Ogłoszenie z dnia 2024-09-30
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
"Kredyt w kwocie 1.180.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy"
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA STERDYŃ
1.3.) Oddział zamawiającego: GMINA STERDYŃ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582084
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tadeusza Kościuszki, 6
1.5.2.) Miejscowość: Sterdyń
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-320
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL925 - Siedlecki
1.5.7.) Numer telefonu: 257870004
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@sterdyn.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: sterdyn.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
"Kredyt w kwocie 1.180.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy"
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f289c65d-59a1-4205-a84e-eb01df1f1dca
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00522856
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00006745/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 "Kredyt w kwocie 1.180.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://sterdyn.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://sterdyn.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
2) komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej;
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2;
4) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.
2. Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.
3. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf.
4. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń:
1) .zip
2) .7Z
5. Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj.:
1) plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert.
2) oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu.
6. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
1) ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na rozszerzenie .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym w formacie PAdES.
2) pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć podpisem w formacie XAdES o typie zewnętrznym. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oprócz podpisanego dokumentu oddzielny plik z podpisem
7. Zamawiający zaleca aby w przypadku podpisywania pliku przez kilka osób, stosować podpisy tego samego rodzaju. Podpisywanie różnymi rodzajami podpisów np. osobistym i kwalifikowanym może doprowadzić do problemów w weryfikacji plików.
8. Wymagania dotyczące dokumentów elektronicznych wynikające z § 10 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452):
1) muszą być utrwalone w sposób umożliwiający ich wielokrotne odczytanie, zapisanie i powielenie, a także przekazanie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej lub na informatycznym nośniku danych;
2) muszą umożliwiać prezentację treści w postaci elektronicznej, w szczególności przez wyświetlenie tej treści na monitorze ekranowym;
3) muszą umożliwiać prezentację treści w postaci papierowej, w szczególności za pomocą wydruku;
4) muszą zawierać dane w układzie niepozostawiającym wątpliwości co do treści i kontekstu zapisanych informacji.
9. System zapewnia autentyczność źródła danych i niezmienność danych po ich kompresji do pliku zawierającego skompresowane dane.
10. Zamawiający nie dysponuje podglądem Platformy zakupowej dedykowanej Wykonawcy i nie będzie udzielał wyjaśnień związanych ze sposobem złożenia oferty, oświadczeń lub dokumentów w postępowaniu.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe informacje zawarte są w Rozdziale 27 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Szczegółowe informacje zawarte są w Rozdziale 27 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: I.271.10.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zakres usługi:
1) Kredyt w kwocie 1.180.000,00 zł – korzystanie z kapitału w okresie od dnia pobrania kredytu (najpóźniej 31 grudnia 2024 r.) do 31 grudnia 2032 r.
2) Pobranie kredytu nastąpi po podpisaniu umowy, najpóźniej do dnia 31 grudnia 2024 r. z zastrzeżeniem, że kredyt nie musi być pobrany w całości.
3) Okres kredytowania lata 2024-2032.
Proponowany harmonogram spłaty kredytu:
30.06.2026 r. – kwota 25 000,00 zł
30.12.2026 r. – kwota 25 000,00 zł
31.03.2027 r. – kwota 50 000,00 zł
30.06.2027 r. – kwota 50 000,00 zł
30.09.2027 r. - kwota 50 000,00 zł
31.12.2027 r. – kwota 50 000,00 zł
31.03.2028 r. – kwota 50 000,00 zł
30.06.2028 r. – kwota 50 000,00 zł
30.09.2028 r. – kwota 50 000,00 zł
31.12.2028 r. – kwota 50 000,00 zł
31.03.2029 r. – kwota 50 000,00 zł
30.06.2029 r. – kwota 50 000,00 zł
30.09.2029 r. – kwota 50 000,00 zł
31.12.2029 r. – kwota 50 000,00 zł
31.03.2030 r. – kwota 50 000,00 zł
30.06.2030 r. – kwota 50 000,00 zł
30.09.2030 r. – kwota 50 000,00 zł
31.12.2030 r. – kwota 50 000,00 zł
31.03.2031 r. – kwota 50 000,00 zł
30.06.2031 r. – kwota 50 000,00 zł
30.09.2031 r. – kwota 50 000,00 zł
31.12.2031 r. – kwota 50 000,00 zł
31.03.2032 r. – kwota 30 000,00 zł
30.06.2032 r. – kwota 30 000,00 zł
30.09.2032 r. – kwota 30 000,00 zł
31.12.2032 r. – kwota 40 000,00 zł
2. Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć kwotę kredytu w wysokości 1.180.000,00zł uwzględniając uruchomienie kredytu w dniu 30.10.2024 r. wyłącznie dla oceny porównywalności ofert.
