Ogłoszenie z dnia 2023-11-30
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00444323/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-10-13
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
ODTWORZENIE NAWIERZCHNI DRÓG GMINNYCH NA TERENIE SOŁECTWA BOŻNOWICE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ziębice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718478
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Przemysłowa 10
1.5.2.) Miejscowość: Ziębice
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-220
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ziebice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ziebice.biuletyn.net
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d56faa62-69bb-11ee-a60c-9ec5599dddc11.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ODTWORZENIE NAWIERZCHNI DRÓG GMINNYCH NA TERENIE SOŁECTWA BOŻNOWICE2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d56faa62-69bb-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00524961
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00029642/16/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Odtworzenie nawierzchni dróg gminnych w Bożnowicach
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00444323
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.1.22.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia:1) Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każda część stanowi odrębne zamówienie. Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części.
Jednemu Wykonawcy mogą zostać udzielone zamówienia na wszystkie części.
Uwaga: Projekt budowlano -wykonawczy w części opisowej oraz rys. 2 obejmuje swoim zakresem trzy działki nr dz. 145, 213, 126 Obręb Bożnowice. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na części w stosunku do działki.
2) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych polegających
na odtworzeniu nawierzchni dróg gminnych w miejscowości Bożnowice. Roboty budowlane nie podlegają zgłoszeniu do organu administracji architektoniczono – budowlanej ani nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę.
Zamówienie składa się z trzech części:
a) Część nr 1 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 145 w Bożnowicach,
b) Część nr 2 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 213 w Bożnowicach,
c) Część nr 3 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 126 w Bożnowicach.
2. Opis przedmiotu dla każdej części:
1) Część nr 1 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 145 w Bożnowicach.
a) Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie nawierzchni asfaltowej drogi gminnej wewnętrznej w Bożnowicach, znajdującej się na działce nr 145, obręb Bożnowice.
b) Zakres robót obejmuje:
- rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych,
- wyrównanie nawierzchni kruszywem łamanym - 10 cm
- regulację studzienek dla włazów kanałowych,
- wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej: warstwa wiążąca- 4 cm, warstwa ścieralna – 4 cm,
- dostawa i montaż lustra drogowego fi 900, po wcześniejszym uzgodnieniu lokalizacji z Zamawiającym.
c) Wytyczenie przebiegu jezdni w terenie oraz ustalenie rzędnych posadowienia należy zlecić odpowiednim służbom geodezyjnym.
2) Informacje wspólne dla części od 1-3:
a) Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt wywiezie gruz oraz inne odpady do utylizacji. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane ze zużytą podczas robót energią elektryczną, wodą.
b) Asfaltowanie należy przyjąć na całej utwardzonej powierzchni zjazdu z drogi powiatowej na wewnętrzną. W związku z tym mogą wystąpić większe niż wskazane w przedmiarze, ilości nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa wiążąca i ścieralna).
c) Na początku i końcu drogi nr 213 i 126 oraz na początku drogi nr 145 należy umieścić znaki D46 i D47 (5 kpl. znaków i 5 słupków).
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11 do SWZ
w tym:
a) dokumentacja projektowa;
b) STWiORB;
c) Przedmiar odrębnie dla każdej części;
4. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane
na okres minimum 36 miesięcy.
Okres udzielonej gwarancji zależy od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
5. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający jeśli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się nazwy własne załącza kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał
w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych
w dokumentach zamówienia.
6. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na pracach: ziemnych, przygotowawczych, związanych
z wykonywaniem nawierzchni - prace wykonywane przez tzw. pracowników fizycznych, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy.
Szczegółowe postanowienia zawarto w dziale IV pkt 6 SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.5.) Wartość części: 77662,44 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia.1) Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych: Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każda część stanowi odrębne zamówienie. Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części.
Jednemu Wykonawcy mogą zostać udzielone zamówienia na wszystkie części.
