eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi CzerskOdbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Czersk, w okresie 01.10.2024 - 31.10.2025 r.



Ogłoszenie z dnia 2024-10-02

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Czersk, w okresie 01.10.2024 – 31.10.2025 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA CZERSK

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351274

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kościuszki 27

1.5.2.) Miejscowość: Czersk

1.5.3.) Kod pocztowy: 89-650

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL637 - Chojnicki

1.5.7.) Numer telefonu: 523954810

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad_miejski@czersk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://platformazakupowa.pl/pn/czersk

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Odbiór i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie Gminy Czersk, w okresie 01.10.2024 – 31.10.2025 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-20ce3f65-fb0e-4515-aef1-50db98202eb4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00526083

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-02

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00045215/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.2 Odbieranie i transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Czersk w okresie od 01.10.2024 r. - 30.09.2025 r.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00487882

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 214 ust. 1 pkt 11 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Podstawa prawna udzielenia zamówienia: art. 6c i 6d ust. 1 oraz 6f ustawy z dnia 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. - Dz.U. z 2024 r. poz. 399) w związku z art. 214 ust. 1 pkt 11 oraz ust. 5 ustawy z dnia 11.09.2019 r. Pzp (t.j. -Dz. U. z 2024 r. poz. 1320). Przepisy ustawy Pzp umożliwiają gminom udzielenie zamówień publicznych kontrolowanym przez siebie spółkom w trybie zamówienia z wolnej ręki. Podmiot, któremu Zamawiający zamierza udzielić
zamówienia będąc spółką prawa handlowego, spółką z ograniczoną odpowiedzialnością wpisaną do KRS pod numerem 0000159787 posiada osobowość prawną. Gmina Czersk, posiada 100% udziałów w spółce - Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o w Czersku. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 19.743.950,00 zł. Wszystkie 394879 udziałów w Spółce posiada Gmina Czersk.
Gmina Czersk sprawuje kontrolę, która odpowiada kontroli sprawowanej przez Zamawiającego nad własnymi jednostkami.
Średni wskaźnik fin. za ostatnie 3 lata poprzedzające -98,49%

