Ogłoszenie z dnia 2022-12-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00010192/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-04
- 2023/BZP 00032111/01 - Modyfikacja z dnia 2023-01-13
- 2023/BZP 00103351/01 - Wynik z dnia 2023-02-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa istniejących zbiorników wodociągowo - wyrównawczych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZWIĄZEK GMIN DO SPRAW WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI W DĄBROWIE TARNOWSKIEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121454813
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 34
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 14 6442122
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bzwdt@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/zgdswikdabrowatarnowska
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - związek jednostek samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ds. wodociągów i kanalizacji
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa istniejących zbiorników wodociągowo - wyrównawczych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d356ea7b-8752-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00522636
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.malopolska.pl/zgdswikdabrowatarnowska,m,415948,2022.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem:
miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl
ePUAPu: https://epuap.gov.pl/wps/portal
adres skrytki ePUAP: /ZGWDT/SkrytkaESP
poczty elektronicznej: bzwdt@wp.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1 Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub konkursie, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
2 Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem:
miniPortalu: https://miniportal.uzp.gov.pl
ePUAPu: https://epuap.gov.pl/wps/portal
adres skrytki ePUAP: /ZGWDT/SkrytkaESP
poczty elektronicznej: bzwdt@wp.pl
3 Komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje i pytania przekazywane są w formie elektronicznej przy użyciu skrzynki e-mailowej na adres: bzwdt@wp.pl . Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
W korespondencji każdorazowo należy podawać w tytule wiadomości numer referencyjny postępowania: BZW.271.1.2022.
1) Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
2) Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się z wykonawcami za pomocą faksu.
4 Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach rtf, .pdf, .doc, .docx, (pliki kompresować należy do formatu ZIP). Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w pkt 8.16 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (tj. opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5 Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa się pełnomocnictwo opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy.
6 W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, pod którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
7 Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami w zakresie proceduralnym
i merytorycznym jest p. Andrzej Szegda; e-mail: andrzejszegda@op.pl ;
8 Jednocześnie Zamawiający informuje, że porozumiewanie się – zarówno z Zamawiającym, jak i z osobami uprawnionymi do porozumiewania się z Wykonawcami – jest dopuszczalne jedynie w formie wskazanej w niniejszym rozdziale SWZ. Oznacza to, że Zamawiający nie będzie reagował na inne formy kontaktowania się z nim, w szczególności na kontakt telefoniczny lub/i osobisty w swojej siedzibie.
9 W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
10 Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
11 Ofertę, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
12 Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem systemu miniPortal: https://miniportal.uzp.gov.pl.
13 Instrukcja użytkowania systemu miniPortal dostępna jest na stronie: https://www.uzp.gov.pl/e-zamowienia2/miniportal w linku „nowa instrukcja obsługi”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Związek Gmin d/s Wodociągów i Kanalizacji ul. Rynek 34 ; 33-200 Dąbrowa Tarnowska (kontakt do inspektora ochrony danych, Pana Marcina Kądzielawy: iod.zgwk@gmail.com, tel. 14 644 21 37 lub 14 644 21 11);
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn: „Rozbudowa istniejących zbiorników wodociągowo – wyrównawczych”, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) Posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
2. Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZW.271.1.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia pn.: Rozbudowa istniejących zbiorników wodociągowo – wyrównawczych” jest rozbudowa istniejących zbiorników wodociągowych, wyrównawczych w Szarwarku, polegająca na budowie dodatkowego, nowego zbiornika o pojemności 1500 m3.
2. Zamówienie obejmuje budowę zbiornika wyrównawczego wody pitnej o pojemności nominalnej 1500 m3, wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną to jest rurociągami technologicznymi połączeniem z istniejącymi zbiornikami w miejscowości Szarwark na działkach nr ew. 169, 170, 173/1 – Gmina Dąbrowa Tarnowska.
Budowany nowy zbiornik wyrównawczy na wodę czystą o pojemności czynnej 1500 m3 to zbiornik konstrukcji żelbetowej, monolitycznej o średnicy zewnętrznej 26,3 m z komorą wewnętrzną o średnicy 17,50 m oraz zintegrowaną z projektowanym zbiornikiem komorą zasuw o wymiarach zewnętrznych 8,50 m x 5,55 m.
