eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Stargard¦wiadczenie us³ug pocztowych



Og³oszenie z dnia 2024-09-30

Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
¦wiadczenie us³ug pocztowych

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Powiat Stargardzki

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684210

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Skarbowa 1

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Stargard

1.5.3.) Kod pocztowy: 73-110

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciñski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 91 4804802/803

1.5.8.) Numer faksu: +48 91 4804801

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampub@powiatstargardzki.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.powiatstargardzki.eu

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

¦wiadczenie us³ug pocztowych

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-349e5961-8777-4817-99d9-05c6557bdd0e

2.5.) Numer og³oszenia: 2024/BZP 00522636

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2024-09-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2024/BZP 00051517/05/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.3.5 ¦wiadczenie us³ug pocztowych

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki okre¶lone w art. 361 ustawy – us³ugi spo³eczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://platformazakupowa.pl/pn/powiatstargardzki

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Szczegó³owe informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej zawarte s± w par. 13 SWZ. Adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatstargardzki

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Niezbêdne wymagania techniczne, sprzêtowo - aplikacyjne umo¿liwiaj±ce pracê na Platformie zakupowej, tj.: a) sta³y dostêp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowo¶ci nie mniejszej ni¿ 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o nastêpuj±cej konfiguracji: pamiêæ min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przegl±darka internetowa, inna ni¿ Internet Explorer, d) w³±czona obs³uga JavaScript, e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obs³uguj±cy format plików .pdf, f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl
odbywa siê za pomoc± protoko³u TLS 1.3, g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformê zakupow± stanowi datê oraz dok³adny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem G³ównego Urzêdu Miar. 2. Podpisy kwalifikowane musz± spe³niaæ wymagania opisane w Rozporz±dzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 910/2014 z dnia 23.07.2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i us³ug zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnêtrznym oraz uchylaj±ce dyrektywê 1999/93/WE. 3. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnêtrzny, Zam. wymaga do³±czenia odpowiedniej ilo¶ci plików, tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES. 4. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesy³anego za po¶rednictwem dedykowanych formularzy do: z³o¿enia, wycofania oferty wynosi 150 MB, natomiast przy komunikacji wielko¶æ pliku to maksymalnie 500 MB. 5. Rozszerzenia, formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny byæ zgodne z zapisami Rozporz±dzenia Rady Ministrów z dnia 21.05.2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, minimalnych wymagañ dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagañ dla systemów teleinformatycznych. 6. Zalecenia Zam.: 1) Zam. rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx. xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf, 2) w celu ewentualnej kompresji danych Zam. rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: a) .zip, b) .7Z. 3) w¶ród formatów powszechnych a NIE wystêpuj±cych w rozporz±dzeniu wystêpuj±: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty z³o¿one w takich plikach zostan± uznane za z³o¿one nieskutecznie. 4) Zam. zwraca uwagê na ograniczenia wielko¶ci plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB, oraz na ograniczenie wielko¶ci plików podpisywanych w aplikacji eDoApp s³u¿±cej do sk³adania podpisu osobistego, który wynosi max 5MB. 5) W przypadku stosowania przez Wyk. Kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a) ze wzglêdu na niskie ryzyko naruszenia integralno¶ci pliku oraz ³atwiejsz±
weryfikacjê podpisu, Zam. zaleca, w miarê mo¿liwo¶ci, przekonwertowanie plików sk³adaj±cych siê na ofertê na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PadES, b) Pliki w innych formatach ni¿ PDF zaleca siê opatrzyæ podpisem w formacie XadES o typie zewnêtrznym. Wyk. powinien pamiêtaæ, aby plik z podpisem przekazywaæ ³±cznie z dokumentem podpisywanym, c) Zam. rekomenduje wykorzystanie podpisu z kwalifikowanym znacznikiem czasu. 6) Zam. zaleca, aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosowaæ podpisy tego samego rodzaju. 7) je¶li Wyk. pakuje dokumenty np. w plik o rozszerzeniu .ZIP zaleca siê wcze¶niejsze podpisanie ka¿dego ze skompresowanych plików. 8) Zam. zaleca, aby nie wprowadzaæ jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Mo¿e to skutkowaæ naruszeniem integralno¶ci plików co równowa¿ne bêdzie z konieczno¶ci± odrzucenia oferty w postêpowaniu. 7. Instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl, znajduj± siê w zak³adce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiaj±cy informujê, ¿e:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Stargardzki z siedzib± w Stargardzie, ul. Skarbowa 1, 73-110 Stargard, tel. 91 48 04 802/803,
2) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Starostwie Powiatowym w Stargardzie jest Pana Tadeusz Ler, z którym mo¿na skontaktowaæ siê we wszystkich sprawach dotycz±cych przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw zwi±zanych z przetwarzaniem danych pod adresem, e-mail: iod@powiatstargardzki.pl, pod nr tel. 9148 04 802/803 lub pisemnie na adres siedziby wskazany w ppkt 1),
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu zwi±zanym z postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym pn. „¦wiadczenie us³ug pocztowych”, Nr NZ.272.13.2024.WJ1
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. – Prawo zamówieñ publicznych,
5) Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli okres obowi±zywania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y okres obowi±zywania umowy;
6) obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisach ustawy Prawo zamówieñ publicznych, zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania okre¶lonych danych wynikaj± z ustawy Prawo zamówieñ publicznych;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych lub uzupe³nienia niekompletnych danych osobowych;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9) nie przys³uguje Pani/Panu:
a) w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiaj±cy informuje, ¿e:
1) skorzystanie przez osobê, której dane osobowe dotycz±, z uprawnienia do sprostowania lub uzupe³nienia, o którym mowa w art. 16 rozporz±dzenia 2016/679, nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia ani zmian± postanowieñ umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± – art. 19. ust. 2 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych, oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u postêpowania oraz jego za³±czników – art. 76 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych,
2) wyst±pienie z ¿±daniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporz±dzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego - art. 19 ust. 3 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych. Od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia Zamawiaj±cy nie udostêpnia tych danych, chyba, ¿e zachodz± przes³anki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporz±dzenia 2016/679 – art. 74 ust. 3 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych
3) w przypadku, korzystania przez osobê, której dane osobowe s± przetwarzane przez Zamawiaj±cego, z uprawnienia, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporz±dzenia 2016/679, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od osoby wystêpuj±cej z ¿±daniem dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego – art. 75 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: NZ.272.13.2024.WJ1

