgodny z prawem oraz posiadanymi mocami przerobowymi zagospodarowanie rocznie nie mniej niż 1000 Mg niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych.
• wpisaną jako instalacja komunalna na listę prowadzoną przez właściwego miejscowo marszałka województwa (obowiązek wpisu na listę nie znajduje zastosowania do instalacji przeznaczonej do termicznego przekształcania odpadów komunalnych zgodnie z przepisami u.o. oraz ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. z 2024 r. poz. 399 lub instalacji znajdujących się poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej).
• posiadającą wdrożone systemy zarządzania spełniające:
 normę środowiskową ISO 140001:2015 albo normę równoważną,
 normę jakościową ISO 9001:2015 albo normę równoważną.

Warunek w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie może zostać spełniony poprzez zsumowanie potencjału technicznego poszczególnych wykonawców.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Zamawiający będzie żądał dostarczenia następujących dokumentów:

a) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy P.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji

UWAGA: Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych (odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1, dane umożliwiające dostęp do tych środków.

b) Oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy P.z.p., o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2024 r. poz. 594 ze zm.),
z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia przez Wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający będzie żądał dostarczenia następujących dokumentów:

a) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ), przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Uwaga: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy;

b) Wykazu zasobu technicznego (instalacji) do przetwarzania odpadów komunalnych w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - załącznik nr 7 do SWZ;

c) Zezwolenia na zbieranie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem umowy (wg. kodów wskazanych w OPZ) wydanego na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) lub zezwolenia na przetwarzanie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem umowy (wg. kodów wskazanych w OPZ) lub pozwolenia zintegrowanego/pozwolenia wydanego na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2024 r., poz. 54 ze zm.) uwzględniające warunki zezwolenia na zbieranie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem umowy (wg. kodów wskazanych w OPZ) - w instalacji stanowiącej miejsce przetwarzania przyjętych odpadów komunalnych);

d) Zezwolenia na zbieranie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem umowy (wg. kodów wskazanych w OPZ) wydanego na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1587 ze zm.) lub zezwolenia na przetwarzanie wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem umowy (wg. kodów wskazanych w OPZ) lub pozwolenia zintegrowanego/pozwolenia wydanego na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2024 r., poz. 54 ze zm.) wszystkich frakcji odpadów komunalnych będących przedmiotem umowy (wg. kodów wskazanych w OPZ) - w instalacji / stacji przeładunkowej stanowiącej miejsce przyjmowania odpadów komunalnych.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

certyfikaty potwierdzające, że w każdej instalacji w której będzie następować przetwarzanie przyjmowanych od Zamawiającego odpadów komunalnych (wskazanych w ofercie) wdrożone są systemy zarządzania spełniające:
a) normę środowiskową ISO 140001:2015 albo normę równoważną,
b) normę jakościową ISO 9001:2015 albo normę równoważną

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

certyfikaty potwierdzające, że w każdej instalacji w której będzie następować przetwarzanie przyjmowanych od Zamawiającego odpadów komunalnych (wskazanych w ofercie) wdrożone są systemy zarządzania spełniające:
a) normę środowiskową ISO 140001:2015 albo normę równoważną,
b) normę jakościową ISO 9001:2015 albo normę równoważną

