Ogłoszenie z dnia 2024-10-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00463554/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-20
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem oraz usługa szkoleniowa na potrzeby Gminy Miejskiej Kłodzko w ramach projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kłodzko
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717912
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: plac Bolesława Chrobrego 1
1.5.2.) Miejscowość: Kłodzko
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-300
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 74 865 46 82
1.5.8.) Numer faksu: 74 867 40 62
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.pub@um.klodzko.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bip.klodzko.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9aade5f3-5266-4463-af63-fade94d986c11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem oraz usługa szkoleniowa na potrzeby Gminy Miejskiej Kłodzko w ramach projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd”.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9aade5f3-5266-4463-af63-fade94d986c1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00523280
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00051883/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.2 Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem i usługą szkoleniową w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Projekt pn. "Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji w Urzędzie Miasta w Kłodzku" realizowany w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00463554
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2024.MG
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 687078,67 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem oraz usługa szkoleniowa na potrzeby Gminy Miejskiej Kłodzko w ramach projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23
w postaci:
• Macierz dyskowa SAN (1 szt.)
• Serwer backup (1szt.)
• System ochrony poczty (1 kpl.)
• System EDR (1 kpl.)
• Audyt wstępny
• Audyt końcowy
• Opracowanie szacowania ryzyka bezpieczeństwa informacji
• Opracowanie dokumentacji Systemu Zarządzania bezpieczeństwem Informacji
• Przeprowadzenie szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa
• Testy podatnościowe
• Testy socjotechniczne
Szczegółowe wymagania zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ, w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ), Specyfikacji technicznej.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48822000-6 - Serwery komputerowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego
72810000-1 - Usługi audytu komputerowego
48760000-3 - Pakiety oprogramowania do ochrony antywirusowej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zgodnie z art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie o udzielenie zamówienia obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W postępowaniu oferty złożyli: Tronus Polska Sp. z o.o. Warszawa, SYSTEM-IT Sp. z o.o. sp.k. Szczecin. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy Tronus Polska Sp. z o.o. Warszawa na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy Pzp, gdyż wykonawca nie wniósł wadium wymaganego w postępowaniu. Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy Pzp czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm. W konsekwencji ustawodawca nakazał, aby członkowie komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego lub mogące wpłynąć na wynik tego postępowania, lub udzielające zamówienia podlegały wyłączeniu z postępowania, o ile po ich stronie wystąpi konflikt interesów. W postępowaniu zachodzi konflikt interesów, gdyż firma świadcząca usługi w zakresie ochrony danych osobowych na rzecz Zamawiającego i konsultująca oraz przygotowująca dokumenty do postępowania, została wykazana jednocześnie przez wykonawcę SYSTEM-IT Sp. z o.o sp.k. jako podwykonawca i zarazem podmiot trzeci oddający wykonawcy niezbędne zasoby przy wykonywaniu zamówienia. Zatem zgodnie z art. 56 ust. 1 ustawy Pzp m.in. członek komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli po ich stronie występuje konflikt interesów. Jednocześnie konflikt interesów – na mocy art. 56 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp – występuje wówczas, gdy osoby wymienione w art. 56 ust. 1 ustawy Pzp pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na posiadanie bezpośredniego, lub pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym rozstrzygnięciu tego postępowania.Zatem z uwagi na możliwy konflikt interesów w niniejszej sprawie, chociażby przez postrzeganie z zewnątrz niniejszej sytuacji jako rodzącej stronniczość, istnieje obawa korekty w zamówieniu w wysokości 100 % na skutek kontroli zgodnie z art. 24 dyrektywy 2014/24/UE: „Pojęcie konfliktu interesów obejmuje co najmniej każdą sytuację, w której członkowie personelu instytucji zamawiającej lub dostawcy usług w zakresie obsługi zamówień działającego w imieniu instytucji zamawiającej biorący udział w prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia lub mogący wpłynąć na wynik tego postępowania mają, bezpośrednio lub pośrednio, interes finansowy, ekonomiczny lub inny interes osobisty, który postrzegać można jako zagrażający ich bezstronności i niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia”.SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 843761,55 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1371467,22 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Warto przytoczyć stanowisko doktryny zawarte w Komentarzu autorstwa Urzędu Zamówień Publicznych, sporządzonym pod patronatem Prezesa Urzędu, zgodnie z którym "jedynie w przypadku braku możliwości powtórzenia dokonanych przez osobę podlegającą wyłączeniu czynności mających wpływ na wynik postępowania będzie zachodziła przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. W każdym innym przypadku zamawiający ma obowiązek powtórzenia powyżej opisanych czynności". Jeśli powtórzenie tych czynności jest niemożliwe, a mogły one wpłynąć na wynik postępowania, postępowanie podlega unieważnieniu.
Z uwagi na powyższe Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W wyroku z dnia 2 grudnia 2016 r. KIO 2066/16 Krajowa Izba Odwoławcza wskazała, że z tytułu konfliktu interesu doszło do naruszenia przepisów Pzp przez podejmowanie czynności w postępowaniu przez osobę podlegającą wykluczeniu, wada ta jest nieusuwalna na tym etapie postępowania, jak również ta wada w postępowaniu powoduje, że niemożliwe było zawarcie umowy, która nie będzie podlegała unieważnieniu. Zatem nieusuwalną wadą w postępowaniu może być również konflikt interesów w rozumieniu art. 56 ust. 2 ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z KŁODZKA
- Rozwój technicznych kierunków zawodowych i utworzenie Centrum Energii Odnawialnej w Zespole Szkół Technicznych w Kłodzku
- Odbudowa sygnalizacji świetlnej w ciągu drogi powiatowej nr 3226D, ul. Połabska w Kłodzku, km 10+570 [powódź - wrzesień 2024 r.]
- Remonty cząstkowe dróg, ciągów pieszych i placów zarządzanych przez Burmistrza Miasta Kłodzka Część I i Część II
- Koszenie traw na poboczach dróg administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kłodzku
- Remont Centrum Biblioteczno - Kulturalnego w Żelaźnie po powodzi
- Odbudowa po powodzi pomieszczeń w budynkach Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych w Kłodzku
więcej: przetargi w Kłodzku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługi przeprowadzenia zewnętrznej walidacji i certyfikacji szkoleń projektowych FERS.01.05-IP.08-0510/23-00.
- Dostawa oprogramowania antywirusowego dla Instytutu Agrofizyki im. B. Dobrzańskiego Polskiej Akademii Nauk w Lublinie
- Dostawa urządzeń i oprogramowania zwiększających odporność na cyberataki wraz z wdrożeniem w ramach realizacji projektu "Cyberbezpieczna Gmina Cieszanów"
- "Dostawa sprzętu informatycznego oraz oprogramowania" na potrzeby realizacji zadania pn.:"Utworzenie i wsparcie funkcjonowania Branżowego Centrum Umiejętności w dziedzinie techniki dentystycznej" -II
- "DOSTAWA Z INSTALACJĄ ORAZ KONFIGURACJĄ SERWERA BAZODANOWEGO Z SYSTEMEM OPERACYJNYM W RAMACH PROJEKTU "BEZPIECZNA GMINA CIĘZKOWICE: CYBERBEZPIECZEŃSTWO W SAMORZĄDZIE"
- Dostawy sprzętu i oprogramowania związane z realizacją projektu "Cyberbezpieczny Samorząd" oraz budżetem dla Gminy Miasta Brodnica
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.