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 1431227,66 PLN

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ¶wiadczenie us³ug pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, zgodnie z ustaw± z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1640 z pó¼n. zm.), na rzecz Powiatu Stargardzkiego.
Zamówienie obejmuje przyjmowanie do obrotu pocztowego przesy³ek listowych krajowych i zagranicznych, przemieszczanie i dorêczanie ich adresatom, zgodnie z obowi±zuj±cymi w tym zakresie przepisami i ich ewentualne zwroty.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) przyjmowanie, przemieszczanie i dorêczanie adresatom przesy³ek listowych o wadze do 2000 g,
2) przyjmowanie, przemieszczanie i dorêczanie adresatom paczek do 10 kg,
3) zwrot niedorêczonych przesy³ek niezw³ocznie po wyczerpaniu mo¿liwo¶ci ich dorêczenia.
3. Postêpowanie prowadzone jest w imieniu n/w jednostek organizacyjnych:
1) Starostwa Powiatowego z siedzib± w Stargardzie,
2) Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie z siedzib± w Stargardzie,
3) Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego z siedzib± w Stargardzie,
4) Zespo³u Szkó³ Nr 1 z siedzib± w Stargardzie,
5) Zespo³u Szkó³ Nr 2 z siedzib± w Stargardzie,
6) Zespo³u Szkó³ Nr 5 z siedzib± w Stargardzie,
7) I Liceum Ogólnokszta³c±cego z siedzib± w Stargardzie,
8) II Liceum Ogólnokszta³c±cego z siedzib± w Stargardzie,
9) Centrum Kszta³cenia Zawodowego z siedzib± w Stargardzie,
10) Zespo³u Szkó³ Budowlano – Technicznych z siedzib± w Stargardzie,
11) Zespo³u Szkó³ Specjalnych z siedzib± w Stargardzie,
12) Zarz±du Dróg Powiatowych z siedzib± w Stargardzie,
13) Powiatowego Urzêdu Pracy z siedzib± w Stargardzie,
14) Bursy Szkolnej z siedzib± w Stargardzie,
15) Powiatowego O¶rodka Doskonalenia Nauczycieli z siedzib± w Stargardzie,
16) Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej z siedzib± w Stargardzie,
17) Domu Pomocy Spo³ecznej z siedzib± w Dolicach,
18) Komendy Powiatowej Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej w Stargardzie.
4. Szczegó³owy opis zakresu zamówienia wraz z ilo¶ciami poszczególnych rodzajów przesy³ek zawiera SWZ.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 64110000-0 - Us³ugi pocztowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