Uwaga: Projekt budowlano -wykonawczy w części opisowej oraz rys. 2 obejmuje swoim zakresem trzy działki nr dz. 145, 213, 126 Obręb Bożnowice. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na części w stosunku do działki.
2) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych polegających
na odtworzeniu nawierzchni dróg gminnych w miejscowości Bożnowice. Roboty budowlane nie podlegają zgłoszeniu do organu administracji architektoniczono – budowlanej ani nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę.
Zamówienie składa się z trzech części:
a) Część nr 1 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 145 w Bożnowicach,
b) Część nr 2 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 213 w Bożnowicach,
c) Część nr 3 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 126 w Bożnowicach.
2. Opis przedmiotu dla każdej części:
1) Część nr 2 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 213 w Bożnowicach
a) Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie nawierzchni asfaltowej drogi gminnej wewnętrznej w Bożnowicach, znajdującej się na działce nr 213, obręb Bożnowice.
b) Zakres robót obejmuje:
- wymianę przepustu rurowego pod zjazdem,
- rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych,
- wyrównanie nawierzchni kruszywem łamanym - 10 cm
- regulację studzienek dla włazów kanałowych,
- wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej: warstwa wiążąca- 4 cm, warstwa ścieralna – 4 cm
c) Wytyczenie przebiegu jezdni w terenie oraz ustalenie rzędnych posadowienia należy zlecić odpowiednim służbom geodezyjnym.
2) Informacje wspólne dla części od 1-3:
a) Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt wywiezie gruz oraz inne odpady do utylizacji. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane ze zużytą podczas robót energią elektryczną, wodą.
b) Asfaltowanie należy przyjąć na całej utwardzonej powierzchni zjazdu z drogi powiatowej na wewnętrzną. W związku z tym mogą wystąpić większe niż wskazane w przedmiarze, ilości nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa wiążąca i ścieralna).
c) Na początku i końcu drogi nr 213 i 126 oraz na początku drogi nr 145 należy umieścić znaki D46 i D47 (5 kpl. znaków i 5 słupków).
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11 do SWZ
w tym:
a) dokumentacja projektowa;
b) STWiORB;
c) Przedmiar odrębnie dla każdej części;
3. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane
na okres minimum 36 miesięcy.
Okres udzielonej gwarancji zależy od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
4. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający jeśli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się nazwy własne załącza kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych
w dokumentach zamówienia.
5. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na pracach: ziemnych, przygotowawczych, związanych
z wykonywaniem nawierzchni - prace wykonywane przez tzw. pracowników fizycznych, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy.
Szczegółowe postanowienia zawarto w dziale IV pkt 6 SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.5.) Wartość części: 93220,15 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Opis przedmiotu zamówienia.1) Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych:
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Każda część stanowi odrębne zamówienie. Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części.
Jednemu Wykonawcy mogą zostać udzielone zamówienia na wszystkie części.
Uwaga: Projekt budowlano -wykonawczy w części opisowej oraz rys. 2 obejmuje swoim zakresem trzy działki nr dz. 145, 213, 126 Obręb Bożnowice. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na części w stosunku do działki.
2) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych polegających
na odtworzeniu nawierzchni dróg gminnych w miejscowości Bożnowice. Roboty budowlane nie podlegają zgłoszeniu do organu administracji architektoniczono – budowlanej ani nie wymagają uzyskania pozwolenia na budowę.
Zamówienie składa się z trzech części:
a) Część nr 1 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 145 w Bożnowicach,
b) Część nr 2 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 213 w Bożnowicach,
c) Część nr 3 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 126 w Bożnowicach.
