eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KłodzkoDostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem oraz usługa szkoleniowa na potrzeby Gminy Miejskiej Kłodzko w ramach projektu pn. "Cyberbezpieczny Samorząd".



Ogłoszenie z dnia 2024-10-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem oraz usługa szkoleniowa na potrzeby Gminy Miejskiej Kłodzko w ramach projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Kłodzko

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717912

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: plac Bolesława Chrobrego 1

1.5.2.) Miejscowość: Kłodzko

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-300

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski

1.5.7.) Numer telefonu: 74 865 46 82

1.5.8.) Numer faksu: 74 867 40 62

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.pub@um.klodzko.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.bip.klodzko.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-9aade5f3-5266-4463-af63-fade94d986c1

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem oraz usługa szkoleniowa na potrzeby Gminy Miejskiej Kłodzko w ramach projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9aade5f3-5266-4463-af63-fade94d986c1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00523280

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00051883/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.2 Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem i usługą szkoleniową w ramach projektu Cyberbezpieczny Samorząd

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Projekt pn. "Zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji w Urzędzie Miasta w Kłodzku" realizowany w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) w ramach Projektu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00463554

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.13.2024.MG

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 687078,67 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa i wdrożenie sprzętu komputerowego wraz oprogramowaniem oraz usługa szkoleniowa na potrzeby Gminy Miejskiej Kłodzko w ramach projektu pn. „Cyberbezpieczny Samorząd” o numerze FERC.02.02-CS.01-001/23
w postaci:
• Macierz dyskowa SAN (1 szt.)
• Serwer backup (1szt.)
• System ochrony poczty (1 kpl.)
• System EDR (1 kpl.)
• Audyt wstępny
• Audyt końcowy
• Opracowanie szacowania ryzyka bezpieczeństwa informacji
• Opracowanie dokumentacji Systemu Zarządzania bezpieczeństwem Informacji
• Przeprowadzenie szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa
• Testy podatnościowe
• Testy socjotechniczne

Szczegółowe wymagania zostały określone w załączniku nr 4 do SWZ, w Opisie Przedmiotu Zamówienia (OPZ), Specyfikacji technicznej.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48822000-6 - Serwery komputerowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

80533100-0 - Usługi szkolenia komputerowego

72810000-1 - Usługi audytu komputerowego

48760000-3 - Pakiety oprogramowania do ochrony antywirusowej

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zgodnie z art. 255 pkt 6) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie o udzielenie zamówienia obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W postępowaniu oferty złożyli: Tronus Polska Sp. z o.o. Warszawa, SYSTEM-IT Sp. z o.o. sp.k. Szczecin. Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy Tronus Polska Sp. z o.o. Warszawa na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14) ustawy Pzp, gdyż wykonawca nie wniósł wadium wymaganego w postępowaniu. Zgodnie z art. 17 ust. 3 ustawy Pzp czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm. W konsekwencji ustawodawca nakazał, aby członkowie komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego lub mogące wpłynąć na wynik tego postępowania, lub udzielające zamówienia podlegały wyłączeniu z postępowania, o ile po ich stronie wystąpi konflikt interesów. W postępowaniu zachodzi konflikt interesów, gdyż firma świadcząca usługi w zakresie ochrony danych osobowych na rzecz Zamawiającego i konsultująca oraz przygotowująca dokumenty do postępowania, została wykazana jednocześnie przez wykonawcę SYSTEM-IT Sp. z o.o sp.k. jako podwykonawca i zarazem podmiot trzeci oddający wykonawcy niezbędne zasoby przy wykonywaniu zamówienia. Zatem zgodnie z art. 56 ust. 1 ustawy Pzp m.in. członek komisji przetargowej oraz inne osoby wykonujące czynności związane z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia po stronie zamawiającego podlegają wyłączeniu z dokonywania tych czynności, jeżeli po ich stronie występuje konflikt interesów. Jednocześnie konflikt interesów – na mocy art. 56 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp – występuje wówczas, gdy osoby wymienione w art. 56 ust. 1 ustawy Pzp pozostają z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że istnieje uzasadniona wątpliwość co do ich bezstronności lub niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia z uwagi na posiadanie bezpośredniego, lub pośredniego interesu finansowego, ekonomicznego lub osobistego w określonym rozstrzygnięciu tego postępowania.Zatem z uwagi na możliwy konflikt interesów w niniejszej sprawie, chociażby przez postrzeganie z zewnątrz niniejszej sytuacji jako rodzącej stronniczość, istnieje obawa korekty w zamówieniu w wysokości 100 % na skutek kontroli zgodnie z art. 24 dyrektywy 2014/24/UE: „Pojęcie konfliktu interesów obejmuje co najmniej każdą sytuację, w której członkowie personelu instytucji zamawiającej lub dostawcy usług w zakresie obsługi zamówień działającego w imieniu instytucji zamawiającej biorący udział w prowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia lub mogący wpłynąć na wynik tego postępowania mają, bezpośrednio lub pośrednio, interes finansowy, ekonomiczny lub inny interes osobisty, który postrzegać można jako zagrażający ich bezstronności i niezależności w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia”.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 843761,55 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1371467,22 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 0 PLN