64112000-4 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce listów

64113000-1 - Us³ugi pocztowe dotycz±ce paczek

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

1. Zamawiaj±cy zastrzega mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji okre¶lonego w art. 441 ust. 1 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, polegaj±cego na:
1) zwiêkszeniu ilo¶ci nadawanych przesy³ek rejestrowanych poleconych ekonomicznych w stosunku do ilo¶ci okre¶lonych w Za³±czniku Nr 1 i 2.1 do SWZ, w nastêpuj±cym zakresie:
- FORMAT S do 500 g – 821 szt.,
- z potwierdzeniem odbioru – 5 745 szt.,
- FORMAT M do 1000 g – 216 szt.,
- z potwierdzeniem odbioru – 380 szt.,
- FORMAT L do 2000 g – 32 szt.,
- z potwierdzeniem odbioru – 61 szt.
2) zmniejszeniu ilo¶ci poszczególnych rodzajów przesy³ek w stosunku do przewidywanego zapotrzebowania okre¶lonego Za³±czniku nr 1 oraz 2.1 do SWZ, w zale¿no¶ci od potrzeb Nadawców. Ze wzglêdu na specyfikê zamówienia, a mianowicie z powodu niemo¿liwo¶ci przewidzenia faktycznego zapotrzebowania na dany rodzaj i ilo¶æ przesy³ek w okresie przysz³ych 24 m-cy, Zamawiaj±cy przewiduje zastosowanie zawê¿aj±cego prawa opcji, polegaj±cego na zapewnieniu, i¿ w okresie obowi±zywania umowy Zamawiaj±cy wykorzysta 70% ³±cznej liczby przesy³ek, co oznacza, ¿e minimalna kwota wynagrodzenia z tytu³u realizacji przedmiotu umowy wyniesie 70% ceny podanej w formularzu ofertowym. Skorzystanie z prawa opcji nast±pi w przypadku gdy w trakcie realizacji umowy zapotrzebowanie poszczególnych Nadawców na dany rodzaj przesy³ek ulegnie zmianie (zmniejszeniu), w tym w szczególno¶ci z przyczyn niezale¿nych od Nadawców. Wykonawcy nie przys³uguje roszczenie o realizacjê us³ugi w wielko¶ciach podanych w Za³±czniku Nr 1 oraz 2.1 do SWZ i wyp³atê wynagrodzenia na t± wielko¶æ. Zmniejszenie ilo¶ci przesy³ek nie stanowi zmiany umowy.
2. Warto¶æ szacunkowa niniejszego zamówienia podstawowego wynosi 1 348 871,26 z³, natomiast ze wzglêdu na przyjête prawo opcji, zgodnie z art. 31 ust. 2 ustawy Prawo zamówieñ publicznych, warto¶æ zamówienia szacuje siê na kwotê 1 431 227,66 z³.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy dokona oceny ofert na podstawie n/w kryteriów oceny ofert