Niezbędnymi elementami infrastruktury technicznej towarzyszącymi projektowanej budowie zbiornika są podłączenia technologiczne zbiornika z instalacją zasilającą i odprowadzającą wodę ze zbiornika wyrównawczego rurami PE dn 280 mm i rurociągiem przelewowym PVC dn 315 mm.
Zbiornik wyrównawczy na wodę czystą jest zbiornikiem szczelnych, nie przepuszczającym wody do gruntu. Po podłączeniu do istniejącej sieci wodociągowej pracował będzie bezobsługowo. Zbiornik będzie gromadził wodę w czasie zmniejszonego zużycia przez odbiorców i oddawanie w czasie zwiększonego zużycia, a także zapewni stabilizowanie ciśnienia w sieci wodociągowej.
3. Planowana inwestycja realizowana będzie na działkach nr: 169, 170 i 173/1, zlokalizowanych w Gminie Dąbrowa Tarnowska, obręb Szarwark.
4. Planowana inwestycja posiada aktualną prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę nr 104/2022 z dnia 15.04.2022 r., znak: BA.6740.71.2022.
5. W ramach zamówienia Wykonawca wykona roboty zgodnie z wykazem zwartym w Rozdziale IV SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45410000-4 - Tynkowanie
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45262400-5 - Wnoszenie konstrukcji ze stali konstrukcyjnej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 360 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 11.4 Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy zamówień zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy PZP jako powtórzenie zakresu przewidzianego w dokumentacji projektowej i kosztorysowej oraz wydatki związane ze zwiększeniem efektywności energetycznej (m.in. montażem systemów PV) - przy czym łączna wartość zadania podstawowego i zamówień udzielonych na podstawie z art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 nie przekroczy kwoty 4.700.000,- zł brutto.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1 Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i ich wagami:
1.1 Cena oferty (C) – 60%
1.2 Termin realizacji zamówienia (T) – 20 %
1.3 Okres Gwarancji (G) – 20 %
2 Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1 Zdolności do występowania w obrocie gospodarczymNie wymagane
2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Nie wymagane
3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 1.000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych).
4 Zdolność techniczna lub zawodowa
4.1 Posiadanie wiedzy i doświadczenia
Wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, roboty budowlane, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących robót określających, czy roboty te zostały wykonane należycie, co najmniej:
1 robotę budowlaną polegającą na budowie zamkniętego, bezciśnieniowego zbiornika o konstrukcji z żelbetowych elementów prefabrykowanych lub żelbetowej monolitycznej o pojemności co najmniej 750 m3.
4.2 Dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Wykonawca musi mieć do dyspozycji osoby legitymujące się kwalifikacjami odpowiednimi do stanowisk, jakie zostaną tym osobom powierzone. W szczególności Wykonawca będzie dysponował osobami na wymienione w poniższej tabeli stanowiska:
Lp. Stanowisko Kwalifikacje (uprawnienia)
1. Kierownik budowy Uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im uprawnienia, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów osobie, która będzie pełniła funkcję kierownika budowy oraz minimum 5 letnie doświadczenie na stanowisku kierownik budowy
2. Kierownik robót – branża sanitarna Uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im uprawnienia, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów osobie, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży sanitarnej oraz minimum 2 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót lub kierownika budowy
3. Kierownik robót – branża elektryczna Uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia, nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów osobie, która będzie pełniła funkcję kierownika robót branży elektrycznej oraz minimum 2 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika robót
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia:
1. Oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia zgodnie z treścią załącznika nr 2 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu wstępnego potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia
1. Oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z treścią załącznika nr 1 do SWZ
2. Zobowiązania lub innego dokumentu potwierdzającego dysponowanie niezbędnymi zasobami innych podmiotów (jeżeli dotyczy).
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1 Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 3 do SWZ;
2 Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3 Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem;
4 Wykaz osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami- załącznik nr 4 do SWZ
5 Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych z robotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty- załącznik nr 5 do SWZ.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oferta winna zawierać wypełniony formularz „Oferta” oraz niżej wymienione dokumenty:1 Formularz oferty.
2 Oświadczenie wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału
w postępowaniu – załącznik nr 1 do SWZ.
3 Oświadczenie wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 2 do SWZ.
4 Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne albo reprezentowania Wykonawców w postępowaniu jw. i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia, w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
5 Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile umocowanie do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą.
