eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Grodzisk MazowieckiPrzebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu



Ogłoszenie z dnia 2024-10-04


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: BIBLIOTEKA PUBLICZNA GMINY GRODZISK MAZOWIECKI

1.3.) Oddział zamawiającego: BIBLIOTEKA PUBLICZNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 140170179

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. 3 Maja 57

1.5.2.) Miejscowość: Grodzisk Mazowiecki

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-825

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni

1.5.7.) Numer telefonu: 48 22 120 29 00

1.5.8.) Numer faksu: 48 22 120 29 00

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: d.olejnik@biblioteka.grodzisk.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.biblioteka.grodzisk.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/954937

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-49c0bbbe-1bc0-4000-a0a3-2a875f4c4809

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00531257

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00411902/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00413627

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 1/ZP/2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

„Przebudowa i rozbudowa budynku Filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim wraz z zagospodarowaniem terenu” realizowanego w ramach umowy nr 8/3/2024/NPRCz/IB/IK z dnia 12.02.2024 r. realizowanego w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Priorytet 2 Kierunek Interwencji 2.1 Infrastruktura Bibliotek 2021-2025” ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Rodzaj i kategoria obiektu budowlanego

Przedmiotem opracowania jest przebudowa i rozbudowa budynku filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim " Pawilonu Kultury", wraz z najbliższym otoczeniem, na działce w Gminie Grodzisk Mazowiecki, dz. Nr 24/34 obręb 0033 przy ul. Westfala 3.
Budynek zaliczany do kategorii IX obiektu budowlanego.

Zamierzony sposób użytkowania - układ funkcjonalny

Budynek użytkowany będzie jako filia miejskiej biblioteki (zachowanie obecnej funkcji obiektu).
Po rozbudowie obiekt zapewni przestrzeń dla dorosłych i dzieci oraz młodzieży. Obiekt będzie w pełni dostępny dla osób z niepełnosprawnościami. Zgodnie z tym budynek wyposażony został w szereg udogodnień dla osób - dzieci z różnymi niepełnosprawnościami.
Główne wejście do budynku pozostaje od strony południowej (poprzez nową przestrzeń holu). Budynek będzie parterowy, tak jak jest to obecnie. Obecnie w jednej z sal znajduje się antresola (to rozwiązanie pozostaje), w rozbudowanej części budynku także w jednej z sal znajdzie się antresola. Obecnie budynek jest niepodpiwniczony. Fragment rozbudowywany nie będzie także podpiwniczony.
Na parterze znajdują się wejścia/wyjścia:
- wejście główne prowadzące w strefę holu (od strony południowej),
- wyjście ewakuacyjne z sali bibliotecznej dla osób dorosłych ( od strony zachodniej ),
- wyjściem ewakuacyjnym z sali wielofunkcyjnej (od strony wschodniej ),
- wejściem do pomieszczenia technicznego istniejącego węzła centralnego ogrzewania (od strony północnej ).
Na parterze znajdzie się po rozbudowie 5 dużych sal:
- sala biblioteki młodzieży (0.02) - z antresolą,
- sala telewizyjna (0.03),
- sala wielofunkcyjna (0.04),
- sala biblioteki dorosłych (0.06) - z antresolą,
- box dziecięcy (0.07).
Sale telewizyjna i wielofunkcyjna mogą być łączone ze sobą w jedną dużą salę audytoryjną.
W ramach rozbudowy powstaną: box dziecięcy, sala biblioteki dla młodzieży, powiększona zostanie sala wielofunkcyjna i telewizyjna. Pozostała część budynku nie ulegnie zmianie poza korektą układu funkcjonalnego.
Po korekcie układu funkcjonalnego na zapleczu sal powstaną:
- dwie nowe toalety męska i damska (0.17, 0.18),
- toaleta dla niepełnosprawnych (0.19),
- toaleta personelu (0.14),
- toaleta dla dzieci (0.09) i magazyn boksu dziecięcego (0.08) - jako uzupełnienie programu boxu dziecięcego
- magazyn sali wielofunkcyjnej (0.05) - dostępny z tej sali
- biuro (0.15) - uległo powiększeniu
- zaplecze (0.13) - pełni funkcje strefy socjalnej z aneksem kuchennym dla pracowników
- węzeł cieplny (0.16), rozdzielnia elektryczna (0.19) - pozostają bez zmian zachowując swoją funkcję
- serwerownia (0.10), pomieszczenie gospodarcze (0.11) i pomieszczenie techniczne (0.20) - stanowią uzupełnienie zaplecza technicznego budynku.
Na antresole prowadzić będą proste biegi schodowe o szerokości min 120cm.
W budynku na stałe pracować będzie do 3 osób.
Szacuje się, że maksymalnie w budynku może przebywać 60 osób, przy organizacji dużych spotkań w połączonej sali audytoryjnej maksymalnie 100 osób (sytuacja sporadyczna).
Codziennie liczba osób w budynku nie będzie przekraczała 60 osób.