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin dorêczenia przesy³ki

4.3.6.) Waga: 24

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

serwis posprzeda¿ny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin rozpatrzenia reklamacji na us³ugê w obrocie krajowym

4.3.6.) Waga: 16

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

1. O udzielenie zamówienia publicznego mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegaj± wykluczeniu;
2) spe³niaj± warunki udzia³u w postêpowaniu, dotycz±ce:
a) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym,
b) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowe,
d) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej.
2. Opis sposobu dokonywania oceny warunków/minimalne poziomy zdolno¶ci:
1) za spe³nienie warunku posiadania uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, Zamawiaj±cy uzna posiadanie przez Wykonawcê aktualnego wpisu do rejestru operatorów pocztowych (art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe), prowadzonego przez Prezesa Urzêdu Komunikacji Elektronicznej, w zakresie uprawniaj±cym do wykonania zamówienia.
* W przypadku ubiegania siê o udzielenie zamówienia przez Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie, dla wskazania spe³nienia tego warunku wystarczy, ¿e jeden z cz³onków konsorcjum bêdzie dysponowa³ wymaganymi uprawnieniami. Konsorcjum musi zagwarantowaæ, ¿e w³a¶nie ten konsorcjant, który posiada uprawnienia, bêdzie faktycznie realizowa³ zamówienie.
2) za spe³nienie warunku dysponowania odpowiednimi zdolno¶ciami technicznymi lub zawodowymi Zamawiaj±cy uzna:
a) wykazanie przez Wykonawcê, ¿e w okresie ostatnich trzech lat przed up³ywem terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, zrealizowa³ lub realizuje co najmniej dwie us³ugi, polegaj±ce na zapewnieniu obs³ugi pocztowej, tj. przyjmowaniu, przemieszczaniu i dorêczaniu przesy³ek listowych do ka¿dego miejsca w kraju i zagranic±, z których ka¿da wykonywana by³a w sposób ci±g³y na rzecz jednego us³ugodawcy, przez co najmniej 12 miesiêcy, o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 300 000,00 z³ brutto (ka¿da).
Zamawiaj±cy wymaga za³±czenia dowodów, ¿e us³ugi te zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie.
Je¿eli Wykonawca wyka¿e us³ugê, która jest obecnie realizowana, Zamawiaj±cy wymaga, by by³a ona ju¿ zrealizowana na poziomie nie mniejszym ni¿ 300 000,00 z³ brutto do dnia up³ywu terminu sk³adania ofert.
b) dysponowanie przez Wykonawcê:
ba) sta³ymi, stacjonarnymi placówkami pocztowymi po³o¿onymi w granicach administracyjnych Powiatu Stargardzkiego, w odleg³o¶ci nie wiêkszej ni¿ 2,6 km od siedzib poszczególnych Nadawców (jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego), umo¿liwiaj±cymi przekazywanie przez Zamawiaj±cego przesy³ek przeznaczonych do obrotu oraz spe³niaj±cych wymagania okre¶lone w § 3 pkt 5 ppkt 2 lit. a SWZ,
b±d¼/i
bb) odpowiednim zapleczem technicznym gwarantuj±cym nienaruszalno¶æ tajemnicy korespondencji, umo¿liwiaj±cym odbieranie przesy³ek przeznaczonych do obrotu z siedzib Nadawców (jednostek organizacyjnych Zamawiaj±cego), oraz co najmniej jedn± placówk± pocztow± po³o¿on± w granicach administracyjnych Powiatu Stargardzkiego.
Szczegó³owe informacje zawarte s± w SWZ.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udzia³u w postêpowaniu o udzielenie zamówienia, nale¿y z³o¿yæ nastêpuj±ce podmiotowe ¶rodki dowodowe: 1) odpis lub informacjê z Krajowego Rejestru S±dowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporz±dzony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji.
2. Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami RP, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 1, sk³ada dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce, ¿e nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z
podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury. Dokumenty powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ trzy miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
3. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa wy¿ej zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania osoby, której dokument mia³ dotyczyæ. Dokumenty, o których mowa wy¿ej powinny byæ z³o¿one wraz z t³umaczeniem na jêzyk polski i powinny byæ
wystawione nie wcze¶niej ni¿ trzy miesiêcy przed ich z³o¿eniem.
4. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy, który polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotów udostêpniaj±cych zasoby na zasadach okre¶lonych w art. 118 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w pkt 1, dotycz±cych tych podmiotów, potwierdzaj±cych, ¿e nie zachodz± wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postêpowania.
5. Zamawiaj±cy ¿±da od Wykonawcy przedstawienia podmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w pkt 1, dotycz±cych podwykonawców niebêd±cych podmiotami udostêpniaj±cymi zasoby, potwierdzaj±cych, ¿e nie
zachodz± wobec tych podwykonawców podstawy wykluczenia z postêpowania. Szczegó³owe informacje zawarte s± w SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: 1. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych wymaganych uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, nale¿y z³o¿yæ aktualny dokument potwierdzaj±cy, ¿e Wykonawca jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych, o którym mowa w art. 6 ustawy Prawo pocztowe oraz jest uprawniony do ¶wiadczenia us³ug pocztowych w zakresie wskazanym w przedmiocie zamówienia.
2. W celu potwierdzenia spe³niania przez Wykonawcê warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych zdolno¶ci technicznej lub zawodowej, nale¿y z³o¿yæ nastêpuj±ce podmiotowe ¶rodki dowodowe:
a) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych (tj. opisanych w § 8 pkt 2 ppkt 2 lit a SWZ), w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich warto¶ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane– Za³±cznik nr 6 do SWZ, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy te us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie, przy czym dowodami, o których mowa, s± referencje b±d¼ inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi by³y wykonywane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych si± lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów – o¶wiadczenie Wykonawcy. W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy przed up³ywem terminu sk³adania ofert,
b) wykaz placówek/lokali Wykonawcy stanowi±cych wyposa¿enie zak³adu i urz±dzeñ technicznych dostêpnych wykonawcy us³ug w celu realizacji zamówienia (tj. opisanych w § 8 pkt 2 ppkt 2 lit b SWZ) wraz z informacj± o podstawie do dysponowania tymi zasobami, tj. wykaz wyposa¿enia zak³adu b±d¼/i wykaz zaplecza i urz±dzeñ technicznych – Za³±cznik nr 7a b±d¼/i 7b do SWZ.
Szczegó³owe informacje zawarte s± w SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Oferta sk³adana przez dwóch lub wiêcej Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie (oferta wspólna) powinna spe³niaæ wymagania opisane w niniejszym punkcie SWZ.
3. Do oferty wspólnej nale¿y za³±czyæ pe³nomocnictwo dla podmiotu uprawnionego do wystêpowania w postêpowaniu w imieniu Wykonawców.
4. Przed zawarciem umowy o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie winni przed³o¿yæ Zamawiaj±cemu umowê (kopiê) reguluj±c± wspó³pracê Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie, zawieraj±c±, co najmniej:
1) zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim zakresem przedmiot zamówienia,
2) sposób reprezentacji wszystkich Wykonawców sk³adaj±cych ofertê wspóln±, w tym wskazanie osób uprawnionych do podpisania umowy oraz do bezpo¶redniego kontaktowania siê i wspó³dzia³ania z Zamawiaj±cym,
3) czas obowi±zywania tej umowy, który nie mo¿e byæ krótszy, ni¿ termin obejmuj±cy realizacjê zamówienia.
5. Oferta wspólna powinna byæ podpisana przez ustanowionego pe³nomocnika.
6. Wymagane dokumenty sk³adane wraz z ofert±:
1) okre¶lone w Rozdziale II § 10 pkt 2 ppkt 1 SWZ – dokumenty winien z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie,
2) okre¶lone w Rozdziale II § 10 pkt 1, pkt 2 ppkt 2 – 6 SWZ– dokumenty, nale¿y z³o¿yæ wspólnie.
7. Wymagane dokumenty sk³adane na wezwanie Zamawiaj±cego, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp:
1) okre¶lone w Rozdziale II § 11 pkt 1 ppkt 1 SWZ – dokumenty, winien z³o¿yæ co najmniej jeden z Wykonawców wystêpuj±cy wspólnie,
2) okre¶lone w Rozdziale II § 11 pkt 1 ppkt 2 lit. a i b SWZ – dokumenty, nale¿y z³o¿yæ wspólnie,
3) okre¶lone w Rozdziale II § 11 pkt 1 ppkt 3 SWZ- dokumenty, winien z³o¿yæ ka¿dy z Wykonawców wystêpuj±cych wspólnie.
8. Wykonawcy dzia³aj±cy wspólnie - pe³nomocnictwa:
1) do niniejszego pe³nomocnictwa stosuje siê w szczególno¶ci przepisy Rozdzia³u 2 Dzia³u VI Tytu³u IV Ksiêgi I ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