6 Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy) potwierdzające, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotem udostępniającym zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów i określający w szczególności:
- zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
- sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,
- czy i w jakim zakresie podmiot udostępniającym zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
7 Kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie załączonego do SWZ przedmiaru robót.
8 Potwierdzenie wniesienia wadium.
Dokumenty składające się na ofertę (oferta) - winny zostać wypełnione przez wykonawcę według postanowień zawartych w SWZ, bez dokonywania w nich zmian. W przypadku, gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy wykonawcy, wpisuje on „nie dotyczy”.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1 W niniejszym postępowaniu wymaga się wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).2 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. do 17.01.2023 r. do godz. 11.00. Przed upływem terminu składania ofert rachunek bankowy Zamawiającego winien być uznany kwotą wadium wpłaconego przez oferenta.
3 Wadium utrzymuje się nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
4 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku z następujących form:
4.1 pieniądzu,
4.2 gwarancjach bankowych,
4.3 gwarancjach ubezpieczeniowych,
4.4 poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
5 Wadium wnoszone w pieniądzu – przelewem na rachunek depozytowy Związku Gmin ds. Wodociągów i Kanalizacji nr 87 9462 0003 2001 0002 8004 0004 z dopiskiem „wadium w postępowaniu nr BZW.271.1.2022”.
6 W przypadku wnoszenia wadium w innych niż pieniądz dopuszczalnych formach, wymagane jest złożenie gwarancji / poręczenia w postaci elektronicznej lub w formie elektronicznej (załączanego do oferty) z uwzględnieniem zasad podpisania dokumentu przez gwaranta, jak dla składanej oferty.
7 Wadium powinno być oznaczone w następujący sposób: „wadium w postępowaniu nr BZW.271.1.2022 pn. Rozbudowa istniejących zbiorników wodociągowo - wyrównawczych”
8 Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:
być wystawione na Związek Gmin ds. Wodociągów i Kanalizacji w Dąbrowie Tarnowskiej ul. Rynek 34 33-200 Dąbrowa Tarnowska.
zawierać w treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej i nieodwołalnej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 98 ustawy. Zamawiający zwróci wadium w sposób odpowiadający formie wnoszenia w przypadkach wymienionych w art. 98 ustawy.
9 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 98 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10 Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
11 Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.
12 Zamawiający zatrzymuje wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.Zamawiający żąda przedłożenia pełnomocnictwa.
2. W przypadku wyboru oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie
o udzielenie zamówienia – Zamawiający żąda umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
3 W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – warunki określone w pkt 6.2 SWZ winni spełniać łącznie, z tym, że warunki określone w pkt. 6.2.4.1 winny być spełnione przez co najmniej jednego wykonawcę.
4 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5 W przypadku, o którym mowa w pkt 6.4 SWZ, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt 7 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
7 Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zamawiający udzieli Wykonawcy jednorazową zaliczkę na poczet wykonania zamówienia w kwocie stanowiącej równowartość 5 % wartości ryczałtowej zamówienia (brutto) określonej przez Wykonawcę w formularzu oferty. Zaliczka udzielona zostanie z zachowaniem następujących warunków:1 Zaliczka wypłacona zostanie na podstawie zaliczkowej faktury VAT, wystawionej przez Wykonawcę. Termin płatności zaliczki wynosi do 30 dni licząc od daty doręczenia faktury zaliczkowej Zamawiającemu. Za datę zapłaty uważa się datę złożenia polecenia przelewu na rachunek Wykonawcy.
2 Wykonawca wystawi fakturę zaliczkową po potwierdzonym wpisami do dziennika budowy rozpoczęciu robót, lecz nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia protokolarnego przekazania placu budowy;
3 Wraz z fakturą zaliczkową Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia zaliczki (zabezpieczenia roszczenia Zamawiającego o zwrot zaliczki) na kwotę stanowiącą jej równowartość w jednej lub kilku następujących formach:
3.1 poręczenie bankowe lub poręczenie spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym zastrzeżeniem, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3.2 gwarancja bankowa;
3.3 gwarancja ubezpieczeniowa;
3.4 poręczenie udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości;
3.5 w wekslu z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej;
3.6 przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego;
3.7 przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 grudnia 1996 r. o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów (Dz.U. z 2018 r. poz. 2017).
