Ogłoszenie z dnia 2024-10-07
Powiązane ogłoszenia:
- 2024/BZP 00469730/01 - Ogłoszenie z dnia 2024-08-23
- 2024/BZP 00490682/01 - Modyfikacja z dnia 2024-09-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj remontu pomieszczeń w budynku administracyjnym PGK " Żyrardów" Sp. z o. o.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ "ŻYRARDÓW" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 750086653
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Czysta 5
1.5.2.) Miejscowość: Żyrardów
1.5.3.) Kod pocztowy: 96-300
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL926 - Żyrardowski
1.5.7.) Numer telefonu: 46 855 40 41
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@pgk.zyrardow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.pgk.zyrardow.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/9713251.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pobór i zaopatrzenie w wodę, ddprowadzanie ścieków, gospodarka odpadami, zieleń miejska
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie w trybie zaprojektuj i wybuduj remontu pomieszczeń w budynku administracyjnym PGK " Żyrardów" Sp. z o. o.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e7fa438e-d823-428b-8434-be1286bf8a35
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00532843
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-10-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00469730
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.26.DI.7PZP.2024
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie robót budowlanych w formie zaprojektuj i wybuduj, na podstawie, której możliwa będzie realizacja remontu zarówno pod względem formalno-prawnym jak i technicznym oraz wykonanie robót zgodnie z tą dokumentacją zadania pn. „Remont pomieszczeń w budynku administracyjnym PGK„ Żyrardów” ul. Czysta 5, 96-300 Żyrardów.
2.Szczegółowy opis przedmiotu stanowi Załącznik nr 2 do SWZ Program Funkcjonalno-Użytkowym.
3.Wykonawca udzieli Zamawiającemu na remont budynku gwarancji min 24 miesiące od zakończenia i odbioru zleconych prac. Wykonawca może wydłużyć okres gwarancji do 36 lub 48 miesięcy. Wydłużenie okresu gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert.
4. Zamawiający zawrze umowę z Wykonawcą wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SWZ.
5.Zamawiający udostępnia wyjaśnienia treści SWZ do postępowania, z dnia 15.11.2023 r, które stanowią Załącznik nr 7 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W niniejszym postępowaniu przedmiot zamówienia, opisany w Programie Funkcjonalna – Użytkowym – Załącznik nr 2 do SWZ, nie został opisany w sposób dostatecznie prawidłowy.Zamawiający nie opisał całego zakresu rzeczowego przewidzianego do remontu, tj.:
1) Brak demontażu i montażu stolarki drzwiowej w toalecie damskiej – I piętro, stara część budynku;
2) Brak montażu parapetu, na półpiętrach, w klatce schodowej w starej części budynku;
3) Brak demontażu i wymiany nowego grzejnika w starej części budynku;
4) Brak demontażu pisuaru oraz lustra w toalecie – parter – stara część budynku;
5) Brak demontażu i montażu grzejnika – parter – stara część (przy drzwiach wyjściowych na teren OŚ).
W Załączniku nr 2 Programie Funkcjonalno- Użytkowym - OPZ, pkt. VIII, ppkt. 5 Zamawiający wymagał wykonanie jednakowych listew przypodłogowych na wszystkich korytarzach w kolorze białym. W dalszej treści OPZ, Zamawiający wskazał „naprawa uszkodzonych cokolików” w korytarzach, co jest sprzeczne z pierwszym powyższym zapisem.
W toku postępowania Zamawiający otrzymał od Wykonawcy, który złożył ofertę, wyjaśnienia i dokumenty, które pozwalają stwierdzić, że sporządzony opis przedmiotu zamówienia jest niejasny i nieprecyzyjny.
Przesłanka unieważnienia postępowania określona w art. 255 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych składa się z koniunkcji trzech okoliczności, których łączne wystąpienie skutkuje koniecznością zastosowania tego przepisu. Po pierwsze musi wystąpić naruszenie przepisów ustawy regulującej udzielenie zamówienia (wada postępowania). Po drugie wada ta musi skutkować niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Nie może to być jakakolwiek wada, którą obarczone jest postępowanie, ale wada powodująca niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Konieczne jest wystąpienie związku przyczynowego pomiędzy zaistniałą wadą a niemożliwością zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Po trzecie wada ta musi być niemożliwa do usunięcia.
W niniejszym postępowaniu doszło do powstania wady postępowania przez naruszenie przez Zamawiającego przepisów art. 99 ustawy Prawo zamówień publicznych, w myśl którego Zamawiający zobowiązany jest opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący, za pomocą dostatecznie dokładnych o zrozumiałych określeń, uwzględniając wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie oferty.
Nieprecyzyjny opis przedmiotu zamówienia godzi w podstawowe zasady zamówień publicznych, tj. zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców, ponieważ w oparciu o ten opis Wykonawcy Ci złożyli nieporównywalne oferty w w/w postępowaniu.
Wystąpienie wspomnianych okoliczności stanowi podstawę do stwierdzenia wystąpienia wady postępowania powodującą niemożliwość zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy. Podpisanie umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu obarczonym wadą byłoby ewidentnym naruszeniem zasady określonej w art. 17 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, w myśl której udziela się wyłącznie wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy. W chwili obecnej nie ma możliwości usunięcia wady postępowania polegającej na zmianie opisu przedmiotu zamówienia, w taki sposób, by doszło do zawarcia niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W związku z powyższym zachodzi sytuacja opisana art. 255 pkt 6 Ustawy Pzp tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą
uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w związku z tym postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 300635,37 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 565800,00 PLN
INNE PRZETARGI Z ŻYRARDOWA
- Świadczenie usług w zakresie całodobowego usuwania pojazdów z dróg znajdujących się na terenie Powiatu Żyrardowskiego i prowadzenie całodobowego parkingu strzeżonego dla usuwanych pojazdów
- Zakup i dostawa urządzeń typu UTM, oprogramowania XDR, oraz serwera NAS do Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- "Zakup samochodu dostawczego z wywrotem trójstronnym , zabudową siatkową"
- Remont drogi powiatowej nr 4726W w gm. Mszczonów na odcinkach: 1) od km 0+018 do km 0+860 - o dł. 842mb, 2) od km 0+912 do km 2+887 - o dł. 1975 mb
- Świadczenie usług pocztowych dla potrzeb Urzędu Miasta Żyrardowa.
- Zimowe utrzymanie dróg powiatowych Powiatu Żyrardowskiego w sezonie zimowym 2024/2025 oraz 2025/2026 - 138,854 km
więcej: przetargi w Żyrardowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali wykładowej nr 42/43 wraz z zakupem wyposażenia
- Dostawa i montaż klimatyzacji, wentylacji wywiewnej oraz czujek ppoż. - wraz z robotami towarzyszącymi - w pomieszczeniu serwerowni budynku IBE przy ul. Górczewskiej 8 w Warszawie.
- Remont korytarzy - I,II,III piętro w DPS w Nowej Rudzie - etap I, remont korytarzy I,II,III piętro w DPS w Nowej Rudzie - etap II ".
- "Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej na terenie Gminy Giby"
- Przebudowa wewnętrznej instalacji sanitarnej wraz z remontem węzłów sanitarnych, malowaniem i wymianą armatury łazienkowej w budynku Szkoły Podstawowej Nr 24 w Rzeszowie - etap I
- "Budowa samodzielnej kancelarii leśnictwa Chotylub wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną"
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.