eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OpoleRemont drogi wojewódzkiej DW 416 w m. Żywocice



Ogłoszenie z dnia 2024-10-04

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont drogi wojewódzkiej DW 416 w m. Żywocice

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127

1.5.2.) Miejscowość: Opole

1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: 77 459 18 00

1.5.8.) Numer faksu: 77 458 13 52

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole lub bezpośrednio pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/986772

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający


administracja samorządowa

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


zarządzanie drogami wojewódzkimi

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont drogi wojewódzkiej DW 416 w m. Żywocice

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3bb26b09-a654-4d41-9097-fc33f63b75eb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00532133

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-04

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00515724

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podst art. 305 pkt. 1) w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Uzasadn faktyczne: W wyniku powodzi zniszczony został odc dr woj. nr 416 w m Żywocice w obrębie skrzyżowania z dr krajową nr 45. Biorąc pod uwagę powyższe mieszkańcy Żywocic i dalszych miejscow wzdł DW 416 mają utrudn dojazd do pracy, do skorzystania z opieki zdrowotnej, do załatwienia codziennych spraw. Jednocześnie został znacznie utrudniony dojazd do tych mieszkańców, a w szczeg wydł czas dojazdu wszelkich służb ratunkowych i porządkowych co ma krytyczne znaczenie w sytuac zagrożenia i ratowania życia (zawały, wylewy itp., wypadki komunik., pożary), gdzie czas udziel pomocy ma kluczowe znaczenie

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: WP.3211.88.2024

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 1321256,46 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Remont drogi wojewódzkiej DW 416 w m. Żywocice”.
Kod i nazwa Wspólnego Słownika Zamówień:
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne;
45243600-8 Roboty budowlane w zakresie ścianek szczelnych;
45233140-2 Roboty drogowe;
45233290-8 Instalowanie znaków drogowych;
45233292-2 Instalowanie urządzeń ochronnych.
2. Zakres zadania obejmuje remont drogi wojewódzkiej DW 416 w miejscowości Żywocice przy skrzyżowaniu z DK 45.
Program inwestycji zakłada podjęcie następujących robót budowlanych:
- Roboty przygotowawcze, pomiarowe,
- Opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej organizacji ruchu,
- Zdjęcie warstwy humusu,
- Rozbiórkę elementów drogi (przepustów, podbudowy),
- Rozbiórkę: nawierzchni, ogrodzenia, barier, znaków drogowych,
- Frezowanie nawierzchni,
- Wzmocnienie i zabezpieczenie podstawy nasypu,
- Odwodnienie korpusu drogowego,
- Wykonanie podbudowy,
- Wzmocnienie podłoża wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego,
- Roboty wykończeniowe: pobocza, regulacja skarp rowów, umocnienie dna rowów i skarp,
- Urządzenia bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie poziome, pionowe, montaż barier),
- Humusowanie skarp.

Szczegółowy zakres zamówienia zawarty jest w kosztorysie ofertowym i przedmiarze robót.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45243600-8 - Roboty budowlane w zakresie ścianek szczelnych

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1545951,39 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1545951,39 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1545951,39 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe ,,LARIX" Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5751839378

7.3.3) Ulica: Klonowa 11

7.3.4) Miejscowość: Lubliniec

7.3.5) Kod pocztowy: 42-700

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-01

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1545951,39 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 49 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

1. Uzupełnienie informacji podanej w sekcji 8.3.) Okres realizacji zamówienia: Termin wykonania robót budowlanych oraz złożenia niezbędnych dokumentów do odbioru końcowego: do 7 tygodni od daty podpisania umowy. 2. Ciąg dalszy uzasadnienia faktycznego określonego w sekcji 3.1.1.): Ponadto jest też utrudniony dojazd pomocy związanej z szkodami powodziowymi. Zaistniała sytuacja, pomimo ustąpienia wód powodziowych w dalszym ciągu stanowi zagrożenie mienia, zdrowa a nawet życia.
W zaistniałej sytuacji należy zwrócić również uwagę, iż na drogach lokalnych, które stanowią najkrótszy dojazd do Żywocic i miejscowości sąsiednich występują ograniczenia tonażu. Stąd samochody ciężarowe dowożące towary niezbędne działań popowodziowych jak i do funkcjonowania społeczności tych miejscowości muszą korzystać ze znacznie dalszych dojazdów, a w szczególności dojechać do drogi krajowej nr 40 w miejscowości Głogówek. Co oznacza opóźnienia w dostawach, wody pitnej, żywności, artykułów spożywczych, środków sanitarnych, narządzi i sprzętu do usuwania skutków powodzi, materiałów budowlanych itp.
W związku z powyższym, występują łącznie wszystkie przesłanki do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, a mianowicie:
- powódź jest sytuacją wyjątkową, wykraczające poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego, która wymaga podjęcia natychmiastowych działań zabezpieczających oraz naprawczych niezbędnych w następstwie zaistniałej sytuacji,
- powódź jest zjawiskiem o charakterze żywiołu naturalnego, do którego powstanie w żaden sposób nie przyczynił się zamawiający – Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, jak również nie miał wpływu na jej rozwój i zakres oddziaływania,
- powódź jako zjawisko naturalne, sama w sobie jest nieprzewidywalna, a w szczególnie jej skala i zakres oddziaływania, stąd zamawiający nie mógł przewidzieć zaistniałej sytuacji,
- nawiązując do wyżej opisanej sytuacji niezbędne jest natychmiastowe podjęcie działań do przywrócenia normalnych połączeń drogowych, co jest priorytetem przy usuwaniu skutków powodzi i przywracaniu normalnych warunki życia gospodarczego i społecznego, tym samym niezbędne jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
- biorąc pod uwagę wyżej opisaną sytuację, porę roku tj. jesień i nadchodzącą zimę (ochłodzenie i skrócenie długości dnia) oraz konieczność natychmiastowego podjęcia działań, nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zgodnie z powyżej opisaną sytuacją, powódź w ciągu 3 dni trwania na przedmiotowym terenie przyczyniła się do ogromnych zniszczeń, strat materialnych i zagrożenia życia i zdrowia ludności. Skutkuje to powstaniem warunków życia gospodarczego i społecznego dalece odbiegających od normalnych, które należy doprowadzić do normalności bezwzględnie w jak najkrótszym czasie. W tym celu, działania należy podjąć natychmiastowo i bez zbędnej zwłoki.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.