4 W trakcie realizacji umowy Wykonawca może dokonać zmiany formy zabezpieczenia zaliczki na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 4.6.3. Zmiana formy zabezpieczenia zaliczki jest dokonywana z zachowaniem ciągłości zabezpieczenia i bez zmniejszenia jego wysokości.
5 Zamawiający dokona zwrotu zabezpieczenia zaliczki w terminie do 14 dni od daty odbioru końcowego robót.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1 Zamawiający dopuszcza następujące zmiany umowy dotyczące:1.1 wskazania innego podwykonawcy,
1.2 rezygnacji z podwykonawców,
1.3 wskazanie innego zakresu podwykonawstwa,
1.4 wykonania zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa,
1.5 zmiany wynagrodzenia umownego w przypadku:
1.5.1 zmiany ustawowej stawki procentowej podatku
1.5.2 nie wykonania z winy Wykonawcy części robót objętych inwestycją.
1.5.3 ograniczenia lub rezygnacji z części umownego zakresu robót.
1.5.4 wystąpienia robót zamiennych (wykonanie nowego elementu w zamian za inny).
1.5.5 Zgodnie z brzmieniem Art. 439 ust. 1 ustawy PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadkach o których mowa w art. 436 pkt 4 lit. „b” ustawy PZP, z uwzględnieniem ustalonych w SWZ zasad.
1.6 Zmiany terminu realizacji umowy w przypadkach określonych w SWZ.
1.7 zmiany osób pełniących funkcje techniczne na budowie, o których mowa w §8 ust. 1 PPU.
1.8 zmiany parametrów technicznych przyjętych rozwiązań. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany technologii wykonania robót lub zmiany materiałów, jeżeli nowe rozwiązania będą korzystne dla Zamawiającego, przy zachowaniu nie pogorszonych standardów jakościowych. W powyższym przypadku Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia uzgodnień z projektantem odnośnie proponowanych zmian i zapewnienia spełnienia wszelkich wymagań z tym związanych, koniecznych do dopuszczenia do użytkowania obiektu wykonanego w ramach niniejszej umowy. Zmiany parametrów technicznych nie mogą wpłynąć na wysokość ceny przyjętej w ofercie.
2 W przypadku zaistnienia konieczności zmiany terminu realizacji zadania z powodów, o których mowa w pkt. 20.1.6, nowy termin wykonania zamówienia podstawowego Zamawiający ustali z Wykonawcą po negocjacjach.
3 Zmiany umowy, o których mowa w pkt 20.1.1 – 20.1.4 oraz pkt 20.1.6 – 20.1.8 SWZ nie skutkują zmianą wynagrodzenia umownego Wykonawcy.
4 Istotnej zmiany postanowień umowy nie stanowią:
4.1 zmiany terminów realizacji poszczególnych etapów inwestycji uwzględnione w harmonogramie robót, o którym mowa w §8 ust. 1 PPU, a którego sporządzenie jest obowiązkiem Wykonawcy, o ile zmiany te nie powodować będą zmiany terminu końcowego realizacji zadania;
4.2 zmiany osób, o których mowa w §22 ust. 1 PPU,
i zmiany te nie wymagają formy pisemnej w postaci aneksu do umowy.
5 Zamawiający dopuszcza zmiany umowy w pozostałych wypadkach określonych w przepisie art. 455 ustawy.
Szczegółowe zapisy w tym zakresie określono w ust. 20 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
obejmujące, zgodnie z art. 96 ustawy: - aspekty społeczne
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-17 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć za pomocą środków komunikacji elektronicznej przy użyciu Platformy Przetargowej miniPortal: https://miniportal.uzp.gov.pl/ . O terminie złożenia oferty decyduje czas ostatecznego wysłania oferty, a nie rozpoczęcia jej wprowadzenia.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-17 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1 Wykonawca zgodnie z art. 118 ust.1 ustawy może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.2 W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3 Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienia będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4 Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
5 Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu
6 Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
7 Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY TARNOWSKIEJ
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Modernizacja KP PSP w Kutnie" - III
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. Słowackiego w Lublinie
- Modernizacja systemu wodociągowego w Gminie Tymbark
- Nowe, wspaniałe miejsce spotkań, zabawy i sportu dla Brzeźna - zagospodarowanie terenu przy ul. Zelwerowicza - zadanie realizowane w formule "zaprojektuj i wybuduj" w ramach zadań z BO 2024
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.