Układ przestrzenny oraz forma architektoniczna budynku

Budynek filii nr 2 Biblioteki Publicznej w Grodzisku Mazowieckim " Pawilonu Kultury" jest obiektem wybudowanym po 2000 roku, jako parterowy pawilon z przewyższeniem nad jedną z sal. Budynek wybudowany w konstrukcji tradycyjnej murowanej ze stropami żelbetowymi monolitycznymi z dachem płaskim. Elewacja budynku pokryta panelami aluminiowymi w kolorze szarym i akcentami żółtymi. Od strony południowej szerokie przeszklenie elewacji. Budynek zasilany w ciepło z węzła cieplnego zlokalizowanego w budynku z dostępem zewnętrznym od strony północnej. Budynek przyłączony do instalacji elektrycznej od stacji transformatorowej na działce sąsiedniej od strony południowej budynku. Woda deszczowa i ścieki odprowadzane odpowiednio do kanalizacji deszczowej i sanitarnej miejskiej. Pobór wody z sieci miejskiej.
Ze względów funkcjonalnych i gabarytowych, budynek nie spełnia w chwili obecnej założeń inwestora. Rozwijająca się infrastruktura biblioteczna w mieście i inwestycje w nią pociąga konieczność przebudowy obiektu.
W ramach rozbudowy budynek zostanie:
- powiększony w kierunku południowym i wschodnim,
- zmianie ulegnie strefa wejścia do budynku,
- zmieni się układ okien - przestrzeni szklanych elewacji,
- wymieniona zostanie izolacja na ścianach, dachu i w posadzce, na materiał o lepszym parametrze technicznym,
- zmienione zostaną elewacje budynku,
- przebudowie ulegnie układ funkcjonalny wewnątrz.
W ramach rozbudowy nie ulegnie zmianie:
- przyłącza do budynku
- struktura placu przed budynkiem
- lokalizacja miejsc parkingowych dla budynku i lokalizacja altany śmietnikowej
Ponadto rozbudowa obejmie tylko przestrzeń w poziomie parteru.
Po rozbudowie obiekt całkowicie zmieni swój wizualny charakter. Obecne przewyższenie nad salą biblioteki, zostanie skontrowane podobnym przewyższeniem nad salą dla młodzieży. Elewacja pokryta zostanie stalowym panelem układanym w pionowe pasy z łączeniem na rąbek stojący. Wystające ponad dach bryły od strony połaci dachowych obłożone zostaną panelem imitującym drewno, podobnie obudowane zostaną podcienia od południa i ramy wokół okien. Na dachu staną panele fotowoltaiczne, a nad holem powstanie wysunięty ponad dach szklany świetlik.
Po rozbudowie obiekt uzyska wymiary: 21,51 x 28,41m i wysokość 7,5m.
Pomieszczenia zostaną mocno doświetlone poprzez panoramiczne okna. Teren zielony przed budynkiem wzbogaci się o nowe nasadzenia w szczególności zieleni wysokiej.

Charakterystyczne parametry obiektu budowlanego
Kubatura - 3157,45 m3
Powierzchnia zabudowy istniejącej - 373,71 m²
Powierzchnia zabudowy projektowanej - 185,39m²
Łącznie powierzchnia zabudowy - 559,10m²
Powierzchnia użytkowa - 528,11 m²
Wymiary budynku - 21,51 x 28,41m
Wysokość maksymalna budynku - 7,50 m
Liczba kondygnacji podziemnych - 0
Liczba kondygnacji nadziemnych - 1 + antresola


Szczegółowy zakres robót objętych umową określony jest w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowi załącznik nr 9 do SWZ

Roboty będą realizowane na podstawie dokumentacji projektowej wykonanej przez biuro projektowe: ENONE Architektura Rafał Sokołowski, ul. Mokra 20/22 m. 59, 95-200 Pabianice.