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

c.d. przyczyn unieważnienia: Jednocześnie należy zwrócić uwagę, iż zgodnie z art. 56 ust. 4 ustawy Pzp osoba świadcząca usługi w zakresie ochrony danych osobowych na rzecz Zamawiającego i konsultująca oraz przygotowująca dokumenty do postępowania (umowę powierzenia danych) odmówiła złożenia oświadczenie w formie pisemnej o istnieniu albo braku istnienia okoliczności, o których mowa odpowiednio w art. 56 ust. 2 i 3 ustawy Pzp. Zamawiający dochował należytej staranności, wezwał poprzez pocztę elektroniczną do podpisania i dostarczenia oświadczenia w formie pisemnej. Zgodnie z komentarzem UZP - "Sankcje za brak złożenia lub złożenie nieprawdziwego oświadczenia. Niezłożenie oświadczenia, o którym mowa w art. 56 ust. 4 Pzp, stanowi czyn naruszający dyscyplinę finansów publicznych określony w art. 17 ust. 4 ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. W przypadku zamówień realizowanych ze środków publicznych w ramach projektów objętych współfinansowaniem konsekwencje związane z brakiem złożenia powyższego oświadczenia skutkują nałożeniem korekty według taryfikatora w stawce 100%. Złożenie oświadczenia niezgodnego z prawdą podlega sankcji w postaci odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego zeznania na podstawie art. 233 § 1 KK zagrożonej karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Zgodnie z art. 52 ust. 1 ustawy Pzp, za przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia odpowiada kierownik Zamawiającego. Z powyższego przepisu, co do zasady, wynika, że obowiązkiem kierownika Zamawiającego jest dopilnowanie, aby w przeprowadzonym postępowaniu dochowane zostały wszystkie zasady i procedury opisane w Pzp. Dotyczy to zatem także, zapewnienia realizacji obowiązku złożenia oświadczeń, o których mowa w art. 56 ust. 4 ustawy Pzp. Z kolei godnie z art. 56 ust. 7 ustawy Pzp czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia podjęte przez osobę podlegającą wyłączeniu powtarza się, z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.
Warto przytoczyć stanowisko doktryny zawarte w Komentarzu autorstwa Urzędu Zamówień Publicznych, sporządzonym pod patronatem Prezesa Urzędu, zgodnie z którym "jedynie w przypadku braku możliwości powtórzenia dokonanych przez osobę podlegającą wyłączeniu czynności mających wpływ na wynik postępowania będzie zachodziła przesłanka unieważnienia postępowania na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp. W każdym innym przypadku zamawiający ma obowiązek powtórzenia powyżej opisanych czynności". Jeśli powtórzenie tych czynności jest niemożliwe, a mogły one wpłynąć na wynik postępowania, postępowanie podlega unieważnieniu.
Z uwagi na powyższe Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W wyroku z dnia 2 grudnia 2016 r. KIO 2066/16 Krajowa Izba Odwoławcza wskazała, że z tytułu konfliktu interesu doszło do naruszenia przepisów Pzp przez podejmowanie czynności w postępowaniu przez osobę podlegającą wykluczeniu, wada ta jest nieusuwalna na tym etapie postępowania, jak również ta wada w postępowaniu powoduje, że niemożliwe było zawarcie umowy, która nie będzie podlegała unieważnieniu. Zatem nieusuwalną wadą w postępowaniu może być również konflikt interesów w rozumieniu art. 56 ust. 2 ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.