2) Pe³nomocnikiem mo¿e byæ jeden z Wykonawców dzia³aj±cych wspólnie lub osoba trzecia.
3) je¿eli pe³nomocnikiem pozosta³ych Wykonawców jest Wykonawca bêd±cy osob± prawn± to mo¿e on dzia³aæ zgodnie z ujawnionymi w dokumentach rejestrowych zasadami reprezentacji.
9. W celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru.
10. Wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia dokumentów, o których mowa w pkt 9, je¿eli Zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile Wykonawca wskaza³ dane umo¿liwiaj±ce dostêp do tych dokumentów.
11. Je¿eli w imieniu Wykonawcy dzia³a osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powy¿ej, Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawcy pe³nomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzaj±cego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy.
12. Przepis pkt 11 stosuje siê odpowiednio do osoby dzia³aj±cej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia publicznego.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zamawiaj±cy informuje, ¿e przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany postanowieñ zawartej umowy, zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy dotycz±cych:
1) udzia³u w realizacji zamówienia podwykonawców. Oznacza, to mo¿liwo¶æ dopuszczenia podwykonawców na ka¿dym etapie realizacji umowy, pod warunkiem wype³nienia obowi±zków okre¶lonych w SWZ oraz w umowie,
2) si³y wy¿szej uniemo¿liwiaj±cej wykonanie przedmiotu umowy w wyznaczonym terminie,
3) niemo¿no¶ci realizowania us³ug z innych przyczyn niezale¿nych i niezawinionych przez Wykonawcê.
4) zmiany lokalizacji placówek pocztowych wymienionych w Za³±czniku Nr 1 do umowy na pisemny wniosek Wykonawcy, z tym zastrze¿eniem, ¿e nowa placówka musi spe³niaæ warunki opisane w § 3 pkt 2 umowy,
5) zaprzestania na wniosek Zamawiaj±cego wykonywania us³ugi dla poszczególnych jednostek organizacyjnych Powiatu, co nie stanowi rozwi±zania ca³ej Umowy. Sytuacja taka mo¿e nast±piæ, np. w przypadku zmian organizacyjnych, po³±czenia jednostek organizacyjnych Powiatu, likwidacji jednostki,
6) zmiany zasad rozliczeñ i sposobu zap³aty wynagrodzenia za realizacjê us³ug objêtych przedmiotem zamówienia,
7) zmiany sposobu ¶wiadczenia us³ug w zakresie przyjmowania przesy³ek z dotychczasowego na system elektroniczny,
8) zmian wynagrodzenia z uwzglêdnieniem klauzul waloryzacyjnych (na podstawie art. 436 pkt 4 lit. b) oraz art. 439 ustawy Prawo zamówieñ publicznych). Zasady zmiany wynagrodzenia opisane zosta³y w §13 Projektowanych postanowieñ umowy, które zostan± wprowadzone do tre¶ci umowy (§31 SWZ).
2. Zamawiaj±cy dopuszcza zmianê umowy je¶li zachowanie istniej±cych postanowieñ Umowy bêdzie niemo¿liwe wskutek decyzji lub innych rozstrzygniêæ organów administracji, zmiany przepisów prawa, opublikowanej w Dzienniku Urzêdowym Unii Europejskiej, Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim lub Dzienniku Urzêdowym odpowiedniego ministra. Zamawiaj±cy dopuszcza zmiany sposobu realizacji Umowy lub zmiany zakresu ¶wiadczeñ Wykonawcy wymuszone takimi zmianami prawa.
3. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 455 ustawy – Prawo zamówieñ publicznych:
1) zmiana nazewnictwa okre¶lonych us³ug, o ile zmiana ta nie wp³ynie na zakres i sposób ¶wiadczenia us³ug, jakie bêdzie mia³ w swoim regulaminie Wykonawca, który przedstawi najkorzystniejsz± ofertê,
2) zmiana danych teleadresowych, formy organizacyjnej, struktur organizacyjnych lub przekszta³cenie podmiotu (m.in. zmiana nazwy, adresu, numeru konta bankowego, osób reprezentuj±cych stronê w umowie, itp.), lub podobnych po stronie Wykonawcy. Zmiany takie wymagaj± jedynie pisemnego poinformowania drugiej strony Umowy.
4. Zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zwiêkszenia ilo¶ci danego rodzaju przesy³ek pocztowych przez poszczególne jednostki organizacyjne Powiatu, okre¶lonych w umowach szczegó³owych, z tym zastrze¿eniem, ¿e zmiana ta nie wp³ynie na zwiêkszenie ilo¶ci przesy³ek okre¶lonych w umowie generalnej i kwoty maksymalnego wynagrodzenia, okre¶lonego w § 5 ust. 1 umowy generalnej. Zmiana ta nie stanowi zmiany umowy.
5. Szczegó³owe informacje zawarte s± w SWZ.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2024-10-09 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/powiatstargardzki