2. Opis przedmiotu dla każdej części:
1) Część nr 3 – Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 126
w Bożnowicach,
a) Przedmiotem zamówienia jest odtworzenie nawierzchni asfaltowej drogi gminnej wewnętrznej w Bożnowicach, znajdującej się na działkach nr 126, obręb Bożnowice.
b) Zakres robót obejmuje:
- rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno- bitumicznych,
- wyrównanie nawierzchni kruszywem łamanym - 10 cm
- regulację studzienek dla włazów kanałowych,
- wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej: warstwa wiążąca- 4 cm, warstwa ścieralna – 4 cm,
- dostawa i montaż lustra drogowego fi 900, po wcześniejszym uzgodnieniu lokalizacji z Zamawiającym.
c) Wytyczenie przebiegu jezdni w terenie oraz ustalenie rzędnych posadowienia należy zlecić odpowiednim służbom geodezyjnym.
2) Informacje wspólne dla części od 1-3:
a) Wykonawca we własnym zakresie i na własny koszt wywiezie gruz oraz inne odpady do utylizacji. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane ze zużytą podczas robót energią elektryczną, wodą.
b) Asfaltowanie należy przyjąć na całej utwardzonej powierzchni zjazdu z drogi powiatowej na wewnętrzną. W związku z tym mogą wystąpić większe niż wskazane w przedmiarze, ilości nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych (warstwa wiążąca i ścieralna).
c) Na początku i końcu drogi nr 213 i 126 oraz na początku drogi nr 145 należy umieścić znaki D46 i D47 (5 kpl. znaków i 5 słupków).
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11 do SWZ
w tym:
a) dokumentacja projektowa;
b) STWiORB;
c) Przedmiar odrębnie dla każdej części;
3. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonane roboty budowlane
na okres minimum 36 miesięcy.
Okres udzielonej gwarancji zależy od wykonawcy i stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
4. Ewentualne wskazanie w dokumentach zamówienia stanowiących opis przedmiotu zamówienia nazw własnych, znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi - nie ma na celu naruszenia art. 16 ustawy Pzp. oraz art. 99 ust. 4 ustawy Pzp., ale w szczególności służy realizacji art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp. Zawarte opisy w SWZ mają za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych, technologicznych, wydajnościowych czy funkcjonalnych Zamawiającego. Zgodnie z art. 99 ust. 5 i ust. 6 oraz art. 101 ust. 4 ustawy Pzp. Zamawiający wskazuje, że wykonawca może zaoferować przedmiot zamówienia określonym opisem zawartym w dokumentach zamówienia lub równoważnym.
Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w dokumentach zamówienia. W tym celu zamawiający jeśli w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się nazwy własne załącza kryteria stosowane w celu oceny równoważności.
W każdym przypadku, gdy zamawiający opisał przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych dopuszcza rozwiązania równoważne.
Zamawiający oświadcza, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentach zamówienia mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z dokumentacją projektową i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał
w ramach wykonania zamówienia w imieniu zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Obowiązek wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Pzp., który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą stosownych dowodów równoważności oferowanych produktów w stosunku do tych określonych
w dokumentach zamówienia.
5. Wymagania w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy,
w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy Pzp.:
1) rodzaj czynności związanych z realizacją zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie stosunku pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia:
a) Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy Pzp. wskazuje, że dla czynności, polegających na pracach: ziemnych, przygotowawczych, związanych
z wykonywaniem nawierzchni - prace wykonywane przez tzw. pracowników fizycznych, określa wymóg zatrudnienia osób wykonujących te czynności na umowę o pracę zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy.
Szczegółowe postanowienia zawarto w dziale IV pkt 6 SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.5.) Wartość części: 119380,74 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie prawne dla części nr 1:
Zgodnie z art. 259 ustawy Pzp. „Jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia stosuje się przepisy art. 255-258.”.
Na podstawie art. 255 pkt 3 ustawy Pzp, „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
(…)
3) cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty”.
Uzasadnienie faktyczne:
Część nr 1 - „Odtworzenie nawierzchni drogi gminnej nr dz. 145 w Bożnowicach”.