Poniżej zestawiono wykaz elementów dokumentacji projektowej z podziałem na poszczególne tomy oraz branże. Wersja papierowa dokumentacji zostanie przekazana Wykonawcy robót za protokołem wraz z umową:
 Projekt budowlany (Projekt zagospodarowania terenu; Projekt architektoniczno-budowlany; Załączniki)
 Projekt wykonawczy (Architektura)
 Projekt wykonawczy (Drogi)
 Projekt wykonawczy (Konstrukcja)
 Projekt wykonawczy (Instalacje elektryczne)
 Projekt wykonawczy (Instalacje sanitarne)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Roboty Ogólnobudowlane)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Zagospodarowanie terenu)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Instalacje elektryczne)
 Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (Instalacje sanitarne)
 Przedmiar inwestorski (Roboty Ogólnobudowlane)
 Przedmiar inwestorski (Instalacje elektryczne)
 Przedmiar inwestorski (Instalacje sanitarne)
 Decyzja nr 838/24 z dnia 17.06.2024 r. zatwierdzająca projekt zagospodarowania działki i projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę


UWAGA 1:. Uznaje się, iż pojęcia, którymi posłużono się w dokumentacji projektowej i specyfikacjach i opisie przedmiotu zamówienia, takie jak „należy” lub „powinny” lub „winny” lub „wymaga się”, „będą” lub „zaleca się”, są tożsame i mogą być używane zamiennie, a zwroty, w których zostały użyte, uznaje się za stanowiące zobowiązanie Wykonawcy. Uznaje się iż pojęcia którymi posłużono się w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych: „Inwestor” i „Zamawiający” są tożsame.
Wszystkie strony procesu inwestycyjnego zobowiązują się do działania w dobrej wierze, w związku z powyższym Wykonawca nie może wykorzystywać rozbieżności i/lub opuszczeń w Dokumentacji Projektowej, specyfikacji technicznej, czy innych Dokumentach Kontraktowych, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Nadzór Inwestorski, który wyda Wykonawcy stosowne instrukcje do dalszego postępowania. W Dokumentacji Projektowej, rozwiązano wszystkie podstawowe problemy. Jeżeli jednak w trakcie wykonywania Robót okaże się koniecznym uzupełnienie Dokumentacji Projektowej przekazanej przez Zamawiającego, Wykonawca sporządzi brakujące rysunki i specyfikacje techniczne na własny koszt i przedłoży je Inspektorowi Nadzoru do zatwierdzenia. Jeżeli w trakcie wykonywania robót stwierdzona zostanie potrzeba uzyskania bądź aktualizacji decyzji / pozwoleń /uzgodnień Wykonawca dokona ich we własnym zakresie po otrzymaniu od Zamawiającego upoważnienia do występowania w sprawie. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca w ramach ceny ofertowej.

UWAGA 2: Jeżeli zostaną znalezione dwuznaczności lub rozbieżności w dokumentacji projektowej to Zamawiający po uzyskaniu opinii Inspektora Nadzoru inwestorskiego oraz Projektanta udzieli w tym zakresie niezbędnych wyjaśnień i wyda Wykonawcy stosowne wiążące polecenia. Wykonawca nie jest uprawniony do rozstrzygania tych dwuznaczności i rozbieżności przeciwko Zamawiającemu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Rozdział IV w SWZ , załącznik nr 5 do SWZ i załącznik nr 9 do SWZ

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45112200-7 - Usuwanie powłoki gleby

45233140-2 - Roboty drogowe

45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45223200-8 - Roboty konstrukcyjne

45262310-7 - Zbrojenie

45262300-4 - Betonowanie

45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45410000-4 - Tynkowanie

45321000-3 - Izolacja cieplna

45442100-8 - Roboty malarskie

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45332200-5 - Roboty instalacyjne hydrauliczne

45332300-6 - Roboty instalacyjne kanalizacyjne

45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 12

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 12

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5139521,03 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 6699999,99 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5189169,98 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Maxx-Bud Sebastian Kamiński

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 824 178 76 78

7.3.3) Ulica: Aleja Łochowska 22 D

7.3.4) Miejscowość: Łochów

7.3.5) Kod pocztowy: 07-130

7.3.6.) Województwo: mazowieckie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5189169,98 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-19

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.