Ogłoszenie z dnia 2024-10-04
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Remont drogi wojewódzkiej DW 416 w m. Żywocice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z up. Województwa Opolskiego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000126528
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Oleska 127
1.5.2.) Miejscowość: Opole
1.5.3.) Kod pocztowy: 45-231
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski
1.5.7.) Numer telefonu: 77 459 18 00
1.5.8.) Numer faksu: 77 458 13 52
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@zdw.opole.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.zdw.opole.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl lub poprzez adres profilu nabywcy: https://platformazakupowa.pl/pn/zdw_opole lub bezpośrednio pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/9867721.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
administracja samorządowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
zarządzanie drogami wojewódzkimi
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont drogi wojewódzkiej DW 416 w m. Żywocice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3bb26b09-a654-4d41-9097-fc33f63b75eb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00532133
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00515724
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podst art. 305 pkt. 1) w związku z art. 214 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Uzasadn faktyczne: W wyniku powodzi zniszczony został odc dr woj. nr 416 w m Żywocice w obrębie skrzyżowania z dr krajową nr 45. Biorąc pod uwagę powyższe mieszkańcy Żywocic i dalszych miejscow wzdł DW 416 mają utrudn dojazd do pracy, do skorzystania z opieki zdrowotnej, do załatwienia codziennych spraw. Jednocześnie został znacznie utrudniony dojazd do tych mieszkańców, a w szczeg wydł czas dojazdu wszelkich służb ratunkowych i porządkowych co ma krytyczne znaczenie w sytuac zagrożenia i ratowania życia (zawały, wylewy itp., wypadki komunik., pożary), gdzie czas udziel pomocy ma kluczowe znaczenie
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: WP.3211.88.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1321256,46 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Remont drogi wojewódzkiej DW 416 w m. Żywocice”.
Kod i nazwa Wspólnego Słownika Zamówień:
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne;
45243600-8 Roboty budowlane w zakresie ścianek szczelnych;
45233140-2 Roboty drogowe;
45233290-8 Instalowanie znaków drogowych;
45233292-2 Instalowanie urządzeń ochronnych.
2. Zakres zadania obejmuje remont drogi wojewódzkiej DW 416 w miejscowości Żywocice przy skrzyżowaniu z DK 45.
Program inwestycji zakłada podjęcie następujących robót budowlanych:
- Roboty przygotowawcze, pomiarowe,
- Opracowanie i zatwierdzenie tymczasowej organizacji ruchu,
- Zdjęcie warstwy humusu,
- Rozbiórkę elementów drogi (przepustów, podbudowy),
- Rozbiórkę: nawierzchni, ogrodzenia, barier, znaków drogowych,
- Frezowanie nawierzchni,
- Wzmocnienie i zabezpieczenie podstawy nasypu,
- Odwodnienie korpusu drogowego,
- Wykonanie podbudowy,
- Wzmocnienie podłoża wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego,
- Roboty wykończeniowe: pobocza, regulacja skarp rowów, umocnienie dna rowów i skarp,
- Urządzenia bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie poziome, pionowe, montaż barier),
- Humusowanie skarp.
Szczegółowy zakres zamówienia zawarty jest w kosztorysie ofertowym i przedmiarze robót.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45243600-8 - Roboty budowlane w zakresie ścianek szczelnych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1545951,39 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1545951,39 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1545951,39 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe ,,LARIX" Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5751839378
7.3.3) Ulica: Klonowa 11
7.3.4) Miejscowość: Lubliniec
7.3.5) Kod pocztowy: 42-700
7.3.6.) Województwo: śląskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
"PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE LARIX" SP. Z O.O.
jakie przetargi wygrała firma
"PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWO-USŁUGOWE LARIX" SP. Z O.O.
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2024-10-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1545951,39 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 49 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
W zaistniałej sytuacji należy zwrócić również uwagę, iż na drogach lokalnych, które stanowią najkrótszy dojazd do Żywocic i miejscowości sąsiednich występują ograniczenia tonażu. Stąd samochody ciężarowe dowożące towary niezbędne działań popowodziowych jak i do funkcjonowania społeczności tych miejscowości muszą korzystać ze znacznie dalszych dojazdów, a w szczególności dojechać do drogi krajowej nr 40 w miejscowości Głogówek. Co oznacza opóźnienia w dostawach, wody pitnej, żywności, artykułów spożywczych, środków sanitarnych, narządzi i sprzętu do usuwania skutków powodzi, materiałów budowlanych itp.