W przedmiotowym postępowaniu na część nr 1 wpłynęły trzy oferty złożone przez Wykonawcę:
1) Robert Wąs WASBUD, ul. Wrocławska 51, 49-200 Grodków, cena oferty brutto wynosi 129.298,39 zł;
2) Józef Gruszecki ZPUH INSAND, ul. Spacerowa 8A, 57-250 Złoty Stok, cena oferty brutto wynosi 133.167,89 zł;
3) Budbis Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa, Konradowa 1A, 48-303 Nysa, cena oferty brutto wynosi 114.600,82 zł.
Zamawiający przed otwarciem ofert, na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy Pzp. udostępnił na stronie internetowej prowadzonego postępowania, informację, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę w zakresie części 1 w wysokości 77.000,00 zł brutto.
Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia w zakresie części 1. Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najniższej oferty.
Przesłanka ta zakłada unieważnienie postępowania bez konieczności badania i oceny ofert.
Zgodnie z komentarzem UZP do art. 255 pkt 3 „Sformułowanie wynikające z art. 255 „zamawiający unieważnia” prowadzi do wniosku, że ustawowy przymus unieważnienia postępowania zachodzi od razu, gdy tylko okaże się, że zachodzi jedna z dwóch alternatywnych przesłanek, a zamawiający nie może lub nie chce zwiększyć kwoty pokrycia finansowego.”.
Mając na uwadze powyższe Zamawiający unieważnia postępowanie w zakresie części nr 1.
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 134668,30 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 159242,84 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 134668,30 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Budbis Sp.z.o.o.Sp.k.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367295028
7.3.3) Ulica: Konradowa 1 A
7.3.4) Miejscowość: Nysa
7.3.5) Kod pocztowy: 48-303
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 134668,30 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 169542,41 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 202540,16 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 169542,41 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Budbis Sp.z.o.o.Sp.k.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 367295028
7.3.3) Ulica: Konradowa 1 A
7.3.4) Miejscowość: Nysa
7.3.5) Kod pocztowy: 48-303
7.3.6.) Województwo: opolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
BUDBIS SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
BUDBIS SP. Z O.O. SPÓŁKA KOMANDYTOWA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-11-28
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 169542,41 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 1 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
2. Zamawiający informuje, iż w częściach nr 2 i 3 postępowania w sekcji VIII pkt 8.3.) "Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej" wynosi 1 miesiąc od dnia przekazania terenu budowy.
INNE PRZETARGI ZIĘBICE
- DOSTAWA WĘDLIN, MIĘSA I PRODUKTÓW MIĘSNYCH ORAZ DROBIU I PRODUKTÓW DROBIOWYCH DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH GMINY ZIĘBICE W 2025 ROKU
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH GMINY ZIĘBICE W 2025 ROKU
- DOSTAWA MROŻONEK DO PLACÓWEK OŚWIATOWYCH GMINY ZIĘBICE W 2025 ROKU
więcej: przetargi ZIĘBICE »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie i konserwacja nawierzchni drogi leśnej w leśnictwach: Podlesie nr 1001 i 1002, Panewnik nr 1130, Ochojec nr 601, 0621, 0638/2,0638/3, 0154 Giszowiec nr 0201/2
- Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z miejscami postojowymi, ciągiem pieszo - jezdnym, oświetleniem oraz niezbędną infrastrukturą techniczną w m. Zielone Kamedulskie gm. Suwałki
- Wymiana podłoża i urządzeń terenowych stanowiących wyposażenie Placu Zabaw zlokalizowanego na terenie zewnętrznym Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej w Gdańsku przy ul. Gnilnej 3
- "Wykonanie robót ogólnobudowlanych dla budynków będących w zarządzie Nadleśnictwa Skwierzyna"
- Utwardzenie kostką betonową alejki na cmentarzu komunalnym nr 3 przy ul. Wileńskiej w Oleśnicy
- Budowa wybiegu dla psów oraz placu zabaw u zbiegu ul. Zemborzyckiej i ul. Słowackiego w Lublinie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.