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Wykonawca wraz z ofertą zobowiązany jest złożyć:
1) dokument potwierdzający umocowanie do złożenia oferty, jeżeli umocowanie to nie wynika z odpowiednich rejestrów / ewidencji,
2) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia w Postępowaniu albo do reprezentowania w Postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (dotyczy wyłącznie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia),
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 P.z.p. (dotyczy wyłącznie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w przypadku
o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3 P.z.p.) – wzór oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – załącznik nr 4 do SWZ,
4) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 4 P.z.p., spełniające wymogi, o których mowa w art. 118 ust. 4 P.z.p. (dotyczy wyłącznie Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby) – Wymagany zakres zobowiązania określa art. 118 ust. 4 ustawy Pzp.- załącznik nr 10 do SWZ,
5) przedmiotowe środki dowodowe, tj. certyfikaty potwierdzające, że w każdej instalacji w której będzie następować przetwarzanie przyjmowanych od Zamawiającego odpadów komunalnych (wskazanych w ofercie) wdrożone są systemy zarządzania spełniające:
a) normę środowiskową ISO 140001:2015 albo normę równoważną,
b) normę jakościową ISO 9001:2015 albo normę równoważną,
6) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp- załącznik nr 8 do SWZ,
7) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby oraz dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 9 do SWZ – jeżeli dotyczy
8) Dokument wadialny (jeżeli Wykonawca wnosi wadium w formie dokumentowej).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości:
10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku
następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r., poz. 419 t.j.).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 95 8427 0009 0303 7823 2000 0003 z dopiskiem: „Wadium – P-zp.271.01.13.2024 - Zagospodarowanie odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości zamieszkałych oraz Pszoku z terenu Gminy Jaraczewo”.
UWAGA:
Skuteczne wniesienie wadium w formie pieniężnej następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie PZP,
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert),
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Jaraczewo,
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP zostanie odrzucona.
7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy PZP.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zamawiający działając w trybie art. 60 pkt 1) P.z.p. zastrzega obowiązek osobistego wykonania usługi przetwarzania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych przez tego wykonawcę / tych wykonawców, który / którzy są operatorami instalacji komunalnej przeznaczonej do realizacji zamówienia oraz wpisanej / wpisanymi na listę prowadzoną przez właściwego miejscowo marszałka województwa (obowiązek wpisu na listę nie znajduje zastosowania do instalacji przeznaczonej do termicznego przekształcania odpadów komunalnych zgodnie z przepisami u.o. oraz ustawy z dnia z dnia 23 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 399 lub instalacji znajdujących się poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej).
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Dokument pełnomocnictwa powinien:
1) określać postępowanie o udzielenie zamówienia, którego dotyczy,
2) wymieniać Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (mocodawców),
3) określać osobę pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
4. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne.
5. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
6. Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik, na adres wskazany do korespondencji.
7. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden
z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie znajdujących zastosowanie
w Postępowaniu przesłanek wykluczenia.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X pkt 1.6 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
9. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy (według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ).
10. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
11. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć Zamawiającemu przed zawarciem umowy w sprawie niniejszego zamówienia, umowę regulującą swoją współpracę.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia został wprowadzony do projektu umowy stanowiącego załącznik do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-07 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/988839

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-11-07 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-05

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

1) Zamawiający korzysta z uprawnienia, o jakim stanowi art. 288 ust. 1 ustawy Pzp i zastrzega sobie prawo do zaproszenia do negocjacji maksymalnie trzech Wykonawców, których oferty przedstawiają najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, obliczony na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w pkt XX SWZ.
2) W przypadku podjęcia decyzji o prowadzeniu negocjacji w pierwszym kroku zamawiający poinformuje równocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty, o wykonawcach:
a) których oferty nie zostały odrzucone, oraz punktacji przyznanej ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji,
b) których oferty zostały odrzucone,
c) którzy nie zostali zakwalifikowani do negocjacji, oraz punktacji przyznanej ich ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łącznej punktacji,
- podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
3). Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób prowadzenia negocjacji oraz kryteria oceny ofert, w ramach których będą prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert.
4) Prowadzone negocjacje mają poufny charakter. Żadna ze stron nie może, bez zgody drugiej strony, ujawniać informacji technicznych i handlowych związanych z negocjacjami. Zgoda jest udzielana w odniesieniu do konkretnych informacji i przed ich ujawnieniem.
5) Po zakończeniu negocjacji z wszystkimi wykonawcami, zamawiający informuje o tym fakcie uczestników negocjacji oraz zaprasza ich do składania ofert dodatkowych.
6) Zaproszenie do złożenia ofert dodatkowych będzie zawierać co najmniej:
a) nazwę oraz adres zamawiającego, numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz strony internetowej prowadzonego postępowania;
b) sposób i termin składania ofert dodatkowych oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone, oraz termin otwarcia tych ofert.
7) Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie treści oferty podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji.
8) Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna w żadnym z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
9) Oferta przestaje wiązać wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze propozycje w ramach każdego z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji.
10) Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna w którymkolwiek z kryteriów oceny ofert wskazanych w zaproszeniu do negocjacji niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu.

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Z post. o udzielenie zam. wyklucza się Wyk. na podstawie (oprócz przesłanek wskazanych powyżej) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13.04.22 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezp. narodowego (Dz. U. z 2023 r., poz. 1497 ze zm.)
2. Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.