W związku z powyższym, występują łącznie wszystkie przesłanki do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 305 pkt 1 w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, a mianowicie:
- powódź jest sytuacją wyjątkową, wykraczające poza normalne warunki życia gospodarczego i społecznego, która wymaga podjęcia natychmiastowych działań zabezpieczających oraz naprawczych niezbędnych w następstwie zaistniałej sytuacji,
- powódź jest zjawiskiem o charakterze żywiołu naturalnego, do którego powstanie w żaden sposób nie przyczynił się zamawiający – Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu, jak również nie miał wpływu na jej rozwój i zakres oddziaływania,
- powódź jako zjawisko naturalne, sama w sobie jest nieprzewidywalna, a w szczególnie jej skala i zakres oddziaływania, stąd zamawiający nie mógł przewidzieć zaistniałej sytuacji,
- nawiązując do wyżej opisanej sytuacji niezbędne jest natychmiastowe podjęcie działań do przywrócenia normalnych połączeń drogowych, co jest priorytetem przy usuwaniu skutków powodzi i przywracaniu normalnych warunki życia gospodarczego i społecznego, tym samym niezbędne jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
- biorąc pod uwagę wyżej opisaną sytuację, porę roku tj. jesień i nadchodzącą zimę (ochłodzenie i skrócenie długości dnia) oraz konieczność natychmiastowego podjęcia działań, nie jest możliwe zachowanie terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zgodnie z powyżej opisaną sytuacją, powódź w ciągu 3 dni trwania na przedmiotowym terenie przyczyniła się do ogromnych zniszczeń, strat materialnych i zagrożenia życia i zdrowia ludności. Skutkuje to powstaniem warunków życia gospodarczego i społecznego dalece odbiegających od normalnych, które należy doprowadzić do normalności bezwzględnie w jak najkrótszym czasie. W tym celu, działania należy podjąć natychmiastowo i bez zbędnej zwłoki.
INNE PRZETARGI Z OPOLA
- Zakup paliwa do pojazdów służbowych KM PSP w Opolu i podległych Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych
- Remonty oznakowania pionowego, elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego, ogrodzeń i ekranów na drogach krajowych na terenie Rejonu GDDKiA w Nysie w okresie 36 m-cy
- Sukcesywna dostawa mieszanki mineralno-bitumicznej do stosowania na zimno dla Oddziałów Terenowych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu w 2024 i 2025 r. - w podziale na zadania
- Zielona przestrzeń rekreacyjna z budową placu zabaw dla dzieci na Zakrzowie
- Dostawa odczynników laboratoryjnych.
- D/93/2024 Zakup urządzenia do transmisji danych cyfrowych
więcej: przetargi w Opolu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- NAPRAWA POSADZKI W HALI KOMPOSTOWNI ODPADÓW Zakładu Gospodarki Odpadami S.A. w Bielsku-Białej ul. Krakowska 315 d, 43-300 Bielsko-Biała
- Budowa i zadaszenie boisk w Szreniawie
- Bezpieczny pieszy, rowerzysta i kierowca w Nowym Sączu
- Budowa drogi dla rowerów, drogi dla pieszych i rowerów oraz chodnika od miejscowości Małuszów przez Krzyżowice do Żernik Małych w formule zaprojektuj i wybuduj-drugie postępowanie
- Zielona przestrzeń rekreacyjna z budową placu zabaw dla dzieci na Zakrzowie
- ADAPTACJA I WYPOSAŻENIE POMIESZCZEŃ NA POTRZEBY PROGRAMU "AKTYWNY MALUCH - PIERWSZY DZIENNY OPIEKUN W GMINIE 2024" W BUDYNKU ZESPOŁU SZKOLNO - PRZEDSZKOLNEGO W RĄBINIE
więcej: Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.