3. Dodatkowych opis przedmiotu zamówienia:
a) zabezpieczeniem kredytu zgodnie z uchwałą Rady Gminy w Sterdyni nr V/23/24 z dnia 14 sierpnia 2024 r. będzie weksel n blanco wraz z deklaracją wekslową,
b) kontrasygnata Skarbnika Gminy zostanie złożona na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej, Skarbnik Gminy nie złoży kontrasygnaty na wekslu,
c) nie przewiduje się innej formy zabezpieczenia kredytu np. oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 777 Kodeksu postępowania cywilnego,
d) uruchomienie wypłaty kredytu nastąpi na wniosek Zamawiającego, w terminie nie dłuższym niż 3 dni od wystąpienia Zamawiającego z wnioskiem,
e) termin pobrania kredytu może ulec przesunięciu na termin późniejszy, jednak nie dłużej niż 31.12.2024 r., bez ponoszenia dodatkowych opłat,
f) w złożonej ofercie należy przyjąć stawkę WIBOR 1M obowiązującą na dzień ogłoszenia 30.09.2024 r., tj. 5,85%.
g) dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat,
h) w przypadku pobrania pełnej kwoty kredytu raty kapitałowe zostaną proporcjonalnie obniżone i zaokrąglone do pełnych złotych, a ostatnia rata kapitałowa będzie ratą wyrównawczą, natomiast raty odsetkowe zostaną obliczone na nowo od kwoty faktycznie wykorzystanego kapitału,
i) w przypadku określonym powyżej bank nieodpłatnie przygotuje aktualizację harmonogramu spłaty kredytu,
j) kredyt nie może być obciążony innymi opłatami, niż oprocentowanie (nie przewiduje się prowizji),
k) odsetki liczone będą od kwoty kredytu wykorzystanego, a nie postawionego do dyspozycji,
l) w przypadku gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, spłata następować będzie w ostatnim dniu roboczym przypadającym w danym miesiącu,
m) spłata odsetek następować będzie w okresach kwartalnych od ostatniego dnia miesiąca, na podstawie przygotowanego przez bank i przesłanego od Zamawiającego dokumentu najpóźniej na 7 dni przed terminem płatności odsetek,
n) oprocentowanie kredytu będzie składało się z dwóch składników:
stawki WIBOR 1M z dokładnością do 2 miejsc po przecinku,
stałej marży banku ustalonej % od kwoty kredytu z dokładnością do 2 miejsc po przecinku;
o) do obliczenia należnych odsetek, bank posługiwać się będzie stawką WIBOR 1M, notowaną w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego miesiąc spłaty
p) w przypadku gdy stawka bazowa WIBOR 1M będzie miała wartość ujemną, do wyliczenia będzie przyjmowana rzeczywista stawka bazowa (nie stawka bazowa na poziomie 0,0%),
q) do wyliczenia i spłaty odsetek przyjmuje się, że rok i miesiąc mają rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych,
r) zastrzega się możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez konieczności zawiadamiania i uzyskiwania zgody banku oraz bez ponoszenia dodatkowych kosztów,
s) w przypadku określonym powyżej bank nieodpłatnie przygotuje aktualizację harmonogramu spłaty kredytu,
t) w sytuacji, gdy kredyt zostanie spłacony wcześniej – odsetki liczone będą od dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu obowiązywania umowy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2032-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z Rozdziałem 22 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas uruchomienia kredytu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale 8 SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz.U.2023.2488. ze zm.).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca składa:
1) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2023 r. poz. 1689 z późn. zm.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ);
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji z zastrzeżeniem pkt. 10.8.;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu:
1) zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz.U.2023.2488. ze zm.).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Szczegółowe informacje zawarte są w rozdziale 13 SWZ.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Szczegółowe informacje zawiera Rozdział 25 SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-10-08 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://sterdyn.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-10-08 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-11-06
INNE PRZETARGI STERDYŃ
więcej: przetargi STERDYŃ »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 2 059 000,00 zł
- Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 100 000,00 zł
- Obsługa bankowa budżetu gminy Nowa Sucha i gminnych jednostek organizacyjnych w okresie od 1 stycznia 2025r. do 31 grudnia 2029r.
- "Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2024 roku"
- Udzielenie kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2024 roku oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów
- Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego w kwocie 1 500 000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu roku 2024
więcej: (3) Usługi udzielania kredytu »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.