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-09 10:05

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2024-11-07

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Wykonawca sk³ada ofertê na formularzu oferty wraz z formularzem cenowym, zgodnie z Za³±cznikiem nr 2 i Za³±cznikiem Nr 2.1 do SWZ.
2. Oferta musi zawieraæ nastêpuj±ce o¶wiadczenia i dokumenty:
1) aktualne na dzieñ sk³adania ofert O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postêpowania oraz o spe³nianiu warunków udzia³u w postêpowaniu – Za³±cznik nr 3 oraz je¿eli dotyczy Za³±cznik nr 3.1 do SWZ.
O¶wiadczenie stanowi dowód potwierdzaj±cy brak podstaw wykluczenia, spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu na dzieñ sk³adania ofert, tymczasowo zastêpuj±cy wymagane przez Zamawiaj±cego podmiotowe ¶rodki dowodowe.
2) wykaz czê¶ci zamówienia, jakie bêd± powierzone Podwykonawcom – Za³±cznik nr 4 do SWZ – je¿eli dotyczy,
3) zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby lub inny podmiotowy ¶rodek dowodowy, zgodnie z § 12 pkt 2 ppkt 1 SWZ – je¿eli dotyczy,
4) o¶wiadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy – Za³±cznik nr 5 do SWZ – je¿eli dotyczy,
5) upowa¿nienie osób podpisuj±cych ofertê do reprezentacji Wykonawcy, w przypadku, gdy ofertê podpisuj± osoby inne ni¿ wymienione w wypisie z w³a¶ciwego rejestru b±d¼ innym dokumencie dopuszczaj±cym Wykonawcê do obrotu prawnego,
6) pe³nomocnictwo dla podmiotu wystêpuj±cego w postêpowaniu w imieniu grupy wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
3. Szczegó³owe informacje zawarte s± w SWZ.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.