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.34.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 3328219,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: „Odbiór
i transport odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, położonych na terenie gminy Czersk, w okresie 01.10.2024 – 31.10.2025 r.”
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
2.1. Odbieranie i transport odpadów komunalnych, ze wszystkich MGO nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, według wykazu stanowiącego załącznik nr 1 do opisu przedmiotu zamówienia.
2.2. Wyposażenie tych nieruchomości, w pojemniki i worki do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym i technicznym.
3. Wykaz usług.
3.1. Odbiór, transport odpadów komunalnych według następujących grup:
3.1.1. Z terenu nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy należy odbierać następujące rodzaje odpadów w każdej ilości:
3.1.1.1. niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne,
3.1.1.2. odpady z metalu, tworzywa sztucznego i opakowania wielomateriałowe zebrane w sposób selektywny,
3.1.1.3. odpady z papieru i tektury zebrane w sposób selektywny,
3.1.1.4. odpady ze szkła zebrane w sposób selektywny,
3.1.1.5. bioodpady zebrane w sposób selektywny,
3.1.1.6. popioły zebrane w sposób selektywny,
3.1.1.7. meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny, zebrane w sposób selektywny.
3.1.2. Odpady z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych w Gminie Czersk powinny być odbierane z następującą częstotliwością określoną w OPZ - zał. nr 1 do Zaproszenia.
3.2. Wyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do gromadzenia odpadów
3.2.1. Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na swój koszt (w ramach zaoferowanej ceny) do wyposażenia wskazanych przez Gminę nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej, w następujące urządzenia do zbierania odpadów komunalnych, spełniające wymagania określone w § 7 regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Czersk,
3.2.1.1. w pojemniki na zmieszane odpady komunalne, popioły, oraz odpady typu Bio,
3.2.1.2. w worki do selektywnej zbiórki w przypadku odpadów zbieranych selektywnie.
3.2.2. Wykonawca zobowiązany jest własnym staraniem i na swój koszt (w ramach zaoferowanej ceny) do wyposażenia wskazanych przez Gminę nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, zabudowanych budynkiem wielolokalowym w następujące urządzenia do zbierania odpadów komunalnych spełniające wymagania określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku w Gminie Czersk:
3.2.2.1. w pojemniki na zmieszane odpady komunalne,
3.2.2.2. w pojemniki do selektywnej zbiórki w przypadku odpadów zbieranych selektywnie,
3.2.3. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż 7 dni kalendarzowych przed dniem pierwszego odbioru odpadów, wynikającym z harmonogramu, wyposaży wszystkie MGO w niezbędne pojemniki lub worki do gromadzenia odpadów komunalnych, zgodnie z obowiązującym Regulaminem, Wykonawca zobowiązany jest dostosować wielkość pojemników do istniejących punktów odbioru odpadów,
3.2.4. W przypadku zmian dotyczących liczby i pojemności pojemników lub powstania nowego MGO, Wykonawca zobowiązany jest wyposażyć MGO w niezbędne pojemniki w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych,
3.2.5. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy informacje o zaistniałych zmianach dotyczących nieruchomości w formie codziennego raportu. Raporty Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej,
3.2.6. Wykonawca, po otrzymaniu od Zamawiającego raportu o zaistniałych zmianach dotyczących nieruchomości, dokonuje stosownych zmian zgodnie z dyspozycją Zamawiającego. Wykonawca, po dokonaniu zmian, przekaże Zamawiającemu zwrotny raport z informacją o dokonanych zmianach. Raport o którym mowa, będzie przekazywany zbiorczo, po zakończeniu miesiąca, w którym nastąpiły zmiany, jako załącznik do faktury,
3.2.7. Wykonawca zobowiązany jest do naprawy lub wymiany uszkodzonych pojemników na odpady na własny koszt w terminie 14 dni od zgłoszenia w formie pisemnej zapotrzebowania przez Zamawiającego,
3.2.8. Wykonawca jest zobowiązany za każdy odebrany od właściciela nieruchomości worek z zebranymi selektywnie odpadami pozostawić w zamian jeden worek tego samego rodzaju,
3.2.9. Dopuszcza się używanie pojemników będących własnością właściciela nieruchomości, o ile spełniają wymagania zawarte w Regulaminie.
4. Wymagania w zakresie odbierania odpadów.
4.1 Wykonawca jest zobowiązany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz selektywnie zbieranych odpadów z tworzywa sztucznego, metalu i opakowań wielomateriałowych, szkła, papieru i tektury, bioodpadów, popiołu, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem.
5. Standard sanitarny i ochrony środowiska.
5.1. Wykonawca świadcząc usługi odbierania odpadów komunalnych winien przestrzegać zasad wynikających z prawa ochrony środowiska, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy o odpadach oraz aktów wykonawczych,
5.2. Wykonawca jest zobowiązany prowadzić usługę odbioru odpadów w taki sposób, aby nie dochodziło do wysypywania odpadów podczas przemieszczania pojemników i załadunku odpadów. W przypadku wysypania się odpadów wykonawca jest zobowiązany je uprzątnąć,
5.3. Wykonawca jest zobowiązany uprzątnąć i odebrać odpady umieszczone poza pojemnikami jeśli zostały rozsypane przez Wykonawcę,
6. Środki transportu.
6.1. Wykonawca zobowiązany jest posiadać bazę magazynowo - transportową usytuowaną na terenie Gminy Czersk lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Czersk, na terenie, do którego posiada tytuł prawny,
6.2. Baza magazynowo - transportowa musi spełniać warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122),
6.3. Wykonawca zobowiązany jest dysponować specjalistycznym sprzętem umożliwiającym wykonanie zamówienia,
6.4. Wykonawca powinien posiadać i użyć do realizacji zamówienia co najmniej następujące pojazdy do odbierania odpadów:
6.4.1. 1 pojazd jednokomorowy lub wielokomorowy z funkcją kompaktującą o DMC min. 26t, przystosowany do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, z grzebieniowym systemem załadunkowym, z zastrzeżeniem, że pojazd wielokomorowy winien posiadać niezależne urządzenia zasypowe i odwłoki, przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
6.4.2. 3 pojazdy jednokomorowe lub wielokomorowe z funkcją kompaktującą, o DMC min. 18t, przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów kom., z grzebieniowym systemem załadunkowym, z zastrzeżeniem, że pojazd wielokomorowy winien posiadać niezależne urządzenia zasypowe i odwłoki, przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
6.4.3. 1 pojazd z funkcją kompaktującą, na podwoziu o DMC max. 12t,
6.4.4. 3 pojazdy o DMC max. 3,5t, przystosowane do odbierania odpadów komunalnych, do obsługi trudno dostępnych miejsc,
6.4.5. 1 pojazd o zabudowie typu hakowiec o DMC min. 18t.
6.5. Pojazdy muszą być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.
6.6. Pojazdy muszą być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu oraz posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.
6.7. Pojazdy muszą być wyposażone w narzędzia lub urządzenia umożliwiające sprzątanie terenu po opróżnieniu pojemników.
6.8. Pojazdy i urządzenia muszą być utrzymane we właściwym stanie technicznym i sanitarnym.
6.9. Pojazdy i urządzenia muszą być poddawane myciu i dezynfekcji z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego, nie rzadziej niż raz na miesiąc, a w okresie letnim nie rzadziej niż raz na 2 tygodnie.
6.10. Pojazdy i urządzenia muszą być zabezpieczone przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich transportu.
6.11. Konstrukcja pojazdów musi zabezpieczać przed rozwiewaniem i rozpylaniem przewożonych odpadów oraz minimalizować oddziaływanie czynników atmosferycznych na odpady.
6.12. Wszystkie pojazdy służące do obsługi Gminy Czersk muszą być wyposażone w system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz w system czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów. System musi umożliwiać weryfikację tych danych.
6.13. Odczyty z urządzeń GPS będą służyły do kontroli przez Zamawiającego terminowości i zakresu wykonywanych usług.
6.14. Wykonawca zobowiązany jest przechowywać dane z systemu monitoringu o położeniu pojazdów przez okres 5 lat od dnia ich zapisania.
6.15. Wykonawca jest obowiązany prowadzić i przechowywać przez okres 5 lat dokumentację zawierającą informacje o stosowanych środkach dezynfekujących oraz o częstotliwości wykonywanej dezynfekcji pojazdów i urządzeń.
Z uwagi na ograniczoną liczbę znaków pełen opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. nr 1 do Zaproszenia do negocjacji.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90512000-9 - Usługi transportu odpadów

90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych

34928480-6 - Pojemniki i kosze na odpady i śmieci

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakład Usług Komunalnych Sp. z o. o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP 5551818271

7.3.3) Ulica: Kilińskiego

7.3.4) Miejscowość: Czersk

7.3.5) Kod pocztowy: 89-650

7.3.6.) Województwo: pomorskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-09-30

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 3594500,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

Od 2024-10-01 do 2025-10-31

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

2024-10-02 Biuletyn Zamówień PublicznychOgłoszenie o wyniku postępowania - - Usługi

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.